Mijn zoon van 2jr en 9mnd is nog niet zindelijk. Maar wel ruim 110cm lang en ik schat hem zeker zo'n 25 kilo. Hij heeft flinke billen en sommige luiers passen gewoon simpelweg echt niet meer. AH-huismerk maat 6 lukt echt niet. Ook huggies grootste lukken niet. Pampers gaan ook niet echt geweldig meer dicht. Kruidvat wordt ook krap. Iemand een idee welke het grootste zijn/meest rekken. Bestaat er niet een speciaal merk met een 6+ maat luier ofzo? Ik bedoel.. er zijn er genoeg die met 3-3,5 pas zindelijk worden en er zijn ook vast meer grote kindjes... :S Luierbroekjes bevallen ook niet echt, naast het feit dat hij momenteel amper met zindelijkheid bezig is, vind ik ze gewoon echt snel doorlekken.
Ik heb geen antwoord, maar ik kan me wel herinneren dat ik deze vraag hier eerder gezien heb, dus wellicht met zoeken wat te vinden? Of misschien meldt de mama van toen zich alsnog? Je bent in elk geval niet de enige met dit probleem hoor.
naar mijn weten alleen de pull up en go's die er voor groter te krijgen zijn. tot 8 a 9 jaar geloof ik, dus dat moet bij jouw mannetje dan ook lukken, die zijn dan dus ook berekend op grotere plassen.. denk dat dat bij de betere gesorteerde drogist vagen word of ze voor je kunnen bestellen of bij de apotheek.
Mijn zoontje is ruim 4 jaar maar hij past eigenlijk nog in maat 5 van kruidvat. (hij draagt ze alleen s'nachts). Misschein eens van kruidvat maat 6 proberen? Die vallen naar mijn idee groter dan Pampers. Succes!
Pampers luierbroekjes, lekken niet mits ze wel "goed zitten". Mijn dochter van 5 draagt deze nu. Ook kan je idd. via de apotheek speciale luiers krijgen. Je moet dan gewicht etc. doorgeven en dan kan je speciale luiers bestellen.
Je hebt gewoon luiers voor kinderen vanaf 5 jaar... ik zoek even op hoe ze heten. Ze zijn best prijzig maar gewoon te halen bij de supermarkt... je zoontje is wel erg groot en zwaar of niet? Mijn stiefzoontje is nu 5,5 jaar 1.12 meter en 21 kilo... hij past ook gewoon nog in etos luierbroekjes...Had je die al geprobeerd?
Ja mijn zoontje is ook echt wel groot en ook vrij stevig. En een ontzettende wijsneus en heel vlot met alles.. behalve met zindelijk worden NU passen de kruidvat maat 6 nog nét.. maar ik zie hem nog niet binnen nu en een paar maanden zindelijk worden. En hij blijft groeien, elke zoveel maanden weer een maat groter. Maat 110 is nu echt te klein, hoppa 116-122.. Maar goed, ik ga inderdaad eens kijken/vragen bij een apotheek. Luierbroekjes misschien ook weer proberen, hij doet alleen ontzettende grote plassen+poepen.. hij poept vaak 1 keer per 2 dagen en dan is het meer dan ikzelf doe zeg maar En aangeven dat hij moet poepen doet hij nog totaal niet. Zijn luier moet dus echt wel wat kunnen hebben Hij klaagt laatste tijd echt veel over dat zijn luier niet lekker zit, hij zit tussen zijn billen of zijn piemel doet er pijn door...En het viel me laatst ook op dat hij rode strepen bij zijn taille waar de luier zit begint te krijgen.. Ik denk dat het gewoon zelfs zo los mogelijk gewoon net te strak zit. Broeken in zijn maat zijn al niet berekend meer op luiers, dus die koop ik standaard al 1 maat groter en zoveel mogelijk met elastiek, dus daar komt het niet van volgens mij.
Als je tena luiers bij apotheek wilt gaan halen, vraag je huisarts dan een machtiging te geven. Je kan ze dan vergoed krijgen door het ziekenfonds. Ouderen krijgen ivm incontinentie ook een machtiging, dus wie weet lukt het jou ook voor je kindje!
ik zou indd kijken bij de luiers voor kindjes van 6/7 jaar, want hij heeft best een lengte en gewicht wat bij een ouder kindje past. en anders indd eens even de apotheek raadplegen.
Ik denk niet dat hier het zorgverzekering gaat vergoeden, want dan moet het gaan om een medische indicatie en incostitentie, Een kind van 2,9jaar dat nog niet zindelijk is, is volkomen normaal, en dus geen medisch 'geval'.
Je krijgt het idd. niet vergoed door de verzekering. Mijn dochter heeft een medische indicatie, maar krijgt niets vergoed omdat het alleen om nachtincontinentie gaat.
Je krijgt het idd alleen vergoed als je kindje bijv een beperking heeft waardoor hij/zij niet zindelijk kan worden vanwege de beperking, dan krijg je vaak wel een luiervergoeding, anders niet Maar er zijn ook luiers voor volwassenen van alle gewichtsklassen, dus de apotheek moet je zeker verder kunnen helpen
Dry nights zijn idd voor wat grotere kinderen mijn neefje van nu 10 jaar heeft deze een tijdje gedragen voor de nacht omdat hij s nachts nog niet zindelijk was. Hij is wel niet lang maar wel breed haha dus deze zou je eens moeten proberen. En ze zijn wel bij de meeste supermarkten te koop. Daarbij ook al is hij nog niet met zindelijkheid bezig toch er aan gaan beginnen. Voor al overdag. Maak het leuk daag hem daar in uit. Van jij hebt toch auw bij je billen misschien op de wc proberen te plassen dat soort dingen. Maar hij is idd wel aan de lengte en breedte met zijn nog geen drie jaar oud. Succes ermee.