hoi, ik zoek de aller,aller smalste autostoelen. ons cadeautje komt een keer uit de buik en zal dan ook eens in de auto moeten. Zoals het er nu uitziet zal mijn man (of ik) achterin moeten en 1 van de kinderen voorin. het past gewoon niet.. Maar.. als ik met alle stoelen een beetje ruimte kan winnen, past het misschien net wel We hebben nu een mc tobi en een mc rodi. En straks dus weer een babymaxicosi. Wat ik wel heel graag wil is een rugleuning voor de oudste. De jongste kan straks ook over op een verhoger, die nadert de 15kg al met rasse schreden. Dus wie helpt of ziet nog een andere mogelijkheid? heb al even gekeken, maar een andere auto is nu geen optie en een kind thuislaten ook niet
Wellicht is het handig te melden wat voor auto jullie hebben? Ik heb maar 1 kind dus kan je verder helaas niet helpen maar wellicht anderen wel.
we rijden een suzuki alto nee geintje, daarnaast rijden we een focus station, ouder model (2002). maar los van de auto.. wie weet heeft iemand met een andere auto hetzelfde probleem en een heel smal autostoeltje gevonden??
deze ga je niet winnen denk ik, dat zal inderdaad 1 van de 2 achterin worden. Bijna alleen op 3 losse stoelen krijg je 3 stoelen naast elkaar gepropt en dan is het ook nog een heel lastig om de gordels vast te krijgen om over de maxi cosi erin te zetten maar te zwijgen.
Wij zijn afgelopen zaterdag naar de winkel gegaan op zoek naar 2 stoeltjes voor in de auto van mijn man zodat we straks 1 auto hebben waar we met zijn 5-en in passen. Twee nieuwe stoeltjes is een stuk goedkoper dan een nieuwe auto (De 2 stoeltjes die we al hebben staan nu in mijn auto.) Het liefst had ik mijn oudste nog even in een nummer 1 stoeltje gehad, maar dat is onmogelijk, pastte echt niet. Voor haar hebben we nu de Kidsriver Yarra (smalste opvolgstoeltje) en voor de middelste de Romer Duo Plus. Het pastte precies op de achterbank met de maxi cosi, dus meteen maar een kleurtje uitgezocht en niet verder meer gekeken. Als de 2 smalste prima passen, zal een iets bredere net schuin gaan staan. Maar als jou middelste al over kan naar een vervolgstoeltje... past het misschien wel met 2 van die smalle?!
Wij hadden niet zozeer het probleem met de stoeltjes in onze auto (Suzuki liana), maar met de gordels. Nl maar twee gewone gordels en een heupgordel. Hier last het nu precies: zitverhoger aan een deurkant, gewone stoel in het midden en de maxicosi aan de andere zijkant. Wel iets gepruts met gordels vastmaken, maar scheelt dat dat bij het middelste stoeltje in ieder geval niet hoeft haha.
oh, wij hebben een peugeot 508 sw Het zal even gehannes worden met het zoeken naar de gordels iedere keer, want er zit een stoeltje in de weg, maar ja.... als dat alles is voor die paar keer dat we met zijn 5-en weg moeten?!
kijk, hier heb ik wat aan!! @haasje, die kidsriver is dus een stoel met leuning he? weet je hoe breed die is? en is zo'n stoeltje smaller dan bv een tobi? ik denk dat ze straks echt 15 kg weegt dus over kan en slapen doet ze toch niet in de auto. mocht je gewoon passen bij de winkel?
@ Taliaa: gewoon vragen in de winkel hoor! Bij ons kwam bij Babypark iemand ons helpen met het passen haha. Zelfs op die drukke zaterdag. Dus stoeltjes uit de winkel, in de auto, passen, en weer terug.
ok. op naar de babypark dus!!! we hadden net 2 superveiligelompestoelen gekocht.... maar goed, die passen we wel in de alto
hier ook bij babypark! Het was mega druk, maar de jongen die ons hielp is met de 2 stoeltjes met ons naar de auto gelopen en heeft rustig aan geprobeerd of het pastte. We hadden zelf de maxi cosi meegenomen. De kidsriver is inderdaad met een leuning. Enige nadeel is dat de leuning er niet vanaf kan zodat je alleen een verhoging over houdt, maar die dingen zijn los niet zo duur dus vond dat geen probleem. Ik zie geen afmetingen op de site staan en even geen zin om te gaan meten maar hij is zeker smaller dan een tobi ofzo. Hij wordt wel weer wat breder als hij de hoogte in moet, dan gaan de zijkussens opzij... Hij vertelde dat het aantal kilo niet het aller belangrijkste was, meer hoe de gordel liep in de auto en of deze niet in het nekje zou snijden.
Volgens mij zijn de recaro stoelen ook heel smal. Zou je ookkunnen proberen. Hebben ze ook bij babypark. Zijn wel behoorlijk aan de prijs.
En het middelste stoeltje mag met een heupgordel vast gemaakt worden? Dacht dat verreweg alle autostoelen tegenwoordig uit veiligheid met 3 puntsgordel vast moesten.... Hier ooit eens geprobeerd met heupgordel maar stoel stond een stuk minder stabiel bij een klap dan met de 3 puntsgordel