wandelwagen dilemma

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Damay77, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb nog even maar het is nooit te vroeg om er over na te denken:D

Mn meisje is 2 jaar als mn 2e geboren wordt. Ik zit even te denken hoe ik dat ga doen met de wandelwagen. Vooral qua wandelen met de hond.
    Situatieschetsje: bovenwoning en mn wandelwagen staat in de centrale hal.
    Ik heb een duitse herder met een gebruiksaanwijzing waar ik elke dag paar x mee uit moet. Soms een uur.
    - kleine meid kan goed lopen maar dit is geen optie. Te gevaarlijk hier langs de weg,
    En het tempo houd ze bij lange na nog niet bij. En daarnaast hond die in de gaten
    Gehouden moet worden EN kind wat losloopt. Geen strak plan. En wil niet dat ze op
    Ooghoogte van hond zit ivm met mogelijk bijten.( probleemhondje buiten).
    - meerijdplankje om deze reden dus niet. Dame blijft daar echt geen uur opstaan en
    Ik vind het zwaar kl*te lopen. 1 hand hond en andere hand een wandelwagen met
    Plankje. Nee. Kind wat er mogelijk vandoor gaat....

Ik heb 3 wagens:) een quinny 3 wieler met zitting in de berging (voor skeeleren, bos
    Een quinny freestyle 4 wieler met zitting in de centrale hal
    Quinny buzz in de auto voor uitstapjes verder weg. Geen gesleep.
    Op alle 3 de wagens kan dezelfde wandelwagenbak geklikt worden en de MC.
    MC klik ik NIET op de wagen. Dus geen optie.

Heb ook nog en draagzak MAAR ik wil de baby daar niet altijd in hebben.

Dus, hoe zouden jullie dit doen? Baby gewoon bij lange stukken wandelen in de zak en kleine meid in de wandelwagen?
    Toch een 2 ling wagen voor die korte tijd?

Dacht zelf om de wagen in de centrale hal om te bouwen met wandelwagenbak. Dochtertje alleen er naast me korte wandelingen en boodschapjes. Met lange wandelingen kleine in zak en dochter in wagen uit de berging.

Bij stad bezoekjes geen probleem. Dan is er meestal iemand mee om een 2e wagen te duwen. Als ik alleen ben dan heb ik de keus. Dochter in de wagen en baby in zak of bak erop klikken en dochter lopen.

Nog meer ideeen?

2. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Je oplossing lijkt me prima toch? Ik zou alleen even kijken voor een ergonomische drager in plaats van een draagzak. Vooral als je wandelingen van een uur gaat maken.

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    of een draagdoek..

4. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik denk dat ik in jou geval voor een duowagen was gegaan en een buggy had aangeschaft voor wanneer je de baby wil dragen zodat je dochter dan in de buggy kan.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    ik sluit me bij Helise aan

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Ik ook :)

7. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Lekker beebje dragen! (maar dan wel in een goede drager/doek, weet niet wat je nu hebt?)

8. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    De situaties die je opnoemt zou ik een duowagen ideaal vinden... Gelijk t probleem voor beide Kids opgelost. Bij topmark duowagen zit een babynestje en kan achterkant helemaal plat... Lijkt me veel minder gedoe met alles wat je wilt gaan doen. Ik zeg dus ook duowagen, vond t ideaal en nog steeds als ik alleen ben...

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een goede draagdoek of drager voor de baby en de oudste gewoon in de wagen. Duowagen heb ik geen moment gemist met 20 maanden verschil. Dan zou je 3 wagens hebben!

10. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ik wilde in eerste instantie ook geen duowagen maar bij mij zit er 15 maanden tussen. Maar toen mijn zoontje was geboren wilde hij niet in die draagdoek en was ik toch wel erg beperkt in mijn bewegingsvrijheid. Dus heb ik via marktplaats een phil & teds gekocht. Ben ik erg blij mee!

11. tuc

tuc Niet meer actief

ja 2 wagens verkopen en er een duo voor terug kopen

12. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Ik denk dat je genoemde oplossing van de draagzak in combinatie met de wandelwagen een goede is.

Ik heb straks ook een tweede kindje voordat mijn zoontje 2 is. Ook wij hebben een herder die ik regelmatig alleen moet uitlaten als mijn man werkt.

Over jouw "probleem" voor de langere stukken wandelen had ik dus ook al nagedacht en was met dezelfde oplossing gekomen. Baby in de ergonomische draagzak, en mn zoontje dan in de wandelwagen. Plankje zou voor ons ook geen succes zijn.
    En inderdaad, als je samen op pad gaat kun je gewoon de baby in de reiswieg en kindje in de buggy doen.

Denk dat je dus zelf al een goede oplossing had! Ik zou in elk geval geen handigere weten.
    Oh ja, ik zou zeker geen duo wagen kopen voor de relatief korte periode dat je die echt nodig hebt!

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Noem het draagzak maar het is inderdaad een ergonomische.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    4 wagens:)

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    duowagen! ik wilde het eerst ook niet. had een plankje gekocht. mn dochter was bijna 2.5 jr.
    maar na een paar weken heel snel zo'n duowagen gekocht hoor! heerlijk!

Deel Deze Pagina