De allerlaatste poging....

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nog anoniem, 23 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Een 6 weken echo is in bijna elk ziekenhuis standaard na herhaalde miskramen. Hier ook gehad. Dus zou fijn zijn als je gewoon een 6 weken echo krijgt toch
     
  2. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Dat is inderdaad ook zeker zo! Geen garanties met een wel of niet kloppend hartje op een 6 weken echo.
     
    Lisa890 en Krily vinden dit leuk.
  3. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
    Hier heb ik het alleen gehad omdat ik er toevallig net was, maar daarvoor kreeg ik er ondanks m'n miskramen pas één met 8 weken.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zullen we het aub gezellig houden hier?
    Dit moet een blij topic zijn.
    @Beheer misschien een idee om de nare berichten te verwijderen?
     
    Aries, Sylva, Noenienoed en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Het is niet altijd standaard dat iemand met miskramen een vervroegde echo krijgt hoor. En dit weet ik uit ervaring. Op een eerdere echo rond 6 weken is er ook nog een behoorlijke kans dat het hartje nog niet klopt. En aangezien @Nog anoniem al meerdere miskramen heeft gehad, is het soms juist beter om te wachten. Want wat gebeurt er als er bij 6 weken geen kloppend hartje is? Dikke stress...
    En wat gebeurt er als er bij 6 weken wel een echo is? Dan zegt dit nog helemaal niet zoveel over of de embryo zich goed ontwikkeld. Ze zijn steeds terughoudender met vroege echo’s.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat voor iemand waarvan dit de 43 ronde is en tevens ook de laatste... dat elk testje (mogelijk net iets lichter of ander ingedikt) een hele reeks aan emoties en gevoelens te weeg brengt. Dat kunnen wij, die niet in haar situatie zitten, never voor ogen houden.
    Probeer voorzichtig te zijn met wat je hier publiekelijk schrijft. Het is zonde voor jezelf qua wat je dan uitdraagt en het helpt de schrijver ook totaal niet.
    Je kunt niet in andermans koppie kijken en zon uitlating kan iemand helemaal breken.
    Neem aan dat dat niet de bedoeling is, toch?
     
    Nog anoniem, Krily, Barbsan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Bij mij roept het wat vragen op, ik zie ineens iedereen feliciteren bij een test die mijn inziens veel te licht is voor 18 dpo.
    Dus waarom juist niet doortesten met die vervelende voorgeschiedenis met miskramen? Ik zou hier zelf echt niet blij van worden zelf met zon test.
    En idd een echo vragen bij 6 weken daar gaan ze echt wel aan meewerken als je ze de reden uitleg.

    Enne heb je een foto van alles testen onder elkaar voor ons toevallig? Dan kan je het ook beter zien aangezien nu toch alles is opgedroogd, dus niet losse foto’s onder elkaar maar even de testen onder elkaar.
    Tuurlijk hoopt iedereen dat het goed zit maar heb dus echt Mn twijfels en ik wil geen moed inpraten etc terwijl dat misschien compleet misplaatst is.
     
    wishfulthinking, Thirza78, kly073 en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Fijn dat er oploop is!
    Als het misgaat is er nog genoeg ruimte/tijd voor verdriet, wees nu maar gewoon blij!!!! Knuffel!!
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  8. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik wil je feliciteren @Nog anoniem! En of je test nu licht is voor 18 dpo of niet, je bent zwanger. Ik duim voor een mooie echo met 7 weken!
    Ik heb zelf herhaalde miskramen gehad (wel zonder mm zwanger geworden steeds) en ik wilde absoluut geen echo voor de 8 weken.
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  9. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @ ts ik lees nu dat je bij geertgen onder behandeling bent.
    Bellen en ze plannen je direct in voor een bloedonderzoek. 1ste echo is in de 7de week en niet de 11de week.
    Mocht je in week 5 ongerust zijn kan je ze bellen en mag je langskomen voor een echo. Hier bij beide zwangerschappen dus gehad.
    Zij staan open voor al jou gevoelens
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  10. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.855
    113
    Vrouw
    En toch vind ik je reactie heel naar. Je ziet toch een duidelijke oploop.. en wat wil je met de foto’s doen? Ze worden echt niet duidelijker hoor als ze ze nu allemaal opnieuw zou plaatsen en jij kan daar ook niks aan veranderen.
    Als je iemand in deze al oh zo spannende tijd zo onzeker wil maken, mag je trots op jezelf zijn! :thumup:o_O
     
    Nog anoniem, maxsade en Lisa890 vinden dit leuk.
  11. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.855
    113
    Vrouw
    Waarom zou ze verder moeten testen? Ik heb ook nooit meer dan 4 testjes gedaan, wat is daar zo erg aan?
    Ik vind het juist heel goed van ts om pas later een echo te doen, ik heb ook meerdere mk gehad maar ik wilde echt niet voor de 7 weken een echo! Geeft je alleen maar meer onzekerheid.
     
    Nog anoniem en Lisa890 vinden dit leuk.
  12. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Oploop is oploop, meer testjes gaan daar echt niet meer duidelijkheid in geven. Uiteindelijk weet je pas of het goed zit na een kloppend hartje op een echo, en dat zie je meestal met 7 of 8 weken heel goed. Met 6 weken is dat regelmatig twijfelachtig. Opgedroogde testen vergelijken is al helemaal nutteloos.

    En nu mogen alle sceptici lekker ergens gaan lopen zeuren
     
    Lisa890, Sylva en Nog anoniem vinden dit leuk.
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Mijn ziekenhuis raad ook echo aan vanaf 7 week. Met uitzondering eerdere eug of bloedverlies of te erge onzekerheid. Moet zeggen dat die hele vroege echo mij ook maar kort geruststelde omdat het nog zo pril en kwetsbaar is.... Al hoefde ik na die echo iig niet meer bang te zijn voor weer een bbz

    Gefeliciteerd met de verlengde wachtweken en heel veel succes met de spanning tot de echo!
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  14. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    #254 Nog anoniem, 27 aug 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2019
    Ik belde ze gisteren en tegen mij zei de assistente dat ik daar geen bloedonderzoek kon doen omdat ze daar geen eigen lab hebben daarvoor. En een eerdere echo, ook na mijn uitleg van de vroege miskramen en de zorgen die ik heb bleef ze erbij dat ze echt pas met 7 weken een echo deden, Dat zijn bij hen de standaardnormen, al zijn er altijd uitzonderingen natuurlijk. En misschien had ik dan net die ene standvastige assistente aan de lijn die zich aan de vaste standaard protocollen houdt.
     
    Neeltje1985 en YYYYY vinden dit leuk.
  15. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Nog anoniem een echo met 7 weken is wel een heel mooi termijn hoor, mocht je dat willen natuurlijk. Hier ook met 7 weken een echo gehad (Medische Indicatie) en een mooi garnaaltje met een kloppend hartje gezien.
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  16. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met deze mooie test en hoop dat je met 7 weken een mooie echo hebt ;) mijn zh hanteert overigens ook echo's vanaf 7 weken. Ook om twijfels weg te nemen.
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  17. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik heb 3 miskramen gehad en kreeg niet eerder dan 7 weken een echo. Behalve dan bij bloedverlies oid. Die 7 weken hoor ik wel vaker dus nee ik denk niet dat 6 weken standaard is.
    Ik denk dat ze die 7 weken aanhouden zodat je eigenlijk als zeker een kloppend hartje kunt zien. Eerder werd bij mij echt niet gedaan.
     
    Nog anoniem en Lisa890 vinden dit leuk.
  18. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Ik wil absoluut niemand onzeker maken jammer dat het zo wordt opgevat. Maar ook geen valse hoop geven misschien zelf ook even naar Mn onderschrift kijken. Helaas afgelopen weken ook bij iemand anders gezien iedereen maar o ja oploop eindelijk en ze kreeg hoop en was een nog hardere knal toen het alsnog mis ging. Juist in zon traject als waar ts in zit vind ik het juist behoorlijk kwetsend als je alleen maar valse hoop geeft als je al ziet dat je constant tussen hoop en vrees zit. En nee helaas een positieve test is nooit alleen een positieve test dat weten helaas vele andere met mij.
     
    Thirza78 en Nog anoniem vinden dit leuk.
  19. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat een mooie oploop! Ik snap best dat je niet test. Gewoon genieten nu. Het kan altijd mis gaan maar voor nu ben je gewoon zwanger. En ik denk best dat ze als geenander weet dat het mis kan gaan. Garanties heb je nooit ook met oplopende testen of minder goed oplopende testen niet.

    En ik kreeg ook geen echo voor 7 weken hoor en heb 3 vroege miskramen. 7 weken is toch prima termijn.

    Ik duim heel hard voor een plakkertje!
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  20. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Klopt idd dat ze nu zeggen nee.
    Maar als je in week 5 a 6 belt dan plannen ze je wel in..
    Don't worry je testjes zagen er prachtig uit. Denk dat als je een kruidvat of predictor doet dat die knallen.
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina