Onze dochter belt net in paniek dat ze aangereden is. Gelukkig had ze geen lichamelijk letsel. Ik wilde direct naar haar toe komen. Maar ze belde pas nadat alles was afgehandeld. Mijn dochter reed op het fietspad met haar scooter (25km) die mensen reden in een busje, en wilden rechtsaf slaan naar het winkelcentrum om te parkeren. Daarbij moet je dus over het fietspad, ze hebben haar totaal over het hoofd gezien, en reden haar aan. Haar nieuwe scooter heeft behoorlijk schade. Die mensen waren ook erg geschrokken, ze hebben al hun gegevens genoteerd op een papiertje, foto's gemaakt van de schade. (mijn dochter ook nog van hun kenteken.) Ze was op 1 minuutje van huis af, dus ze was zo thuis, ik heb de gegevens gecontroleerd. En het klopt gelukkig allemaal. Nu wil ik die mensen zometeen even bellen, om langs te gaan om een schadeformulier in te vullen. Want volgens mij moeten wij ook een doorslag krijgen? Ondertussen heb ik onze verzekering al gebeld die aangaf dat we inderdaad de schade bij hun verzekering moeten verhalen. Hoe lang duurt zo'n afhandeling over het algemeen? Ze kan er nog wel op rijden, maar lijkt me niet verstandig ik kan zo met het blote oog ook niet zien of er iets mis is met de voorvork oid. Hij moet eerst denk ik door een schade expecteur nagekeken worden? En dan moet hij gerepareerd worden. Is er nog iets waar ik aan moet denken als we naar die mensen toe gaan om die papieren in te vullen? Iemand enig idee hoe lang het duurt dat de verzekering zoiets heeft afgehandeld? Dochter baalt enorm omdat ze hem dagelijks gebruikt om naar school en stage te gaan. Word even fietsen dus
Ten eerste: beterschap voor je dochter! Schrikken zeg. Ik ben afgelopen zomer zelf door een auto aangereden toen ik op de scooter reed. De auto zag mij ook over het hoofd met afslaan. Vrijwel identiek zoals bij jou dochter. Daarbij werk ik ook nog eens bij een verzekeringskantoor Hoe lang het gaat duren is niet te zeggen. Dat ligt er aan hoe snel het schadeformulier bij jullie verzekeraars ligt (let er op dat beide partijen op de voorzijde een handtekening zetten!). Het ligt er aan hoe snel de expert kan komen kijken. Hoe snel de verzekeraars reageren (hebben ze achterstand dan kan je op de stapel en kom het wat langer duren). Hou gemiddeld toch met een week of 3 zeker rekening.
Wat naar, maar fijn dat ze zelf geen letsel heeft. Ik heb een paar keer schade aan mijn auto gehad, en beide keren heb ik direct contact opgenomen met mijn eigen verzekering. Die verwees me direct naar de schadebedrijven in mijn buurt die bij hen waren aangesloten, die zouden de schade taxeren. Dat ging allemaal heel makkelijk, en ik kreeg gewoon een opgave van de schade. De reparatie kon dan bij hen gebeuren, of bij een ander bedrijf, dat maakte niet uit. Het uitkeren duurt soms wel een poosje. Heb je de mogelijkheid om het voor te schieten? Of heb je een verzekering die direct aan de garage uitkeert zodat je geen factuur hoeft te betalen?
Is afhankelijk van je klachten. Indien je lichamelijk letsel hebt, kan het lang duren. De scooter repareren gaat rechtsstreeks naar de verzekeraar, dus dat hoef je volgens mij niet voor te schieten. Had ik niet met mn botsing in ieder geval. Schadeclaim wordt nu 2 ,5jaar naar data pas afgerond. Auto was binnen twee weken gemaakt Zonder lichamelijk letsel zou het wel sneller gaan denk ik, omdat je dan geen schadeclaim van je zelf hoeft in te dienen
Bedankt voor de reacties dames. Ze heeft gelukkig geen lichamelijk letsel. Wat dat betreft had ze geluk dat ze op de scooter was, die heeft de grootste klap opgevangen. Als ze op haar fiets was geweest was het anders afgelopen denk ik. Mijn man heeft vanmiddag contact met die mensen gehad. Aan de telefoon had die mevrouw ook aangegeven dat de schuld totaal bij haar lag, dat ze onze dochter gewoon niet gezien heeft, ze vroeg zich wel hardop af of zie niet te hard gereden had daarom. Maar dat kan niet de scooter is begrenst, en 15 meter daarvoor is een stoplicht, waar dochter wegreed, dus ze reed nog niet voluit laat maar zeggen. Mijn man is nu naar die mensen toe om het even helemaal te regelen en door te spreken. Ik neem aan dat de scooter binnenkort gewoon gemaakt kan worden. Ik ga er niet van uit dat het verder problemen oplevert. En dat ze nu even moet fietsen, ach dat is goed voor dr
Schrikken zeg! gelukkig werken die mensen goed mee. Sommige rijden ook gewoon weg helaas Veel beterschap voor je dochter
Sterkte voor je dochter!! Ik ben in sept vorig jaar op mn fiets aangereden. Reed op het fietspad en auto kwam uit een uitrit,zag mij niet en reed mij aan. Het was denk ik wel goed geweest als er politie bij was gekomen. Lichamelijk letsel kan altijd later nog komen dus het is altijd goed je na te laten kijken. Je weet maar nooit.
Bedankt dames, idd ik heb mijn dochter ook op het hart gedrukt, mocht zoiets weer voorkomen, dat ze direct mij of man moet bellen. Maar ze heeft uit pure paniek gehandeld, eigenlijk heeft ze dus niets gedaan..die mensen hebben haar gekalmeerd gegevens meegegeven en dat was het. Ze is 18 en ziet er wel ouder uit, dus die mensen hebben ook gedacht ze red zich wel, denk ik. Ze heeft gelukkig vandaag ook nergens last van, alleen van een heel heel slecht humeur omdat nu toch echt de fiets gepakt moest worden Ik heb haar ook uitlegt dat ze best de politie had mogen bellen, daar zijn ze voor. Dan hoort ze ook vanzelf of die het nodig vinden al dan niet langs te komen. Gisteravond heeft mijn man samen met die mensen alle formulieren ingevuld. Vandaag belt hij ook zelf even naar hun verzekering om helder te krijgen wat er nu van ons verwacht wordt. Kunnen we haar scooter laten reparen, en de nota bij de verzekering van de tegenpartij indienen. Of komt iemand de schade opnemen? Geen idee. Ik heb zelf ook even online gekeken, ze heeft een sym allo, net 3 maandjes maar kappen en alles is los te bestellen. Dus ik neem aan dat hij er straks weer als nieuw uit ziet. Dat is echt de grootste zorg van mijn dochter nu,ze is zo trots op dat ding Ze had in eerste instantie ook alleen maar om haar scooter heen gelopen om de schade te checken, ipv eerst te kijken of ze zelf nog helemaal heel was Hopelijk verloopt de afhandeling een beetje vlot. Die mensen zijn bij Risk verzekerd.
Ik snap het wel hoor. Ik was hard gevallen en echt beduusd. Er waren bij mij getuigen bij die de ambulance en politie gebeld hebben. Mijn knie was zwaar gekneusd en er was kleding en wat andere dingen stuk. Dus ben blij dat er politie bij was. Dat je dochter niet gebeld heeft snap ik, maar dat anderen niet gebeld hebben vind ik toch wat vreemd. Gelukkig werkt de tegenpartij wel mee. Ik heb het via n jurist laten lopen omdat dat kennisen zijn van me maar heb nog steeds geen schadevergoeding en smartengeld. Kan dus heel lang duren. Succes in ieder geval!!
Gelukkig is je dochter niet gewond geraakt.. Gelukkig werkt de tegenpartij goed mee en hopelijk wordt dit allemaal binnenkort goed opgelost.