Wat ik me afvroeg, hoe kleden jullie je kleintjes overdag en doen jullie ze daarin gewoon ook naar bed? En is dat dan gewoon een dekentje eroverheen doen? Want ik heb hier de puckababy, dus als ik hem daarin iets aandoe waar hij in wakkere tijd mee in de box ligt, heeft hij het met een dekentje erover al gauw te warm. Daarom heeft hij meestal iets 'te kouds' aan voor in de box, waardoor ik er in de box ook altijd een dekentje overheen moet leggen. Hoe doen jullie dat?
Lisszy - spannend met je meisjes naar de winkel! Ben je al geweest? Boaz had wat wild vlees op/in zijn naveltje. Dat is een hele tijd geleden al aangestipt en dan gaat dat wilde vlees ook weg en nu heeft hij een prachtig naveltje. Als ze dat niet doen krijg je zo'n bobbel navel. Ow die buren van tegenwoordig! Eerst waren de buren naast ons aan het verbouwen en ze waren echt heel lang bezig en het leek wel of ze 3000 gaten aan het boren waren. Dat om 8 uur 's ochtends op een zaterdag!!! GRRRRRR!!! Nu zijn die buren klaar, zijn ze aan de andere kant begonnen...
Overdag leg ik Boaz in zijn gewone kleren in bed, als het warm is zonder dekentje en als het wat kouder is met deken. Zijn kleertjes zijn warm genoeg om mee in de box te liggen. 's Nachts slaapt hij in een slaapzakje en dan doe ik hem alleen een shirtje aan met lange mouwen (slaapzak is zonder mouwen). Dan ligt het aan de temperatuur of ik wel of geen dekentje over hem heen leg.
Boaz slaapt overdag in zijn bedje. Hij slaapt 2 keer ongeveer een uurtje en 1 keer langer, 2 uur ongeveer. Ik ga dus ook niet al te veel meer weg met Boaz en verveel me ook behoorlijk. Ennuhhh, ik hoef idd niet over die hoeren te beginnen....
Omneoi is idd tegen krampjes en tegen een slechte stoelgang! ben beneiuwd of het gaat werken...... En Jip wordt bijna ook altjd direct wakker als ik stil sta,..... heel irritantis dat, vaak precies in een winkel, haha!
Haha, als Jip slaapt in de wagen bak thuis is dat echt per ongeluk hoor! dan moet hij al heel moe zijn en ik hem, er voorzichtig inleggen! Meestal gaat het fout maar een enkele keer lukt het!
@Lillibit: ooooww, ik dacht echt dat hij daarin sliep,whaha,oeps. Dus toch in zijn bedje dan.. Hadden jullie of één van jullie nou ook een puckababy voor jullie mopsjes of heb ik dat nou verkeerd onthouden? @Roos: ik vind het wel stoer van Boaz dat hij zonder deken slaapt haha. Ik heb sowieso die deken nodig om Noah's speen op z'n mond te plakken want zonder krijst hij zichzelf in slaap en daar kan ik echt niet goed tegen... Heb je Boaz wel eens geprobeerd in te bakeren? Misschien slaapt hij dan langer per slaapje en is hij 's avonds niet zo doodop? Hier heb ik dus de puckababy maar dat werkt ook niet optimaal. Hier slaapt hij ook net zoveel als Boaz ongeveer en het avondslaapje vertikt hij helemaal en blijft gewoon onafgebroken krijsen in zijn bedje. Maar ja, wagenbak en draagdoek werken ook maar half op zo'n moment, dus de kunst is om dochter snel op bed te gooien en hem dan in zijn badje en daarna zijn fles en daarna hoop ik dat het rond 19.45 is. Dan valt hij namelijk altijd in een beetje diepere slaap, dus dan huilt hij niet zo lang - vaak 5 minuten ofzo - en valt hij meteen in slaap tot 05.00 uur ongeveer.
Lillibit - als Jip wakker wordt in de kinderwagen gaat hij huilen dan in een winkel? Ga voor jullie duimen dat de omneo gaat werken. Boaz krijgt al een tijdje comfort. Maar helpt helaas niet echt... Jessmin - ik heb een puckababy, boaz sliep daar eerst heel lekker in, maar wil er nu absoluut niet meer in. Wordt ie woest! Inbakeren doe ik dus niet meer, maar hij slaapt overdag gewoon goed. Hij is steeds anderhalf uur tot 2 uurtjes wakker en slaapt dan weer 1 of 2 uur. Vind jij dat te kort? Boaz gaat ook meestal rond 20.00 uur slapen, na zijn badje en laatste fles. Die slaap is dan inderdaad ook dieper dan overdag. Maar als hij buikpijn heeft kan het veel langer duren voordat hij slaapt. Zou lekker voor jou zijn als Noah nog een paar uurtjes langer zou slapen, 5 uur is toch echt net iets te vroeg.
@Jessmin Als Lynn overdag in haar eigen bedje slaapt, baker ik haar in. Ik doe dan haar broekje en sokjes uit en soms ook haar shirtje als het erg warm is. 'S nachts ligt ze alleen in haar rompertje (nu met korte mouwtjes) omdat ze ingebakert ligt en het 20+ op de kamer is. Ik heb pas geleden ook een Puckababy gekocht, maar Lynn slaapt er niet in. Het is te ruim omdat ze de strakke Paccodoeken gewend is. Dus zet 'm maar weer op mp... @Roosenzo Slaapt Boaz al? Wat een kleine volhouder, vanaf 16u! Wat zouden jullie doen, ik weet het even niet.. Lynn drinkt nu 180/6 flessen en moet dan eigenlijk 5 per 24u hebben. Maar voor de laatste rond 23u moet ik haar sinds 3 avonden wakker maken.. Gisteravond heb ik het niet gedaan maar dan heeft ze maar 4 flessen, is dat wel genoeg?! Op hoeveel flessen zitten jullie?
Goedemorgen meiden! Pffff, hier een gesloopte nacht gehad.... mijn ventje was vannacht zo zielig,, echt kermen en gillen van de buikpijn! Hij had dan ook al 3 dagen niet gepoept! Gelukkig zojuist een volle broek, ben zoo blij dat het eruit is, vond het zo ontzettend zielig voor hem! Heb hem maar bij mij in bed genomen, stevig tegen mij aan, met als gevolg zelf niet geslapen haha! Maar hj heeft wel 8 uur tussen de voedingen gehad, om eten heeft hij niet gemaald! (zou ik ook niet willen met zulke buikpijn!) Jessmin: overdag leg ik met dit weer Jip gewoon met zijn kleertjes in bed, zonder dekentje ofzo. "s avonds krijgt hij een slaapzakje aan, zonder mouwen, waar hij in een romper inligt, afgelopen dagen een romper met korte mouwen, vannacht een met lange mouwen. Roosenzo- Ja Jip heeft de neiging om juist in winkels te gaan huilen, als je bij de kasse staat ofzo.... heel fijn! Maar ben erachter dat als hij wakker is, ik de kap van de wagen naar beneden moet doen in een winkel, hij vindt dan alles heel interessant en is veel stiller! Hoe was het gister met je vriend toen hij uit zijn werk kwam? Meer bijdrage geleverd? Hoe is de avond verlopen met Boaz? De hele avond blijven huilen? Arme ziel! Nou, ik ga me klaarmaken, mijn moeder staat zo voor de deur, gaan we gezellig een daggie naar Utrecht, naar mijn zus! Daar even lekker de stad in hoop ik, lang geleden! Zal naar je zwaaien Roos!!! Lisszy- hoe is het boodschappen doen gegaan? Jip krijgt nu dan half standaard en half omneo voeding. Hij krijgt 150 (giet nu niet meer af...), de ene dag krijgt hij 5 flessen, de andere dag 6.... ligt eraan hoe lang hij slaapt!
Lisszy - boaz krijgt meestal 6 flessen, maar als hij veel slaapt dan zijn het er soms 5. Maar volgens het lijstje dat ik van het cb heb gekregen moeten kindjes tot 3 maanden minimaal 5 flesjes krijgen per dag. Qua hoeveelheid voeding per dag zit je wel goed met je 180 ml, maar volgens die lijst mag de maximale voeding per fles maar 150 ml zijn. Volgens dat lijstje dan he! Ieder kind heeft toch zijn of haar eigen behoeftes. Lillibit - ik zwaai weer terug hoor! Leuk winkelen is het in Utrecht he!? Wat vervelend dat Jip weer zo'n akelige nacht heeft gehad. Maar 3 dagen niet poepen is ook wel heel lang. Boaz huilt gelukkig niet (even afkloppen) in de kinderwagen. Ben daar heel blij mee. Luc deed dat juist wel. Overal en altijd! AAAAHHH!!! Genant. Kreeg op straat altijd commentaar, niet leuk. Mn vriend heeft gisteravond wel wat meer gedaan. Toen hij thuiskwam uit zn werk heb ik ook even zeer subtiel verteld wat ik er van vond. Flesje van 5 uur vanochtend heeft hij zelfs gegeven....en hij heeft de flessen uitgekookt en de vaatwasser ingeruimd en dat doet ie dus echt nooit!!! Nu ligt mn kleine lieve mannetje lekker naast me te slapen en zou ik bijna weer vergeten wat er gister gebeurd is. Maar ben er gewoon een beetje van geschrokken. Hij heeft weer zo lang en zo ontzettend hard gehuild. Ik weet echt bijna zeker dat het zijn buik is. Maar ik snap nog steeds niet zo goed waarom hij dan vooral 's avonds zoveel gaat huilen. Hij heeft het overdag ook wel eens volgens mij. Het valt me zo tegen dat hij nu zo'n terugval heeft en het lijkt nog wel erger dan eerst. Ben gister ook voor het eerst maar heel hard mee gaan huilen. Het is zo zielig. Hij is zo vrolijk en blij tot het moment dat hij buikpijn krijgt. Vind ook dat het zo lang duurt. Hij begon gister rond 16 uur en pas om 23.30 is hij in slaap gevallen. Af en toe viel hij tussendoor al wel even in slaap, maar dan werd hij weer gillend wakker. Meestal had ik hem dan vast en dan verkrampte hij helemaal. Hij is om 5 uur wakker geworden voor een flesje en is daarna weer meteen verder gaan slapen en nu slaapt hij nog. Ga nu eerst een osteopaat bellen. Mn vriend heeft daar niet zo veel vertrouwen in, maar dit is echt niet meer normaal hoor...
@Roos: komt Boaz nog een keer in de nacht na die fles rond 20.00 uur? Hoe laat? @Lisszy: Komt ze dan op vier flessen? Lijkt me niet toch want als ze niet om 23.00 uur door jou wakker gemaakt wordt dan zal ze zich rond 03.00 uur melden ofzo? En dan weer 's ochtends op de normale tijd toch dus dan zit je toch wél aan 5 flessen? Ik zou niet wakker maken iig; wij zitten hier op vijf flessen omdat hij altijd nog een keer in de nacht wakker wordt. Helaas vandaag ipv 05.00 uur was het 03.00 uur, oh brakheid. Snap ook helemaal niet hoe dat kan. Eerst liet hij er elf uur tussen en nu wordt het weer steeds minder terwijl ik wel meer cc's geef overdag... Jullie hebben toch ook allemaal nog nachtvoedingen? Hoe lang laten jullie gnoompjes er op de avondvoeding van rond 19.00/20.00 uur tussen de nachtvoeding?
@Lisszy: slaapt ze zo ingebakerd overdag lang en vaak in haar eigen bedje? Die puckababy helppt hier maar zozo, maar ja, dat komt natuurlijk ook door dat gedonder met die reflux. Ik heb ook zin om die jbpm af te bouwen en zien wat er gebeurt, want straks komt het vooral omhoog omdat het zo langzaam verteert dat er fles op fles in zijn buik terecht komt de hele dag. Bah, ben moe en heb het gevoel dat het hier gewoon niet gaat zoals het moet. Zucht..
Jessmin - deze nacht kwam hij na zijn voeding van 20 uur weer om 5 uur. Maar meestal is dat eerder. Meestal tussen 3 en 4. Heerlijk!
hij zal wel brak geweest zijn van z'n huilpartij, de arme Boazje Maar wel fijn dat je wat langer kon tukken. Weet jij nog wanneer Lucas 12 uur op een voeding begon te slapen? Mijn dochter bouwde het toen echt op totdat ie er met 3 maand oud helemaal afviel, die nachtvoeding. Maar hier kan het de laatste paar weken vanalles zijn. Vind het maar niks, ik als neuroot en controlfreak ben op zoek naar houvast, grrrr! :x
Hij was er inderdaad erg moe van, wel logisch ook denk ik. Het arme kind... Lucas heb ik nog een hele tijd een voeding om 23 uur gegeven, en hij werd tot ongeveer 6 weken om 3 uur wakker voor een voeding, maar daarna werd dat in 1 keer 7 uur. Hij sliep dan dus van 23 tot 7. Heel fijn. Maar wanneer het echt 12 uur op 1 voeding werd weet ik niet meer. Denk een maand of 4.
Wat is het hier weer gezellig! Ik heb even mijn haartjes in de verf en moet een half uur wachten, Lynn slaapt, Zoë is aan het zwemmen met papa dus heb ik mooi even de tijd voor jullie! @Roosenzo Meis, ik las het al op hyves... Om 23u30 pas slapen, oh oh, geen wonder dat kleine Boaz nu slaapt! Arme schat! En jij ook, heeft het opgelucht, even lekker meehuilen? Ik denk dat de osteopaat echt een goed idee is hoor! Het heeft hier zeker geholpen! Lynn is sindsdien een vrolijke baby terwijl daarvoor het alleen maar drama was en de krant gebeld moest worden als ze vrolijk was... Een andere vriendin van mij is vd week met haar dochter van 2 wk naar een giropractor geweest (bijna hetzelfde als een osteopaat) en ook bij haar dochter bleken wat werveltjes vast te zitten. Die zijn losgemaakt en ze is een stuk rustiger en huilt veel minder. Fijn dat je vriend weer wat heeft gedaan! Dat moest ook wel hoor! Anders had ik even ene hartig woordje met hem gesproken! @Jessmin Als Lynn boven slaapt, baker ik haar altijd in. Zo mooi om te zien: ze spartelt wat tegen (ligt eraan hoe moe ze is), dan wieg ik haar en vallen haar oogjes dicht en kan ik haar zo wegleggen. 's morgens slaapt ze wel een aantal uurtjes (gem. 3u denk ik). 's middags is dat korter, zo'n 1,5-2uur. Maar als ik met haar op pad ga, dan slaapt ze lang niet zoveel. Als ik Lynn gister niet om 23u30 had wakker gemaakt, zat ze maar op 4 voedingen, leek mij een beetje weinig... Ik blijf haar wel 180cc geven, ze heeft het nodig. Want sinds ik dat doe, is ze een stuk tevredener. Van Zoë kan ik me herinneren dat ze best lang de voeding van 23u heeft gehad, ze werd er zelf wakker voor. Maar dat was met bv en ik had dus even geen idee hoe dat met fv werkt, maar hetzelfde eigenlijk dus..
@Lillibit Ongelooflijk dat Jip zo lang niet kan poepen!! Wat zielig!! Lynn poept maar door, gister 3 spuitluiers!! zal ze niet dikkere poep moeten hebben van die fv met jbpm?! Fijn voor Jip dat het eruit is.. Ik hoop dat de Omneo goed z'n werk gaat doen. Veel plezier vandaag, lekker de stad in! Ik ben een beetje jaloers.. Nou, hier werd Lynn om 4u wakker, niet van de honger maar omdat haar neusje helemaal dicht zat. Ze begint dan heel paniekerig te ademen, alsof ze het benauwd heeft en dit is al een klein weekje zo... Ik heb haar neusje gesprayt maar ze was nog half in slaap en raakte zo in paniek dat ze heel hard ging krijsen. Toen heb ik maar een 120cc flesje gemaakt voor de troost. Daarna is ze weer heerlijk gaan slapen, maar zo zielig! Wat moet ik daar nou me?! Gister in de winkel ging goed, Lynn in de Beco en Zoë "los" (vh eerst!). Alleen moet Zoë nog wel even leren dat je eerst moet betalen voordat je je teletubbie-tandpasta meeneemt... En in de supermarkt begon ze heeeeeel hard te krijsen omdat haar Woezel en Pip-boekje afgerekend moest worden, te genant voor woorden.. Lynn sliep echter overal doorheen tegen mij aan, heel gezellig. Maar het was wel een hele onderneming hoor! pffff.. Nou meiden, ik moet mijn haartjes spoelen anders zie ik er straks uit als een vogelverschrikker, vrees ik!