De allerleukste mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door lillibit, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lisszy - heb ik op hyves geschreven gisteravond? In mn slaap misschien...hihi Is je haar mooi geworden?
    In de comfort melk van boaz zit ook jbpm, maar zijn poep is ook niet dikker geworden. Het is altijd een mooie gele pasta :)
    Je winkelavontuur klinkt heftig! Dat gillen in winkels is ook een fase, gaat vanzelf weer over. Als ze 16 is doet ze het vast niet meer ;)
    Als mn vriend nou weer inkakt qua hulp kan jij hem dan alsnog even toespreken? Zoals ik je nu inschat gaat dat helpen. :)

Boaz heeft vanochtend van 10.45 uur tot 12.45 uur in de box gelegen, hij was wakker en blij. Ik vind het eigenlijk al snel zielig als hij alleen in de box ligt, maar ik wilde nu gewoon even kijken hoe lang hij vol zou houden. Loop dan wel vaak naar hem toe om even tegen hem te praten of even een ander speeltje voor zn neus te houden. Maar hij had het gewoon 2 uur lang naar zn zin daar! Ik heb hem er om 12.45 uur uitgehaald omdat het tijd was voor een flesje. Stond er echt van te kijken dat hij daar zo lang kon liggen. Maar toch vind ik het een beetje zielig....(ik=muts). Wat 'doen' jullie kindjes als ze wakker zijn?

Nou, het is weer bijna 16 uur, dus ik ga me maar weer schrap zetten voor een nieuwe avond vol gekrijs. Hopelijk valt het mee deze keer.

2. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hier ook in de box. Eerst na de fles op de arm even tutten, of op de bank. Daarna wipstoel of box, afhankelijk van hoe hard hij kreunt en reutelt op z'n voeding, of als hij de hik heeft ook. Maar hij vermaakt zich volgens mij wel want ik denk altijd maar dat hij anders wel zou gaan huilen. Als hij een 'èèh' doet na een half uur, interpreteer ik dat als dat hij moe is. Dan leg ik hem op bed en hij slaapt dan sowieso 45 minuten, maar daarna wordt hij vaak jengelend wakker en slaapt hij pas in als ik twee keer een speentje heb gebracht. Je merkt dus wel dat hij dan nog moe is...

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hier slaapt Noah vanaf 17 uur ook niet meer. En ook dat resulteert rond 17.45 in gekrijs. Toch leg ik hem dan maar op bed en breng honderd keer een speen, want ik heb geen goeie draagdoek meer helaas. Als iemand nog een draagdoek weet voor me die ik heel goedkoop kan overnemen of kan lenen, graag :D

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh wat een heerlijk middagje! Lynn heeft van 13u40 tot 16u boven liggen slapen! En vanorgen ook al van 9u30 tot 12u! Ik ben heel blij voor mn meisje dat ze aan haar rust toe komt.. Had eigenlijk vanmiddag voor nw gordijnen willen kijken maar nu heb ik kansloos tv gekeken, eten klaargezet, opgeruimd en me misselijk gegeten in yoghurt-snoepjes..... ;). Hoplijk gaat ze vnvnd niet helemaal los.

@Roosenzo
    Met alle plezier hoor! kan hem heel subtiel vertellen wat ik ervan vind, hihihi!
    Wat knap van Boaz zo lang in de box! Dat lukt hier niet hoor, max een half uur! Ik loop na de fles vaak 15 min met haar rond, soms langer afhankelijk vam de krampjes en dan in de box. Vaak begint ze dan te huilen maar na een speen of even laten jammeren gaat ze kletsen met haar woezel en pip mobiel. Wipper doe ik bijna nooit, daar is ze nooit tevreden in, helaas.. Vanmiddag heb ik wel het kleed met speelboog van zolder gehaald, kijken of ze dat leuk vind. Kan me voorstellen dat haar mobiel ook een keer verveeld!

@Jessmin
    Hoe doe jij het als Noah na 3 kwartier wakker is? Eigenlijk, in het kader van de 3 R-en moet je voeden, maar dan is het nog lang geen tijd! Lynn giert dan echt alles bijelkaar terwijl ze eigenlijk nog een uur moet wachten. :(

Hmmm, Lynn heeft haar fles niet leeggedronken, wat uniek is, en slaapt alweer hier op schOot... Ze slaapt wel erg veel vandaag!

Oh maandag ga ik voor het eerst alleen op stap! Niks geks, even wat eten in Groningen en een filmpje doen, maar toch, moet ik Lynn bij Erwin achterlaten... Voelt wel een beetje raar, ik ga vast 10x bellen!;)

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Box: Wow, dat is lang, twee uur vermaken in de box! Jip is het daar al snel zat hoor! Eigenlijk is hij alles snel zat, als hij wakker is en ik hem niet help met vermaken hahah! :p
    Hij zity nu soms ook ff in zijn wipper, we hebben nu die van babybjorn en moet zeggen dat deze wel echt een stukje leuker is dan een gewoon wipstoeltje, deze wipt echt! En er zit een speeltje voor, die hij nu echt aan het ontdekken is!

Lisszy- haha, had je graag willen zien in de winkel! En wat heeft Lynn heerlijk geslapen vandaag! Heb je vast een vrolijk uitgerust meisje nu?
    Jip had dat trouwens gister overdag, dat hij veel sliep! Helaas s avonds dan die krampjes.....
    is je vriend vrij doordeweeks zodat hij kan gaan zwemmen?
    Ga je straks met Lynn naar babyzwemmen?
    En jullie, Roos en jessmin?

Leuk, Lisszy, gezellig op stap! Met een vriendin?
    Ik moet volgende week verplicht alleen op stap.... Jip moet gaan wennen op het KDV....... :(:(

Jessmin: Wat voor draagdoek zoek je? Heb je het al eens geprobeerd met Noah? Wij hebben twee soorten, een draagzak en een doek, maar Jip vindt het tot nu toe niks... begint meteen te huilen asls hij erin moet.... wil hem er wel graag aan laten wennen want lijkt mij heel handig om hem af en toe zo mee te nemen.
    Heb je gekeken op marktplaats? Want daar heb ik mijn tricot slen vandaan, zgan, voor 15 euro!

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Oja...... is je haar gelukt, LisszY??? ;)

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Mmmmm..... hoort dat niet meer?? ik doe het nog steeds!!!! :p

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Nou, Lynn heeft gisteravond ook goed geslapen en in haar ledikantje op d'r eigen kamertje. Dit omdat het op onze kamer heel licht was doordat de zon erop scheen.
    Ik heb haar om middennacht haar wakker gemaakt voor een fles van 150 cc.
    Maar om 4u was ze er al weer! :( Misschien heeft ze wel een regelperiode alleen heb ik geen idee hoe ik daarmee om moet gaan nu ze fv krijgt. Vannacht maar een flesje van 120cc gemaakt maar dan krijgt ze wel teveel...
    Ik ga haar maar miet meer wakker maken rond 23u, wat denken jullie?

@Lillibit
    Erwin begint pas om 14u met werken, dus heeft in de ochtend tijd voor zwemmen. Het is babyzwemmen en volg wk gaat ze afzwemmen voor haar Guppy-diploma!
    :D ik denk dat hij over tijdje ook met Lynn gaat zwemmen, ik ben niet zo'n waterratje.... Wel een keer vrijzwemmen maar liever niet elke week!
    en ja, met mijn vriendin even al vanouds wat leuks doen!

@Roosenzo
    Hoe is het nu met kleine Boaz? Alweer wat rustiger?

@Jessmin
    Hier dus opeens weer nachtvoedingen, maar geen regelmaat nog.

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lisszy - ik maakte Boaz nooit wakker voor een fles. De laatste tijd heeft hij om 20.00 uur zijn laatste fles. Maar gister stapte ik in bed en toen was hij een beetje wakker dus toen heb ik het maar weer eens geprobeerd en hij dronk hem helemaal leeg. Hij had die dag ook nog maar 5 flessen gehad, als het er al 6 waren geweest had ik hem niks gegeven. Ik zou haar dus niet wakker maken als ik jou was, maar ik zou haar ook absoluut geen honger laten lijden. Ik vraag me af waarom die grens van 1000 ml zo streng is. Wat gebeurt er als je meer geeft? Boaz zit trouwens altijd rond de 800 ml de laatste tijd. Hij drinkt nog steeds niet alle flessen leeg.

Lillibit - was het gezellig in Utrecht? De stad nog in geweest? Hoe gaat het met de nieuwe melk van Jip? Merk je al verschil? Jip moet dus gaan wennen op het kdv, pff ben niet jaloers op je. Lijkt me zo moeilijk de eerste keren. Heb je al weer ander werk gevonden?

Jessmin - welke draagdoek zoek je?

Met Boaz gaat het weer iets beter (hoop ik/denk ik). Gister heeft hij bijna alleen maar geslapen en heeeeel lang in de box gelegen, het huilen gisteravond viel ook mee. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.

Zwemmen...daar hou ik niet zo van.

Waar kopen jullie meestal kleertjes?

Tis weer flessentijd!

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Had niet anders van jou verwacht! :D

12. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Heb net dit shirtje besteld...past wel bij Boaz :p

13. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Geweldig Shirtje zeg!! Waar bestel jij de kleertjes voor Boaz bij?

14. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Comazuipen???? :(

:p:p:p

15. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
  16. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Whahahaha:D

Dat zal het zijn!

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haai!!!!

@Roos: Kleding, haha, zag pas later dat jij vroeg waar wij kleertjes halen! Ik heb veel van de Hema, dat vind ik erg leuk, en goed betaalbaar, zeker voor de kleine maten, die ze maar even aanhebben. Verder wat dingen van de V&D, H&M, Prenatal. Vind de wat duurdere winkesl nog zonde nu ze het allemaal nog maar zo kort aankunnen.....

Utrecht was erg leuk en gezellig!! Lekker gekletst en gelunched in de stad! Altijd leuk, Utrecht! ;)
    Net nog even met de trein naar Veenendaal geweest, even saampjes de stad in. Ook nog even met mijn ouders wezen lunchen.... mijn vader had net zijn driemaandelijkse controle of de kanker nog niet terug is en alles zag er erg goed uit, dus die lunch hadden we verdiend!! :D

De nieuwe melk van Jip..... Nou, hij zat net in zijn wipper..... en poepen en wipper is geen goede combinatie.... zat tot aan de nek toe onder! :) Dit was wel de eerste keer, zoveel, dus wie weet helpt die voeding al! Ik hoop het maar!

Zier inderdaad nog heel erg tegen het kdv op... tisd ook vreemnd, want voor hetzelfde geld hoef ik er voorlopig helemaal geen gebruik van te maken, als ik geen werk heb, maarja..... kan de plaats niet nu al afzeggen, kom ik weer onderaan de wachtlijst... :( En nee... nog geen andere baan...

Wanneer moet jij weer starten, Roos?

Zwemmen: ik hou er ook niet zo van, maar denk dat ik het over een tijdje toch maar ga proberen.
    Mijn zusje is toevallig gister gestart met haar zoontje, samen met haar vriend. Ze vond het helemaal geweldig!

Lisszy- tot hoe oud wacvht jij tot je met Lynn gaat zwemmen? En hoe vindt Zoë het?
    Gaat het nog steeds zo goed met Lynn?

Jessmin- je bent zo stil, toch niets aan de hand he? Hoe gaat het met kleine NoaH???

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Even een snel ego-berichtje want ik moet hjet even kwijt aangezien ik alleen ben...
    Hier is de terugslag ook begonnen, mijn vrolijke Lynnie is een krijsend meisje geworden! Ze heeft zoveel pijn! Pffff.... Ze is nu stil maar ik heb zo'n voorgevoel dat het een lange nacht gaat worden!
    Ik zit in de tuin, even een frisse neus maar het lijkt alsof ik haar hoor! Maar het kan ook in mn hoofd zitten... :(

Morgen ga ik reageren met vrolijker berichtjes.

19. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha meissies!

Gisteren had ik hele reactie getypt op iedereen en stomme pc loopt weer eens vast. Dan houdt de muis er gewoon mee op en staat alles stil, heel raar. En dat terwijl hij nog best nieuw is maar hubby heeft bijna geen tijd om hem terug te brengen met de bon van reparatie, zucht.

Alles verder goed hoor met kleine Noah, haha. Meestal laat hij dus op de fles van 19.30 tot 05.00 uur ertussen, maar tegenwoordig wordt het soms ineens 04.00 en zelfs 03.00 uur en dan ben ik echt kapot de volgende dag, ook al doet m'n man de flessen. Ik ga toch zitten luisteren of het allemaal wel goed gaat enzo, en zelfs vragen hoeveel hij heeft gedronken haha.

Ik snap ook gewoon niet zo goed hoe dat kan want bij mijn dochter liet ze juist steeds langer totdat de nachtvoeding eraf viel, zeg maar. Ik krijg er echt stress van dat het nu niet zo gebeurt, stom hè :) Dan denk ik, wat als we nou tot z'n eerste jaar er 's nachts nog uit moeten, aaaargggghh! Ik trek slaapgebrek gewoon erg slecht.

@Lisszy: ik zou gewoon flesje extra geven hoor, dat maakt echt niet uit als het maar voor even is. En over 1000 cc gaan: bij het cb mocht ik mijn dochter in totaal 4x 180/6 en 1x 210/7 geven. Ze zeiden dat 31-32 schepjes ook nog wel kon. Ik snap ook niet wat het probleem dan wordt behalve het standaard antwoord dat het slecht voor de nieren is. Maar ja, elk kindje, dus ook elk stel nieren is verschillend lijkt me.

@all: lief dat jullie meedenken over de draagdoeken. Ik zocht eigenlijk een geweven of rekbare (is dat tricot slen?) doek, maar die vind ik op marktplaats niet voor minder dan 35 euro, echt duur voor mij eigenlijk nog... Vooral omdat ik tegenwoordig zoveel miskopen doe als het om baby gaat. Hebben jullie dat ook? Dat je van alles koopt waarvan je denkt dat je het vaak gaat gebruiken of dat het goed gaat werken en dan komt het uiteindeiljk onderin de kast terecht. Heb het trouwens nog steeds met mijn peutertje haha.

@Lillibit: Dus Jip is niet zo van de draagdoeken? Mijn dochter was er ook echt geen fan van. Noah leek er ook geen fan van te zijn, maar 's avonds nóg minder fan van z'n eigen bedje, dus dan wil ik niet meer honderd keer heen en weer lopen. Dan mag hij lekker gaan miepen op mijn lijf. :D Kun je met zo'n rekbare doek ook goed strak tegen het lijf aan knopen? Heb alleen nog ooit geknoopt met geweven doek maar lukte nog niet al te strak :p Misschien is zo'n rekbare zelfs wel handiger in zo'n geval. Nou ja, mocht je 'm kwijt willen of willen uitlenen, let me know wat de voorwaarden zijn, het zeker interesse! :D

20. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @LIsszy: Onee wat naar :( Afgrijselijk ook als het huilen in je oor blijft hangen, heel herkenbaar. Hoe gaat het nu?

@Lillibit: Jeeeeej wat goed van je vader! Echt super dat het goed blijft gaan! Utrecht is gaaf hè, beste studentenstad ever ook, en winkelen is er zoooo gezellig. En de Neude is altijd leuk mensen kijken vond ik, maar ja, dat vond ik bij de Winkel van Sinkel ook wel. Sjah, Den Haag ook leuk maar ontzettend anders. Denk dat ik Utrrecht gezelliger vind..

Comazuipen, muahahahahaha :D

Deel Deze Pagina