Wat intens schattig! Poezen kunnen ook echt hysterisch leuk zijn...die van ons niet trouwens. Wat leuk om te zien dat ze haar grote zus zo als voorbeeld ziet. Lief!
Wat cool dat Jip kan staan. Boaz lukt het nog steeds maar voor de helft. Wel zit hij ook veel op zn knieën. Komt het huilen niet doordat hij nieuwe tandjes krijgt? Of misschien voelt hij zich gewoon niet zo lekker door de verkoudheid. Slaap zelf ook altijd verrot als ik verkouden ben. Boaz heeft geen uitstekende botten.
Jessmin - wat goed dat je meisje het nu zo naar haar zin heeft op de peuterschool. Hoelang gaat ze dan per dag? Ook wel lekker dat je dan even alle tijd hebt voor die lekkere spekkies baby, 11 kilo goddelijke heerlijkheid! Je was gewoon jarig zonder het even te vertellen??? Schandalig! Heb je nog wat bijzonders gekregen? Ik las van de week nog ergens dat kindjes pas met een jaar echt zelfstandig moeten kunnen zitten.
Dat is dus ook mijn idee...vind het ook niet nodig alles uit te leggen en nee is soms gewoon nee...anders krijg je inderdaad eindeloze discussies met kinderen die helemaal nog geen discussie aan hieven te gaan vind ik! En Giraffe??? Vertel??
Hier weinig bijzonders te melden. Bowie doet zn ding Eet, slaapt en beweegt. Zondag naar verjaardag van mn schoonvader geweest en gister naar het opvoedbureau en naar mn vriendin die net bevallen is. Heel leuke en lieve baby, maar de vriend van mn vriendin laat het nu al afweten. Is hele dagen weg van huis en als hij thuis is is hij altijd precies op de plaats waar de baby niet is. Hij slaapt ook in de logeerkamer en slaapt dan gerust tot een uur of 11 's ochtends. Terwijl de kraamverzorgster er dan dus al is! Dat doe je toch niet! Kortom, frustraties frustraties. Zelf ben ik een beetje klaar met de ziekenhuisbezoekjes. Lichamelijk is het ook wel echt genoeg geweest merk ik, kan echt niet veel meer. Probeer alles wel gewoon te doen, maar het wordt steeds zwaarder. Genoeg gezeurd.
Jipje staat ook niet goed hoor en hij laat het niet heel veel zien nog....zo af en toe eens! (heb het idee dat jullie nu allemaal denken dat Jip overal staat, maar dat is dus niet zo! ) Ja, en Jip is ook een kniezitter...ziet er zo schattig uit!! Ja, kan best aan zijn tandjes liggen, eentje is er nu best ver door. En ook de verkoudheid...hij zit 's morgens echt helemaal onder het snot, heel zielig
Ten eerste....jij zeurt niet hoor!!! Kan me zoo goed voorstellen dat je klaar bent met die ziekenhuisbezoekjes! Ik was het ook al, en dan was het niet eens voor mezelf! En wat een ellende dat je lichamelijk dus ook zo'n last hebt.....heb je wel iemand die je bij kan springen?? Tjee....die gozer laat het dus nu al afweten? Sukkel..... Wel een lief babietje dus? Vindt je vriendin er zelf wat van?
Misschien is het de combinatie van tandjes en snot. Echt niet leuk. Kan ook zijn dat hij aan jou voelt dat je verdrietig bent en dat ook een beetje meeneemt in zijn eigen hoofdje. Zit Jip heel stabiel op zn knieën? Of houdt hij zich altijd ergens aan vast? Bowie wiebelt namelijk af en toe behoorlijk. Die foto van Jip op zijn knietjes is echt ultiem schattig. Er is a.s. donderdag trouwens een opruiming bij Kixx Online kinderkleding & babykleding Ze hebben er ook little feet enzo. Ik heb al wat in mijn winkelmandje gestopt zodat ik het donderdag snel af kan rekenen als de uitverkoop begint.
Jan doet wel veel hoor, dat scheelt een hoop. Hij brengt luc nu vaak naar school en haalt hem soms ook op. Dat is wel fijn. Ik moet altijd lopend en dat is toch best een uitputtingsslag. Jan doet ook vaak de boodschappen enzo.... ik heb geen klagen over Jan (wat dat betreft) Ik vroeg gister aan mn vriendin wat ze er van vond, ze zei dat ze het echt niet erg vond, maar zich wel voor kon stellen dat als Kenza nog wekenlang zo slecht slaapt 's nachts ze het niet meer zo kon waarderen.... Het is een heel lief babietje, met een flink stemgeluid
Hoe heten die kwijl dingen ook al weer die op zakdoeken lijken en je om de nek van een baby kan doen?
Ja, Jipje zit heel stabiel op zijn knietjes, hij doet zijn voetjes dan aan de zijkant, ziodat hij een ruim zitvlak heeft! Goeie tip, die uitverkoop....maar weet je nu al dan hoeveel er overa;l vanaf gaat, dat je het al in je mandje hebt?
Hahahahahahahahhaha!!!! Ja, sorry...ik bedoel zo'n ding dat op een in een punt gevouwen zakdoek lijkt.
Ja, 40% korting op de artikelen uit de wintercollectie. Boaz heeft zn voeten heel raar, zal er eens een foto van maken als hij het weer doet.
Ze gaat de ochtenden 3 uur en de middagen 2 uur. Maar doordat ik een half uur moet nemen voor het brengen - ze loopt immers zelf en ze is een peuter dus dat duurt nogal - heb ik eigenlijk thuis te weinig tijd om echt iets te doen. Voor ik het weet moet ik haar alweer halen. Ziet het er zo uit 12.30 brengen, 13.00 begint het namelijk, 13.15 weer thuis met Noah. 14.00 fruithapje maken voor Noah, 14.15 voeren fruithapje tot 14.30. Noah weer in de wagen en om 14.40 weer haar ophalen want om 15.00 uur is het afgelopen. Goodbye tijd. Is eigenlijk meer gedoe dan dat het wat oplevert. Maar ik doe het graag voor haar. Ja, discussiëren kan ze als de beste. Maar het gaat op zich ook heel erg om het inleven in je kinderen als er een conflict is. Wil ze haar jas niet aan? Ja, het is toch een heel gedoe met zo'n dikke jas. Je vindt het niet leuk hè, dat je per se je jas aan moet? Nee, dat is ook niet leuk, mama vinddt het ook niet leuk als ik iets zomaar moet. Stomme jas, hè. Kom eens mee naar buiten? Best wel koud hè? Zullen we toch maar de jas aan doen? Anders word je verkouden. Mama vindt het heel belangrijk dat jij niet ziek wordt, dus ik ga toch je jas aan doen. En dan mag je best even boos worden. Het is ook niet leuk als iets moet. En dan kun je dus gewoon best zonder discussie die jas aan doen. Het is dus meer een instelling en hoeft niet precies volgens die stappen, maar dat is het basisidee. Inleven scheelt zo erg voor een kind, omdat je omdat moment echt verbinding maakt. Kind voelt zich begrepen. Soms wil ze mij ook slaan, is ze heel boos om iets wat moet van mij. Dan zegt ze 'ik wil jou slaan'. Nou, eerst maakte ik er een punt van en werd ik boos. Nu zeg ik (en dat komt niet uit die cursus, maar gewoon mijn eigen aanpak): wil je heeeeel hard slaan omdat je zo boos bent? Nou, dat mag, kijk, op mama's handen mag het. Doe maar héél hard. Eén twee..! En ga er ook maar even heel hard bij gillen want het is ook niet leuk he, laat maar even zien hoe boos je bent! En dan ga ik mee gillen en zij hard slaan op mijn handen (doet dus geen pijn) en dan moet ze heel hard lachen omdat ik mee ga gillen, haha. Dan zeg ik 'zeg maar IK BEN NU HEEL BOOS OP JOU WHAAAA!' en dan moet ze lachen, terwjil ik eigenlijk aan het inleven was hahaha. Dus werkt toch wel goed.
Jessmin - daar ben je ook wel zoet mee dan, met dat heen en weer lopen... Maar ik denk dat het wel goed voor haar is, lekker spelen met veel andere kindjes. Altijd leuk! Jan gaat vanmiddag met Luc en Bowie naar Hoogeveen. Zijn vader is daar sinterklaas en wilde graag met zijn kleinkinderen op de foto. Vind ik wel schattig. Maar heb bedacht dat ik niet mee ga. Twijfel nog ontzettend. Het zou de eerste keer zijn dat ik alleen thuis ben sinds bowie bestaat. Raar idee. Eigenlijk vind ik dat ik gewoon mee moet gaan, maar een middag alleen thuis lijkt me ook wel heeeeeeel erg fijn. Ga nu eerst even kijken of ik een beetje leuke kwijlopvangdoeken kan vinden. Weet nog steeds niet hoe ze heten. Ow, bowie is ook al weer wakker!