Nou, ik wou dat ik vannacht de kans had gekregen om over een hysterische orka te dromen... Lynn en Zoë waren heerlijk onrustig. Zoë heeft Lynn aangestoken met har gesnotter en gehoest, en daar had ze vannacht flink last van. Dus zitnu met een gaar hoofd op het werk. Gelukkig kan ik om 16u weg, ga ik bij Zoë op het kdv chocomelk drinken en kerstkransjes eten.
Zeg dat maar niet tegen Dirk...zie hem zo met Jip in zo'n bakkie achter de mountainbike het bos ingaan en dat vind ik helemaal niks!
Oww, gezellig! Is dat voor alle moeders (en vaders offcourse..) of heb je zelf bedacht dat je dat daar gaat doen? Jip had van de week ook al geknutseld voor de kerst op het KDV...met zijn handjes in de glitterverf en dan een Olvarit potje beschilderd, waxinelichtke erin! dat vind ik nou het leuke van het KDV, dat hij daar echt al zulke dingen doet!
Hier vandaag kerststukje gemaakt op de peuterschool met dochter. Ook erg leuk. Ik kan beide ook nog gewoon, maar waar gaat het eigenlijk worden?
kerstknutselwerkjes: Hier gister ook een prachtige geverfde papieren kerstboom van Zoë! Zo schattig! @Lillibit Wat leuk dat ze het bij Jip op het kdv ook al knutselen met die kleintjes! Je kunt daar als mama zo blij van worden! @hier Weer een onrstig nachtje gehad. Lynn is één en al snot en Zoë hoest alles bij elkaar! Ook beide meisjes nog steeds koortsig... Nou ja, beter nu dan in ons weekje vakantie volg week! En zoals Lillibit al adviseerde, stoppen we de meisjes gewoon vol met vitaminepillen! Ben nu redelijk gaar na 2 korte nachtjes maar alleen vandaag nog en dan heerlijk 1,5 wk vrij!
Ja, zo leuk dat ze asl knutselen en ze doen het echt met de kids zelf, want de verfresten zitten dan nog op Jips handje! Tjee, weer een onrustig nachtje gehad dus, wat een ellende! Gelukkig heb je straks lekker vakantie!!
Haai meiden! Moeten jullie ook allemaal straks de kerstboodschappen gaan doen? Ik moet dat vanmiddag als Dirk uit zijn werrk is en heb daar zooo geen zin in! En dan hoef ik niet eens te koken met kerst.... Maar gewoon die drukte in de winkels......bah!!!! Heb iets raars vandaag...ik kan bijna niet lopen, zo pijn in mijn enkel heb ik, alsof ik hem ontzettend verzwikt heb, maar dat is dus helemaal niet gebeurd!! Heb gister wel hardgelopen maar had daarna nergens last van! Dus wat dat nou weer is.... Maar goed....bijna kerst dus....blij als dat er weer op zit...
Haaaaaaaai afwezigen Vandaag naar de Holle Bolle Boom geweest in Tuitjenhorn, errug leuk speelgebeuren voor onze kindjes. Noah begon op de terugweg om 19.00 uur in de auto na 12 uur zonder slaap en in superhumeur (geen traan gelaten daar) toch een beetje te blèren dus grote vriend een liga gegeven (euhmm.. zijn derde, want tijdens avondeten was hij ook Meneer Mopperkont (maja, logisch als je om 08.30 wakker wordt en daarna niet meer geslapen hebt). Maar goed, nu is hij dus helemaal klaarwakker op die Liga in zijn bed de meest bizarre geluiden aan het maken hahaha. Hoe was jullie kerst? Hier op zich wel leuk, maar we gingen gourmetten en bij m'n broers was dat net iets aan de late kant, 18.00 uur. En toen was mijn dochter al te moe om nog te geniten te zijn. Bij elk spatje van de olie op haar handje ging ze hysterisch brullen, jottem. En ik moet ook zeggen, je hebt neit veel rust als je met een driejarige gaat gourmetten want je moet voortdurend helpen en ze vergat ook nog te eten doordat ze zo druk bezig was met koken (lees: hele wortel in het pannetje en een stort kaas erboven op ). Mja, het leukste was toch wel weer kadootjes uitpakken en lekker thuisblijven eerste kerstdag. Eindelijk weer wat kleren erbij; nou ja, praktsiche longsleeves weant denk maar niet dat ik me nu in iets sexy's kan en ga hullen, met al dat kindergedoe. Binnen no time zit je onder de meuk, en bovendien, er moet helaas nog steeds 5 kilo af (jaja, alweer 1 kilo er bij sinds de feestdagen boehoe).
Haaaaiii!!!!! Ja, wat zijn we lekker afwezig met zijn allen he? Volgende week haal ik de schade weer in hoor, maar Dirk heeft ook vakantie, dus iets minder laptoppen hahah! Onze kerst was wel ok....1e kerstdag eerst bij de fam. van de vader van Dirk geweest, zo rond het middaguur. De vader van Dirk (Jips opa dus, maar ik vind het eigenlijk stiekem niet zijn echte opa...dat is mijn vader! Dirks vader was vroeger ook niet in the picture bij zijn kinderen) Pakte Jip meteen van mij aan, en ik dacht nog ojee, dat gaat Jip niks vinden, bij die man in een overvolle huiskamer met mensen die hij nog nooit gezien heeft, maar meneer heeft ANDERHALF UUR!!!! op schoot gezeten!!!! Iedereen had het over hem, wat een lief kind het wel niet was!!!!! Ikke supertrots natuurlijk! Daarna door naar mijn ouders waar Jip weer een tijd bij mijn vader op schoot heeft gezeten, kanp kind! Hij lijkt ook heel goed aan te voelen dat hij rustig moet zijn bij mijn vader, iets wat mijn neefje bijvoorbeeld absoluut niet doet! Daar cadeautjes gehad, Jip een leuke zingende bal en een mooi setje kleren van Z8, ikke een nieuwe (luier)tas omdat ik die van mij echt onhandelbaar vind! Tweede kerstdag bij schoonmoeder gegeten en dat was ook wel ok! We hebben net hele coole nieuwe schoenen binnengekregen van shoesme voor Jip, een rib uit me lijf maar zijn zijn wel ontzettend gaaf! Zilver met rood!! Ben benieuwd of ze goed zitten want hij ligt te slapen, heb ze dus nog niet kunnen passen! Dirk is ff troep naar de stort brengen. @Jessmin: Wauw, wat is Noah lang wakker geweest gister zeg, wat een knapperd! Heeft ie vandaag lekker uitgeslapen? @Roos: Hoe waren jou dagen meis??? Lisszy zit lekker te genieten van haar Roseetje in Venlo denk ik!
Meiden....waar zijn jullie????? Ik mis jullie!!!!!! Hoe waren jullie dagen?? Ik kom zo met mijn oud en nieuw verhaal...erst ff de kleine aan het fruit zetten!
@lillibit: hoe 'zet' jij Jip aan het fruit dan? Eet hij dat tegenwoordig zelf in stukjes? (kan dat al met die leeftijd? ) Of pureer, prak en voer jij? (Ik pureer stiekem nog, want glad gaat sneller dan stukkies Liga en brood eet hij uit de hand maar krijgt hij niet altijd. Alhowel.. tegenwoordig wel een liga per dag of twee - één zo'n zakkie)
Zoo, ben ik weer!!! Nou, als jullie niet met een verhaal komen, kom ik maar weer! Alles is weer normaal, alleen zitten we alweer in 2012....onze kindjes zijn niet meer van dit jaar.... Hoe was jullie oud en nieuw? Wij zijn bij vrienden geweest, waar nog een stel vrienden van ons kwam en nog een stel die ik niet kende. Zij wonen praktisch bij ons om de hoek, lekker makkelijk. Het zijn trouwens oorspronkelijk de vrienden van Dirk, met aanhang dus inmiddels. De vrienden waar het bij was hebben zelf een kind van net 1, het andere stel had een baby van 7 weken oud, en die andere vrienden van ons hebben twee jongens, van 2 en 4. Op zich was het wel gezellig, maar ook wel een beetje een vreemde avond. Die vrienden met die twee jongens zijn een apart stel, type vrije opvoeding en onze kinderen mogen alles...heb ze vast al eens eerder beschreven hier, dat ze ons huis verbouwden! Nou, dat was daar dus ook weer zo. Kids sprongen de hele tijd op de bank, die vrienden van het huis zeiden er een paar keer wat van maar die ouders van die jongens lachten alleen maar en zeiden we hopen dat jullie goed verzekerd zijn!! Nou, dan breekt dus echt mijn klomp! Hou verdorie je kinderen in bedwang met andermans spullen, zeker als die mensen er zelf al wat van gezegd hebben! Op een gegeven moment was het kinderbedtijd...waren alle mannen verdwenen...carbiet afschieten!! Nou, ik vind het dus echt niet cool als alles op mij neerkomt en heb zoiets van Dirk, je helpt maar mooi mee! Maar die was er dus niet....kinderen allemaal janken, moest bij elkaar op de kamer en als de ene stil was, begon de ander weer! Dus ik zeg op een gegev en moment tegen dier zeg maar vrije-opvoeding-moeder wat, dat Dirk wel even had mogen helpen...krijg ik ruzie met haar!!!! Ze vond dat ik niet zo moest zeuren, ik werkte immers niet en moest niet dat soort dingen van Dirk vragen want die heeft het al zwaar genoeg als hij werkt....Dus ze begon verder over mijn huishouden en ze vond het belachelijk wat Dirk allemaal wel niet moest doen. Krijgen we daar toch een vervelende discussie over zeg, bah! Weet je, en dan word ik ook flauw en ga ik zeggen dat ik niet als huisslaaf gebruikt wil worden, al zou ik de hele dag op mijn gat op bed liggen, dan nog is Jip ook Dirks kind en moet hij er dingen mee doen... Vervolgens gaat ze zeiken dat ze vind dat een jongen bij zijn vader hoort op te groeien en dat als wij goede ouders waren Dirk wel een dag vrij zou moeten nemen zodat hij dingen met zijn zoon kon gaan doen! Rot op zeg!!! Waar bemoeit ze zich mee? Eerst hoeft een man zich niet met de kinderen te bemoeien en vervolgens moet hij er minder voor gaan werken!:x:x Had (en heb) het dus helemaal gehad met haar.... Toen ik Jip eindelijk stil had, ik naar beneden, waren de kerels er nog niet en de rest nog druk met hun kids en toen heb ik daar een behoorlijke tijd alleen gezeten....en dan voel ik me dus niet op mijn gemak.... Later is iedereen er weer....en die drie meiden geven alle drie borstvoeding (of hebben gegeven) en zijn ook echt van die proborstvoedingstypes en gingen vervolgens met zijn drietjes daar over zitten kletsen....en dan heel naar....zo van..je bent pas een echte mnoeder als je borstvoedibng hebt gegeven, je band met je kind is zoveeeeel intenser, je hebt geen recht van klagen als je het niet gedaan hebt, je kan niet moe zijn als je het niet gedaan hebt...echt om te kotsen!!! Van dit soort geklets gaan mijn haren dus overeind staan en dit is voor mij een reden om juist geen borstvoeding te geven! Wat een geklets zeg, laat iedereen even lekker in zijn waarde! Ik was blij dat het eindelijk twaalf uur was en nog blijer toen we naar huis konden hihi! Het was verder wel gezellig hoor, met die mannen kan ik het wel goed vinden en daar heb ik nog wel lekker mee zitten ouwehoeren, maar die vrouwen....grrrr!!
Ja, Jip gaat zelf naar de ijskast, pakt een stuk fruit...whahaha nee hoor! Jip krijgt zijn fruit ook nog netjes gepureerd en dat lepel ik gewoon hoor! En Jip krijgt ook elke dag een koekje hoor, zo'n nijntje koekje, bij zijn fruit!
Haha, hier mogen ze van mij ook op de bank springen hoor Alleen idd niet bij andere mensen. Als ze dat gezellig gaat doen vraag ik altijd even of dat mag of liever niet. Zo niet, leg ik haar dat uit, en daar houdt ze zich ook aan. Waren het toevallig Natuurlijk Ouderschap mensen? (of ook wel Attachment Parenting) Die zijn heel erg proborstvoeding en vaak ook samen slapen en je kind heel veel dragen in een doek enzo. Op zich sta ik er wel achter, maar het kan je een gevoel geven dat je het als moeder niet goed doet als je sommige dingen die zij aanhangen niet doet of kan. Zoals dat bv geven, ja dat is mij ook niet gelukt en heb tot op heden een schuldgevoel daardoor omdat je daar om je oren geslagen wordt idd met hoe slecht fv wel niet is en hoe slecht voor de hechting. Echt jammer...
Onee, dan ben ik echt type strenge moeder vergeleken jou. Mijn standpunt is er wordt niet op de bank gesprongen, thuis niet en zeker bij een ander niet, want het is voor kinderen moeilijk te begrijpen waarom het dan bij de een wel mag en bij de ander niet! Mijn bank is geen trampoline en ik vind dat kinderen gewoon moeten leren wat speelgoed is en wat niet! Nee, die mensen zijn niet van het natuurlijk uderschap maar meer het type alles-mag-en-alles-wat-mijn-kind-doet-is-grappig...:x Ik denk wel dat dit soort kids later meer aanpassingsproblemen gaan krijgen in de echte wereld.... En ik heb me werkelijk nog geen seconde schuldig gevoeld over het feit dat Jip geen borstvoeding heeft gehad, ik zie dat het hele hechtingsverhaal een groot LULVERHAAL is wat betreft borstvoeding, hechte doe je met liefde, niet met melk uit de tiet, en mijn kind is prima gehecht, doet het goed, is altijd vrolijk en loopt voor in zijn ontwikkeling.....wat wil ik nog meer??
Haha ja dan ben je echt type strenge moeder LOL Nee hoor, mijn dochter snapt prima dat IK het niet erg vind als er op mijn bank gesprongen wordt, maar dat OMA dat weer NIET fijn vindt. Ik bedoel; haar broertje houdt WEL van kietelen en ik NIET. Dat snapt ze ook, ieder zijn eigen voorkeuren. Maar hoezo zou een kind niet op z'n eigen bank mogen springen? Gaat die bank toch niet stuk van? Ja, de schoenen moeten dan wel uit zijn. En wat is 'springen' en wat is gewoon lekker kroelen? Als we bij anderen zijn gaan haar schoenen uit en gaat ze met haar voetjes op de bank (knietjes opgetrokken) en soms gaat ze dan half liggen, of ze kruipt half op schoot. Dat vinden anderen en ik helemaal prima. Ik heb dan kennelijk misschien een rustige dochter ofzo, maar ze gaat nooit als een malloot de bank als een trampoline gebruiken ofzo. Soms doet ze kunstjes op de bank of springt ze bovenop Noah om die dood te knuffelen, en op z'n wildst rent ze over de bank heen omdat ze een 'renner' is (God knows wat dat moet zijn, maar goed ). Ik zou echt niet snappen waarom je daar dan de strijd over moet aangaan. Als dat ding dan kapot gaat, à la, maar ja, dat is hier iig niet zo, of als ze gewoon een half uur keihard uit haar dak gaat en ik er gestoord van word van de drukte en herrie die eruit komt, ja dan is het logisch.. Maar dat is hier ook niet zo. Ze is dan vrolijk en uitgelaten, ik vind het helemaal gezellig, snap ook dat het heerlijk moet zijn om lekker op die bank te ravotten, lekker warm ook, voetjes van de vloer, er ligt vaak ook een deken op dus dan kan je heerlijk kroelen en wroeten, knuffels en poppen erop gooien, hier en daar even balanceren... Ja hoor, Jip mag best op mijn bank springen als hij groot is Grappig hoor, die verschillen. Ik ben van het leven en laten leven, ieder moet voor zich bepalen wat ie fijn en prettig vindt en ik leer mijn kinderen om respect te hebben voor wat een ander prettig vindt. Ik zeg dingen als 'jij vindt het toch ook niet leuk als Amy jouw stoel ondersteboven gooit?' 'Nee dat vind ik stom!' 'Nou, zo vindt oma het ook niet fijn als jij op haar bank springt.' Gelukkig werkt dat. En ik denk altijd maar 'don't try to change someting that ain't broken'
Haha, hier wordt ook ABSOLUUT!!!! niet op banken gesprongen, maar Lucas heeft genoeg vriendjes waar dat wel mag. Bij heel veel ouders van vriendjes van Luc is de woonkamer 1 grote speeltuin, dat is bij mij ook niet het geval. Lucas mag natuurlijk wel in de woonkamer spelen, maar met 1 ding tegelijk. De rest van zijn speelgoed staat ook op zijn kamer. Boaz zijn spullen staan wel voornamelijk in de woonkamer, maar als hij straks een eigen kamer heeft ga ik het met hem ook zo doen. Als hij wat ouder is. Wat de borstvoeding betreft voel ik me wel redelijk schuldig omdat ik dat niet kon door de borstverkleining die ik gehad heb. Ik denk wel dat dat gewoon het beste is wat je je kind kunt geven, maar om iemand een slechte moeder te noemen als je flesvoeding geeft is natuurlijk absurd.
Boaz is op het moment een duiveltje. Hij slaapt niet meer en gilt de hele dag. Gek worden we er van! Herkenbaar? Of hebben jullie allemaal zen baby's?