De allerleukste mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door lillibit, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Lisszy- oh, je doet er best lang mee dus! Wacht nog ff deze week af wat de voeding gaat doen, anders ga ik dat spul halen! Jip had net zowaar alweer poep! Was maar een heel klein beetje, maar das al meer dan normaal, binnen 24 uur na de vorige poepbroek!:p

Roosenzo- Hier lopen ze ook elke keer een beetje te miepen op het cb over de voeding..... de ene zegt zo houden, terwijl de andere weer zegt, dat als hij erom vraagt, dit best opgehoogd mag worden, lastig he? Ik denk dat ik nu maar gewoon mijn gevoel ga volgen hoor!

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lillibit - mijn gevoel zegt nu nog dat ik 150 moet blijven geven en nog geen 180, omdat ik dus liever 6 flesjes geef dan 5 omdat hij nog zo veel huilt en het helpt als troost. Als het nou wat beter met hem zou gaan zou ik het wel doen. Denk ik.

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Dan zou ik het ook echt zo houden als ik jou was!!!!! had ik ook gedaan!!!!! Zeker als het helpt als troost!!!!

4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Cb zegt hier ook weer wat anders: vanaf 6 kilo mogen ze 180/6. Och,wat word ik moe van die tegenstrijdige adviezen zeg. Alsof we het als onzekere mama's niet al moeilijk genoeg hebben, haha.

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Heel raar trouwens..... ik krijg een beetje het idee dat Jio meer last ergens van heeft als hij op schoot zit..... hij gaat de laatste paar dagen snel piepen/jengelen als ik hem op schoot neem, en is dan weer helemaal rustig als ik hem op de bank neerleg,..... alsof het niet fijn is om in zithouding te zitten......terwijl hij eerst juist altijd alleen maar bij ons wilde zitten, en niet wilde liggen........ik ga dit eens in de gaten houden.......

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @lillibit: hee, gek zeg, dat had mijn dochter als baby ook. En ik maar denken dat ze niet van knuffelen hield... Begreep er niet veel van...

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Jij herkent dit dus? En je weet nog steeds niet wat het nou was? Ik ga nl bijna denken dat zijn darmen dan nog meer in de knoei zitten ofzo, als hij gebogen op schoot zit......

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Nee ik ben er nooit achter gekomen. Ze heeft voor namelijk in de box gelegen toen ze klein was daardoor. Dat vond ze prima, maar als ik dan op shcoot met haar zat dan begon ze binnen no time te miepen. Maar ik ken er meer die zulke kindjes hebben, was er zelf ook zo één schijnt haha.

Ik was trouwens de associatieve malloot btw :D

@Roos: Klinkt als een goed idee met je botsauto mij halen :D Maar het is toch wel heel erg als je helemaal heen en weer moet gaan voor mij.. Maar ja, andres krijg je hubby kado vermoed ik, want alleen dan kan ik met NOah komen (als hij me brengt, that is). Ach, hij was wel fijn om te zien toch, en meestal praat hij niet zoveel dus last hebben we er ook niet van *grijns* (Grapje hoor, meiden :p)

9. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lillibit - wat apart dat Jip niet op schoot wil. Zou ook echt niet weten wat dat zou kunnen zijn.

Associatieve malloot - heb jij ook geen rijbewijs dan? Maar ik verveel me toch te pletter, dus een keertje heen en weer rijden vind ik niet erg hoor. Maar het is natuurlijk ook gezellig om je fijne man mee te nemen!

Boaz huilt weer alles bij elkaar, al weer vanaf een uur of 4 vanmiddag. Donderdag gaan we naar de osteopaat. Hoop zo dat hij wat kan doen.

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Whahaha, dank u hè :D

Nee, schandalig hè, dat ik m'n rijbewijs nog niet heb. Mijn ouders hadden gespaard voor als ik zou gaan studeren en ben er voor op reis gegaan naar Amerika en Afrika - waarbij ik de ticket voor mijn toenmalige foute vriendje ook maar even betaalde en de rest van onze relatie ook alles voor hem - en een computer gekocht. En nu elke keer als m'n vader een smak geld voor m'n verjaardag wil uitgeven, wil hij dat iig niet doen aan een rijbewijs want hij vindt dat een 'stom' kado, want dat is iets wat je zelf maar moet betalen - geen écht kado - vindt hij. Hmmm... Helaas pindakaas, geen geld voor met een eenmansinkomen hè.

Ik kreeg iig wel een piano van hem kado afgelopen verjaardag :D OOk heel tof maar je kunt er niet mee rijden en m'n huis barst al zowat uit z'n voegen door alle spullen die we hebben, haha.

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Oja, hubby meenemen kan prima idd. Maar dan moeten jullie niet schromen om lekker over vrouwendingen te praten, want het blijft toch een vent die erbij zit, dus kan me voorstellen dat dat wat remmend werkt op het mama's-onder-elkaar idee. Nu ja, Lucas is natuurlijk ook een vent :D

12. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Gooooooeeeeeiemorgen!!

@Schoot
    Lynn is ook niet echt fan van schoot zitten, hoor.
    Wel op de arm maar dan moeten we ook rondlopen of voor de spiegel staan, anders word ze nog onrustig.
    dus ik sta standaard een uurtje of 2 door de kamer te wandelen of dansen... :D
    Maar Lillibit, als je het niet vertrouwd, zal ik het gewoon even aankaarten op het cb!

Daarover gesproken: ik ga denk ik om 13u even heen. Ben erg benieuwd hoeveel Lynn gegroeit is, nu ze veel minder spuugt en veel tevredener is.

@Daten
    Gaan we echt wat afspreken dan? Wat een gezelligheid!! :D
    Als jullie alle kids meenemen (incl Jessmin-hubby dus :p ;)), dan is het misschien ook wel leuk als ik Zoë ook meeneem!

13. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jessmin - ik heb ook pas laat mijn rijbewijs gehaald hoor. Mijn vader zou het ooit betalen, maar omdat ik niet meteen wilde toen ik 18 was wilde hij het ook niet meer betalen. Het is ook echt belachelijk duur. Heb het gelukkig wel in 1 keer gehaald, anders wordt het helemaal onbetaalbaar. Jij bent in ieder geval lekker op reis geweest ;) Maar kan jij piano spelen? Wilde ik altijd heel graag kunnen, maar had te weinig zin om het te leren.

14. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lisszy - hoe was het gisteravond? Ook thuis alles gegaan zoals je hoopte?

Gisteravond was het hier weer drama. Boaz heeft weer zo veel en hard gehuild. Vind dat zo erg. Hij heeft van 16 uur tot 21 uur gehuild. Hij had om 18 uur een fles gehad en we hebben hem toen hij om 21 uur eindelijk sliep ook niet meer wakker gemaakt. Hij werd uiteindelijk om 2 uur wakker en sliep toen weer door tot half 7. Gedoe...

Ik zie bij jullie op hyves van die mooie foto's voorbij komen van jullie kindjes dat ze zich zo opdrukken op het aankleedkussen. Boaz kan dit nog helemaal niet. Als ik hem op zijn buik leg, wat hij super irritant vindt, legt hij zn hoofd gewoon neer... :(

15. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Tjeee..... mijn oc is vet irritant..... net een heel verhaal zitten typen.... is hij verdwenen......

16. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Roosenzo- Arme arme Boaz, wat een verdriet weer!!! :(:( Pfff, ik hoop echt voor de dat die osteopaat uitkomst gaat bieden, ik ga heel hard voor je duimen!!!!!

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Jessmin- ja, dat heb ik ook altijd willen kunnen, piano spelen! Jij ons piano leren spelen, leren wij jou autorijden!!! :p:p:p

Lisszy- heb je een speciale afspraak bij het cb of is het zomaar even? Wel fijn om het gewicht en de lengte weer even te weten, ben zelf ook erg benieuwd!!

Moest net een afspraak maken met de huisarts, ivm anticonceptie, kan ik pas volgende week woensdag terecht en niet eens bij mijn eigen arts!!! :x

Ik woon hier nu een kleine twee jaar en dat is dus elke x zo bij deze *&@@**dokter!!! :( Bij mijn vortige arts kon ik altijd dezelfde dag of de dag erna er nog terecht. Hoe zit dat bij jullie? Dat kan toch niet, zoveel tijd? straks heb je echt wat, moet je zolang wachten.....
    Vorig jaar heb ik ws of een miskraam of een bbz gehad, en heb hier 3!!! weken mee moeten lopen voor ik bij de dokter terecht kon........ :( Echt schandalig vind ik dit!!!!

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    #318 Lisszy, 17 mei 2011
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
    @Roosenzo
    Oh meid, was het maar al donderdag he?
    Arme boaz... Voor hem ook erg vermoeiend omdat hij nog geen nachtje lekker doortrekt, lijkt mij...

Over zich opdrukken op de aankleedkussen, Lyn kan het dus wel maar doet het ook niet altijd hoor! Soms blijft ze ook heel gefrustreerd met d'r neusje in de kussen liggen...
    ik leg haar ook niet vaak op haar buik, alleen als ze soms slaapt. Volgens mij moet ik dat nu wel met haar gaan oefenen elke dag, maar als ze vrolijk is, hou ik dat graag zo! ;)

@Lillibit
    Nee, dat is zeker niet normaal! Wij hebben een praktijk met 2 doktoren, allebei prima en ik ken ze ook beide goed. En afhankelijk van de reden van consult, kan ik vaak wel dezelfde dag of de dag erna terecht.
    En zeker igv een miskraam of bbz moet je DIRECT terecht kunnen, lijkt mij!! Misschien een andere ha zoeken?

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Mijn avondje uit gister was erg fijn! Lekker gegeten en Gooische Vrouwen is echt een geniale film, wat heb ik gelachen! :D
    Alleen hier thuis ging het minder. Het begon al toen ik nog niet eens weg was. Lynn was volledig over haar toeren en daardoor werd Zoë ook weer erg onrustig.
    Erwin was aan het koken en liet Lynn gewoon in de box liggen krijsen! :x Daar kan ik echt niet tegen... Maar hij is absoluut niet handig met de draagdoek. Dus voordat ik wegging heb ik de Beco bij hem omgkenupt en daar Lynn in gedaan, toen werd ze een beetje rustig. Maar ze is nou eenmaal een mama-meisje..
    Dus door al dit, was ik alweer laat en zat ik compleet gestressed in de auto. Ik heb gisteravond wel 3x gebeld en een paar berichtjes gestuurd hoe het ging. De hele avond, zelfs in de bios op mijn telefoon gekeken.
    Toen ik thuis kwam, trof ik een een man aan die bekaf was en de meisjes sliepen. Lynn lag er om 22u in. Vanmorgen was ze er weer om 7u15 en heeft ze tot 8u nog naast mij geslapen.
    Ik was zo blij om haar weer bij me te hebben. Had het niet gedacht maar heb haar echt gemist. :)

Ik heb gister ook een nieuwe fles gekocht voor Lynn (aangezien alles gesmolten was in de oven... :) ;)).
    Ik had Avent maar heb op aanraden van de etos-mevrouw een Difirax gekocht. Vanmorgen voor het eerst uit gedronken en de fles was in no-time leeg. Een beetje te snel, want daarna kwam me er toch een boer, niet te zuinig. Ik doe het haar niet na! Ik kijk het nog even aan, misschien een andere speen maar anders haal ik gewoon weer een Avent-fles!
    Wat voor flessen hebben jullie?

20. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    #320 Lisszy, 17 mei 2011
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
    Oh, en ik heb gister zo'n fantastisch shirtje gekocht voor Lynn, wil ik even met jullie delen!! :D

Deel Deze Pagina