@lillibit: idd goeie tip! Maar als je niet zoveel pureert met banaan erbij, dan wordt het allemaal toch erg dun, dat fruitprutje? Hoe los jij dat op? Overal liga in vind ik dan weer dat alles hetzelfde gaat smaken hier... @lisszy: ik gebruik hem nog wel als ik iets met de fiets ga doen want een buggy op de fiets vind ik toch wel zo onhandig, vooral als er al iemand achterop zit (dochter). Maar op zich zou ik de sling daar ook wel voor kunnen gebruiken. We willen wel een poging doen van het weekend om te gaan schaatsen en ons plan was dan om Noaz maar even in de draagdoek op papa te doen, hahaha. (of zou je met een buggy ook op het ijs kunnen??) Maar dan zal ik hem na het weekend weer opsturen. PB jij me dan je adres? En enorm bedankt dat ik 'm mocht lenen natuurlijk!
Hier pureer ik het iets minder lang zodat het niet zo dun wordt, en anders een liga erdoor inderdaad! Als je de draagdoek nog echt gebruikt, mag je 'm nog wel even houden hoor!
@Lisszy: dat is lief, ik zal eens kijken of de sling net zo goed werkt of dat ik daar nog kreupeler van wordt, hahaha. Dat kind is zo enorm! Het duurt niet lang meer of hij moet maar leren lopen haha. Hoe doe jij dat als je met Zoë en Lynn gaat fietsen? Of neem je altijd de auto?
Ik fiets best vaak met de meisjes, Lynn voorop en Zoë achterop! Buggy aan de buggydrager en daar ga ik als pakezel! Kan Noah al zelf zitten? Dan zou hij ook voorop mogen op de fiets!
@Jessmin: Nee, dat het dunne troep wordt valt best mee eigenlijk! Zelfs als ik er geen banaan indoe want dat gebruik ik niet zo vaak! Mango bindt ook best goed en verder een appel of een peertje ook! Jip heeft zijn eerste sneeuwervaring erop zitten haha! Foto's staan op facebook!
@Lisszy: ja, No gaat sinds kort voorop! Hij hangt nog wel echt als een aardappelzak in het zitje vind ik, maar die dingen zijn ook best wel in achterover-leun-stand volgens mij, die stoeltjes. Maar als dochter dan achterop zit dan zit die buggy zo te zwiepen achterop. En ik kreeg m er ook nooit fatsoenlijk opgezet. Nee ikb en allang blij als iededreen zit en de fiets is niet omgevalln. Die mamafietsen die smakken zo hard en dan is alles kapot.
Goedemorgen meisjes!! Hebben jullie een leuk weekend gehad? Ons weekend was heerlijk! Zaterdag hebben we een slee gekocht voor Jip en zijn we met hem wezen sleeën. In eerste instantie ben ik niet zo wintermens, maar ik moet zeggen dat ik sinds mijn zwangerschap minder last heb van de kou. Vroeger was ik echt een rillend vogeltje in de kou, maar sinds ik er wat kilos aan heb zitten kan ik dit beter handelen. Hier in Rhenen is het geweldig met dit weer! We glijen een heuveltje af naar beneden en we staan aan de Rijn. Vlak daarvoor is een ondergelopen weiland en daar is iedereen nu aan het schaatsen! We zijn met Jip dus lekker met de slee het ijs op geweest! Gister eigenlijk weer hetzelfde gedaan! Wat ik dus wel heel lastig vind nu zijn die slaapjes. Jip doet er nu vaak nog maar 1, maar dat is dus wel de halve middag! Gister sliep hij bijvoorbeeld van 12 tot 3! dan kan je dus niks meer of je moet al heel vroeg weggaan! Ik vind dit wel erg vrijheidbeperkend hoor! Maar goed, zo komt een vrieninnetje met haar dochter en dan gaan we weer lekker sleeën! Word net gebeld door "Maandag", die hadden een baan voor mij.....in Den Haag welteverstaan!! Ja Daaag!! Das toch echt te ver weg hoor!
@Jessmin Ik ervaar juist dat mijn mama-fiets enorm stabiel is en bijna niet kan opvallen. Maar inderdaad, ALS ie valt... Kan Noah nu goed zitten en begint hij al met staan? @Lillibit Ja, aan de foto's op fb te zien hebben jullie een heerlijk winters weekend gehad met lieve Jip!! Ik blijf het zeggen, zo jammer dat we zo ver van elkaar vandaan wonen, anders konden we samen sleeën! Wij ook lekker gesleed en gister geschaatst. Nou ja, eigenlijk was ik me alleen maar aan het voort bewegen op het ijs. Ben al lang blij dat ik niet onderuit ben gegaan! Na drie rondjes ijsbaan waren ik en de meisjes er zat van en zijn we weer naar huis gegaan om op te warmen! Jip op 1 slaapje!! Wauw! Wat snel (denk ik). Zoë was net een jaar geweest toen het ochtendslaapje eraf ging. Lynn sputtert wel tegen maar ik laat haar gewoon liggen (ga 1 a 2 keer terug) en uiteindelijk valt ze wel in slaap. Gister had ze alleen een ochtendslaapje gehad ivm het schaatsen en ik vond dat ze het bijzonder goed deed aan het eind vd middag en tijdens het eten. Om 19.00uur was het lichtje wel echt uit! Nu weer aan het werk, bah geen zin as usual! In Den Haag?! Zijn ze gek geworden? Vriendelijk bedankt dus?
@Lisszy: Ja, ik vind ook echt dat je veel te ver weg woont hoor! het huis van de overburen staat te koop! Jip ziet dat wel zitten hoor, Lynn als overbuurmeisje! En voor Zoë heb ik hier nog wel een knap buurjongetje rondlopen! Ja, als het aan mij lag waren het gewoon twee slaapjes....hoe kan ik nu ooit nog weg? Vind het echt totaal niet praktisch! En offcourse, zekers niet naar Den Haag! Ze ging nog lopen doormiepen ook, dat ik anders minder uur per dag kon maken en dan eerder naar huis, maar dan wel meerdre dagen werken dus om aan mijn uren te komen!! De gek! Bah, jij weer aan het werk dus? Ik vind het al heel wat dat je gewoon schaatsen hebt liggen! Anders dan vroeger he? Toen ging je gewoon onbevreesd het ijs op...nu denk je alleen nog maar op welke manieren je allemaal op je bek kan gaan!
Ik ga het voorstellen aan Erwin! Ik wil wel tegenover jullie wonen hoor! Kan ik ook sushi komen proeven! Nee, die baan in Den Haag zal ik ook echt niet doen! Hoe verzinnen ze het?! Ik vond het wel lekker dat ik 's morgens weer wat kon doen. Nu wil 's morgens even weg maar als Erwin er niet is, wordt dat moeilijk! Ach, waarschijnlijk slaapt nu nog even heel veel, dat wordt straks wel wat minder! En met 2 jaar slaapt hij helemaal niet meer en dan vraag je je af waar je je tijd voorjezelf vandaan moet halen! Ik ben nu vrij, dus spring snel in de auto naar mijn liefjes! Heb het weer zo gehad hier!!!! :x 5 uur met studenten gebeld, daar word je echt gek van! Voel me tegenwoordig net zo'n veredelde belmiep...
Wij hebben dat dus in het weekend. Kan je bijna niets doen als je knullie nog even wil laten slapen. Dus daarom laten we hem maar in de auto slapen. Dan gaan we weg rond dat ie moe wordt, 12.00 uur ofzo, en dan valt ie in slaap naar whatever we naartoe gaan. Slaapt ie maar maximaal 45 minuten maar lijkt daar somewhat sjaggo toch wel de dag mee door te komen. Vanaf 18.00 uur is ie dan niet meer te harden hoor, maar ja, heb je toch nog wel een daggie wat kunnen doen. Valt ie dan om 19.00 uur in de auto in slaap, kun je 'm om 20.00 uur op bed leggen, keuvelt nog wat en valt weer in slaap. Zo doen wij het. Blijven jullie dan tot na het slaapje thuis in het weekend? Of doen jullie ook beetje auto-slapen zeg maar..?
@Lisszy: ja, hij staat hier al ongeveer 2 weken aan de tafels. Eerst viel hij op zijn hoofd steeds, nu laat hij zich met een enorme doffe klap op z'n bips vallen hahaha. Hij is nog steeds liever lui dan moe, hangt als een aardappelzak in de fietsstoel en op de slee Heb zelfs the unthinkable gedaan: een loopstoeltje gekocht via MP!!! Eerst en vooral omdat hij zichzelf steeds steil achterover op z'n hoofd liet lazeren maar toch steeds alleen maar wilde staan en zich maar bleef optrekken en dus bleef vallen, en daarna omdat hij nu gewoon gaat krijsen als hij van de ene plek naar de andere wil lopen. Hij snapt dan niet hoe hij dat moet aanpakken, of hij is bang dat hij valt als hij van de bank naar de stoel moet overpakken bijvoorbeeld, en dan gaat ie blèren. En soms ook als hij vergeet hoe hij zich op z'n gat moet laten vallen. Dan staat ie daar maar naar me te kijken en te jammeren. Dus als het die kant op gaat pak ik het loopstoeltje en dan gaat hij als een dolle door de woonkamer met dat ding. En het is ook niet hoog genoeg voor hem - hij is nogal groot en lang voor het ding, dat heb je met een huge baby - en als hij dan lui wordt dan gaat hij er gewoon in zitten; dan zitten zijn benen ook echt in een hoek van 90 graden, in luie zitstand zeg maar, en dan schopt hij zichzelf heen en weer. Om te lopen moet ie wel echt gaan staan vanuit die zitstand. Ik heb geen idee wat ook alweer de negatieve dingen waren van zo'n loopstoeltje, maar weet wel dat ik het om die reden bij dochter nooit heb gedaan. Maar die ging ook gewoon pas staan toen ze wist hoe ze weer moest zitten. Die heeft ook nooit een 'eerste stapje' gedaan. Die ging pas lopen met 16 maanden toen ze al een half jaar overal aanvast liep (aan tafels e.d.). Ineens liet ze los en liep de keuken rond. Slimme meid. Nee hoor, deze die doet alles roekeloos. Echt een man. Gaat staan terwijl hij niet weet hoe hij moet gaan zitten e.d. Of hij is gewoon niet zo slim want zijn fysieke ontwikkeling is precies gelijk aan mijn dochter,op de week nauwkeurig, hahaha
Nou, tot nu toe lieten we hem zijn ochtendslaapje thuis doen, maar die was van +/- 11:00 tot !3:00. Dan zorgden we dat alles klaarstond en konden we daarna weg. Maar als hij nu maar 1 slaapje gaat doen wordt dat pas na twaalven en dan slaapt hij meer dan twee uur. Aan 3 kwartier heeft hij echt nog niet genoeg, dus in de auto laten slapen is geen optie dan.... Dit deden we wel altijd met het tweede slaapje, die deed hij dan wel in de auto. Dan maakte het niet zo uit dat deze wat korter was... Je hoort het al, wij zijn nog zoekende....
Wil even laten weten dat ik nog leef. Al weer vanaf donderdag ontzettend beroerd. Griep hoop ik. Morgen moet ik een hele dag naar de Daniel den Hoed kliniek in Rotterdam. Gezellig. Bowie gilt nog steeds veel en daar kan ik slecht tegen. Vanochtend poepte hij in bad (gatver!!!!) maar ik vind hem toch nog steeds erg lief. Hij loopt nu overal langs en steekt steeds vaker over naar een volgend object. Maar meer dan 2 of 3 losse stapjes zijn het niet. Wel doet hij steeds pogingen gewoon te gaan staan vanuit het niets. Net als Lynn, het is nu 1 keer gelukt en hij stond toen 3 seconde en ging toen weer heel beheerst zitten. Schattig. Kom later even wat socialer reageren.
Nee, wij doen eigenlijk niet aan autoslapen. Lynn houdt namelijk niet van autorijden en slaapt dus ook niet. Gilt alleen maar... Roden Groningen (20 min) is net te doen zonder dat ze chaggie wordt. Dat was wel anders toen ze klein was, toen stapte ik om 10u in de auto naar Rhenen, sliep ze 2 uurtjes en werd ze bij Lillibit voor de deur stralend wakker. Good old times... Wij doen het net als Lillibit, 's morgens slapen en alles klaarzetten. Als ze wakker wordt ene broodje erin en dan weg. Probeer dan tegen 16uur weer thuis te zijn zodat ze nog 1,5 kan slapen voor het avondeten. Lynn slaapt nog wel 2x per dag (ongeveer 1x 2 uur en 1x 1,5 uur). Zolang ze het wil en kan, ben ik blij!
@Jessmin Noah ontwikkelt zich ook goed! Valt ook niet mee om het allemaal te leren als hij zo'n flinke jongen is! Ik heb nooit zo'n loopding gehad, niet omdat het zo slecht is maar gewoon nooit gekocht. Zoë heeft er wel eens bij anderen in gezeten en ze vond het prachtig! Het schijnt niet goed te zijn voor de heupjes omdat ze erin hangen. Precies weet ik het ook niet maar met mate zou het toch wel meevallen?! Wat grappig dat de ontwikkeling van je meisje en Noah bijna gelijk loopt! Hier niet hoor! Lynn is zoveel sneller in alles. Maar ook wel logisch, Zoë was een kleine bolle baby en Lynn is lang en dun. Bovendien heeft Lynn een heel goed voorbeeld natuurlijk!