De allerleukste mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door lillibit, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hoi hoi, ik ga je even een paar domme vragen stellen hoor, wat dat betreft ben ik nog een leek/dombo.....
    jij schrijft over 5x 150/5. wat bedoel je daar nu precies mee? Ik snap helemaal niks van die aanduiding hahaha!

Als ik voeding geef, nu 150 ml, dan vul ik de fles tot 150 ml, doe de schepjes voeding erbij. Hierdoor wordt de inhoudt weer meer, dat haal ik er vervolgens weer uit tot de 150 ml. Doe jij/jullie dit ook zo? Want volgens mij doet iedereen dit ook weer anders..... Vind het maar een gedoe hoor! :)

2. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Haha, geeft niets hoor, ik begrijp weer helemaal niets van die methode dat je iets moet weggieten, zoals jij doet. 150/5 betekent 150 ml met 5 schepjes. En op de nutrilonverpakking staat dan hoeveel het wordt, namelijk in totaal 165 ml. Gebruik jij ook nutrilon? Dan staat het op de achterkant wat het wordt mét schepjes. Hoezo doe jij dan afgieten? Heb jij dat van het cb? Want mijn cb-arts schreef ook al voor de kinderarts een brief dat hij 150 dronk, maar toen dacht die weer dat het 150 ml was; moest toen echt zeggen dat het met schepjes toch meer wordt. Ik snap het ook niet helemaal waarom de één zus doet en de ander zo... Maar ja, wou dus nu ook gaan afgieten omdat 180/6 (=200 ml) toch nog zo'n grote fles voor hem is, maar ik gebruik er ook nog eens verdikkingsmiddel - nutriton - bij dus zou ik geen idee meer hebben wat ik zou moeten afgieten om het midden te krijgen tussen een 150/5 fles of een 180/6 fles.. Vandaar dat ik dacht dat ik ook gewoon sommige flessen zou kunnen ophogen zoals de avondfles bijvoorbeeld...

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden, even een berichtje van hier!

Hier ellende... Mijn koorts lijkt niet weg te willen gaan, er ligt nu een ab-kuur klaar voor als de borstontsteking echt doorzet. Maar eigenlijk wil ik die niet, heb al genoeg medicatie in mn lijf.
    Voel me behoorlijk belabberd momenteel. Die bijwerkingen van de pillen lijken ook niet af te nemen.
    En vannacht had Lynn ook 38.3 gr! Die arme lieverd heeft overdag alleen maar liggen slapen, bijna niks gedronken en vannacht boven op mij geslapen. De koorts is nu gezakt maar ze wil niet alleen liggen. Dus ligt ze nu in de draagdoek onrustig te slapen.

Gister weer bij de ha geweest. Ik ben er nu echt klaar mee! Ik wil genieten van mijn meisje en deze "mooie tijd'! Volgens hem moet ik nog even doorzetten. Mijn productie neemt namelijk wel goed af, dat is het positieve in het hele gedoe.
    Hopelijk is over een weekje alles beter!

En Lynn, arme schat giert het uit van de krampjes. Volgens cb heeft ze 4 wk nodig om te wennen aan de nieuwe voeding.

@Lillibit
    Heerlijke dagen hebben jullie gehad! Klinkt inderdaad als een minivakantie! Hoe is het nou met Jip? Dat huilen bij oma, bekend hier! Niet van Lynn, maar van Zoë. Zodra ze mijn moeder ziet begint ze te huilen. Ik weet niet waarom, altijd al zo geweest. Vooral sneu voor mijn moeder. Ze was er vanmorgen ook, en toen vertelde ze dat het zoontje van mijn broertje zo'n vrolijk jongentje is en zo'n open persoonlijkheidje! Ja, dat is Zoë ook, alleen niet bij haar. Maar kwam over alsof haar kleinzoon leuker was dan haar kleindochter... :(

@Jessmin
    Lynn krijgt 6x 150/5 en dat is prima volgens het cb.
    Overigens drinkt ze maar 1 fles helemaal leeg, de rest niet.
    Lynn slaapt overdag niet in haar bedje helaas, alleen in de ochtend.
    maar ik wil niet dat ze 's middags zoë wakker huilt...

Meiden moet gaan, Lynn krijst weer alles bij elkaar hier in de draagdoek.
    Ik word er helemaal gestoord van!!!! :x:( Ik moet alleen maarf met haar rondlopen, zodra ik ga zitten, begint ze. En ik ben zo moe nu.. :(

4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lisszy: och meis, dat klinkt rot allemaal. Misschien kun je een leuke serie op tv aanzetten en rondjes in de woonkamer wandelen terwijl je de serie volgt, dan heb je nog halve ontspanning zeg maar.

Hier is kleine gnoom echt zijn handjes aan het ontdekken volgens mij. Je ziet hem ernaar kijken en ze tot vuistjes ballen en dan ronddraaien. Als ie ze gespot heeft stopt ie ze in zijn mond haha. Doen jullie beebjes dat ook? Hij is hier trouwens echt wel niet zo snel met hoofd optillen op z'n buik. Hij kan het nog amper, gaat meestal in het kleed liggen happen of hoofd opzij draaien en liggen. Maar meestal wordt ie heel boos en is daarna ook op z'n rug niet meer te prumen.

5. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Had net een heel lang bericht geschreven en toen besloot mn laptop uit zichzelf dat het tijd werd om opnieuw op te starten. Alles weer weg. Grrrrr!

Lisszy - wat ontzettend vervelend dat je je nog steeds niet goed voelt. Hoe gaat het nu met jullie koorts? Heb je nog veel last van je medicijnen? Vind het wel stoer dat je bent gaan fietsen met 2 kleine meisjes en die foto van Lynn die is echt geweldig. Wat kijkt ze ondeugend en wat lacht ze leuk!

Lillibit - zo te lezen hadden jullie leuke paasdagen, op naar pinksteren! Als ik aan mijn eigen ouders denk kan ik me niet voorstellen dat ze ooit een voorkeur zouden hebben voor een bepaald kleinkind. Het is natuurlijk jammer als een kindje elke keer huilt als je hem of haar ziet. Lucas huilde ook altijd bij mijn ouders, maar daardoor vonden ze hem niet minder leuk hoor. Baby's huilen niet voor niks. Ik geef Boaz ook 150 ml en 5 schepjes (150/5). Eerst goot ik ook wat melk weg zodat het ook echt 150 ml bleef, nu doe ik dat niet meer. Hij laat toch meestal wel wat staan, dus boven de 150 ml per keer komt hij toch niet.

Jessmin - boaz vindt zijn handjes en dan vooral zijn vuistjes ook erg boeiend. Ook mijn haar is erg in trek (letterlijk). Boaz gaat meestal rond 20 uur naar bed en komt dan niet meer uit zn kamertje. Wel zijn we vaak nog lang bezig om hem in slaap te krijgen. Wat slaapt jouw mannetje al goed zeg!

6. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Nu nog even een ego- berichtje...

Wij hebben ook wel leuke paasdagen gehad. Lekker gewandeld in het bos, veel op terrasjes gezeten en ook nog even langs mn schoonouders. Overdag is boaz het zonnetje in huis, maar rond een uur of 4 's middags begint het feest en gaat hij huilen en dat kan wel tot een uur of 10 's avonds duren. Kan daar uren van te voren al tegenop zien. Vorige week heeft hij een avond huilen overgeslagen en dat was zo fijn, het viel ook extra tegen toen hij het de volgende dag gewoon weer wel deed en voor mn gevoel was het ook extra hard toen.

Afgelopen dinsdag zijn we weer bij het cb geweest. Boaz kreeg 2 prikken. Hij was al behoorlijk chago omdat we bijna een uur moesten wachten voordat we aan de beurt waren, dus hij heeft eigenlijk alleen nog maar gehuild toen we in het kamertje zaten. Het was ook al 4 uur geweest, dus dan is het eigenlijk standaard huilen. Hij werd erg boos van de prikken en heeft ook thuis nog wel gehuild, maar niet meer dan anders ofzo. Volgens mij had hij er verder weinig last van.

Hij woog nu trouwens 5110 en was 55 cm. Viel me alles mee, had gedacht dat hij zwaarder en langer zou zijn. Maar hij zat keurig op het gemiddelde. Ben ik blij mee.

Overdag gaat het hier allemaal erg goed eigenlijk. Boaz doet meestal 3 slaapjes, 2 keer kort en 1 keer wat langer. Dat is wel lekker. Maar als hij wakker is kan hij ook best al een tijdje in de box liggen of op zn kussen naast mij op de bank. Hij houdt vooral van liggen op het kussen op de bank, dan kan hij ook naar buiten kijken. Gister lag hij daar gewoon een uur en dan lacht hij en 'praat' hij gezellig.

Op het cb vonden ze toch wel dat hij erg veel huilde en nu word ik volgende week gebeld door de verpleegkundige en die komt dan een keertje langs. Op zich vind ik dat wel prettig, maar krijg nu toch het idee dat ik iets fout doe en daar word ik zelfs een beetje onzeker van. Dat ben ik eigenlijk niet zo snel als het gaat om de dingen die ik doe.

Ik moet straks naar het ziekenhuis voor controles en ga daarna even mn nagels laten doen door een vriendin die op me wilt oefenen. Morgen mag ik luc weer ophalen gelukkig. Wel weer een eind rijden helaas...maar we hebben een nieuwe auto, dus dan kan ik die eens testen.

We hebben gister een afspraak gemaakt bij de gemeente om in ondertrouw te gaan. Heel onromantisch gaan we trouwen omdat ik anders SA niet in kom. Mn moeder vond het erg leuk, mn vader iets minder geloof ik.

Ik spring maar eens onder de douche! Fijne dag allemaal!

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roosenzo: dus jullie gaan echt emigreren?? Wat een stap! En gefeliciteerd met je verloving :D Wat naar zeg, dat huilen. Ik denk dat Boaz gewoon oververmoeid is en dat hij niet zo makkelijk in slaap komt overdag. Slaapt hij wel in zijn bedje op zijn kamertje? Misschien krijgt hij daar meer rust dan in de kinderwagenbak of in de box, en het bed is hem ook vertrouwd van de nacht toch? En een puckababy-bakerzak? Die zorgt ervoor dat hij door onrustig gedoe met armpjes en lijfje zichzelf niet wakkermaakt bij inslapen en doorslapen. Hoe wordt hij wakker na een slaapje? Kletsend of jengelend?

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Goeiemorgen meisjes (en kleine jongentjes :D)

Ik ben ietsje jaloers op jullie avonden, als ik het zo lees!
    Vooral op jouw nachten, Jessmin! Wauw!!
    Lynn slaapt 's avonds op mij of tegen mij aan in de draagdoek. Ze gaat pas naar boven als ik naar bed ga. Ze krijgt dan een laatste fles (rond 23u) en dan gaan we samen slapen.
    @Roosenzo: Als je Boaz naar bedje doet, is dat bij jullie op de kamer of zijn ledikantje op de babykamer?
    Lynn heeft tot nu toe alleen nog maar in haar bedje bij ons op de kamer geslapen. Mijn vriend vraagt nu wel steeds vaker wanneer ze naar haar eigen kamertje gaat, maar zolang ze nog 's nachts wakker wordt, vind ik dat niet handig. Jullie dan?

Voeding weggieten tot 150 ml doe ik ook niet, nooit gedaan.
    Lynn laat standaard zo'n 60 ml staan en als ze 'm wel leegdrinkt zal ze wel echt honger hebben gehad (zoals vannacht en vanmorgen).

@Handjes
    Nee, die ondekt ze hier nog niet echt. Wel leuk dat Noah dat al doet! Van wanneer is Noah ook alweer?
    Wel maakt Lynn allerlei nieuwe geluidjes! Zo leuk! Daar probeer ik echt van te genieten net als van haar lach!

@Roosenzo
    Ga je echt emigreren?! Wat ben je ook een stoere chick! hahaha!! Echt hoor, ik doe het je niet na!
    Dus ook echt trouwen, maar dan simpel? Waarom is je vader niet blij? Dat je weggaat of dat je gaat trouwen? Was je ook met Lucas zijn vader getrouwd?
    Hier dat trouwen zijn we er ook nog niet over uit. Eigenlijk wouden we het simpel houden met een leuk feestje. Maar dat kost zelfs al handen vol geld (lees zo'n €6000 met alles erbij gedurende de hele dag). Dus misschien geen feest maar lekker eten met een select groepje.
    Arme Boaz... Dat huilen van hem, is dat ook echt oorverdovend krijsen? Dat doet Lynn namelijk, ze lijkt wel een speenvarkentje!
    Mijn vriend jan er helemaal niet over, hij wordt er helemaal geïrriteerd van. Hoe is dat bij jullie?
    Misschien is Boaz wel oververmoeid zoals Jessmin zei. Ik denk dat dat bij Lynn ook wel het geval is. Als een lange ruk heeft gemaakt en dus wat meer uitgerust is ze zoveel vrolijker.
    Op e bnak liggen is hier ook een succes! Vooral als ze dan Zoë kan zien en horen, is ze helemaal tevreden. Wat grappig dat Boaz dat ook zo fijn vindt. Doet Boaz zijn slaapjes overdag in zijn bedje boven of in de bak/box?
    Betreft het cb, ik denk niet dat ze denken dat je het niet goed doet. Ze willen het gewoon goed in de gaten houden omdat het je echt kan slopen, een kindje dat veel huilt. Je doet het heel goed meis, je bent zo positief! Ik was al 10x ingestort, denk ik.
    Ik was vorige wk ook even op het inloopuurtje geweest en aangegeven dat het allemaal niet lekker ging met mij, voeding en Lynn. Gister belde de wijkverpl.k even om te vragen hoe het nu ging. Ik vond het heel fijn, wat goed advies, bemoedigende woorden en even de bevestiging dat ik het goed doe.
    Maar goed, ligt er natuurlijk ook aan wat voor een wijkverpl.k je hebt. Een uur wachten op prikjes zal hier bijvb nooit voorkomen. Maar ik woon dan ook in een dorp, hahaha!
    Fijn dagje vandaag! Even een beetje "roos-time" zo te lezen. :)

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Verder ben ik weer een beetje rustig. Gister kon ik alleen maar huilen van ellende. Gelukkig was mijn vriend vroeg thuis.
    Gisteravond heb ik Lynn om 21u15 een flesje gegeven en zijn we naar boven gegaan en was ze er pas om 3u weer. Best lang voor haar op 1 fles.
    Maar ik hoop dat ze toch snel een keertje weer gaat doorslapen...

De bijwerkingen van de medicatie zijn gewoon heel vervelend. Ik word er zo suf van. En mijn luchtwegen zijn verstopt waardoor nu alles pijn doet van het hoesten en snuiten. Mijn lieve zus komt me zaterdag de hele dag helpen, zo lief! Kan ik even een beetje bijslapen!
    Maaaaar mijn koorts is zo goed als weg!! Dus de ontsteking zet niet door gelukkig! Verder neemt de melkproductie af (heb al 3 dagen niet gekolft) maar heb toch nog wel 3x per dag het toeschietreflex, heel vreemd. Ze geven niet zomaar op, die borsten van mij! ;) ;)

Vandaag hier een rustig dagje, Zoë gaat naar het kdv en ben alleen met Lynn. Mijn vriendin uit Engeland komt vandaag over en komt waarsch nog even langs eind vd middag, erg veel zin in!
    En ik ga vandaag proberen Lynn boven te laten slapen, moet toch een keer...

Ik ga ook even douchen, daar ben ik gister niet eens aan toegekomen! :) Whahaha, tis toch wat!

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wat schattig, dat hjij zijn handjes aan het ontdekken is! Jip heeft dat nog niet hoor! Wel kan hij zijn hoofdje goed optillen, maar zin heeft hij er vaak niet in en kan ook heel boos worden als ik hem op zijn buik leg!

En losse haren kan ik inderdaad niet meer dragen met Jip... hij trekt hier ook heel hard aan en laat niet meet los! AUW!!

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Goedemorgen meiden!!!!

Zo, ben weer terug uit het ziekenhuis, moest vanmorgen op nacontrole bij de gyn.Ik mag vanaf nu alles weer, dus kan weer lekker gaan hardlopen! Beetje jammer is dat ik bij een volgende zwangerschap niet zeker ben van een ks, waar ik wel op gehoopt had! Volgens de gyn was het niet helemaal zeker dat het aan een te smalle bekken lag, maar was het fiet dat Jip een sterrekijker was waarom een vaginale bevalling niet lukte..... :(

Wat wel fijn was was dat mijn moeder heeft opgepast en Jip heeft de hele ochtend lief tegen haar liggen lachen! Eindelijk hahaha! ;)

Roosenzo- het is nu dus zeker dat jullie gaan emigreren????? Ga je voor het huwelijk of gewoon geregistreerd partnerschap? Dat moeten wij ook nog steeds doen... wij hebben nog niks laten vastleggen.....
    Hoe zijn de controle s bij jou gegaan in het ziekenhuis? Wel toevallig, alle wtee vandaag! Waarom had jij nacontroles?
    Wel fijn dat de verpleegkundige toch even een kijkje komt nemen!
    Hier ben ik ook zeer te spreken over het cb... als ik bel voor het naveltje, komen ze hem hier thuis aanstippen, hoef de deur niet uit, hahahaha!

Lisszy- wat fijn dat je je weer wat beter voelt vandaag! Hopen dat die stijgende lijn er nu in blijft zitten he?
    Ik dacht alleen dat jou meid ook al flink door kon slapen!
    Jip ook nog steeds niet hoor! Vannacht voor het eerst weer iets langer: na de fles van elf uur heeft hij doorgeslapen tot 5:15. Kleine verbetering weer dus!

Maar nadeel: nu verspringen de flestijden dus weer! Hoe pakken jullie dat aan? Als de beeb wat langer slaapt? Hou je dan de zelfde tijden aan of laat je alles verspringen?

Jip ligt ook het liefst op de bank, dat vindt hij veel leuker dan de box!
    Ik laat hem ook overdag nog niet boven slapen, maar moet dat eigenlijk wel gaan proberen, want veel slapen doet hij hier niet beneden! We leggen hem nu s avonds wel na zijn huil uurtje boven in bed.... raar hoor.... opeens weer met zijn tweeën beneden zitten en Jip boven.....

En Lisszy- wat leuk, die vriendin uit Engeland over! Speciaal voor jou en blijft ze ook bij jou?

Is het bij jullie ook slecht weer opeens? Vind er niks aan.... wandelen zit er niet in vandaag:(

Hebben jullie nog leuke plannen voor koninginnedag?

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Noah was ook 2 wkn over datum hè :D Ik kom zo ff terug maar moet ff een ding zoeken voor peutertjelief

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Noah slaapt op zijn eigen kamertje waar mijn man de eerste maand ook lag op een matras. Maar omdat hij veel studiewerk heeft en dat meestal tot 01.00 uur doet, was het niet praktisch dat hij daar nog bleef slapen. Als Noah al een paar uur alleen ligt, tja.. kun je er wel bij gaan liggen om 01.00 uur met het risico dat hij wakker wordt, maar vonden we eigenlijk niet echt nodig ofzo. Hij slaapt toch dus heeft hij niet door denk ik...

Noah is weer niet zo van de geluiden. Hij lacht wel met geluid, dat dan weer wel, maar anders niet. Hij is van 7 maart maar was dus 2 wkn te laat dus hij loopt qua die ontwikkeling ook weer 2 wkn voor, zo moet je dat volgens oei ik groei-boek zien.

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama

@Lillibit: wil je dan graag de volgende keer weer een keizersnee? Lijkt mij namelijk helemaal niks; best een heftige operatie en om weer zolang te moeten herstelln...

Ha over verschillende flestijden, hier dus ook altijd gezeik mee. Vannacht kwam hij pas weer om 06.30 (dus eigenlijk in de ochtend), maar dat kwam omdat hij dan 5 flessen van 185 ml heeft gekregen overdag. Maar ja, omdat hij de laatste fles standaard om 19.00 uur krijgt (want dan liggen de kindjes lekker om 20.00 uur allebei op bed en dat heb ik echt nodig! Weet ook dat hij na 20.00 uur dieper gaat slapen dus probeer daar optimaal gebruik van te maken, ook voor hem; omdat hij overdag natuurlijk niet zoveel en lang slaapt) moet ik dan dus tussen 06.30 en 19.00 uur vijf flessen van 185 ml zien te geven. Ik giet nu dus niet af maar haal de fles uit zijn mond als er alleen nog melk in de speen zit. Wel wat onnauwkeurig maar zo zuigt ie iig geen lucht meer. Maar goed, dat is een zijstraatje, ik weet dus ook niet hoe ik het aan moet pakken met die flessen :D Volgens mij doe ik het gewoon zo dat ik de laatste fles standaar om 19.00 uur ga geven, ook al heeft hij de laatste pas om 17.00 uur gehad. Meen dat ik dat met mijn dochter ook deed. Maar ja, lijkt me niet zo goed voor die darmpjes met al die nutriton erin, nogal zwaar... Maar anders weet ik het ook niet...

Hier schijnt de zon inmiddels weer, word er wel vrolijker op want van depri weer voel ik me ook depri-ig vaak. Wel binnen de perken hoor, haha. Wij gaan met ander koppeltje met twee kindjes even naar de vrijmarkt, maar weten nog niet waar want wil echt niet met de wagen in de tram.

15. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wat goed zeg, Jessmin, jij zit dus begin van de avond al aan de laatste fles? Ik zit hier vaak om elf uur, half twaalf dus nog! Maar wat een geknoei he, met die flestijden? :(

Ik moet zeggen dat ik de wee-en en het persen voor een vaginakle bevalling tien keer zo heftig vond als de keizersnee! Dat vond ik echt heel zwaar, vooral omdat het maar niet opschoor en jip maar niet in wilde dalen! de keziersnee heb ik als heel positief ervaren. Zag ertegenop, maar viel me 1000% mee!!!!! Was ook heel snel weer hersteld en kon vrij snel alles weer! ook vond ik het wel grappig om eens mee te maken hoe het eraan toegaat op een OK...... maarja..... ik spoor niet helemaal hoor!!! :p

Die Nutriton... voeg jij die toe om hem langer over de fles te laten doen? heb je dat op eigen initiatief gedaan en krijgt Noa hier geen last van krampjes van?

16. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jessmin - dat emigreren is nog niet zeker hoor. Kan nog alle kanten op gaan. Boaz slaapt overdag altijd in zijn eigen bedje en hij wordt altijd blij wakker. Ik heb ook een puckababy, maar daar wordt hij heel erg boos van, dus die gebruik ik niet meer. Maar overdag is er ook geen probleem met slapen.

Lisszy - op mijn avonden hoef je niet jaloers te zijn hoor, is een groot drama hier. Ik breng hem wel om 20 uur naar bed, maar dan gaat hij echt niet slapen hoor. Boaz slaapt ook bij ons op de kamer, wel in zijn eigen bedje. Wij hebben ook geen kamer meer over, dus zolang we hier wonen slaapt hij lekker bij ons :) Helaas herken ik het speenvarkentjes geluid ook. Het is echt krijsen wat hij doet 's avonds. Maar mn vriend kan er erg goed tegen, ik eigenlijk ook nog steeds wel, maar ik denk ook dat dat komt omdat mn vriend ook best veel doet als hij zoveel aan het huilen is. Dat scheelt een hoop. Jij moet het steeds alleen doen 's avonds, lijkt me echt moeilijk. Maandag gaat mn vriend voor 10 dagen weg en ik moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje tegenop zie.
    Wat leuk dat Lynn haar grote zus zo interessant vindt. Boaz wordt ook altijd erg vrolijk als hij Lucas ziet, grappig om te zien.
    Het trouwen, ja dat is duur he!? Hoeveel mensen wilden jullie uitnodigen voor het feest? Wij zijn allebei al een keer getrouwd, ik inderdaad met de vader van Luc, dus wij houden het heel simpel. Ik denk alleen met schoonouders, ouders en mn zusje. Mijn vader vindt het niet zo leuk als we gaan emigreren, maar trouwen omdat het handig is vindt hij ook geen goed idee.
    Wat je schrijft over het cb is wel waar waarschijnlijk... Maar ik vind het gewoon jammer dat het niet helemaal gaat zoals het hoort (voor zo ver dat kan dan). Vind het jammer dat het cb dat dus eigenlijk bevestigt en niet zegt dat het normaal is wat boaz doet. Is je dag net zo leuk geworden als je dacht? Wat fijn dat je zus een dagje komt helpen, ik heb ook een heel lief zusje, ze komt volgende week een paar keer koken als mn vriend weg is.

17. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lillibit - het emigreren is nog niet zeker hoor, hangt nog van heel veel factoren af. We moeten echt trouwen, met een geregistreerd partnerschap nemen ze daar geen genoegen. Dat kennen ze niet. Wat fijn dat ze bij je langskomen van het cb zeg! Ze hadden boaz zijn navel ook aangestipt, maar toen werd heel zn buik zwart, had jip dat ook? Ben er zelfs nog mee naar de huisarts geweest. In het ziekenhuis was bij mij ook alles goed, ik moest voor uitslagen van een scan, ben een tijd geleden nogal ziek geweest, vandaar de controles. Fijn dat met jou alles zo goed gaat. Maar ik zou toch geen ks willen als het niet nodig is. Kon een uur na de bevalling al weer zga alles doen. Maar heb ook wel een erg prettige bevalling gehad. Zou het zo nog 10 keer doen hihi!
    Heb je nog wat leuks kunnen doen vandaag ondanks het weer?

Over die flessentijden. Dat is hier elke dag anders, ook 's nachts en ik geef er eigenlijk niks om. Ik geef hem gewoon een fles als hij er zin in heeft. Vannacht was het wel een beetje vervelend, want hij had een fles om 18.30 gehad en toen wilde hij weer eten om 01.00 en 05.00. Dan moet ik er dus 2 keer uit en dat vind ik wel een beetje jammer. Maar op zich heb ik er qua vermoeidheid niet veel moeite mee. Nog niet...

18. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ben ik nog even hoor...

Lillibit - huilt Jip nog steeds 's avonds? En als ze op het cb nu aan jou vragen of het goed gaat wat zeg je dan? Ik heb gister gezegd dat het overdag heel goed gaat, maar dat hij 's avonds dus wel heel veel huilt. Begin echt helemaal aan mezelf te twijfelen of ik het allemaal wel goed doe met boaz. Lucas huilde ook al zo veel en nu boaz ook. Terwijl boaz echt veel minder huilt. Nu denk ik dat ik boaz niet serieus genoeg neem omdat ik het vergelijk met luc. AAAAAAAHHH!!!!

Die vrouw op het cb vroeg ook wanneer ik weer moest gaan werken. Even snel mn werk historie verteld, met het ontslag enzo. Ze zei dat als ik niet wilde ik me gewoon ziek moest melden. Je gezin is het belangrijkste en dat moet eerst goed lopen zei ze. Mn vriend was het daar helemaal mee eens. Maar ik ben zo slecht in me ziekmelden. Vraag me ook af wat je dan als reden op moet geven.

Boaz 'praat' trouwens al een tijdje terug als je geluidjes naar hem maakt. Hij maakt ook steeds meer verschillende geluiden. Als je je tong naar hem uitsteekt doet hij dat ook terug. Zo schattig.

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @roosenzo
    Oh meis, ik denk echt dat het niet aan jou ligt dat Boaz en destijds ook Lucas zoveel huilen. Kindjes huilen idd niet voor niks, maar soms huilen kindjes ook om dingen te verwerken, om te groeien. Is makkelijk gezegd en ik vergeet het ook vaak als ik in een dipje zit. Maar soms kan het even niet anders om ze te laten huilen.
    Ik ging vnvnd Zoë naar bed doen, nou Lynn heeft zich werkelijk paars gekrijst! Vreselijk, maar er was geen duidelijke reden. Ja aandacht, maar dat ging even niet helaas.
    Maar toch wel leuk dat jullie gaan trouwen! Wij hadden voor 100 man een feestje gepland, maar dan heb je het drinken, hapjes, bruidstaart, fotograaf, bloemen en kleding etc etc. Zo gek hoeft het van mij helemaal niet.
    De avonden zijn zeker pittig hier.. Ik zal mijn meisjes later ook het advies geven om NIET met iemand uit de horeca te gaan...;)
    Hulp is ook van harte welkom. Volg week komt een lieve vriendin ook helpen, zo fijn! Maar heavy dat je 10 dagen alleen bent! Dan heb je hulp zeker nodig denk ik!

Flessentijden
    Hier ook geen vaste tijden. Ik probeer om de 4u te voeden. Maar overdag zit er soms langer tussen en 's avonds maar 3u.
    Komt vanzelf een ritme in, neem ik maar aan. Het is wel heel anders dan toen met Zoë die ik volledig bv gaf! Als Lynn na een fles nog meer wil, heb ik de neiging nog een klein flesje te maken. Maar dat is niet de bedoeling toch?

Konninginnedag
    Hier niks in de planning. Mijn zus komt bij ons en verder niks bijzonders. Heb ook niet echt zin in massa's mensen met 2 kleine kids en een ziek lijf. Volgend jaar weer, kan ik ook lekker een drankje drinken!

Vandaag hier
    Vanmorgen weer dikke tranen, pfff moet er allemaal uoit ofzo.
    Vanmiddag heb ik Lynn om 14u op bed gelegd boven, na een uur gilde ze door krampjes en om 16u30 heb ik haar er weer uitgehaald! Ze heeft het super gedaan en ik had even wat tijd voor mezelf! Heerlijk! :D

20. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oja @Lillibit
    De nachten zijn hier nog altijd gebroken hoor. Heel af en toe eens doorslapen maar verder eigenlijk is ze er standaard rond 4u. En de laatste voeding is ook rond 23u.

Over het slapen gesproken, ik heb vandaag een Puckababy gekocht via mp! Aangezien Erwin en mijn schoonmoeder niet met de Paccodoeken om kunnen gaan, lijkt mij dit een ideale oplossing. Want Lynn slaapt dus echt WAARDELOOS zonder ingebakerd te zijn. Toen ze vd week koortsig was, heb ik haar in een slaapzakje laten slapen, maar ze maakte zichzelf aldoor wakker met haar handjes.
    Jullie hebben toch ook een Puckababy, Roos en Jessmin?

Deel Deze Pagina