De allerleukste mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door lillibit, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Heeft Boaz zijn tweede ronde al gehad dan??? Jip krijgt nu pas zijn eerste prikjes.... volgens mij is dat heel laat.....:(

Nou wordt het hier dus opeens heel donker.... shitweer, kjan er niks mee, haha!

En die buren.......echt vet irritant, zou ik me ook echt aan ergeren!!!

Pffff, strijken, das echt mijn ding niet hahaha!

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ow, krijgt Jip pas zijn eerste prikjes? Boaz gaat nu voor de 2e ronde.

Nu a ik echt strijken! ;)

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    En wij naar buiten!!
    Succes daar!!!

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Volgens mij ben ik alweer te laat en zijn jullie 'm alweer gepeerd! Hihihi

Ga toch even reageren!

@maxi cosi
    Ik heb de verkleiner er nog in, ik hem 'm alleen iets omhoog geschoven en er hydrofiele luier eronder gedaan. Ik had namelijk idee dat ze er iets te lang voor is.

@osteopaat
    Ik moet donderdag weer heen en geen idee of we daarna weer moeten komen. Ik hoor het dan wel. Ik denk het eigenlijk niet aangezien het best wel goed gaat nu.

@prikjes
    Ik moet 6 juni voor de 2e ronde! Dus Jip is wel wat laat als ik dat zo hoor. Maar goed, ze zullen het wel weten op het cb.
    Trouwens Roos, wat vervelend dat ze niet gebeld hebben! Hier had ik ook zo'n afspr gemaakt en die vrouw belde netjes. Ik vond het erg fijn, even wat bemoedigende woorden en interesse. Ik zal het zeker aangeven, hoor!

@hier
    Erwin is met Zoë naar de kermis in Groningen. Ik wou ook wel mee, maar Lynn lag net in bedje en was stil. Bovendien gaat ze tussen 4 en 5 weer voor een fles komen. Dus had niet zo'n zin in dat gedoe. Ik ben nog aan het bijkomen van gister! ;)
    En ik denk ook niet dat een kermis een goede plek is voor een meisje van 2,5 mnd...

Dus ik ben hier, ga maar alvast de kipjes in de oven doen, ovenschotel met prei maken en Lynn negeren die ligt te kreunen en steunen in haar bedje aangezien het echt nog geen tijd is... ;)

Roos, strijk ze! En oh zo irritant, buren!!!! Ik haat de mijne echt!
    Oooit gaan we in een vrijstaand boerderijtje wonen...

Hier waait het trouwens ook hard, een kleine storm zeg maar.

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha meissies!

Moet zo naar bed dus ik hou het kort. Hier gewoon een beetje rondgehangen bij oma en heb jbpm vandaag helemaal weggelaten. Hij sliep ineens super, maar eind van de dag merkte je dat het spugen hem dwars ging zitten. Hij spoog meteen weer trouwens zodra ik jbpm wegliet, maar sliep er wel super op, meteen 2,5 uur achter elkaar overdag. Maar eind van de dag bleef hij maar slikken en fonteintjes overlopen uren na de voeding, en ook dat 'hiiieeep'-geluidje tijdens het drinken, en spartelen erbij. Was duidelijk niet gewend dat het zo hard eruit kwam ook. Nou ja, ben benieuwd naar vannacht dus, want zonder jbpm is zo'n fles stuk minder zwaar. En sinds een paar dagen is de nachtvoeding hier sowieso gezellig weer terug rond 05.00 uur.

@Lisszy: bij jou de nachtvoeding nog wel steeds achterwege? Of komt die ook soms terug? Volgens mij is rond 12 weken ook een sprongetje. en mijn ventje was 2 wkn te laat, dus afgelopen week geldt dan ook dat hij 12 wkn was dus misschien was de nachtvoeding daarom terug. Maar nu zal hij misschien ook terugkomen omdat er geen jbpm in de fles zat... Ik vond het wel frappant hoor, dat hij voor het eerst in weken NIET na 3 kwartier begon te jengelen na een slaapje. En hij sliep bij oma zowaar 45 minuten zonder inslaapjengelen in de kinderwagen! Dat moet toch door het weglaten van jbpm komen, kan niet anders. Maar hij spuugt nog verschrikkelijk, zowel melk als maagzuur. Niet in bogen maar nog steeds het overlopende fonteintje meerdere keren na de voeding tot wel 4 uur erna (maar dan met maagzuur). Echt sneu, maar ja, het middel lijkt nu erger dan de kwaal ???

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ha meiden!

Even snel een berichtje van mij, want ik ga zo mijn kleine prinsje weer ophalen van het kdv!

MmM!!! Volgens mij heb jij gister heel lekker gegeten Lisszy!! Klonk er goed in ieder gEVAL!! Heeft Zoe het nog leuk gehad, met Erwin op de kermis?
    Tja, zo'n boederijtje, dat wil ik ook wel! aas stiekem op die van mijn schoonmoeder.... moet toch iemand straks in wonen als zij er niet meer is?? ;)

@Jessmin: das mooi balen, van die nachtvoeding! Jip doet het nu keurig. We maken hem s avonds wel wakker om half elf, maar daarna slaapt hij door tot een uurtje of jalf zeven!

Ja, ik moet gaan!!! later meer!!!

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Nou, hier een heerlijk nachtje gehad... ;)
    Ik heb 2u, 4u en 6u gezien... Om 4u heb ik maar een fles gemaakt.
    En het gekke was, toen we gisteravond op bed gingen, had ik al het gevoel dat het geen doorslaapnachtje werd. Zal wel moederinstinct zijn ofzo!

Dus Jessmin, Lynn komt ook soms nog voor een voeding dus.
    Ikdurf niet te stoppen met jbpm omdat ze dan ook weer zo gaat spugen. Dat zie ik echt niet zitten. Ze poept goed en slaapt overdag gevarieerd van 1 tot 2 uurtjes achter elkaar, dus ikga niet stoppen voorlopig.
    Maar kan best dat het voor Noah beter is om ermee te stoppen. Al lijkt dat spugen ook neit echt fijn. Moeilijk te bepalen wat nou het beste is! Hoe is het vannacht dan gegaan?

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Lillibit
    hhahaha, ja het eten was goed gister! Zelfs manlief de kok vond het heerlijk! :D
    De kermis was een groot succes, Zoë vond het prachtig!
    Als jullie in je boerderijtje wonen, kom ik wel een keer chillen met de meisjes! ;)

9. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lillibit - hoe is het gegaan met Jip op het kdv? Je had in ieder geval beter weer dan de vorige keer.

Lisszy - ik vind het ook echt irritant dat ze niet gebeld hebben van het cb. Nu kan ik ook wel zonder dat gesprekje, maar had het misschien toch wel prettig gevonden als ik het even kwijt kon bij iemand anders. Leuk dat de kermis zo'n succes was. Vind het zelf nooit zo fijne omgeving. Ook zo belachelijk duur vaak. Maar luc vindt het wel helemaal geweldig, dus ontkom er niet aan :) Ben wel benieuwd of de osteopaat jullie toch nog aan gaat raden vaker te komen.

Jessmin - balen van die nachtvoeding. Vooral als hij eerst wel door sliep en nu ineens niet meer.

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Over dat boerderijtje...mijn ouders wonen in een boerderij, nou ja, officieel is het een landgoed :D maar dat klinkt zo overdreven. Maar er is wel een tennisbaan en een zwembad. Vooral voor Lucas is het daar echt super leuk en straks voor Boaz ook natuurlijk. Ze hebben schapen (vind vooral de lammetjes leuk), kippen, ganzen, paarden en een hondje. Zelf ben ik heel erg bang voor alle dieren met snavels en die kippen lopen echt OVERAL, dus zit daar buiten nooit zo op mn gemak. Als ik daar ben heb ik meteen een vakantiegevoel. Maar moet er niet aan denken om daar te wonen, veel te afgelegen.

Nou, ga Boazje maar eens uit bed vissen. Vind dat wel irritant, want ik moet hem altijd wakker maken uit zijn 'lange slaap van de dag' omdat ik Lucas uit school moet gaan halen. :(

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Roosenzo- Wow, jou ouders zitten er goed bij, zo te horen! :D Haha, maar als je niet van snavels houdt, geen fijne plek inderdaad!! :p
    Mijn schoonmoeder woont dan ook op een oude boerderij, erg gaaf, zij heeft twee paarden, kippen, tig katten, een hond en een pratende papagaai! En een vet mooie tuin, heerlijk om te zitten! :)

Wat vervelend dat je Boaz altijd precies om die tijd wakker moet maken dan ja, das mooi balen dat hij zijn slaapje precies dan heeft gepland!

@KDV: Tis weer goed gegaan met Jippie!!! Trof hem weer slapend aan en hij ligt nu weer te slapen... wel typisch hoor.... dat was vorige week ook vanuit het KDV, terwijl hij er ook dagen bij heeft dat hij helemaal niet wil slapen overdag..... :(
    Ik heb hem amper kunnen missen want was nog niet binnen en werd al gebeld door een dame van P&O, voor outplacement, waarbij ik mijn gal even flink heb kunnen spuwen over het bedrijf!!! :p

@Liszzy- nou, jij hebt een lekkere nacht gehad zeg! Gaat het vandaag wel goed met de kleine meid??

Kennen jullie het merk XSfeet van Moodstreet? Erg gave kleding, maar erg duur! Heb daar van het weekend een shirtje van gehaald (had een bon), en nu is er tot en met morgen 25% korting op dat merk..... heb er een heel gaaf blousje van gezien..... toch nog maar even halen:(:(
    Het merk werkt in thema's, elk seizoen staat in het teken van een bepaald land en nu is dat Thailand!

Voor de Nijntje liefhebbers.... de kruidvat heeft nu Nijntje spullen in de actie.... heb net best grappige slabbers gehaald! ;)

12. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lillibit - dat merk ken ik wel, erg leuk, heb er nog niks van gekocht maar gaat vast nog wel eens gebeuren ;)
    Waarschijnlijk is het voor Jip erg vermoeiend op het kdv, ook niet zo gek denk ik. Dat zijn nogal wat indrukken natuurlijk.
    Jouw schoonmoeder woont ook niet verkeerd. Mijn ouders zijn in de weekenden ook altijd bezig om alles bij te houden buiten, want het is nogal veel werk om alles netjes te houden. Zou niks voor mij zijn.

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roosenzo: hihi, nou word ik toch nieuwsgierig, vooral omdat ik begreep uit jouw verhalen dat onze vaders het een en ander aan overeenkomsten hadden in hun karakter. Mag ik stiekem vragen wat ze doen (baantechninsch dan hè ;))? :) Je mag mijn vraag ook negeren hoor las je 'm te onbeleefd vindt ;)

14. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jessmin - haha, dat is geen geheim hoor, mijn vader is notaris. Heb zelfs ooit nog wel eens een tijdje bij mn vader op kantoor gewerkt... Mijn moeder werkt met jong dementerenden en is yoga lerares.

15. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Zucht... Ik heb hier een peuter die snotverkouden is en constant in haar bedje roept: neus ohoo neus... Lynn ligt nu pas op bed, had vnvnd veel last van krampen, gierde het zelfs uit in de tummy. Gelukkig heeft ze daarna nog wel haar luier volgeprutteld.
    Wat een gezelligheid. Hopelijk slapen de dames vannacht allebei een beetje door....

Klinkt heerlijkn al die ouders met boerderijtjes! Erwins ouders hebben geen boerderij maar wel een vrijstaand huis met een fijne tuin eromheen.
    Ik zou echt een boerderijtje willen met heel veel dieren, stop ik ook met werken om voor de beestjes en de kindjes te zorgen! Dat lijkt me wel wat... Maar ik denk dat dat een droom blijft. ;)

Bij jullie de kids een beetje rustig?

16. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lisszy: ik heb ook zo'n 'ding' met boerderijtjes, haha. Zie het al helemaal voor me; vijf kinderen aan zo'n supergrote gezinstafel, het huis ruikt naar gebakken koekjes, de eitjes zijn home-made door de rondscharrelende kippetjes. Babygeitjes in de wei om mee te spelen. En natuurlijk een enorm grote huishond en een leuke boerderijkat. En als je dan buiten bent ruikt het ook echt naar groen, en 's ochtends ruikt alles naar de dauw. Het enige wat je hoort is de stilte en af en toe in de verte het geluid van een loeiende koe. 's Avonds gaat de vuurkorf aan en als het weer echt meezit de barbeque; en dat allemaal in je eigen weiland... Hmmm.. ja... ik zie het helemaal voor me :D Zoals ik al zei, ik had de ambitie om de bijbehorende koekjesbakmoeder te worden ;)

Mijn schoonmoeder die heeft drie arbeidershuisjes in Friesland met een weiland eromheen. Dat is ook superknus. Het is dus geen echte boerderij, maar drie hele schattige kleine huisjes met allemaal twee kamertjes en een woonkamer. En dan allemaal nog van die oude tegeltjes en houtkachels en allemaal zo lekker oudhollands geschilderd en gemeubileerd. En bovengenoemde idyllische beschrijving is wel een beetje zoals ik me voel als ik daar wel eens logeer. Maar ik slaap daar altijd zo ruk, want alle bedden zijn ook allemaal zo popperig klein. Er zit ook een echte bedstee in in één van die huisjes. Schuine daken en dikke balken, echt mijn ding. Maar slapen in van die 1.40 bedden, nou ja, misschien zelfs 1.30.. best wel erg krap en mijn man snurkt en woelt dus niet zo'n relaxte combo hahaha.

@Lisszy: hoe ging je nacht? Weer een nachtvoeding? Hier om 03.00 werd hij wakker, maar met een speen sliep hij tot 06.00. Ik weet eigenlijk niet goed wanneer ik moet kiezen voor een fles of voor een speen hoor. Want als ik hem om 03.00 een voeding had gegeven had hij niet om 06.00 uur gevraagd om een voeding (en dan had ik er dus niet twee, maar één keer uit gehoeven in totaal). Of zou ik hem op die manier dan weer heel erg die nachtvoeding aanwennen? En wat doe je als hij om 05.00 uur komt? Dan zit er al 10 uur tussen, dus ook al zou hij misschien wel tot 07.00 uur kunnen slapen als je hem een speen geeft, hoe verantwoord is dat??

@Roosenzo: zozo, dat is een mooi beroep! En ook interessante baan die je moeder heeft, echt apart dat er ook jonge mensen dementie kunnen krijgen, tragisch eigenlijk... Mijn vader is hoogleraar, maar wel een echt stadsmens. Zo iemand als hij krijg je niet in een boerderij (helaas). Het liefst zou hij in een glazen huis wonen heeft hij ooit gezegd. Met zijn penthouse zit hij dan dus wel redelijk ;) hahaha.

Zeg meiden, is er niet een plek waar we afgeschermd kunnen kletsen? Ik begin nu te denken dat als we zoveel privé-info uit gaan wisselen, het niet echt meer anoniem is als iemand die ons kent hier via Google eens op terechtkomt :)

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Mijn schoonmoeder heeft ook echt een dagtaak aan haar tuin, daar is ze vaak van 8.00 tot 18.00 in bezig!! Niet normaal! De binnenkant dan ook echt een zooitje, maar wel een heel cool zooitje!! :D

Ja, ik ga zo, heel slecht, nog meer kopen van dat merk.....:) Heb er nog een heel gaaf blousje van gezien en een shirtje met een tuk tuk erop, die wil ik perse hebben, en het is tot en met vandaag 25% korting.....

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Aah, klinkt ook wel heel schattig, zoals je dat verteld!!!

19. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik sluit me helemaal aan bij jullie boerderij verhaal dames!! :D
    Laat ik om te beginnen eens een staatslot kopen....... :p
    Heerlijk, dan vooral niet meer werken inderdaad, maar lekker voor de kindjers en de diertjes zorgen, beter kan toch niet? De koekjes wil ik nog wel bakken, maar als we het dan toch goed doen, wil ik voor het avondeten wel een kok in dienst, haha! Heb dan immers gen tijd om te koken met zoveel kindjes!! :p

Lisszy- beetje rustige nacht gehad?
    Nog steeds snotverkouden daar? En Zoë toch weer krampjes?
    Jip lijkt daar minder last van te hebben. Wel was hij veel wakker vannacht... was natuurlijk hasrdstikke uitgerust na bijna de hele dag slapen gister! Kweam ook al veel te vroeg voor de fles vanmorgen, maar goed, als ik die dan niet geef, blijft hij woelen en slaap ik niet meer...:(

Jessmin: Dat klinkt leuk zeg, hoe jou schoonmoeder woont! Wel jammer dat je er dan zo slecht slaapt!

Nog plannen vandaag meiden? Ik krijg zo visite, ook een van de dames die hier op ZP zit, gezellig!!!

Ben net terug van de dokter, moest maar weer eens langs voor de anticonceptie!
    Nou, tis toch maar weer gewoon de pil geworden;) Na het verhaal van Lisszy over de spiraal moest ik daar niet meer aan denken en wilde toen de Nuvaring, maar volgens de huisarts maakte het echt niet uit of je nu de pil neemt wat betreft hormonen of die ring. Toch maar weer de pil dus!

Heb hem nog even het verhaal voorgelegd over mijn werk, heel zielig zitten doen enzo, dat ik wakker lig en het psychisch niet meer trek (kreeg dat advies, meld het vast bij je huisarts, voor het geval je je straks ziek gaat melden), maar hij deed er geen klap mee, heb ik daar voor niks zitten aanstellen!
    Ik heb deze huisarts nu een jaar en vind het zo'n ontzettende griezel.... word er helemaal naar van! :( Jip was mee en hij heeft er niet eens even naar gekeken of mij gefeliciteerd!! Dat hoor je toch even te doen, het is toch ook een nieuwe patient van hem:(:(

Roosenzo- Hoe is het met de kleine Boaz? Gaat het nog steeds ietsje beter?

20. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lisszy - wat vervelend zeg! Zielige huilende meisjes... Hoe is jullie nacht gegaan?

Lillibit - ja, die shirtjes met de tuk tuk zijn erg leuk! Heb er al een paar keer eentje vast gehad, maar nog niet gekocht.
    Huisartsen (artsen in het algemeen eigenlijk) zijn meestal niet mijn meest favoriete personen. Soms heb ik wel eens het gevoel dat ze geen arts zijn geworden omdat ze iets om mensen geven maar gewoon omdat ze het qua herseninhoud kunnen. Wij moesten met boaz naar de ha toen hij 4 weken was voor zijn naveltje en ze hebben ons daar letterlijk een uur laten wachten met een baby! Ze waren ons vergeten....dit was dan niet de schuld van de ha, maar wel van de assistente. Maar niemand die even sorry zei ofzo. Grrrr Wat grappig dat je hebt afgesproken met iemand van hier, ken je haar ook alleen van hier?
    Als jij weer moet gaan werken hoe veel dagen moet je dan? Weet je al iets meer van wat er nog van je verwacht wordt? Lijkt me zo irritant die onzekerheid. Gatver.

Jessmin - ja, die jong dementerenden is echt afschuwelijk om te zien. Vroeger ging ik wel eens mee naar het werk van mn moeder en heb daar echt erge dingen gezien. Mijn moeder is nu 56 en sommige clienten zijn gewoon jonger. Gaat vaak ook heel snel achteruit als mensen zo jong dement worden. Soms is het ook korsakov, dus dan is het een beetje hun eigen schuld, maar dan nog... Grappig dat je schreef dat je vader hoogleraar is, ik had gedacht dat hij of arts of hoogleraar was.
    Maaruhmm heb je je ambitie om koekjesbakmoeder te worden al laten varen dan?

Deel Deze Pagina