De allerleukste mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door lillibit, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Nu nog even een ego berichtje...

Boaz heeft gisteravond weer heel hard gehuild. Hij leek echt weer veel last van zn buik te hebben. Maar soms denk ik toch ook dat het best verborgen reflux kan zijn. Weet het ook niet hoor... Vannacht was hij ook heel onrustig, hele tijd kreunen en steunen en om 3 uur wilde hij echt een fles. Daarna bleef hij onrustig.

Vanochtend weer gezellig bij de osteopaat geweest. Boazje weer lekker huilen natuurlijk. Hij werd zo ongeveer paars. Die vent deed net of hij nog nooit een huilende baby had gezien. Ik moest hem steeds troosten (boaz dan), maar ik had zoiets van ga nou maar even snel door dan is het eerder klaar dan dat ik hem elke keer stil moet krijgen en hij dan weer gaat huilen zodra jij aan hem zit. Maar goed, over 2 weken gaan we weer.

Vanmiddag is het prikjes tijd. Zie er een beetje tegenop omdat ik me nogal labiel voel eigenlijk. Als ze iets negatiefs over Boaz zegt ben ik in staat die arts aan te vliegen. NIEMAND zegt iets slechts over mijn kind! Haha, denk dat ze gaat zeggen dat hij niet genoeg rechtop komt als hij op zn buik ligt.

Vanavond ga ik uit eten met mn zusje. Nog voor haar verjaardag, dat was 3 maart. Erg he!? Beter laat dan nooit. Hoop niet dat Boaz te veel last heeft van zijn prikjes als ik weg ben.

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Moet vrijdag gaan werken en ik wel echt echt echt echt echt niet!!!!

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roosenzo: :D:D Grappig dat je dat zegt; hij is namelijk ook arts, whaha. Je slaat de spijker wel op z'n kop, zeg!

4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roos: wat brak dat je je zo labiel voelt. Hier is dat ook nog met vlagen hoor. En dan 500 dingen tegelijk proberen te manipuleren zodat hij misschien een keer wél goed slaapt. Pfff, je moet je eraan vasthouden dat het maximaal nog een paar maanden zo is, want hoe groter hij wordt, hoe minder hij last heeft van zijn babyproblemen. Ik denk nu steeds: over een jaar zal hij bijna overal vanaf zijn, hij kan rechtop zitten dus reflux bijna pleite, hij heeft veel minder slaap nodig dus in slaap krijsen en overprikkeling ook bijna over, hij is fysiologisch in staat om de nacht door te slapen en kan veel meer eten dus slapeloze nachten ook goodbye! Alles komt goed als ze baby-af zijn hoor, meid!
    Ojee, prikjes. Wat heel goed helpt is een fles klaarmaken van tevoren en als hij dan begint te brullen, schuif je die erin. Noah heeft op die manier nog geen minuut gehuild en die liep toch wel paars aan bij de eerste krijs.
    Ik leg trouwens Noah nu standaard op zijn buik in de box na een fles. Totdat hij goed pissig wordt. Dan rol ik hem naar zijn zij. Ik vind namelijk zijn achterhoofd wel erg plat worden, dus zo weet ik bijna zeker dat ze niet over helmpjes gaan zeiken. En doordat hij nu elke voeding daarna op zijn buik ligt kan hij al bijna 2 minuten achtereen zijn hoofd omhoog houden! Echt een verschil met 2 weken geleden zo hee.

Oja, nu zoiets mafs. Noah begint altijd na een uur ongeveer nadat hij wakker is weer te jengelen en dan leg ik hem op bed want ik ga er dan vanuit dat hij moe is. Maar nu ligt hij al superlang in de box, omdat hij een speelbal op zijn waffel heeft liggen. Ging eigenlijk per ongeluk, want hing aan zo'n boxspiraal en ik rolde hem terug naar zij en dat ding hing echt zowat in z'n gezicht waar hij terecht kwam. En nu ligt hij met z'n snoet er echt tegenaan te vrijen hahahahaha. Al heeeeel lang. Met z'n kinnetje ertegenaan, proberen eraan te zuigen en soms lijkt het zelfs alsof hij hem even vastpakt of probeert te pakken. En heb dus nog geen kick gehoord terwijl hij toch al 1,5 uur wakker is. Bizar joh, wat zo'n kindje leuk kan vinden :p Pakken jullie baby'tjes al iets? Hier is het nog niet echt pakken maar het lijkt wel alsof hij het probeert..

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @ambitie voor koekjesbakmama: nee zeker niet opgegeven, maar ben nog steeds proberende hahaha. Laatst boterkoek gebakken maar die was echt te droog hoor, alhoewel iedereen 'm wel lekker vond, dat dan weer wel. Dus het makkelijkste lukt al niet. En ik moet gewoon een cursus huishouden volgen want het is hier echt te slordig. Mijn huis is ook gewoon te vol met al die kindertroep, speelgoed, luiers, doekjes, vooral veeeeeeel speelgoed. En dan heb ik zo'n hekel aan stofzuigen en bovendien als Noah op bed ligt is dat niet handig want dan wordt hij weer wakker. En hij is nog niet lang genoeg wakker na een voeding dat ik dan even de woonkamer of de bovenverdieping kan doen. Hoe pakken jullie stofzuigen aan?

6. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Whahaha! Dat meen je niet! Bizar!
    Zit ik net artsen af te kraken bij lillibit...ze zijn niet allemaal zo hoor!

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lillibit: wat een irritante huisarts zeg! Een beetje interesse moet er toch vanaf kunnen zou je denken grrrr :x

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jessmin - boaz heeft een olifanten knuffeltje en die drukt hij ook altijd tegen zijn gezicht aan en dan vooral als hij in slaap wil vallen. Ziet er heel schattig uit. Hij lijkt zn olifantje ook niet echt gericht te pakken, maar op de een of andere manier krijgt hij hem wel altijd tegen zn gezichtje aan. Lieffff....
    Die fles is wel een goede tip
    Ik had altijd het idee dat je baby's na hun flesje niet op hun buik mocht leggen omdat hun buikje dan nog helemaal vol zit. Ik leg hem meestal op zijn buik als hij uit bed komt en ik hem ga verschonen. Maar hij is het na 10 seconde echt al helemaal zat op zn buik.

9. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Grappig...Boaz valt juist vaak in slaap als ik ga stofzuigen. Als hij wakker is vind hij het ook best. Hij is dan heel erg stil in ieder geval. Ik plan het stofzuigen nu ook vaak zo in dat ik dat ga doen als ik hem in bed leg 's ochtends voor zijn eerste slaapje. Dan valt hij heel snel in slaap. Het werkt ook met de fohn.

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roos: nee het mag wel hoor, maar ze spugen dan vaak een klein beetje. Dat geeft niet. Daarom durfde ik het eerst ook niet, want ik was bang dat hij dan helemaal de boel opkotst. Maar dat viel eigenlijk wel mee, hij spugt er niet meer van ofzo, eigenlijk net zoveel als mijn dochter toen destijds. En ook niet toen hij alle flessen zonder jbpm kreeg. Ja, die fles werkte als een tierelier, geweldig! Ik zou het echt doen! Normaal trooste ik altijd aan de borst bij mijn dochter en daarna v0nd ik het zo erg toen dat niet meer kon (liep droog). En nu bedacht ik me ineens waarom het met zo'n fles eigenlijk niet ook kan. Dus zo gauw hij zijn mond opendeed om te gillen (daarna nog wel snel de tweede prik want je moet niet de fles TIJDENS het prikken doen voor de negatieve associatie die hij daarmee kan krijgen) ramde ik die fles erin :D Hij lag zelfs nog op de tafel daar en dronk dus liggend. Hij was meteen de rest van de tijd toen mijn dochter besproken werd (dubbele afspr gemaakt) helemaal stil, lekker aan het zupen op de tafel muhahaha

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ga het ook proberen. Het is bij boaz wel zo dat als hij boos is hij helemaal niks meer wil, ook geen fles. Dus misschien dat het bij hem wel niet werkt, maar ga het gewoon proberen. Bedankt voor de tip!

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ah, haha, nou ben ik echt benieuwd of het gaat werken! Hou me op de hoogte :D En succes!

13. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Roosenzo- tjee, Boaz was dus weer zo aan het huilen??? Is het niet juist fijn dat hij huilt bij die osteopaat, zodat hij ziet wat je bedoelt, of juist niet?? Maar vanavond dus lekker uit eten met je zus? Hoop voor je dat het even lekker ontspant en dat je niet al te veel aan Boaz hoeft te denken......

Ik merk aan Jip dat hij ook een plat achterhoofd begint te krijgen..... vind het echt heewl erg, want hij had zo mooi rond hoofdje...:( Trekt dit dan niet vanzelf nog bij?? Wij werden toch vroeger ook gewoon werggelegd, zonder helmpjes en dat soort dingen, en wij hebben toch ook gewoon ronde hoofden?

Die vriendin ken ik niet van hier hoor, zij wasd al mijn vriendinnetje en toen liepen we ook nog eens tegelijk zwanger!

Roos, Boaz morgen dus alweer de tweede ronde prikjes? Jip moet morgen voor de eerste keer!

Welke zetpillen hadden jullie in huis? Ik stond vandaag in de kruidvat, maar zag alleen die van paracetamol, vanaf drie maanden.... zijn er ook nog andere, voor babies???

14. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland

Tjee, dat kan ik me zo, ZO goed voorstellen!!!!!!! :(:(:( Wat een drama, daar kan ik je ook niet in opbeuren!! Heb je soms ook niet de gedachte: ik ga gewoon niet, ze komen me maar halen???

15. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    JIp doet dat ook, heel schattig!!!!

16. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hier even mijn nieuwe aanwinsten!! Vind ze zo leuk!!!

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    en deze....

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    En de laatste......:p

19. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Even heel snel hoor, want wil gaan slapen, reageer morgen even wat uigebreider.

Lillibit dat bovenste shirtje wil ik ook!!! :) Super leuk!

Zo, dat moest ik even kwijt. Nu ga ik snel even slapen! Tot morgen!

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha, ik hoop voor jou meer dan "snel even" slapen!! Slaap lekker!!!

Deel Deze Pagina