De allerleukste mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door lillibit, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    #521 Lisszy, 26 mei 2011
    Laatst bewerkt: 26 mei 2011
    Och, Jip heeft dus degelijk wel wat last gehad.. Arme schat...
    Zetpilletje kan nooit kwaad inderdaad!
    Ik start het weekend weer met Evy, denk ik. Maar dat doe ik lekker buiten hoor, ga hier het bos in met de hond (die moet ook nodig weer wat afvallen, hahaha). Voordat ik zwanger werd van Lynn was ik heel ver, had bijna de 5 km rond, maar toen werd ik zwanger en heb ik nog 2 of 3 keer gelopen en ben toen gestopt.
    Waar heb jij de lessen gedownload? Ik heb ze wel op de computer staan, maar ik wou ze even opnieuw downloaden op de laptop maar dat lukt aldoor niet, hij opent die link niet?!?! :(
    Op de sportschool doe ik aan bodypump, al jaren. Dus dat ga ik ook weer oppakken 2 keer in de week.
    Dan ka nik wel strak in een mooie jurk, begin november! ;)

Vreemd van die fles. Ik kook 'm ook uit in een pannetje (de magnetronsterilisaor is helaas niet meer onder ons...) maar gaat prima!

Oh, ik hoor net dat Mladic is opgepakt! Eindelijk!! Wij zijn blij hier!! :) Het is een mooie dag!

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    oja, vanomrgen bij de osteopaat geweest en we hoeven niet weer heen! Lynn doet het heel goed, hij heeft alleen rond haar buikje en heupjes nog wat losgemaakt zodat haar darmen ook wat meer ruimte hebben, moeten de hevige krampen van afgelopen dagen ook wat afnemen.

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Uhm, ik zal om 6u een speentje proberen maar als ze daarna weer begint of de speen niet wil wel een fles maken.
    Ik zit momenteel ook weer op 5 flesjes omdat ze regelmatig na 3uur alweer wil. Ik probeer wat meer naar haar te kijken en minder naar het schema. En dan komt het dus ook voor dat ze om 21 u pas haar laatste flesje heeft. Daar maak ik haar dan wel voor wakker want 18u laatste fles is echt te vroeg hier. Dan komt ze zeker in de nacht.

Lynn is precies op tijd geboren, precies met 40 weken! Dus volg week zitten wel als het goed is in een sprong! Maar goed, kan best zijn dat dat nu ook al is, speling is volgens mij 2 weekjes.

Ja, Lynn is best zielig nu. Ze moet ook aldoor hoesten en haar neusje zit helemaal vol, arme schat. Met dank aan haar zus! ;)

4. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Poeh, moeilijk te zeggen.... hij is toen uiteindelijk wel in slaap gevallen ja, maar weet dus niet of dat door de paracetamol komt, of doordat hij gewoon uitgeput was!

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha, ik had ook niet verwacht dat je het in de huiskamer zou doen!!! :p

6. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Sorry alvast voor mijn ego berichtje hoor, maar ik voel me zo slecht! Ik jank alles bij elkaar vandaag. Als Boaz naar me lacht voel ik me zo slecht dat ik morgen ga werken. Vind het zo erg om hem alleen te laten morgen. Voel me echt afschuwelijk.

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Och lieve schat! Ik begrijp je helemaal! Het is vreselijk om weer aan het werk te moeten en helemaal als je in jouw situatie zit... Echt respect voor je dat je het toch probeert, en wil het niet dan ga je gewoon weer héél snel terug naar Boaz! De toko daar draait ook wel door zonder jou!
    Moet je vroeg morgen? Ik zal aan je denken.

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hier van mij ook even een ego-berichtje....

Wat een vreselijke avond weer! Ik wou het zo graag weer eens alleen doen. Dus niet mijn schoonzusje of schoonmama laten komen om me te helpen, maar het lukt me gewoon niet!:( :x
    Zoë is sinds deze wk vreselijk aan het peuterpuberen, niet luisteren, alles uitproberen, niet eten, niet slapen.... Pffff.. Word er stapel mesjokke van! En doordat Zoë begint te gillen, begint Lynn ook en was het zo erg dat ze niet eens meer een fles wou!! Dus heb ik Zoë met kinderstoel en al in de hal gezet waardoor ze alleen nog maar harder ging gillen. Toch maar weer mijn schoonmama gebeld om me te helpen zodat ik Zoë op bed kon krijgen zonder een hysterische baby.
    Maar ik baal er zo van, voel me op dit soort momenten echt enorm falen als moeder. Ik word er zo gestressd van en absoluut geen leuke mama... En dan ben ik nog niet eens aan het werk!!!! Bah, ik zie het even niet meer zitten. :(

Ik ga maar snel slapen, hopelijk morgen weer wat positieve energie.

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland

Ooohh, heb ECHT met je te doen, weet precies hoe je je voelt!!! :(:(
    Ik ga heeeel hard duimen dat de dag heel snel gaat voor jou en dat je straks een extra vrolijke BOaz tegenkomt als je thuiskomt, en dat ie de hele avond en nacht heeeeeeel lief voor jou is!!!!!!!

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Nou, een ding weet ik zeker......... jij bent echt GEEN falende mama hoor!!!!!!!!!!!! Volgens mij doe je het harstikke goed en bestaat er geen vrouw die niet zou stressen in zo'n situatie!!!!! Tis me ook een combinatie hoor, met zo'n peuterpuber erbij!
    Ik heb hier een buurvrouwtje met ook een baby en een peuterpuber, en daar gaat het net zo hoor! Tis alsof de oudsten het aanvoelen en extra op zoek gaan naar de grenzen! Buurvrouwtje zei ook al, kan ze soms echt bijna een knal verkopen (niet dat ze het zal doen hoor, maar om aan te geven hoe erg het is...) ze is er 24 uur mee bezig en haar ouders zijn daar ook vrijwel elke dag! En het is echt een goede moeder!!! Ik denk juist dat je een hele goede moeder bent,juist omdat je aan de bel trekt en iemand mee laat helpen, dat doe je toch omdat je het beste voor je kind wil?????

TWIJFEL NIET AAN JEZELF!!!!!!!! JE KINDJES ZIJN HARDSTIKKE BLIJ MET JOU, DAT WEET IK ZEKER!!!!:D

Nou, hier ook weer een rotnacht gehad hoor! Jip mag s avonds een grotere fles, 180/6. Doet die KUTdifrax fles het niet goed (een neiuwe..), hij zuigt herm de hele tijd vacuum!!! :(:(
    Het lukte hem niet meer om er wat uit te krijgen, met als gevolg, de fles niet gedronken, met als gevolg, vannacht een extra fles moeten geven en veel wakker geweest..... hoop niet dat hij dat vannacht weer gaat doen! Heb ook even aan de speen gezogen, maar die gaat ook hardstikke zwaar..... anders dan bij de andere Difrax fles....... Vet irritant!!!!

Nou, ik ga zo Jip de fles geven en dan even met de trein naar Veenendaal, moet een cadeautje kopen voor mijn zus....

Roos- ben heel benieuwd hoe jou dag verloopt, denk dat we met zijn allen meerdere keren aan je denken vandaag!

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roos: ik krijg zelf bijna tranen in mijn ogen van je berichtje :( Ik denk aan je en weet je, als het niet gaat, gaat het niet; dan meld je je ziek op psychische gronden. Lieg je nog niet eens!

@Lillibit: Noah is nu 6800 gram en 64 cm. Hij mag 5x 180/6. Hoeveel weegt Jip dan dat je hem alleen 's avonds een fles van 180/6 mag geven? Ik word ook altijd zo schijtpissig als die flessen lopen te k*tten. En dat heb je gauw met jbpm in de fles want dat dikt de boel in en geeft ook nog wel eens klonten. Grrrrr. Dus ik sympathiseer met die drie hoofdletters :D

@Lisszy: oh meisje, je doet het hartstikke goed, en toch heel fijn dat ze je komen helpen? Ik wou dat ik dat elke avond kon regelen. Heb echt geen schaamte wat dat betreft. Baby en peuter combineren is hier ook altijd lastig en als iemand me dat makkelijker kan maken, zodat mijn dochter zich ook gezien en gehoord voelt en ik ook eens een dialoog met mijn zoon kan voeren, nou GRAAG! Laat staan als de één moet eten, de ander naar bed en daarna ander eten en naar bed en dat willen ze dan liefst tegelijkertijd, nou doe mij dan maar een paar extra handen hoor! Twijfel niet aan je capaciteiten, dit hoort erbij en je doet het juist super!

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Jessmin: Ja, Jip mag ook wel meer hoor, we mochten het zelf gaan opbouwen, naar behoefte! Zelf dacht ik vnl dat hij bij de laatste fles wel meer lust, vandaar!
    Vet irritant is dat he, als de fles het niet doet? Jip is hierdoor nu helemeaal uit zijn ritme, vet balen!!! :x
    Welke flessen en welke (maat) speen gebruikte jij nou?

Zo, ben ff wezen shoppen net.... cadeautje gekocht, mezelf getrakteerd op een nieuwe spijkerbroek en eindelijk een nieuwe telefoon uitgezocht! kan niet wachten tot ik hem krijg!!! :D
    Nu even gauw hier de boel doen, wachten tot Dirk uit zijn werk komt en dan gaan we lekker kip uit de oven eten bij mijn ouders....MMMMM!!!!!

En oja............................................................................................................Roos, we denken nog steeds aan je hoor!!!!!!!!

13. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lisszy - jij faalt echt niet als moeder hoor! Het is juist hartstikke goed dat je iemand beldt als het even niet gaat. Het is ook allemaal niet zo makkelijk met een peuterpubertje en een kleine baby. Ik vind het soms ook al lastig met Luc en Boaz samen. Lucas kan 's avonds ook nogal aandachtvragerig zijn en Boaz heeft dan toch eigenlijk ook standdaard zijn huiluurtjes. Vind het dat gezeur van Luc dan echt mega irritant en hij gilt niet.... :) Je moet echt niet aan jezelf twijfelen hoor, je doet het super goed. Ook erg lief van je schoonmoeder dat ze dan komt helpen zeg! Had je nu een betere avond?

14. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lillibit - jij hebt de laatste tijd ook veel slechte nachten he!? Ben je niet heel erg moe? Ik begin het slaaptekort nu toch ook wel echt te voelen hoor. Hier wordt boaz standaard 's nachts wakker rond een uur of 4. Maar meestal slaapt hij heel onrustig en geeft hij af en toe wat gilletjes tussendoor waar ik dan ook wakker van word. Waarom ben je eigenlijk die difrax gaan gebruiken? Ik gebruik vanaf het begin avent flessen met bijbehorende speen en gaat altijd goed. Sinds hij dikkere melk heeft heb ik alleen een andere speen erop gezet.
    Je bent dus weer met de trein gegaan vandaag? Stoer hoor! Weer met de kinderwagen?

15. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jessmin - Noah is ook al een grote jongen! Al bijna 7 kilo! Boaz woog dinsdag nog net geen 6 kilo en was 62 cm lang. Hoe gaan de nachten nu bij jullie? Slaapt hij wel weer door? Slaapt jouw dochtertje overdag nog eigenlijk?

16. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes hier en op hyves. Had het echt zwaar vandaag zeg! Hele nacht nog liggen janken (met geluid). Ik kon gewoon niet naar boaz kijken zonder weer te beginnen. Boaz had ook weer geen top nacht. Hij wilde ECHT om 01.30 en om 05.00 uur een fles. Daar ben ik dan toch in totaal wel per keer een uur mee bezig en om 06.30 uur ging de wekker (niet dat ik die nodig had). Dus heb echt te weinig geslapen.
    Heb mezelf toch onder de douche geschopt en ben naar mn werk gegaan. Nou ja, mn vriend heeft me gebracht, want het regende (lief). Ik zei nog tegen mn vriend dat ik niet naar Boaz moest kijken als ik uit ging stappen, maar dat deed ik wel natuurlijk. Want welke moeder kijkt nou niet naar haar kind! Dus ik weer janken natuurlijk. Dus ik fijn jankend naar binnen....iedereen was wel erg lief hoor. Maar de helft van mn collega's waren weg, dus er waren heel veel nieuwe mensen. Kende de helft niet. Heb ook een nieuwe baas en die wil morgen met me praten. Hij wil me beter leren kennen! Haha! Wie niet he!? Maar goed, ben redelijk door de dag gekomen, je ziet daar heel veel baby's en zwangere vrouwen en dat vond ik dan wel weer lastig. Had ook nog een intens boze peuterpuber voor mn kassa... :) en een jongetje die Boaz heet en een hele dronken vent en heel veel zeikwijven die € 3,- voor 5 paar sokken veel vinden. Ook heb ik ongeveer 200 stinkende rookworsten verkocht EN als je er 2 koopt krijg je (jawel) een opblaasbare rookworst kado! Nou, is dat niet fijn! Moet je je voorstellen al die dikke mannen die 4 keer per week 2 rookworsten kopen (en opeten, die bestaan echt!) dobberend op hun opblaasbare lievelings eten...heerlijk! Jullie snappen wel....het was weer een leerzaam en verheffend dagje. Ik heb serieus het gevoel dat hoe langer ik daar blijf hoe dommer ik word. Je maakt daar zulke belachelijke dingen mee, je wil het niet weten. Kan er een boek over schrijven en misschien ga ik dat nog wel eens doen. Nederland heeft echt hele rare inwoners.

Maar goed, kleine baby boaz slaapt nu lekker en ik moet dat ook maar eens gaan doen. Want morgen is het weer vroeg dag... Heb nu met mezelf en mijn hormonen afgesproken dat ik het een maand ga proberen en als ik me dan nog zo voel als nu stop ik er mee. Er is nu wel een nieuwe regel dat je wel ontslag mag nemen en dan heb je gewoon een maand (of misschien 2)opzegtermijn. Dus ik hoef niet meer tot december te blijven. Scheelt een hoop stress moet ik zeggen. Ook is het zo dat ze me gaan verplichten een opleiding te gaan volgen en dat ga ik sowieso niet doen. Dan ontslaan ze me maar. Vind ik ook goed.

17. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    He humor! Boaz is vandaag precies 3 maanden! Mijn grote kleine baby! :)

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Lieverds! Dank jullie wel voor al die lieve woorden! Doet me goed! :) Het breekt me af en toe gewoon even op, de avonden zonder Erwin. Het is al bijnsa 3 maanden stress, en die stress begint vanaf het moment dat ik moet koken tot aan dat ze allebei op bedje liggen. en de hulp is natuurlijk hartstikke fijn en onmisbaar maar wil het zo graag ook alleen kunnen... Dat komt later wel en daarm oet ik me bij neerleggen, is alleen soms een beetje moeilijk.
    "Gelukkig" wordt Erwin woensdag geopererd en is hij dan 3 maanden thuis. Want ik heb steeds vaker het gevoel dat ik alleenstaande mama van Lynn ben... Alles komt op mij neer, ook als hij thuis is. En dat ligt ook aan mezelf, maar het moet wel veranderen en dat moeten we samen doen.

Zo, genoeg gezeken! ;)

@Roos
    Meis, hoe ging het vandaag? Ik, en de rest volgens mij ook, heb de hele dag wel eventjes aan je gedacht! Moet je morgen nou weer? En was vriendlief bij Boaz thuis?

@Lillibit
    Wat heerlijk dat je jezelf eens even goed verwent hebt!! Wat voor ene hippe foon heb je uitgezocht?
    De Difrax-fles, als die vacuüm zuigt, dan moet je toch aan die onderkant draaien? Weet sowieso niet precies waarom er een draaidop van onderen zit... ?! :(
    De avent fles was ook prima, maar LYnn is nu net gewent aan de Difrax dus ga niet weer wisselen, denk ik. Ik gebruik overigens gewoon de 1 speen nog, die ze heel ruim! Bij jou ook? Ik had ook zo'n 3-standen speen gekocht maar daarmee gaat e bijna over d'r nekje... ;)

@Jessmin
    Noah is inderdaad een flinke jongen! :D Lekker hoor!

@hier
    Nou, denk inderdaad dat zich hier een sprong heeft aangekondigd bij Lynn... Ze wil alleen maar bij me zijn. Heb gister weer tot 22u met de draagdoek gelopen en vnvnd wou ze dat ook, alleen ik niet... Ze heeft trouwens vandaag alles bij elkaar gekrijst tijdens het wandelen, wel een half uur lang, daarna toen ik Zoë op bedje ging doen (gene hulp vnvnd) en net oo ktoen ik haar naar bed bracht.
    De laatste dagen "vecht' ze ook echt als ze moet slapen. Ik wikkel haar in de paccodoeken en wieg haar dan nog even. Voorheen viel ze gewoon rustig in slaap maar sinds 2 dagen wordt ze enorm driftig en begint te gieren. Helaas voor haar: mama wint altijd! Maar het is wel vermoeiend. Regelmatig leg ik haar even weg, om even tot 10 te tellen... ;)

Oh, moet jullie oo kwat bekennen... Ik rook weer af en toe van Erwin mee. Eigenlijk wel elke dag.. Zo slecht ik weet het. :):(
    Doe het wel zo dat de meisjes er bijna niks van mee krijgen.

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    whahaha! Ja je moet er een boek over gaan schrijven! Hilarisch hoe je je dag omschrijft! Whahaha! Ik ga nu met een heel ander gevoel naar toe, denk ik! hahaha
    Wat stoer dat je jezelf hebt voorgenomen om het een maand te proberen, maar als da niet lukt is het ook goed he? je bent een topper! Je moet morgen weer? Pfff... Pittig hoor!

Ik hoo pdat Boaz een beetje een rustige nacht heeft en jij dus ook. Vreemd dat hij afgelopen nacht toch weer 2 nachtvoedingen wou! :(
    En ja Boaz 3 maanden, viel mij vanmorgen ook op! Waar blijft de tijd?! Zo maken we ons druk over het feit dat we nog niet bevallen zijn en zo zijn alweer door de "krampjes-periode" heen! :D

Oh en Jessmin: Fijn dat je nu ook banner hebt!! :D

20. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roos: whaha, je hebt schrijftalent hoor :D En ik vind je heel stoer dat je het gister maar even geflikt hebt!

@Lisszy: ik weet dat je het wél verteld hebt, maar toen werkten m'n hersens kennelijk nog minder als nu, maar ehmm.. schandalig dat ik het dus nu weer moet vragen: wat doe jij eigenlijk voor werk? :)

Vermoeidheid: Nou, verschrikkelijk zeg! Noah die laat wel steeds rond 05.00 van zich horen, maar als je 'm een speen geeft slaapt hij tot 07.30. Weet niet of het goed is wat ik doe want kom dan steeds op vier flessen, of soms komt dan de laatste fles om 18.00 uur en dan geef ik hem om 19.00 uur nog een 100 ml, omdat dat laatste flesje op het bed bij hem in de kamer echt onderdeel van ons ritueeltje is geworden. Wil nu ook eigenlijk omdat hij op vier flessen zit elke fles 210/7 maken maar durf niet zo goed want hij slaapt de laatste week echt top en straks verpest ik dat door te grote flessen te geven waar hij weer last van krijgt..

@Roos: verdikte melk voor Boaz? Wat geef je dan nu? Ook dat zal je nu wel inmiddels verteld heb maar ben echt een vergiet door de vermoeidheid. Ik heb de godganse dag het gevoel zandkorrels in m'n ogen te hebben, heb zo'n jeukneus omdat ik allergisch ben vooor huisstofmijt en ik de kans niet eens zie te stofzuigen en m'n weerstand bovendien nul is, ben óók nog eens ongesteld, beeeeeehhhh!

Oja, en mijn man heeft een week vrijgenomen om te leren voor zijn tentamen en haalt hem vervolgens niet terwijl hij echt twintig uur per dag geleerd heeft zowat en ook nog de babynachtdienst haalt. Echt sneu, zóó niet eerlijk! Nu moet hij in augustus wéér, en zo wordt de tijd dat hij nog moet studeren steeds langer en langer :(

Ik wil echt een keer meeten, meiden! Maar hoe gaan we dat nou aanpakken? Kunnen ook zonder kindjes op een terrasje gaan zitten, mogen de mannen ons een keer een avond vrij geven :D :p

@Lisszy: samen peukie roken? Ik ben er echt wel aan toe inmiddels ;)

Deel Deze Pagina