De allerleukste mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door lillibit, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Gister weer bij het cb geweest. Ik ben zo blij dat die prikken voor een half jaartje voorbij zijn! En we hoeven pas weer 06/09/11 heen, ook wel fijn.
    Lynn is 65 cm en 6410 gr. Haar lengte is ver boven gemiddeld, haar gewicht iets minder. Ze is in verhouding iets te licht voor haar lengte maar dat was niet erg. Beter zo dan te zwaar, zei ze.
    Verder vond ze Lynn bijzonder sterk, een pittig meisje. Ja, vertel mij wat! :D
    Ze is verder niet echt ziek geweest van de prikken, heb bij thuiskomst gelijk een pcm gegeven. Vannacht heb ik haar niet gehoord en vanmorgen toen ik om 6u30 wegging lag ze nog heerlijk te knorren!

Vanavond ga ik trouwjurken doorpassen!!!!
    Hahaha, ik in een trouwjurk, ik zie het nog niet echt voor me! Whahaha! Ik ben benieuwd, mijn schoonmama, mama en mijn liefste vriendinnetje die ook getuige is gaan mee, dus wordt vast heel gezellig!

Nou, ga maar even weer wat doen hier op het werk!

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Maar ik lees dat je naar Parijs gaat!! Leuk!!! Wat, met wie, vertel??

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Oeps....hier staat het antwoord al.....:):)

4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lisszy: Denk dat je inmiddels wel kan ophogen naar 4x 210/7. Haar maag is die hoeveelheid al gewend voor de nacht, dus het is al opgerekt in die mate dat het nu voor alle flessen kan. Als je dat niet wwil in één keer (heb ik op zich wél gedaan, nota bene met een refluxbaby, en ging goed), kan je ook de ochtendfles ophogen naar 210/7. Samen met de avondfles die toch al 210/7 is, zal haar dat ook wel een beetje extra doen aankomen. Hier geef ik nog steeds 4x 210/7 en zal dat blijven doen totdat hij 5 maanden is ofzo. Dan ga ik hapjes voor hem maken denk ik. Maar ja, als hij tot 6 maanden die 4x 210/7 wel best lijkt te vinden dan laat ik het zo tot 6 maanden.

Nu ligt hij even zonder bakerzak in een langmouwig, ongevoerd, slaapzakje. Dan lijkt hij z'n armen wél onder het laken te houden. Maar gisternacht in z'n blootje onder een laken geprobeerd omdat het 28 graden was en hij weer helemaal rood en suf en zweterig werd, maar toen ging hij als een malle met z'n vuisten in z'n waffel stampen en zo de speen steeds eruit rammen. En dan was het even stil en begon het weer 'èèèhhh èhèèhh'. Ben wel tien keer gelopen, maar uiteindelijk bakerzak aan, plop viel hij zo in slaap, ventilator erop, en laken eraf gelaten. Toen later in de avond ventilator uitgedaan en lakentje teruggedaan want hij was helemaal schuin gerold (bed staat nog iets schuin, maar kennelijk schuin genoeg om hem overdwars te laten glijden zonder laken). En gelukkig, hij deed het vanochtend nog :p Nah jah, het was toen ook al afgekoeld tot 26 graden. Hoe warm was het gister in jullie babykamers? Of hebben jullie geen temperatuurmeter op de babyfoon?

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Owww, Lisszy, wat leuk!!! Trouwjurken passen!!!!! Spannend!!! Weet je al een beetje wat voor soort jurk je wil hebben? Je gaat er vast uitzien als een prinsesje!!! Volgens mij zie jij er geweldig uit in een trouwjurk!

En die vakantie dus volgend jaar maar weer? Goede reden hoor, om het een jaartje op te schuiven! Zit je als je naar Servie gaat echt bij familie van Erwin en hoe is het daar?
    Nee....een tent.... mij ook niet gezien hihi!

Ik hoef geen koekjes bakmama te worden want ik ben al in het bezit van een koekjesbakpapa!!! ;)
    Dirk heeft van oorsprong een bakkersopleiding en vindt het heel leuk om koekjes en taarten te bakken en hij doet dat dan ook geregeld, MMM!!!

@Parijs: Owww, wat heerlijk!!! lekker rondzwalken door parijs, de kleine man met je mee, zuslief, geweldig!! En inderdaad.... Boaz moet hier goed aan wennnen... vind ik ook van Jip!

@Beco: Haha, Boaz vindt het leuk nu dus? Jip wil ook eindelijk in de Bondolino! Dus de babybjorn is weer terug naar de buurtjes hihi!

@Afspreken: Ik wil ook nog steeds met zijn allen!!!!!
    Misschien heb ik volgende week weer een autoootje.,... dan wordt het allemaal wat makkelijker... maar de reden....

....
    het gesprek met mijn baas:
    DRAMA!!!!!! :x:x:x
    Ik ben voor het blok gezet en kan ws vanaf volgende week elke dag naar fucking Goirle om daar op kantoor administratief werk te komen doen!
    Het gepsrek is echt zo naar gegaan.... heb hier naderhand vresxelijk zitten janken en heb er nu nog ruzie met Dirk over... wat een drama!
    Die vent begon eerst vet te slijmen en opeens zij hij, maar nu genoeg relelaxed.. ik heb kdv voor je geregeld in Goirtle, dus je kan gewoon aan de slag! Ik ga Jip verdomme toch niet elke dag meenemen in de auto, 3 uur lang! dat heb ik ook gezegd, dus nu is het mijn probleem.
    Ben ook voor mijn gevoel gechanteerd.... zo van... gedraag je maar, want je hebt me straks nog hard nodig voor je netwerk, en doe je dit niet.... zorg ik dat je geen netwerk hebt!
    Dat is toch te erg voor woorden?? Voel me dus echt bedreigd daardoor.......
    Ik heb er gewoon niet van geslapen en weet nu niet wat ik moet....:(:(:(

Gelukkig komt er zo ff een vriendin ter afleiding, en ws gaan we ff met de kids naar een natuurgebied hier in de buurt, lekker picknicken!
    Maar heb dus echt een zware rotdag achter de rug!

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb wel een temp.meter, maar Jip ligt nog steeds bij ons op de kamer....:)
    Heb hem nu een pyamaatje aan met lanmge mouwen, en hij ligt onder een dun dekentje met lakentje. Of hij slaapt in een slaapzakje, met shirtje met lange mouwen eronder, maar dan geen pyamabroekje.

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lillibit: wat een gore zak zeg!

@Tent: wij hebben voor 600 euro een tent gekocht met één grote 'kamer' (van stof dus, in een binnentent 'ingenaaid' zeg maar), waar twee matten naast elkaar kunnen (of een enorm luchtbed, zo je wilt) en een kleine 'kamer' (daar past een éénpersoons-mat/luchtbed of een campingbedje). Verder is de tent zo hoog dat je er met gemak rechtop (!) in kan staan en lopen en heeft hij ook nog - naast die kamers erin - een grote binnenruimte mét tentstof op de bodem (dus niet dat je binnen in de tent op het gras staat). Nu ben ik heeeel erg slecht in kamperen omdat ik zo 'n lichte slaper ben, dus eerste paar keer zullen we in het weiland van schoonma gaan staan, maar het plan is nu dat Noah in het kleine kamertje slaapt (de kamers zijn ook afgesloten met ritsen; het zijn tentjes in de grote tent, zeg maar), mijn dochtertje in de grote kamer op een luchtbedje, en wij in het midden in de overkoepelende tent dus op twee matten (met luchtcabines dus redelijk comfy). Eventueel kan dochter ook met ons in de grotere kamer, want die is 1.60 m breed en met onze twee luxe matten naast elkaar is hij helemaal gevuld met tamelijk zachte bodem haha. Nu hopelijk gaat het goed als we het gaan proberen. Hebben het ooit één nachtje geprobeerd en was heel prima behalve dan dat dochter om 6.30 al begon te kwetteren. Maar toen was ze ook anderhalf, haha.

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha, jij hebt een "tentvilla" whahaha!
    Maar ik ben idd ook een lichte slaper en irriteer me dan aan alle geluiden om mij heen!
    Wel knap hoor, dat je het aandurft om met zo'n kleine te gaan kamperen!! Wanneer ga je?

9. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    haha, dit jaar niet hoor, want mijn man heeft geen vrij genomen :x Ja, een weekje maar daarin moeten we achterstallige klusjes gaan doen.

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lillibit - nou, ik heb nu gewoon serieus pijn in mn buik van jouw bericht over je werk. Wat ontzettend akelig zeg! Wat vindt Dirk er van dan? Als ik jou was zou ik me eens verdiepen in je rechten en plichten bij iemand die er echt verstand van heeft. Ik word gewoon misselijk bij het idee als ik er aan denk dat ik Boaz bij zomaar een kdv zou moeten brengen. Kan me nu wel voorstellen dat ik hem naar een kdv zou kunnen brengen, maar dan wel eentje die ik zelf heb uitgekozen! Wat een drama is het geworden zeg. Heel akelig. Hoeveel dagen moet je van die kloothommel gaan werken dan?

Jessmin - die tent van jullie klinkt goed! Ben zelf ook niet echt een fan van kamperen. Ik heb geen temp op de babyfoon, maar het is 's avonds nooit warm in onze slaapkamer. En Boaz ligt altijd in zijn slaapzakje. Soms met een broekje en shirtje en soms alleen in een shirtje. Hij houdt niet echt van dekens.
    Over onze date...op vrijdag werk ik altijd :( Is jouw huis goed te bereiken met het openbaar vervoer eigenlijk? Ben niet zo'n fan van rijden in de stad :) Zeker niet als ik de weg niet weet.

Lisszy - Oooooow trouwjurken!!!! Je gaat er zo mooi uit zien! Je bent al mooi natuurlijk, maar je snapt me wel he!? Spannend hoor! Super leuk!
    Wij zitten ook te denken om een paar dagen naar Barcelona te gaan. Lijkt me zo'n mooie stad. Ben jij er al eens geweest? Maar ik denk dat wij Bowie gewoon mee gaan nemen. Moet een wereldreiziger worden van Jan. Jan heeft zelf in verschillende landen gewoond voor zijn werk en vindt dat erg belangrijk. Ik vind het wel best, als ik ook maar mee mag!
    Fijn dat het met Erwin al weer beter gaat. Hij moet je straks wel over de drempel kunnen dragen enzo..... ;)

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik heb net mijn ultieme baby moment met Boaz gehad. Hij had een zomerhoedje nodig (vond ik) dus ben met hem in de beco naar de stad gegaan. Had bij de bijenkorf een hoedje gevonden en dat in de winkel alvast op gedaan en toen viel hij in slaap....was zo verliefd! Zie intens lief vond ik dat. Ik was niet de enige want hij had ineens heel veel fans. Had toen ook mooi even tijd om voor mezelf te shoppen. Altijd leuk en helemaal als het uitverkoop is.

Maar ik wil ook nog steeds graag met iedereen afspreken hoor! Bij mijn ouders is ook plaats genoeg voor een tent hoor ;) Ook genoeg bedjes trouwens.

Ga even mn nieuwe kleren passen.

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ieeeuw, werken, bah! :D Roep jij anders maar een datum, haha, I give up ;) Kunnen ook met z'n allen gaan kamperen bij jouw ouders, whahaha.

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Lillibit
    Wat een vreselijk drama, dat werk van jou!
    En wat ik als eerste dacht toen ik je verhaal las: hoezo zoekt jouw baas een kdv uit?!?!? Te belachelijk! Je bepaalt nog altijd zelf waar je Jip heen brengt! MOet niet gekker worden!
    Grrrr!! Ik word echt agressief van die dropveter! Wat een lef!
    Wat Roos zegt, ga maar even goed nakijken wat je rechten zijn, want ik kan me ook niet voorstellen dat dit zomaar mag.

@Roos
    Nee, ik ben nog nooit in Barca geweest, het lijkt me echt prachtig!
    Ik moet zeggen dat het me wel wat lijkt, een weekend zonder voedingen, luiers en slaapjes. Gewoon weer even met z'n 2en laat eten, drankjes drinken, sexen, zwemmen, winkelen, kortom: doen waar we zelf zin in hebben zonder rekening te moeten houden met de kids.
    Maar ik weet ook dat waarschijnlijk na de eerste dag mijn meisjes al vreselijk mis en constant naar mijn schoonouders bel om te vragen hoe het gaat en om mijn meisjes te horen... ;):):)

Daten bij je paps en mams vind ik helemaal een goed idee! hahaha, niet zo ver voor mij! :D
    Maar ik wil ook heus wel naar het westen komen alleen is dan het handigst dat ik jullie allemaal kan zien.

14. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Aaaah, de lieverd! Heerlijk is dat hè, als hij in slaap valt! Ik was vorige week ook in de stad met Lynn en ze begon te krijsen in de maxi cosi, ik had de Beco ook mee. En na 5 min in de Beco lag ze heerlijk te slapen!

Maar inderdaad, kleding passen in de winkel wordt wat moeilijk met de Beco om! hahahaha!

15. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ja werken...breekt je week zo, heel irritant. Ik kan de 18e, 19e en 20e.

16. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Zonder kindjes is het veel handiger natuurlijk. Zoals jij het nu omschrijft krijg ik nog meer zin om te gaan.
    Maar mijn schoonouders wonen bij jou in de buurt, mijn ouders niet hoor...wonen helemaal in zeeland.

17. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lynn is ook echt beco fan he!? Zo lief als ze daar in slapen. Kleding passen wordt idd heel erg lastig ;)

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Barcelona is super!!!!!! Daar zou ik ook wel weer een keertje heen willen! Maar vind eigenlijk alle Europese steden leuk om heen te gaan!
    London moet ik ook hoognodig weer eens heen... lekker shoppen!!!

Werk.... pfff... heb vanddag een leuke afleiding gehad, maar zodra ik er dan weer aan denk heb ik ook buikpijn. Begin ook elke keer te janken zodra ik erover begin.. zo ook net bij mijn ouders aan de telefoon, dus die komen nu straks langs om het erover te hebben.
    Met Dirk heb ik er inmiddels al ruzie over.... ik was zooo boos gister dat ik verwenste dat die zak een ongeluk zou krijgen. Maar Dirk is soms iets te lief, enm die begrijpt dan even niet dat dat mijn wode is, en wordt boos op mij omdat ik zo'n opmerking maak!!! :x Hijk kan dan niet even achter mij staan en mij steunen, en hij zegt nu lekker doodleuk, je gaat maar werken! Pfff, zou er bijna van weglopen hier!

Ik ga me denk ik in ieder geval aankomende maandag ziekmelden, zo kan ik echt niet aan de slag.
    Dan heb ik nog even de tijd om mijn rechten en plichten uit te zoeken....
    Echt,.... om ziek van te worden! het idee om Jip op de eerste de beste Brabantse KDV te dumpen... die lui zijn gek!

Daten: Is er toch geen mogelijkheid om in het midden af te spreken, Utrecht? Of we gaan inderdaad lekker overnachten bij je ouders, Roos!! :p

@Roos: Aaaah,..... ik had jullie heel graag willen zien lopen in de Bijenkorf.... te schattig!!

Ik was net met een vriendin en haar kindje op pad... foto's staan op Hyves. Was zoo schattig... zed gaan elkaar echt zien nu en naar elkaar kijken! Ook de eerste "ruzie" : samen trekken aan een speeltje! Echt TE schattig gewoon!!!!!

@Lisszy--- en, en en???? Heb je een jurk?????????

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    #799 Lisszy, 8 jul 2011
    Laatst bewerkt: 8 jul 2011
    JAAAAAA!!!
    Ik heb een jurk!! :D :D :D
    Ik al zeg ik het zelf, het is echt een plaatje!
    Echt een M.-jurk!

Ik heb intotaal 6 jurken aangehad en het is de eerste die ik aan had. Daar kon geen jurk tegenop!
    Nou ben ik ook niet zo heel moeilijk en heb ik niet echt de behoefte om bij nog 3 bruidszaken te gaan kijken en struin ik ook niet heel internet af. Deze zat goed (alhoewel die 4 kilo er van mezelf toch echt wel af moeten, dus nog even flink aan de bak) en had een mooie prijs, kortom: ik ben blij! :D

Ik kan 'm al binnen 3 weken ophalen en dacht 'm hier op zolder te hangen, maar van Erwin moet ik 'm toch maar bij zijn ouders hangen. Want hij is bang dat hij zichzelf niet kan bedwingen, hahahaha!

Zo en nu weer op het werk. Ik lag er pas om 00.30 uur in en om 5u30 weer wekker en om 3 uur wou Lynn ook nog even met me kletsen, dus ik voel me knap brak nu...

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Owwwww... ben zooo benieuwd naar De Jurk!!!
    Wat goed dat je zo snel geslaagd was! Haha, dus Erwin kan zich niet bedwingen als hij thuis hangt!

Kan me wel voorstellen dat je hem nu ook aanwilt ook!!

Deel Deze Pagina