De allerleukste mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door lillibit, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Dank voor de herkenning :)

Overigens heb ik net eens die jbpm-schepjes in zo'n groot schepje van de nutrilon gegooid en 1,7 gram jbpm is kennelijk niet gelijk aan 1,7 gram nutrilon (andere dichtheid denk ik). Want als ik drie schepjes jbpm in een schepje nutrilon stop dan blijft er zelfs nog ruimte voor een vierde schepje. Ik denk dus eerder dat één zo'n jbpm-schepje vol met nutrilon gelijk is aan 1/4 schepje nutrilon. Haha, snappie 'm nog :D (Vast wel, jou kennende ;)) Ik doe dus nu 220 water en 7 1/4 schepje. Zit dus tegen de 29 schepjes per dag aan. Ik vond het trouwens echt bizar hoe jouw ventje die fles weigerde en vervolgens met jbpm gewoon ging drinken. Echt wazig. Houdt hij dus echt niet van dunne meuk. Noah vindt het tegenwoordig fijner als het wat dunner is, want het laatste stukje wat dikker is (door het afkoelen) weigert hij, totdat ik er een scheutje water bij gooi.;)

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik snap hem nog! Ik vond het inderdaad ook raar dat hij die fles gewoon niet wilde. Nou ja, ik had het ook inderdaad verkeerd gedaan met mn duffe kop 's ochtends. Normaal doe ik 4 schepjes comfort en 2 schepjes gewone. Nu had ik of alleen maar gewone gedaan of het omgedraaid, dat weet ik dus niet. Maar wel grappig dat hij die fles gewoon weigerde. Hij weet duidelijk wat ie wil. Jouw ventje dus ook... :)
    Wat ik wel raar vond vandaag....hij dronk ineens zijn flessen niet meer leeg. Ik dacht dat hij niet meer genoeg had aan zn flessen en heb daarom ook van die rijstebloem gehaald vandaag. Maar nu liet hij bij elke fles weer wat staan. Denk dat ik dan toch nog maar even wacht met die papfles.

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    #883 Lisszy, 21 jul 2011
    Laatst bewerkt: 21 jul 2011
    Hi moppies, wat een gezelligheid weer hier!
    Ik heb niet alles gelezen, moet namelijk officieel heeel hard aan het werk nu... :D

Maarre even over de flessenschema!
    Hoeveel flessen geven jullie op een dag en met hoeveel uur ertussen?!
    Ik was dus bij Lillibit en die geeft Jip om de 4 a 5 uur een fles.
    Ik red vanaf 12u 's middags net 3 uur tussen 2 flessen.
    We kwamen tot de conclusie dat dat komt omdat ik die RRR-structuur van Ria Blom hanteer, waarbij je elke keer een fles aanbiedt als de kleine wakker wordt.
    Ik zit tegenwoordig op 5 flessen per dag:
    3x180/6
    1x150/5
    1x210/7 met rijstebloem

Tussen de flessen van 180/6, 150/5 en 210/7 zit van maar 2x 2 uurtjes... Dat komt omdat Lynn''s middags hoogstens maar een uurtje slaapt.

Gister heb ik Icare gebeld (die organisatie van het cb hier) en daar gaf die vrouw aan dat dat wel wat veel is voor Lynn haar leeftijd en dat ik beter alleen maar 180/6 kan geven in de morgen en als laatste fles en 's middags 3x 150/5. En eventueel wat water tussendoor.
    Maar toen ik begin juli op het cb was, gaf die wijkverpl.k aan dat 4x180/6 wel erg weinig is voor Lynn als zen og geen bijvoeding krijgt.

Ik wordt er een beetje onzekler van, vooral omdat ik het idee heb dat ze wel aldoor trek heeft. Behalve bij de papfles, begint ze te huilen als de fles leeg is...

HELP!!

Ik ga de rest nog even de rest bijlezen!!! (als de klanten even niet teveel gaan bellen nu...)

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    #884 Lisszy, 21 jul 2011
    Laatst bewerkt: 21 jul 2011
    Jullie kletskousjes!! :D

@Harry Potter
    Ben daar zo geen fan van. Ik heb 3 geprobeerd zo'n film in de bios te kijken en ik val gewoon in SLAAP! ;) Dus ik heb het opgegeven, ik ben wat te nuchter voor dat soort films, denk ik...

@Kletsen
    Zoë kletst hier ook echt de oren van onze hoofden! Het gaat de hele dag door!
    Maar wij zitten nog in een fase dat we dat eigenlijk alleen maar heel schattig vinden...
    Ik denk trouwens dat Zoë en de grote meid van Jessmin het heel goed met elkaar kunnen gaan vinden! 2 babbelende peuterpubers! Whahaha!!:D

@Jessmin
    Ik had Zoë dinsdag bij Erwin gelaten, die is immers nog thuis om te revalideren van zijn operatie. Ideaal! Toe nik thuis kwam rende ze al naar de auto om mama een dikke kus te geven! :) Mooiere thuiskomst kun je je niet wensen, toch?

Hier gaat alles wel z'n gangetje. Alleen Lynn schijnt tegenwoordig aan te voelen wanneer ik wegga.. Zodra ik hier het tuinhek uitloop, begint ze te gillen en krijgt Erwin haar niet meer stil. Beetje lastig dus!
    En we hebben een nieuwe auto! Echt een enorm ding, als ik Erwin moet geloven! Daar passen makkenlijk 3 stoeltjes achterin! Whahaha:D Gelukkig zitten er parkeersenoren op, ik kan best inparkeren maar met zo'n enorm ding wordt dat wel wat spannend, vrees ik!

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Lillibit

FIJNE VAKANTIE!!! :D:D

Wat een heerlijkheid, denk je aan ons in de heerlijke zon bij het mooie zwembad?
    Wij wachten op de foto's van Jip in zwembroek! :D

6. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jaaaa! Jip in een zwembroek is stoer!

7. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lisszy - Boaz krijgt nog steeds 5 flessen. Ik deed tot een week geleden de eerste en laatste fles 180/6 en de 3 flessen daartussen 150/5. Maar de laatste week leek hij niet meer genoeg te hebben dus gaf ik 5 flessen van 180/6 en die heeft hij een paar dagen lang ook allemaal helemaal leeg gedronken. Sinds gister laat hij weer een heleboel staan. Dus ik weet het ook even niet meer. De tijd die tussen de flessen zit is wel heel verschillend. Soms 3 en soms 5 uur.
    Geef je 1 of 2 papflessen per dag?

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    OH, dus jij zit ook op "veel" voedingen per dag.
    Lillibit geeft dan ook 210/7 per keer.

Ik geef alleen 's avonds een papfles, maar ik had gedacht dat als ze daar goed op reageert om ook 's morgens een papfles te geven, aangezien ze toch niet zo stevig is en wel wat lust.

Ik denk als ik 3x150/5 ga geven in de middag, dat ze echt hysterisch wordt na elke fles omdat het niet genoeg is..

9. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ja, maar Bowie laat dus nu weer wat staan. Vind ik echt raar, want hij heeft gister maar 1 fles leeg gemaakt en bij de rest zat er echt nog 60 ml in ofzo. Vandaag heeft hij ook nog maar 1 fles op en toen heeft ie maar 100 gedronken. Hij slaat hem gewoon weg. Zo raar. Nu slaapt hij, dus ik hoop dat ie straks wel een hele fles leeg gaat drinken.
    Ik zou inderdaad ook denken dat het een idee is om Lynn ook 's morgens een papfles te geven.
    Jip heeft dus 4 flessen, maar hij eet nu ook fruit he!? Dat krijgen Lynn en Boaz nog niet natuurlijk.

10. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dat is inderdaad vreemd dat Boaz ineens zijn flessen niet meer opdrinkt!
    Is hij niet griepig (koortsig, verkouden oid)?

Wel zei die vrouw van ICare gister tegen mij dat kindjes rond 5 maanden vaak minder behoefte hebben aan voeding omdat de grootste groeispurt is geweest en ze nu even niet zo heel veel energie gebruiken. Dat zal het natuurlijk heel goed kunnen zijn bij Bowie!

Dat is natuurlijk ook waar dat Jip al fruit erbij krijgt, ik heb het gezien en hij lepelt het inderdaad zo naar binnen! Heel grappig om te zien, lekker vreetzakje! :D

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Vind dat echt knap van Jip. Maar Bowie is juist ontzettend blij en vrolijk en helemaal niet ziek. Maar wat jij zegt kan ook natuurlijk, dat hij even klaar is met heel hard groeien.

12. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Pffff.... Zit echt bijna te janken hier op het werk...
    Erwin belde dat Lynn weer helemaal overstuur was en niet wou slapen. Ook na een fles was ze niet rustig.
    En ik hoorde mijn kleine meisje op de achtergrond krijsen, dan wil echt het liefst NU naar huis! Wat verschrikkelijk is dit! :( :( :(

13. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    waarom niet juist s avonds die pap...zodat hij verzadigd de nacht ingaat?
    Als ik.niet op vakantie was gegaan was ik met je meegegaan naar harry!!!

14. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha....hier moet ik stieken om.lachen......bij ons lijkt het ook alsof dirk heel.weinig praat omdat ik mijn kwek nooit dicht hou whahaha

15. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lisszy: Even heel kort want heb mijn laptop in 2 secoden vermoord door de ingang van de camera in de usb te pleuren (wilde foto's online zetten) :( Kortsluiting, dus over en uit met de laptop van een half jaar oud van 600 pegels :(

Nou ja, wat ik wil zeggen. Je mag zéker tot de liter gaan, en dat is NIET veel voor haar leeftijd en al helemaal NIET VEEL voor haar postuur. Wat jouw cb-lijn zegt is onzin. Met mijn dochter mocht ik op deze leeftijd naar 32 schepjes in totaal, dat is zelfs over de liter heen. En mijn cb-lijn zegt ook, en ook cb-arts, dat ik mag ophogen tot de liter nog, terwijl ik al 210/7 vier keer geef. Ik dacht dat dat al te grote flessen waren stiekem maar ze zeiden, nee hoor, u mag nog tot de liter. Dus nix van aantrekken en lekker ophogen tot de liter want jouw meisje is érg dun idd. Niet dat dat erg is, maar dan ZEKER NIET gaan minderen.

X

16. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Meiden...wil.eigenlijk overal op reageren maar kan het mezelf niet veroorloven......ik heb pakstress!!!! Het huis is een chaos..overal.liggen spullen en het gaat allemaal noooooiiiiiitttt in de auto passen!!
    Ik moet dus echt verder maar wilde jullie natuurlijk wel even gedag zeggen en zeggen dat ik jullie en jullie verhaleb vreselijk ga missen!!!!!
    Succes allemaal hier en tot heel snel.maar weer!!
    En lissy.......meid...dat is echt kut om zo op je werk te zitte. .......Denk aan je........

Dikke kussen allemaal!!!!!

17. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lisszy - dat is echt ontzettend lastig om nu op je werk te zijn terwijl je weet dat het thuis niet lekker gaat. Maar de werkdag zit er al bijna op toch? Wat zou er met Lynn zijn dan? Honger?

Jessmin - die laptop kan toch nog wel gemaakt worden? Luc heeft een keer een fles water (echt heeeeel veel) over mijn laptop gegooid (hij was nog klein hoor!) en toen gebeurde er ook vanalles en leek hij het niet meer te doen. Maar hij kon gewoon nog gemaakt. Viel uiteindelijk alles mee....

Lillibit - haha, met een baby moet er ineens heel veel mee he!? Fijne vakantie! We gaan je missen hier!

18. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lisszy - ik denk trouwens dat het waar is wat Jessmin zegt mbt de hoeveelheid voeding.

19. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Heb ik van supermama Jessmin geleerd :p Als je ze nu elke keer 's avonds veel eten geeft hebben ze straks niet genoeg aan een normale avondmaaltijd. Dan is de omschakeling te groot. Vond dat wel logisch klinken eigenlijk. Maar ik ga die papfles geloof ik nog helemaal laten voor wat ie is. Want Bowie lijkt toch geen honger te hebben.

20. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Jessmin
    Dank meis! Ja, wat jij zegt, zegt mijn gevoel dus ook. Het lijkt gewoon of ze trek heeft, waarom zou ze anders gillen na een fles?!
    Die cb-lijnl-vrouw zei zelfs dat zer het afraadt om een fles van 210/7 te geven omdat dat teveel voeding is in 1x... Maar als Lynn dat gewend was, ik het mocht blijven geven.
    Ik had niet moeten bellen want ik raak er alleen maar meer van in de war. Erwin zei al, toen ik ophing: "Zo, hebben ze je zelfvertrouwen even geknakt?" ;)

Balen van je laptop!!! Mag ik zeggen dat dit wel weer een Jessmin-actie is! :D:p Ze kunnen er vast nog wel wat mee!

Tis even alles bij elkaar dat ik zo met de voedingen zit te klooien en mijn meisje aldoor zo overstuur is als ik er niet ben, ik er ietsje doorheen zit nu. Zit ik hier me bezig te houden met onozele studenten aan de lijn die er toch niks van begrijpen...grrrr... Ik hoor gewoon bij mijn meisje te zijn nu! :(

@Lillibit
    Heb je al gekrabbeld, fijne vakantie meis!
    Ga je inderdaad missen maar je bent er na 2 weken gelukkig alweer en MET mooie foto's!!! :D

Deel Deze Pagina