j-actie: yeah i know rub it in why don't you Nou, maar idd. Weet je wat je gewoon lekker doet; je geeft alle flessen 180/6 behalve de laatste, die doe je 210/7. Want ik heb dat voedingsschema letterlijk door de arts genoteerd staan in mijn dochters groeiboek met een nog jongere leeftijd! Die staat serieus bij 3 maanden 1 week in haar groeiboekje! 'Advies: 4x 180/6, 1x 210/7'. En als je me niet gelooft, kom je maar langs Oja, en heb nog nooit gehoord dat ze hoe ouder ze worden ineens MINDER fles moeten gaan drinken (behalve natuurlijk als ze volledig bijvoeding gaan krijgen hè, maar dan heb je het over 200 ml potjes). Hier op het forum had ik aan de voedingsdeskundige gevraagd hoeveel cc ze mogen als ze al volledig een 4 maanden-potje olvarit (100 ml) eten. En ze moesten 700-800 ml en je mocht tot een liter gaan als ze behoefte hadden aan meer. En het was beslist niet de bedoeling ze rond deze leeftijd zoveel bijvoeding te geven dat de flessen die ze al dronken minder zouden worden. DUS! ZO! Haha, nou, je hoort het, hoog maar lekker die flessen op, want dan weet je zeker dat ze geen honger heeft in ieder geval. En idd, NA het ophogen zou ik ook de ochtendfles pap maken. En ik ken op het forum hier ook iemand die 6x 210/7 (!!) aanbood een tijdje omdat ze niet echt wist dat de max een liter was, en op het cb hebben ze haar toen niet terug gefloten. Kindje ging na paar weekjes vanzelf minder drinken en ze is nu weer terug op 5x 180/6. Enne... met 21 weken hebben ze weer een sprongetje volgen Oei ik Groei, en jaja.. volgens mij is Lynn toch 21 weken?? Hier bemerk ik ook een sprong. Veel agressie-babbel hier (lijkt meer te schelden dan te praten, veel fronsjes op z'n bakkes) als hij wakker is. En hij slaapt 1,5 uur in plaats van 2 uur, dus vaak doet hij ineens een derde slaapje. EN hij is veel vroeger wakker 06.45 in plaats van 07.45, en ik ga er dan lekker niet uit want hij kletst gewoon rustig een uur voordat hij pissig begint te klinken
Oh wat een nacht hier.... We hebben elk uur van de klok gezien, tenminste ik en Lynnie. Meisje werd gisteravond verkouden en de hele nacht zat ze vol. Zodra ik haar neerlegde, begon ze te gillen. Uiteindelijk heeft ze 1,5 uur in mijn armen geslapen, maar ikzelf niet. Uiteindelijk werd ze om half 5 rustig... Ik heb me ziek gemeld vandaag, ben zo gaar als een konijn! Overigens is ze nu snotterig maar vrolijk, gelukkig!
Lisszy - heb je intussen al een beetje bij kunnen slapen? Ik heb ook echt bagger geslapen, maar dat kwam niet door Bowie, die slaapt de laatste nachten gelukkig erg goed. Nou, groot gelijk dat je je ziek hebt gemeld hoor! Jessmin - hoe is het met de sprong? Ik heb het idee dat Boaz hem al gehad heeft en dat hij er sinds woensdag uit is. Hij is het zonnetje in huis (ook wel eens fijn). Hij kan ook weer wat nieuwe dingen. Zoals zn sokken uittrekken....ook komt hij nu een beetje vooruit als ik hem op zn buik leg. Heb gister eindelijk weer wat over luc gehoord. Niet van hemzelf helaas... De vrouw van mn ex smste dat Lucas me mist. Ja, wrijf het er nog ff in! Maar goed, ze weten nog steeds niet wanneer ze terug gaan komen. Hoe irritant!!! Wij gaan zo even proberen een leuk hotel te vinden ergens in de ardennen. Dan hoef je niet zo ver weg en lijkt het toch echt of je in een echt buitenland bent (wat ook zo is natuurlijk). Wat we daar in godsnaam moeten gaan doen met een baby weet ik eigenlijk ook niet. Want het zal ook wel gaan regenen. Maar hele weken thuis vind ik ook niks. Jan gaat vanaf dinsdag naar Milaan, zonder mij!!! Zo niet leuk! Maar goed, durfde niet met Bowie te vliegen en wil hem ook nog niet ergens anders laten logeren. Heb gisteravond de op een na laatste hp gekeken. Dus in principe zou ik vanavond met mn zusje mee kunnen naar het laatste deel. Maar ben zo ontzettend moe en die film zal wel lang duren, dus weet niet of mn ouwe lijf het aan kan....Ga je ook mee Jessmin? Zonder mannen???!
Die zalf van jou Jessmin, die is behoorlijk geweldig! Heb het nog maar 2 keer gebruikt, maar de berg is al bijna weg.
@Jessmin Bedankt voor je support! Daarom ben ik ook zo blij met jullie, er is altijd wel iemand die het weet als je er even doorheen zit! *knuffel* Ik ga dan ook gewoon lekker opvoeren naar een liter per dag, als ze daar behoefte aan heeft, dan moet dat gewoon! Lynn is zondag 20 weken, dus het kan ook dat er al iets als vooraankondiging van de sprong aankomen. @Roos Wat irritant dat je zo slecht slaapt! Waarom? Zorgen om Luc? Wordt hoogtijd dat ze hem op het vliegtuig naar huis zetten! Of komen ze met z'n allen naar NL? Ik mocht vanmorgen blijven liggen, Lynn en ik werden tegen 10u wakker. Hebben jullie dat ook, als de kleine zich 's nachts meldt, dat je zelf wel doet ipv manlief wakker maken? Het duurt eeuwen voordat hij eens uit bed is, dan denk ik: laat maar!! ik doe het zelf wel! GRRRR Jullie kunnen je voorstellen dat naarmate de nacht langer werd, de sfeer steeds slechter... Lynn's berg is ook bijna weg, hetr valt er gewoon af. Alleen heeft ze wel jeuk op d'r koppie en door het krabben heeft ze allemaal krassen! Ziet er zo sneu uit! Haar huidje is gewoon nog erg droog. Wat voor een creme was dat ook alweer, Jessmin? Ik vind het heerlijk om thuis te zijn, gister was drama op het werk. Liep aldoor met tranen in mijn ogen, ik miste mijn meisje zo onzettend veel ineens. Mijn moedergevoel schreeuwde dat ze me nodig had en dat bleek, ze is vandaag een stuk rustiger. Apart dat dat echt zo werkt! Het weer is hier donker en regen, ben best jaloers op Lillibit die nu al waarschijnlijk heerlijk van het zonnetje in Kroatië geniet... Dus naar de Ardennen, Roosenzo? Lekker toch, er even tussenuit! Is vast hartstikke relaxed met Boaz! Vliegen lijkt mij ook nog heel eng (vind vliegen sowieso niks..) maar Milaan is wel erg aantrekkelijk! Wat een baan heeft Jan!
Lisszy - bij ons is het vaak zo dat ik Boaz nog niet eens hoor terwijl Jan dan al uit bed is gestapt. Hij is af en toe wat te voorbarig zelfs. Ik slaap altijd al vrij matig, maar heb de laatste tijd nogal veel last van mn rug en dat slaapt niet fijn. Denk dat ik ook maar niet naar de bios ga om dezelfde reden. Heb al zo vaak gehad dat ik halverwege de film gewoon naar huis moest omdat ik niet meer kon blijven zitten. Zo irritant. Ik ben ook jaloers op Lillibit....de zomer in Nederland is weer niet veel dit jaar. Boaz is ook een stuk rustiger als ik thuis ben, bij Jan huilt hij veel meer. Zelfs als Jan en ik samen thuis zijn is hij onrustiger. Zal vanzelf wel over gaan. Hoop dat je ondanks het weer toch van je weekend kan gaan genieten en dat kleine Lynn vannacht wat beter gaat slapen. Is ze nog steeds verkouden? Ow, Jan gaat deze keer niet voor zn werk weg, maar voor een concert! Moet niet gekker worden he!?
@Lisszy: Sterker nog, het zou bijna abnormaal zijn als ze géén behoefte heeft aan een liter per dag, gezien het feit dat ze erg dun is voor haar lengte! Ik had in jouw geval allang op 32 schepjes gezeten hoor. Overigens hè, ik had dus bij onze cb-lijn ook een keer een vrouw aan de lijn die zei dat die max liter voor de niertjes voor grote kindjes niet geldt, want die hebben immers ook grotere nieren. En dat vond ik best logisch eigenlijk. Kijk, ik zou dan niet op de 40 scheppen gaan zitten, maar me absoluut niet druk maken als ik er twee scheppen overheen zou zitten. En jij zit nog niet eens aan de liter! Vind het echt lullig voor jou en al helemaal voor jouw meisje (duidelijk een snel-verbrander!) dat ze dit gezegd hebben. Ja hoor, laat je kind maar honger lijden zeker! Tsss! Ik word er bijna zelf boos van, haha. De crème heet vaseline-cetomacrogolcrème. En ik heb Roos de cetomacrogolcrème gegeven, zonder de vaseline, want ik had de verkeerde gekocht en inmiddels weer de goede in huis. Het enige verschil is dat de vaseline-cetomacrogolcrème nóg vetter is en dus mensen met droge huid hier iets meer baat bij hebben dan de cetomacrogolcrème alleen. Nou vond ik Boaz niet extreem droog ogen dus vandaar dat deze al voldoende is voor het mannetje denk ik, maar Noah oogt ook niet droog, maar bij hem werkte de vaseline-variant toch iets beter. En ik denk als ik jou zo hoor met Lynn haar huid zou ik ook voor de vaseline-variant gaan. Het is zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar en kost maar 3 pegels
Wat een nacht weer hier. Nog steeds verkouden en ze heeft tot 3u op mijn borst gelegen (auw rug van mama) Daarna sliep ze gelukkig wel door in haar eigen bedje. Ze werd om 21u wakker en heeft echt alles bij elkaar gekrijst. Uiteindelijk om 23u viel ze beneden op mijn borst in slaap. We hebben vanavond een etentje met vrienden en daarna een feest. Mijn moeder komt hier oppassen en blijft ook slapen zodat wij laat thuis kunnen komen. Ik had me er erg op verheugd, maar ik ben nu geneigd alles af te zeggen. Hè gatverdamme, waarom komt dit nou weer gelijk..?!
Heb vanavond Luc weer gesproken nadat ik het ongeveer 33 keer gevraagd had aan de vrouw van mn ex. Zo irritant. Het was zo zielig, we gingen skypen en het eerste wat ie tegen me zei was dat ie zo moe was en hij moest er ook van huilen... Hij moest gisteravond mee om iemand van het vliegveld te halen en dat is een paar uur rijden en daarna waren ze nog uit eten geweest en luc vertelde dat het al 23 uur was toen ze gingen eten. Krijg hem echt helemaal verrot terug straks. Lucas heeft best veel slaap nodig namelijk. Het allerallerallerergste is dat ik hem dus aankomende week terug zou krijgen, maar de tickets zijn te duur en nu komt ie waarschijnlijk pas volgende week maandag. Maar wij gaan dus volgende week zondag naar Luxemburg... Weet ook niet hoe dit nou allemaal moet. Heb zelf ook nog naar tickets zitten kijken, maar de prijzen zijn helemaal niet lager voor die maandag dan de dagen er voor. Kortom als het aan mij ligt is het de laatste keer dat hij daar was. Als ze hem nog willen zien kan dat in Nederland. Bowie had een rot nacht en ook niet zo'n beste dag, denk dat hij last van zn buik had want toen hij gepoept had was ie wel weer redelijk vrolijk. Hoop op een betere nacht nu... Sorry voor het ego bericht.
@Roosenzo Arme Luc! Ziet zijn vader of die vrouw van je ex zelf dan niet dat hij er gewoon doorheen zit?! Wat een egoistische vent! Dan lapt hij maar wat meer voor een ticket, als Luc naar huis wil, dan is dat toch het belangrijkst?! En ongelooflijk dat het weer gelijk moet vallen met jullie uitje naar de Ardennen, want dat heb je zo verdient! Hoe was Bowie vannacht? Hier ook nog steeds een onrustig meisje. Ze valt onrustig in slaap en wordt 's nachts huilend wakker. Terwijl ze normaal, als ze wakker wordt, ligt te kletsen. Maaaaar, gister had ze ineens de smaak van het rollen te pakken! Ik legde haar op tafel voor een schone luier en hoppa, daar ging ze! En trots dat ze was! Later ook op het (magische) Hemakleed! Zo leuk! Ze had al eerder gerold maar na 2 keer ofzo vond ze het wel genoeg. Nu moet ik het inbakeren echt afbouwen... Hier een leuk weekend gehad! Eerst lekker eten met vrienden en daarna een feestje van andere vrienden. Was gister wel wat brakkig van al die lekkere wijntjes! Bij het eten zat bij elke gang een ander wijntje... Jullie kunnen je wel voorstellen hoe gezellig ik was! Ik wou eerst niet gaan, omdat Lynnie ziek was en me al 2 nachten had wakker gehouden. Maar mijn moeder sliep bij ons en heeft heel goed voor Lynn gezorgd. Toen we thuiskwamen lag ze lekker te slapen (helaas werd ze om 4u30 wakker en wou niet meer slapen, niet fijn met je brakke hoofd, whahahaha). Zoë was bij Erwins ouders aan het logeren, dus prima geregeld. Nu weer aan het werk, laatste weekje, dan 2 weekjes vakantie... En oja, vandaag wordt de keuken helemaal afgemaakt, tenminste dat heeft onze klusjesman beloofd. Maar ja, klusjesmannen en beloftes gaan niet zo goed samen... helaas...
Ik heb de crème gelijk zaterdag ook voor Lynn gehaald. Ik kan nog niet echt zeggen dat het goed helpt, maar misschien heeft het bij haar even nodig. Haar berg is namelijk wel erg dik. Ik ga er iig gewoon mee door! Voeding, nu ik haar wat meer geef, lijkt ze wat tevredener te zijn! Ze is een vreetzakje, zelfs na een fles pap van 210/7, wil ze nog meer! Ik geef haar nu 2x 2010/7 (met 1 pap) en 3x 180/6 en soms 2x180/6 als ze goed slaapt en netjes 3 uur tussen haar flessen laat.
Lisszy - hoop dat je een betere werkdag hebt dan vorige week donderdag. Die zalf helpt bij Bowie echt super goed, maar zijn berg was niet zo heel erg dik. Als Lynn wakker wordt 's nachts huilt ze dan heel hard, of zachtjes? Boaz gilt echt alsof hij vermoord wordt. Vannacht ook weer. Was eigenlijk een kopie van de nacht daarvoor. Heel vervelend. Vooral ook omdat Jan nu tot vrijdag weg is. Voelt zo ook niet echt of ik vakantie heb. Vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat hij naar Milaan is gegaan. Zit ik hier weer hele dagen alleen met een baby en een hond en dat is echt geen handige combi vind ik. Wat goed dat Lynn aan het rollen is! Boaz rolt niet echt vaak van zijn rug naar zijn buik. Volgens mij heeft hij het nu 4 keer gedaan ofzo. Van zijn buik naar zijn rug wel heel vaak. Maak je foto's van je keuken als hij klaar is? Of ik kom hem gewoon even live bekijken! Werkse vandaag!
@Lisszy: Mooizo! Dat heeft ze ook echt wel nodig als ik haar lengte en gewicht zo hoor! Weerstand wordt ook slechter als ze minder eten dan ze eigenlijk nodig hebben dus ook voor de verkoudheid is het goed. Naar zeg, dat ze zo'n last heeft. Noah is ook weer wat verkouden, vind dat altijd sneu voor de beebjes. Als die zalf in eerste instantie nog niet de berg weghaalt helpt het trouwens al wel tegen het droge gevoel en de jeuk. Als het goed is, zul je nu gaan merken dat ze minder krabt eraan. Heb namelijk die eigenschap vaak zien staan bij de vaseline-ceto. Heb je die ook gehaald of heb je 'm zonder vaseline? @Roos: het lijkt bijna wel alsof je ex het doet om je te pesten zeg! Wat een aars! En nu moet jij dus de boel gaan aanpassen omdat hij vertikt om iets aan te passen, kortom: hij maakt het weer allemaal jouw probleem. Idd gewoon nooit meer daarheen laten gaan. Als Luc zelf ook niet wil dan is het helemaal makkelijk. En ik denk niet dat hij nog zin heeft na dit belachelijke tripje. @Lillibit: ha chica, hoe is het bij jou? Was een benieuwd naar jouw voedingsschema qua hoeveelheden en tijden. Gewoon voor de lol Hier als volgt: 08.00 225/7,5 12.15 220/7,25 15.30 220/7,25 17.00 100 ml olvarit groentepotje (een hele dus voor 4+ mnd) 18.30 220/7,25; drinkt hiervan tegenwoordig vaak maar 180/6 door de groente die eraan voorafgaat. Maar omdat hij soms nog wel opgaat blijf ik toch deze hoeveelheid geven.
Jessmin - jij bent ook officieel met de hapjes begonnen? Hoe vind ie het? Ik denk dat ik nog 2 weken wacht en dan langzaam ga beginnen. Ben eigenlijk niet van plan er meteen een heel potje in te stoppen, maar gewoon een paar hapjes om mee te beginnen. Mijn ex is inderdaad geweldig in zijn problemen de mijne maken. Is echt een talent. Maaaaar! Kreeg net een smsje van zijn vrouw en luc komt zaterdag!!!! Jaaaaaaa!! Zo blij! Niet omdat het handig voor mij was hoor, maar gewoon omdat dat het goedkoopste ticket was. Maar goed, niet boeiend verder. Ik ben al lang blij. Heb nu al zin om naar schiphol te rijden. Maar ja, dan sta ik daar nog bijna een week, dus dat doe ik maar niet. Geloof dat het tijd is om te gaan strijken...
@Roosenzo Jaaaaa!!! Hèhè, nou eindelijk! Ik denk ook dat de kans klein is dat hij zelf nog erg veel zin heeft om weer bij zijn vader langs te gaan in Spanje! Als Lynnie wakker wordt, gaat ze redelijk gillen (ik denk a la Bowie...), net alsof ze een enge droom heeft. Soms voldoet een speen maar moet haar ok regelmatig eruit halen en weer in slaap wiegen. Ze ligt op dit moment al vanaf half 10 te slapen, Erwin liet me dat even weten. Ik hoop dat ze vanmiddag ook lekker rustig is. Ja, ik plaats zeker even foto's van onze mooie keuken! Maar 't is natuurlijk veel mooier als je 'm live ziet! Naar welk concert is Jan eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat het zwaar is voor jou, alleen met Bowie en Enzo! Hij is ook wel lang weg, hoor! Als het kon, kwam je met liefde even helpen. Jij even op Bowie en Lynnie passen, wandel ik wel even met onze hondjes!
@Jessmin Nou, had ook even bij de apotheek gevraagd en die jongen gaf ook aan dat het goed werkt tegen de jeuk. En ik merk in ieder geval al wel dat Lynn minder aan haar koppie krabt. Ik heb de vaseline variant genomen, ook omdat haar wangetjes en bij haar oorlelletje (grappig woord eigenlijk) heel droog is. Oh, dus N. ook aan de potjes! Wat goed! Ik denk dat ik ook eerst met een half potje begin over een week of 2 als ze 5 maanden is. Volgens mij is ze er wel aan toe... Trouwens, denk niet dat Lillibit gaat reageren, ze zit met d'r mannetjes in de kroatische zon... zij wel!
Lisszy - ow, Lynnie dus ook gillen. Boaz ook joh! Niet normaal meer...en waarom? Geen idee. Vandaag is ie in ieder geval wel weer happy de peppy en hij slaapt nu ook al 2 uur. Hoop niet dat dat gaat betekenen dat hij vannacht weer niet gaat slapen. Een speen wil hij niet helaas, hij heeft een olifant waarvan hij de slurf in zn mond stopt,(jessmin vond dat een beetje obsceen geloof ik) soms als ik hem zijn olifant geef gaat hij wel weer slapen, maar meestal ben ik een tijd bezig om hem weer stil te krijgen. Vannacht heb ik zelfs een flesje gemaakt. Heeft Lynn na de goede morgen ook een goede middag gehad? Jan is naar een concert van slash. Toen we in Parijs waren is hij daar ook naar toe gegaan. De drummer van die band is een vriend van hem en niet zo vaak 'in de buurt'. Baal er nog steeds van dat ik niet mee kon eigenlijk...tis daar 25 graden en lekker zonnig.
@Roos: was je nog naar HP gegaan?? Ik las je berichtje te laat overigens, vandaar dat ik nu ineens bedenk dat ik daar nog op moest reageren *bloos*