Jessmin - heb de foto gezien en ik vind je meisje nog steeds prachtig hoor! Ik heb pas laat (was 24) mijn rijbewijs gehaald en we hebben een botsauto waar ik in rij Ik wil best eens langs komen hoor, ben ook erg benieuwd naar je kleine mannetje.
Hi meisjes, Even een snelle reactie want Lynn is erg vedrietig en krijg zo ook nog bezoek! Cb geweest en mijn gevoel was juist: het gaat niet zo lekker met Lynn... Later meer! Oh enne roseetje gaat er hier wel in hoor!!!!
@Lisszy: Je bent welkom! Oei, nu ben ik ongerust geworden, wat is er dan met Lynn?? Hoop dat het niet zo ernstig is...??
Oja, foto van kleine mannetje staat op hyves! Maar eentje helaas. Heb nog heel veel leuke foto's van hem maar die staan op mijn telefoon en daar ben ik het snoertje al eeuwen van kwijt dus geen idee hoe ik die eraf krijg. Heb er ook geen internet op namelijk..
Lisszy - ik ben ook een beetje ongerust geworden. Ik hoop dat je ergens de tijd kan vinden ons te vertellen wat er aan de hand is met je meisje? Heeft ze last van haar prikjes? Jessmin - je mannetje inmiddels ook bekeken, prachtig ventje hoor!
Helaas... autootje net ingeleverd, zoals ik al meldde op hyves, anders was ik graag even komen buurten!!! Roseetje gaat er altijd wel in!! Ik spring wel bij Roos in haar botsauto!! Lisszy, wat vervelend, je gevoelens klopte dus? Hoop dat het niet te ernstig is? Moeten we ons inderdaad ongerust maken? En wat heeft iedereen weer een mooie foto's op de hyves gezet, we hebben mooie kindjes allemaal hoor en ik ben helemaal niet bevooroordeeld!!!
Hi meiden, het is niks ernstigs! Sorry, zo kwam het wel over. Ze is in gewicht afgevallen, huilt teveel en spuugt teveel. Ik reageer zo even uitgebreid, mijn andere meisje eet namelijk weer! Maar ik moet haar wel voeren....
Ha meis, kan me voorstellen dat dat niet goed voelt. Gaan ze nu stappen ondernemen? Kinderarts? Verdikken van voeding ofzo? Op zich is spugen niet een hele grote ramp, veel kinderen doen het, maar als ze zoveel spuugt dat ze afvalt dan moet er vaak wel iets aan gedaan worden (broertje had het ook). En je moet uitkijken dat haar slokdarm niet ontstoken raakt, want dat schijnt wel heel ernstig te kunnen zijn. Hier met Noah natuurlijk ook eea over gehoord. Zo gauw als hij minder gaat drinken en veel gaat huilen moet ik accuut aan de bel trekken vanwege dat hij reflux heeft en dat dan een indicatie kan zijn dat z'n slokdarm beschadigd raakt.. Hij eet gelukkig als een bootwerker dus dat zit hier wel goed, maar goed dat jij zo goed op je meis let dus! Mijn dochter moet ook nog gevoerd worden meestal, en die is al 2,5, puur en alleen omdat ze echt totaal niet geínteresseerd is in lang blijven zitten aan tafel *zucht*
Geliukkig niks ernstifgs dus, Lisszy, maar goed, voor jou is dit net zo niet leuk toch? En voor je meissie heel vervelend! Jullie hebben je handen er maar vol aan, aan twee kinds! Maar volgens mij mogen al die kindjes blij zijn met zulke lieve moeders, die hun kindjes goed in de gaten houden!!
Ik ben gewoon behoorlijk geschrokken dat ze is afgevallen ivm 2 wk geleden. Ze is nog steeds boven gemiddeld en ze vinden het ook nog niet alarmerend. Wel gevraagd of ik over 1 a 2 wk even opnw wil komen wegen. Eerst zei de verpl.kundige dat ik de fles mocht ophogen naar 180/6 en dan d flessen. Ik had een fles mee genomen en toen die op was en ze zag hoeveel Lynn spuugte, trok ze dat advies weer in en leek het haar beter om met Nutriton te beginnen. Zodat ze minder gaat spugen en wel tevreden is na een fles en niet binnen 3 uur weer voor een fles komt. Ik ben alleen heel erg bang dat ze nu nog meer last van krampjes krijgt. Ze is nu na 2 flessen vreselijk aan het persen en huilen. Misschien is Omneo toch beter?! Pffff.. Ik weet het niet meer! Morgenochtend naar de chiropractor. Ik hoop zo dat hij iets voor Lynn kan doen. Ze huilt namelijk standaard als ze neer wordt gelegd. En toen de verpl.k haar oppakte, merkt ze dat Lynn helemaal verstijfde en wederom begon te huilen. Hier thuis kan ik op 1 hand tellen dat ze tevreden op de aankleedkussen heeft gelegen, het is altijd gieren. Dat is ook niet de bedoeling. Ze ligt nu hier in de draagdoek, lekker te slapen. Mijn lieve kleine meis... Gister heb ik haar boven laten huilen om zo een beetje ritme in de dag te brengen (volgens de ria blom-methode), maar de lieverd was zo vreselijk overstuur.... Op het cb zei ze dat ik Lynn gewoon dicht bij me moet houden, eerst moeten we alles op de rit krijgen, de rest komt wel. Zo dat was even mijn veerhaal!
@Jessmin Oh, je hebt zulke prachtige kindjes!! Noah ook, wat een lekker ventje! Rosétje bij jou in de tuin lijkt me een goed plan, maar het is een beetje ver voor mij helaas... Groningen - Den Haag, 2uur met de auto? Het lijkt me wel super leuk om een keer af te spreken met jullie meiden en onze kleintjes! @Roos Meis, hoe gaat hetr zo alleen? Trek je het nog een beetje?! Je hebt goede hulp zag ik op hyves! @Lillibit Heerlijke foto's weer op hyves! En oja, gister is mijn lieve vriendin geweest en heeft me super geholpen met de meisjes! Zoë heeft vndg weer gegeten en ze is bijna weer de oude! Alleen haar baby-buikje is weg... En haarr bolle toet is iets minder bol.
Ha grappig, Groningen ben ik geboren @Roos: hulp? Wat heb ik gemist?? @Lisszy: Ja, nutriton moest ik ook. Ook bang voor krampjes, ook gehad, uiteindelijk wel redelijk gewend eraan. Nu moet ik het van KA weer ophogen omdat het nog niet helemaal optimaal gaat, en ook heeft hij eczeem, want ze dacht eerst dat hij berg had vanwege schilfers op zijn hoofdhuid, maar toen ik zei dat hij het soms ook op zijn voorhoofd en tussen zijn wenkbrauwen heeft, zei ze dat het waarschijnlijk toch eczeem is dan. Vooral omdat ze vroeg of de plekjes die schilferen dan ook wat gelig zijn. Ja dus. Dus KMA is niet uitgesloten en over 3 wkn dus weer controle of het beter is met de nutriton. Anders wil ze hem misschien op nutramigen doen maar dat schijnt heel goor te zijn. Dat vind ik zielig dus. Maar zij zegt dat als we tevreden zijn zoals het gaat we het ook zo kunnen laten, maar dat vind ik dus maar vreemd aangezien we dus dan symptoombestrijding doen maar de oorzaak niet verhelpen. Dan drinkt hij dus iets waar hij allergisch voor is. Gek toch? Ben echt zo bang dat ik zijn allergische aanleg (dat heb je als je eczeem hebt, en die pukkelplekken op zijn wangen zijn daar ook een vorm van, begreep ik, soms schilfert dat ook licht...) in de kaart heb gewerkt door te stoppen met borstvoeding @Lisszy: Zou het niet kunnen dat Lynn ook reageert op de melk? Anders gaat die nutriton echt goed werken hoor meis, het is echt de moeite... Ons mannetje was gister trouwens 61 cm en 6020 gram
@Lisszy: fijn dat je moppie weer beter is, jammer hè van de bolle toet en babybuikje. Ben daar altijd zo dol op! Moest ook wennen toen ze van dreumes een peuter werd hier, al die spekkies gingen ineens pleite... Maar je kunt het er weer aan voeren
Hé dat is grappig!! Ik ook! Ik woon nu in Roden, dorpje 20 min van Groningen maar ik werk nog in Groningen en bijna al mijn vrienden/vriendinnnen wonen nog daar. Op de verpakking van Nutriton staat dat als je kindje last heeft van krampjes, je beter omneo kan gebruiken... Volgen de verpl.k kreeg Lynn neit veel meer last van krampen. Ik wil gewoon niet dat ze nog meer pijn heeft dan dat ze al heeft. Bij jou ook een gedoetje hé! Als ik het goed begrijp denken ze dat het kma is maar dat is niet zeker en blijven jullie gewoon zo doorgaan? En je voelt je schuldig omdat het veroorzaakt kan zijn doordat je gestopt bent met bv? Lief, Zoë heeft 10 maanden bv gehad, pas met 6 mnd bijvoeding en heeft overal eczeemplekjes! En als baby heeft ze ook behoorlijk berg gehad. Bv zal zeker de kans verkleinen maar het hoeft niet. Ook Lynn heeft droge plekjes op haar lichaam, en ze gaat maar 2 keer per wk in de tummy en ik gebruik alleen maar neutral en weleda. Hoelang had Noah nodig om te wennen aan Nutriton? Ja, ik vind het ook moeilijk om te zien hoe groot Zoë alweer wordt! Die babyvetjes zijn juist zo gzellig! Hopelijk komen ze eer een beetje terug nu ze weer normaal gaat eten! Ze is nog wel een dreumes maar het duurt niet lang meer voordat ze echt een peutertje is! Vooral ze nu naar het kdv gaat, lijkt het zo snel te gaan!
Hoeveel flesvoeding krijgt Lynn nu dan? Want dat is wel bizar, als ze afvalt terwijl ze nota bene flesvoeding krijgt. Noah deed ongeveer 5 dgn over het wennen, maar ik moet zeggen dat elke keer als ik het met een half schepje ophoog, wordt hij weer wat onrustiger en krijgt hij diarree of juist dat het dikker wordt en hij meer windjes laat. Maar dat duurt dan maar twee dagen ofzo. Eigenlijk zou ik het in één keer op de max moeten gooien maar dat vind ik zo sneu dus nu doe ik één keer per week een half schepje erbij ofzo. Ik zit nu op 3 schepjes per 200 ml. Officieel mag Noah nu volgens de KA 5x 180/6 (=200 ml) krijgen. Ik merk wel dat hij dan weer wat meer kreunt en wringt en reutelt, dus eigenlijk zou ik af moeten gieten naar 185 ofzo, maar dat vind ik zo'n gedoe en zonde van de voeding blabla. Dus ik dacht ik laat wat over en haal het eerder uit z'n waffeltje, maar ik merk dat als hij gaat piepen omdat hij meer wil, dat ik dan toch het restje ook maar geef *bloos*
Moet ik nutriton dan opbouwen?! Ik heb gewoon 1,5 schepje bij de 150cc fles gedaan! Lynn krijgt 6 keer 150/5 ml. Soms 5x als ze veel heeft geslapen. Ja. ik had ook echt verwacht dat ze lekker was gegroeit maar de verpl.k zei dat het voor haar ook ene hele omschakeling was, de bv en fv... Ohw!! bv was zooooo fijn!!! k denk dat het goed is dat je noah gewoon lekker blijft gevn als hij niet tevreden is, als hij honger heeft dan moet dat toch gestilt worden?