Watervallen van Coo Watervallen van Coo De watervallen van Coo, in de rivier de Amblève, worden met een hoogte van 15 meter vaak als de hoogste watervallen van België beschouwd. De toeristische dienst van de moedergemeente Stavelot geeft 13 meter aan. De hoogste waterval van België is echter de waterval van Reinhardstein in de vallei van de Warche. Deze waterval is zelfs 60 meter hoog. De kleine waterval bestond al in of vóór de 15e eeuw. In opdracht van de prins-abt van Stavelot is in de 17e eeuw door monniken de grote waterval gemaakt, waarschijnlijk om het aan de meander gelegen Petit-Coo tegen overstromingen te beschermen. Tegenwoordig is de waterval een toeristische attractie, die in de handen is van Studio 100.
Hi meiden! @Roos en Lillibit Jullie draakjes ook weer op nachtelijk avontuur dus? Lynn ook! Snotverkouden en ze wou absoluut niet alleen liggen. Dus ik heb van 22u30 tot 6u vanmorgen met haar in mijn armen "geslapen". Ze werd om het uur weer huilend wakker. Uiteindelijk heeft ze van 6u-8u tussen ons in geslapen zodat ik ook nog even een liggende positie kon aannemen... Ben nu echt gebroken, last van mijn rus en mijn armen! Maar ze is nu an het bijslapen, ze ligt er alweer bijna 3 uurtjes in! @plopsland Nee, whahahaha we zijn gelukkig niet helemaal naar België gereden! Dat zal wat zijn! Coevorden is voor ons een uurtje dus prima te doen. @Lillibit Ik vroeg me inderdaad ook af of je vader nog iets gehoord heeft van het zh? Hoe voel je je nu? Zijn jij en Jippie nu allebei ziek? Arme schatten! @Jessmin Ik heb het Groeiboek even bekeken en heb de balkjes gevonden hoor!! whahahah! Volgens daar zal Lynn nu ongeveer in een hangerige periode komen (22,5 wk). Lynn is precies op 40 weken geboren, dus ik hoef er geen weken bij op te tellen of af te halen zoals bij jullie wel het geval is. Ik had de doeken gister voor de zekerheid meegenomen maar niet gebruikt. Lynn heeft het gister in Plopsaland heel goed gedaan! In de kinderwagen wou ze niet slapen (what else is new) maar viel uiteindelijk in de Beco wel in slaap. @Zomer DRAMA!!! Wat een herfstweer! Ik heb de hoop op zon opgegeven... Nou, ik ga maar even bij Lynnie kijken, Dan Zoë ophalen bij kdv en naar mijn schoonouders brengen want ze gaat even een nachtje logeren. Oh, ik hoor Lynnie al!
Nou, ik heb bij Roos al op hyves gelezen dat ze weer een beroerde nacht heeft gehad....en jij Lisszy?? Hier ook een beroerde nacht....niet om Jip...daar ging het redelijk mee, maar was zelf hardstikke ziek. Heb Jip wel een paar keer gehoord, maar heb dat Dirk verder laten opknappen...had de kracht niet om op te staan. Ben trouwens wel gaan lunchen maar dat was niet echt een succes,....voelde me steeds zieker worden daar. Vanmorgen naar de dokter geweest en uitleg gegeven over mijn situatie en volgens hem moest ik mij ook ziekmelden. Mijn vader loopt de hele week al in het ziekenhuis, en heeft gister een dagopname gehad om een stuk uit zijn tumor te nemen. Ws is deze tumoer het gevolg van de kanker die ws weer terug is... Wanneer gaat jou vader de onderzoeken in Roos? En ojaa.... die watervallen van Coo....... groepsuitje????
@Lillibit Hoe is het nu? Ben je een beetje opgeknapt? En Jippie? Wat heftig weer van je vader! Potverdorie, zo oneerlijk! Neem mijn vader nou bijvoorbeeld: die l*l is niet langs geweest voor Lynn haar geboorte, hij heeft haar nog nooit gezien en ook op Zoë's verjaardag heeft hij niks van zich laten horen. Hij heeft het vooral druk met zichzelf en de drank (is alcoholist).... En ik wens mijn vader echt geen kanker toe, maar als het zo'n vader zou overkomen zal het minder pijnlijk zijn dan in jullie situatie, een opa die wel blij is met zijn (klein)kinderen en van het leven wil genieten! @Roos Leuke dag gehad gister met Luc? Aan de foto's te zien van wel! Ik las je hyves, ongelooflijk dat Bowie weer wakker was vannacht! Maar hij slaapt overdag toch ook niet veel?! En vandaag weer werken dus? Geen vakantie meer? @hier Lynnie is alweer opgeknapt. Het is maar bij 1 slechte nacht gebleven gelukkig. Gister heeft ze de hele dag supergoed in haar slaapzakje geslapen! Alleen 's nachts nog ingebakerd. En nu opweg naar Duinrell! Zijn we zeker bij Jessmin in de buurt?! ik zal even zwaaien! Lynn is de hele dag bij mijn schoonmoeder, ik mis haar nu al! Hahaha! Het wordt vast een hele leuke dag, ik kijk nu al uit naar de achtbanen en megaglijbanen!
Wat goed dat je je verhaal hebt kunnen doen en dat je zo'n goed advies hebt gekregen! Die baas van jou stikt er maar in! Dat groepsuitje vind ik een heel goed idee!!!! @Roos Ik heb het gemist maar wat is er met jouw vader ook alweer?
Lillibit - ben je weer helemaal beter? Jip geen nachtelijke avonturen meer gehad? Wanneer krijgt je vader zijn uitslagen? Van de mijne weten we nog niet veel. Hij heeft de onderzoeken al gehad. Fijn dat je huisarts ook vond dat je je gewoon ziek moest melden. Maar lijkt me ook niet meer dan logisch hoor. Lisszy - is je kleine meisje weer helemaal beter? Hoe was Duinrell? Alle glijbanen gehad? Moet jij nou morgen ook weer beginnen op je werk? Mijn vader is ook ziek, heeft ook kanker. Jessmin - hoe was je etentje? Hier gaat alles zn gangetje...Bowie slaapt nu al een bijna een maand niet meer door 's nachts. Dat wordt wel een beetje vervelend, want ik weet ook echt niet meer wat ik nog moet proberen. Hij wordt gewoon een paar keer per nacht wakker. De ene keer gaat het 'praten' en de andere keer wordt ie woest. Soms is ie een kwartier wakker, maar het kan ook gewoon een uur duren voordat hij weer slaapt. Overdag is hij ook niet meer gaan slapen. Dat is hetzelfde gebleven. Maar meestal is ie wel gewoon gezellig overdag. Vind het zo raar. Vrijdag ben ik samen met Luc en mn zusje naar de efteling geweest. Dat was erg leuk, het was helemaal niet druk en we hebben geloof ik elke attractie wel gehad. Op 10 minuten regen na was het ook de hele dag droog en dat is tegenwoordig ook al heel wat. Maar zaterdag moest ik helaas weer werken. Was het na een uurtje al weer helemaal zat. Maar goed, hoef pas vrijdag weer... Jan heeft gezien dat er op Aruba een bed and breakfast te koop is en is er helemaal enthousiast van geworden. Hij wil nu proberen zijn werk wat hij nu doet vanaf Aruba te gaan doen en dat ik dan die bed and breakfast ga runnen. Lijkt me best grappig. Aan de andere kant vind ik het wel erg definitief, want dan ga je niet zo maar weer terug.... Het is in ieder geval wel duidelijk dat Jan heel erg graag weg wil uit nederland. Heb Bowie trouwens vanavond een pyjamapapje gegeven ipv zijn gewone fles. Had dat een keer gekregen in zo'n babydoos. Gek genoeg vond hij het lekker. Normaal gesproken wil hij alleen zijn gewone melk uit een fles. Alles wat ik er door deed weigerde hij. Ook die rijstebloem wilde hij absoluut niet, ook al deed ik er maar een heel klein beetje door. Eigenwijsje...
Hallo meiden! Hebben jullie een lekker weekend gehad? @Jessmin: Wat ben je stil? @Lisszy: Jullie hebben je goed vermaakt in Duinrell he? Hele dag gezwommen of ook door het park heen? Hoe lang is dat rijden voor jullie? Wat goed dat Lynn het zo goed doet in haar slaapzakje!!!! Is het goed gegaan bij oma met haar? Tjee, wat een verhaal ook hoor, van jou vader. Lijkt me wel heftig om zo'n vader te hebben. Woont hij ver weg of kom je hem wel eens tegen?
@Roos: Haha, die Bowie, geen rijstebloem, maar wel pyamapapje dus! Hoe heb je die gegeven, ook gewoon in de fles toch? En vanaf hoeveel maanden is dat? Ik dacht dat ze die nog ff niet mochten..... Ik ben nog steeds snotverkouden maar het griepje is wel weg! Jipje is ook snotterdesnot...vannacht goed gegaan maar hij heeft nu weer twee avonden gehad dat hij een uurtje aan het krijsen is....maarja.....meneer heeft opeens een tand!!! Dus wie weet heeft hij daar gewoon last van!! Mijn vader krijgt donderdag de uitslagen en als ze eerder wat zien wordt hikj gebeld. Jou vader weet dus nog helemaal niks? Ze hebben ook geen idee aan welke kanker ze denken? Wow, dat klinkt wel heel definitief, een B&B op Aruba!!!! Wel leuk hoor, maar werl ver weg! Zou je dat zelf zien zitten, zo ver van familie en vrienden? Jan wil inderdaad graag weg ja, en jij? Hoe denk jij daarover? Ik zou ook best wel weg willen, voor een paar jaar dan, maar die discussie hoef ik met dirk niet aan te gaan hihi! En de Efteling.....jullie hebben echt mazzel gehead!! Vrienden van ons waren er afgelopen woensdag en toen was het echt niet te doen....overla dik een rij van een uur,waggelen door het park...was geen succes!! Jullie nog plannen deze week meiden??
Lillibit - bij mijn vader is alles al bekend hoor, alleen over het behandelplan zijn ze het nog niet eens. Dat pyjamapapje is pas vanaf 6 maanden, maar dat is Bowie bijna, dus ik dacht, ik probeer het gewoon. Maar het heeft vannacht helaas niet geholpen, moest er 12 keer uit vannacht....heb het trouwens gewoon in zn fles gedaan. De rijstebloem at hij wel als ik het van een lepeltje gaf. Raar kind! Fijn dat jij weer beter bent, maar Jippie verkouden...zielig. Boaz is nu 1 keer een klein beetje verkouden geweest en dat duurde 2 dagen ofzo. Vond dat zo zielig. Aruba is wel ver weg ja...en ik zou het erg leuk vinden om daar een paar jaar naar toe te gaan, maar ik denk dat ik het er na een paar jaar ook wel gezien heb. Maar Jan is er nogal serieus mee, hij heeft straks al een afspraak bij de bank. Maar je moet de helft zelf kunnen financieren en dat gaat toch nooit lukken! Zoiets als een b&b lijkt me wel erg leuk, maar pas over 10 of 15 jaar ofzo. Nu nog niet. Heb weer veel te weinig plannen deze week, maar het schijnt wel mooi weer te worden dus dat is wel prettig. Luc is weer naar school vandaag. Bah.
Ow, het is dus allemaal al bekend bij je plan, maar de bahndeling nog niet? Pfff, hij gaat dus ook een heftige periode in! 12 keer eruit?? Dat is echt veel zeg! Jemig de pemig! Heel slecht, maar nu Jip op zijn eigen kamer ligt, hoort ik hem dus bijna niet en Dirk wel. Die is de lul en gaat er elke keer uit, terwijl hij moet werken.... de arme schat! Jeetje, Jan is wel serieus zeg! Lijkt me idd leuk voor later, een B&B...denk wel dat het heel hard werken is!
Nee, mn vader wil nog een second opinion. Gaat niet over 1 nacht ijs...terwijl ik zoiets heb van: hup snel beginnen. Weet ook niet meer wat ik met bowie aan moet 's nachts. Ga dit niet heel lang meer volhouden zo. Als Jip wakker wordt wat wil hij dan? Boaz is meestal zijn knuffel kwijt en als ik die geef is hij wel weer even stil. Jan is heel serieus. Hij wil dit ook al heel lang en hij heeft nu dus iets gezien wat betaalbaar is. Ik vind het er ook wel schattig uitzien, maar voordat het allemaal naar mijn smaak is zijn we wel weer een tonnetje verder haha! Heb jij nog leuke plannen voor deze week?
Villa ArubaSunFlower :: Home Dit is een link naar de website van de b&b. Jan heeft gister met de eigenaresse gesproken. Dat is een vrouw van 74! Ze gaat dit verkopen omdat ze een ander (groter) huis heeft gekocht waar ze ook weer een b&b van gaat maken. Vind dat wel humor. Ze is ook nogal van de mozaïek zoals je kan zien op de foto's...hihi.
Meestal is Jip zijn speen kwijt en als we die erin stoppen is hij wel weer even stil! Hij loopt alleen nu vreselijk te jammeren en te piepen...geen idee wat er is! Bij Boaz gaat het dus om zijn knuffel? Ben wel benieuwd hoe die B&B eruit ziet!!!! Maar dat zal inderdaad wel wat kosten ja! Ik ga zo met de trein richting mijn moeder.... mijn neefje is daar en dan gaan we lekker wandelen! Verder nog geen plannen deze week, behalve dat Jip zijn inentingen moet woensdag! Hoop niet dat hij weer ziek wordt! We moeten ook maasr gauw een date plannen, vind je niet?
Had de link van de b&b al hier neergezet Meestal is hij wel weer even stil nadat we hem zijn knuffel gegeven hebben, maar soms gaat ie ook gewoon gillen midden in de nacht en dat kan ie dan ook wel een uur volhouden. Dus dan geef ik hem maar een beetje melk. Dat helpt altijd. Maar wil ik liever niet geven 's nachts. Ow, weer met de trein! Stoer! Doe het je echt niet na. Moet je ver deze keer? Jip weer prikjes dus... Hoeveelste keer is dat nu? Bowie moet de 30ste weer volgens mij. Ik vind ook dat we een date moeten plannen. Verveel me al weer haha! Veel plezier met de wandeling. Hoop dat Jip wat vrolijker wordt.
Bowie ligt nu al een uur in de box, gewoon te chillen en hij probeert zijn mobiel te pakken (lukt gelukkig net niet). Maar ik vind het altijd zo zielig als hij in de box ligt. Voelt alsof ik hem verwaarloos. Hebben jullie dat ook of ben ik zo'n muts?
Hi meiden! Even een snel berichtje, ben namelijk weer aan het werk BAH!!! @Lillibit Wat goed dat Jip een tand heeft!!! Wauw! Fijn dat je weer wat bent opgeknapt. Wel naar van die verkoudheid, vooral bij Jip! Arme schat! Lynn is weer goed opgeknapt gelukkig! Mijn vader is een drama apart... Hij woont in Groningen dus ik kom hem gelukkig niet tegen op straat. Ik heb besloten om hem een brief te sturen, ben eigenlijk wel uitgepraat met hem. Ik wil onder geen beding dat mijn meisjes later vragen waarom "opa" nooit langskomt (zoals mijn neefje van 8 jaar wel doet) en aangezien hij het aldoor laat afweten, ga ik het contact verbreken. Jammer dat het zo moet maar ik ben er wel redelijk klaar mee nu. Lekker chill-middagje voor de boeg dus! Fijn hoor, ben ee nbeetje jaloers.... @Roos Ik weet het weer, van je vader... Die rotziekte ook! Ik kan me voorstellen dat je wilt dat ze snel beginnen met behandelen! Dat ziet er goed uit die B&B op Aruba!! Wauw! Enige mozaïek ook! whahaha! Als het doorgaat, komen we bij je mozaïeken hoor! Dat zwembad zie ik wel zitten!! Wat ongelooflijk moeilijk en zwaar voor jullie maar ook voor Bowie! Tis wel een echte bikkel hoor! Als Lynn wakker wordt, dan is ze vaak met een speen wel weer stil te krijgen. Zo niet, dan is ze ook echt ziekig zoals van de week toen ze zo verkouden was. Dus al met het pyamapapje begonnen, ik heb 'm ook (gratis bij de etos ). Maar Lynn drinkt prima de rijstebloem in haar fles, zelfs de vanillesmaak! Hier alles goed! Duinrell was heerlijk! Het is 2 uurtjes rijden voor ons. We zijn eerst het park ingeweest, dat was vooral leuk voor ons en daarna nog 3 uurtjes zwemmen. Ik heb maar 2 glijbanen gedaan wat ondaks dat het niet zo heel druk was, moesten we toch behoorlijk lang wachten. De kindjes hebben het onwijs leuk gehad, Zoë is wel 100x van de peuterglijbanen geweest en wel 40x gevallen. Arme kind is helemaal bont en blauw, hahaha! Maar gewoon geen één keer huilen! Mijn stoere meisje. Lynn heeft het heel erg goed gedaan bij Baki (erwins mama) en toen we om 20u15 thuis kwamen lag ze al heerlijk te slapen. Overigens heeft ze mama-tijd 's nacht weer ingehaald, ben wel 6 keer bij d'r geweest! Verder zijn we volgens mij inbaker-doeken-af!! Ze heeft nu 2 nachten zonder geslapen en dat ging prima! Ze moet er wel wat aan wennen dat ze zich opeens zo goed kan bewegen maar dat gaat goed. Nou, ik ga maar weer even aan het werk!!
Lisszy - werken is BAH! Haha, je hebt er weer een groot deel van de dag opzitten gelukkig. Wat akelig wat je schrijft over je vader zeg. Ik kan me helemaal niet voorstellen hoe dat moet voelen. Lijkt me heel akelig. Ik snap ook niet hoe Bowie het vol blijft houden. Jan moest vandaag weer beginnen na 3 weken vakantie en ik heb beloofd dat ik vannacht met Bowie op de bank ga slapen. Want Jan was ook erg moe. Ik vind het ook raar dat Boaz die rijstebloem niet wil. Hij slaat de fles echt weg. Hard ook haha! Wat goed dat Lynn zonder doeken slaapt. Is toch vrij vlot gegaan volgens mij. Knap hoor! Tja, die B&B...kan me niet voorstellen dat jan de financiering rond gaat krijgen. Maar het is volgens mij wel een goede prijs wat ze er voor vraagt. We krijgen vandaag ook alle financiële gegevens van de B&B, ben wel benieuwd hoeveel winst ze maakt eigenlijk. Denk wel dat ik moet leren mozaïeken Duinrell was dus geslaagd? Ik ben daar ooit lang lang geleden eens geweest en ik weet nog hoe eng ik de glijbanen vond. Bowie slaapt, dus ik moet snel even wat nuttigs gaan doen. Stofzuigen ofzo....
Hahaha, ja werken is HEEL erg BAH! Mijn eerste dagje doet me een beetje denken aan de eerste dag na mijn verlof, ik mis thuis vreselijk. Betreft mijn vader is het een gevoel van afwijzing, zo is het denk ik het beste te omschrijven. Het is een onbegrijpelijk gevoel dat hij zijn drank en zijn eigen belangrijker vindt dan mij en mijn kinderen. Op zich kan ik er wel mee omgaan maar wil ik niet Zoë en Lynn zich ooit moeten afvragen waarom hij niks van zich laat horen. Dat heb ik hem ook al meerdere keren verteld maar telkens laat hij het weer afweten. Vader of niet, het houdt een keer op. Mijn meisjes zijn belangrijker. Ja, goed van Lynnie he? Ze slaapt wel wat onrustiger maar ze slaapt! Ik ben ook benieuwd of het lukt met de financiering, wie weet joh, lukt het hem wel dan kun je gewoon gaan naar dat zonnige oort!! Maar lijkt me wel moeilijk om alles hier achter te moeten laten... Je hoeft iig niet gesluierd over straat! Gekke Bowie! Is dat pyamapapje minder dik ofzo? Misschien heeft dat meer een melkstructuur? Dat in de box laten liggen-gevoel ken ik hoor! Maar aan de andere kant is het juist goed dat ze ook zichzelf leren vermaken. Bovendien sta ik regelmatig gek te doen boven de box...Misschien denkt Lynnie wel eens: "Mam, doe eens normaal, ga wat voor jezelf doen!" Duinrell was dus zeker leuk, maar na die 2 glijbanen was ik ook wel weer klaar mee. De laatste had namelijk de indicatie "turbo" en toen ik daar doorheen ging dacht ik alleen maar waarom het zo hard gaat en of het al voorbij was... Ik ga liever in een achtbaan zitten waarbij ik stevig ben ingesnoerd! Hoe gaat het trouwens met jullie kilootjes? Ik ben vanaf vandaag maar aan de Sonja Bakker begonnen. De laatste 5 kilo krijg ik er gewoon niet af en dat wil ik toch echt voor 4 november! Dus ik heb nu trek... Boel trek!
Vind het knap hoe je er mee om gaat hoor. Lijkt me vreselijk als mijn vader zo zou doen. Drinkt hij al lang zo veel of is dat iets van de laatste tijd? Ik geloof niet dat ik er zo'n moeite mee zou hebben alles achter te laten in Nederland. Met een vliegtuig ben je zo weer terug als het moet of als je wilt. Daar wonen vast ook wel wat leuke mensen.... Het pyjamapapje is dikker dan zijn gewone melk, weet het ook niet hoor met dat kind! Raar! Maar ga het vanavond niet nog een keer geven. Vond het ook zo'n raar kleurtje hebben. Haha, ja die glijbanen gaan hard he!? Ik dacht dat ik dood ging geloof ik. Maar dat dacht ik afgelopen vrijdag ook in Joris en de draak. Die gaat ook echt super hard! Dacht dat ik zonder hoofd uit zou stappen, maar dat viel mee. Ik moet al vanaf 1 week na mn bevalling 4 kilo afvallen. Maar ik heb er op de een of andere manier geen zin in. Normaal gesproken ben ik best goed in afvallen als ik me er eenmaal toe zet. Maar dat lukt nog niet zo. Dus hier nog steeds 4 kilo blubber. Baal er wel van hoor. Jij dus aan de Sonja Bakker, ik heb nog nooit zo'n soort dieet geprobeerd eerlijk gezegd. Ik modder zelf altijd wat aan.