De allerleukste mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door lillibit, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wow!!!
    Het ziet er wel ontzettend goed uit zeg...dat zwembad......mmmm.... ik droom even weg.....:)

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    oohhh....jaaaa....afvallen..... bij mij moet er ook 5 kilo af, maar me ertoe aanzetten....pfff. Heb eerlijk gezegd nog nooit van mijn leven hoeven lijnen... ik moest juist altijd veel eten om op gewicht te blijven dus weet eerlijk gezegd niet eens hoe het moet...:):)
    Ben nog wel aan het hardlopen, maar dat moet ook echt vaker!
    LIsszy- hoe vaak ga jij nu en hoeveel loop je dan ongeveer?

Poeh, jij hebt de eerste werkdag er weer opzitten dus! Waren de meiden weer blij bij thuiskomst? Erwin is nog steeds thuis toch?
    En heftig hoor, dat met je vader. Kan me wel enigzins voorstellen dat je op een gegeven moment een keuze maakt zoals jij die wil gaan doen.

Goed idee trouwens.......volgende zomer zitten wij op mozaiek-vakantie bij Roos!!! Whahahahahah:D:D

Is Jan al wat wijzer, Roos, wat betreft de B&B?

Ik hoef maar een halte als ik met de trein ga hoor, precies 7 minuten, hahaha! Verder ben ik nog nooit geweest. Ik durf alleen maar korte trajecten als ik weet dat het een sprinter trein is...die is nl redelijk gelijk met het perron. Vorige week in Amsterdam moesten we een klein stukje met de normale trein (van het centrum naar Arena, waar de auto stond...), nou, dat is dus echt NIET te doen met een kinderwagen! Was ik blij dat ik met Dirk was!

Haha, ik zie Boaz al helemaal zitten met die papfles!! Jip vindt het volgens mij wel lekker, vooral juist die vanille!
    Jip vindt mijn zelfgemaakte prutjes maar niks.... die groentes gaat hij van kokken en het fruit gaat ook niet zo van harte zoals de potjes.... beetje jammer.....:)

3. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Heb vannacht met Bowie op de bank geslapen zodat Jan door kon slapen. Boaz sliep voor het eerst sinds weken gewoon door! Weet nou niet of het aan de bank ligt of dat hij het in zn bed ook gedaan had... Maar het was wel erg fijn.

Lillibit - 1 halte of niet, ik blijf het stoer vinden! Haha, doe het je niet na in ieder geval! Was het gezellig gister? Of overheerst de stress over je vader?

Nou echt, ik zie die mozaïek vakantie wel zitten hoor! Gister hebben we de cijfers van de eigenaresse gekregen. Zag er wel redelijk uit. Vandaag hoort Jan weer wat van de bank als het goed is. Maar voor zover ik weet moet je sowieso de helft zelf financieren en heb toevallig even geen € 250.000 op mn rekening staan.

4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Roos: ooeee heerlijke eindelijk een nacht doorslapen! Maar gek zeg, hoe zou het komen? Misschien omdat hij de nacht al naast jou begon ipv in zijn eigen ledikant? Of misschien snurkt of draait Jan veel en wordt hij daar normaal gesproken wakker van (maar jij niet, zodat jij dit niet weet?). Want Jan sliep er niet bij en ineens slaapt hij goed. Je zou eens een keer aan Luc moeten vragen of hij één nachtje zijn kamer wil afstaan om het uit te proberen of B dan rustiger slaapt. Dan weet je iig waar het aan ligt... Luc wil vast wel een nachtje bij jou in bed.

Hier spookt nu mijn bijna-3-jarige 's nachts. Wordt wel vier keer huilend wakker, slaapt wel meteen weer in als je haar haar knuffel (en speen :)) geeft, maar kan niet uitleggen waarom ze nou wakker werd en moest huilen. Al drie nachten op rij. Vannacht 2 sinasprilletjes erin en kijken of ze dan doorslaapt; dan weet ik iig of ze pijn heeft ofzo.

@box: nee hoor, zolang hij niet huilt zal hij het wel naar zijn zin hebben. Baby's zijn primitief genoeg om hun ongenoegen meteen te laten merken en al helemaal Boaz ;) Maar ik ken het gevoel wel hoor, vooral omdat ik twee kinderen heb die allebei uren alleen in de box of wipstoel konden liggen/zitten zonder een kick te geven. Dan denk je ook wel, zouden ze nu niet emotioneel verwaarloosd worden, haha.

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    hahaha, kick met ck. Briljant weer. Heb ook wel eens in een psychiatrisch rapport 'vliegtuigcrèche' geschreven, ook wel een leuke LOL

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Roosenzo- Wat goed, dat Bowie nu wel doorgeslapen heeft!!! Liggen jullie dan echt samen op de bank of hoe doe je dat?

Tja, op zich was het wel gezellig gister, maar doordat ik daarvoor weer 3x werd gebeld door mijn werk, ging ik alweer met een gespannen gevoel weg! Die lui flikken het elke keer weer!

En wat raar.... heb jij dat geld niet ff op je rekening staan???

;)

7. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jessmin - zou best kunnen dat het komt door het heftige omdraaien van Jan, dat gaat nogal met veel geweld. Misschien dat Boaz daar wel wakker van wordt. Maar toen Jan in Milaan zat werd hij ook steeds wakker bedenk ik me nu...maar ga vannacht nog een keer op de bank slapen met Bowie. Ben benieuwd. Wat raar dat je meisje ineens wakker wordt 's nachts. Wanneer is ze jarig?

Lillibit - we liggen echt samen op de bank :) Maar inderdaad heel erg fijn dat hij door heeft geslapen. Het gaat nu wel een extra tegenvaller zijn als hij het vannacht niet weer doet...
    Wat irritant dat ze je maar blijven bellen van je werk zeg! Is het nog niet duidelijk dan?
    Haha, nee dat geld...dat heb ik ff niet. Raar als je bedenkt wat je bij de hema als salaris hebt.

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Jessmin- Fijn... is de kleinste lekker stil, gaat de oudstse dus aan de gang bij jou! Ben je lekker me whahaha!

Dat box-gevoel heb ik ook geregeld. Nu is Jip een jongen die het er na 5 minuten so wie so al voor gezien houdt, dus ik zou willen dat hij zich er eens voor langere tijd in vermaakte! Dus ik denk ook, vinden ze het niks, dan geven ze het echt wel aan!

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Roosenzo- Aaah, das wel heel schattig, zo samen op de bank!! Ligt Boaz dan nog op zijn rug als hij slaapt?
    Met Jip zou dat echt niet kunnen, die is hardstikke beweeglijk....
    Tja, en ik maar denken dat je met dat Hema-salaris een dikke vette villa kon kopen! :p

Ja, echt vervelend van mijn werk...nog erger.... ik moest inloggen om naar mijn mail te gaan, daar is wat heen verstuurd....kan ik al niet meer inloggen!! Dus ik mag nog wel ff omzewt komen maken, maar eigenlijk besta ik al niet meer!!!! Schandalig toch???

Pffff...ben kapot!!
    Ben gisteravond wezen hardlopen en vanmorgen weer ff, ditmaal door het bos.... dat bos ligt echter boven op de berg hier en dan moet je dus eerst 100 trappetjes oprennen!! Ik kan niet meer nu! :$

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Wij zijn intens schattig samen op de bank ;) Boaz ligt meestal op zn zij en heel erg dicht tegen me aan. Ongeveer in me. Ik kan ook niet meer bewegen, maar goed...maakt niet uit.

Ook leuk dat je niet meer in kunt loggen...nou ja, zou voor mij het teken zijn dat ik ECHT niet meer zou gaan. Je bent ziek. Klaar. Maar ik vind het inderdaad schandalig.

Wat goed zeg, dat hardlopen. Maaruhmmm waar is Jip dan?

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Als ik een muziekje op zet dan is Bowie gewoon aan het spelen in de box of soms ligt ie ook wel helemaal stil. Zodra de muziek stopt is hij het ook snel zat. Blijf me toch schuldig voelen als hij daar zo ligt. Zo stom! Muts!!!:p

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Whaha, Roos, je maakty alweer een hoop goed bij Bowie hoor, ik zou niet al te veel inzitten over die box! per slot van rekening mag hij nu 's nachts als een prinsje tegen zijn moeder aan slapen!!! :p:D

13. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Haha, ja dat is waar... :)

14. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Zo, ben ik weer!!!

@Roos: nee, er is echt geen leuke parttime vacature....er wordt in deze maatschappij nog geen rekening gehouden met vrouwen die gedeeltelijk voor hun kids willen zorgen, maar daarnaast ook gedeeltelijk een hbo functie uit willen voeren....ggrrrrr!!!

Ik moet zo met Jip naar het CB, inentingen!! Hij heeftg de laatste nog niet gehad! Meteen weer ff horen hoe lang hij is en hoe zwaar hij weegt, ben errug benieuwd!!!

15. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jeeeee!!! Ik heb weer geslapen vannacht!!! Wel op de bank, met Bowie heel erg dichtbij waardoor ik niet meer kon bewegen, maar dat maakt niet uit.

Lillibit - heel frustrerend is het zoeken naar werk. Je komt al heel snel terecht bij functies onder je niveau. Nu ben ik nooit zo met carrière maken bezig geweest ofzo. Maar ik wil ook niet dommer worden van mn werk... ;) Heb het idee dat ik per week een iq punt verlies. Blijft niet lang goed gaan natuurlijk.

Hoe gingen de prikken? Ben ook erg benieuwd hoeveel Jippie nu weegt en hoe lang hij is natuurlijk. Wil dat ook graag van Bowie weten, maar moet over 2 weken pas weer. Ben altijd bang dat hij te dik is. Maar geloof dat dat wel mee zal vallen.

Nou, ik ga zo maar weer eens naar school lopen.... Luc heeft afgesproken met een paar jongens uit zn klas. Dus zal een hectisch middagje worden vrees ik.

16. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lillibit - misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoeveel uur wil je werken?

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ben ik weer! Weer terug van cb!
    Jip heeft de prikken weer overleefd...wel ff gillen, maar was zo weer over! Hij ligt nu lekker op bedje te slapen!

Jip weegt nu 7640 gram en is 70 cm. Nog steeds iets bovengemiddeld maar helemaal goed. Gewicht is iets minder toegenomen dat lengte, maar dat was normaal volgens hen omdat ze nu heel beweeglijk zijn!
    Ik moest ook gaan beginnen met tanden poetsen! :D

Ben benieuwd of hij weer ziek gaat worden van de prikken.

Oja, ik vertelde dat Jip een lastige slaper is, niet zomaar in zijn bedje gelegd kan worden, moet eerst echt heel moe zijn of al slapen, anders gaat hij gillen. Dat we nu s avonds een rtondje in de draagzak doen, dat hij daardoor in slaap valt, en dan naar bed kan.
    Nu moeten we hem toch leren om zelf in slaap te vallen, dwz in bedje leggen, en er dan naast gaan zitten....
    Pffff......dat gaan heeeele lange avonden worden voor ons! :(

Roos- waarom denk je dat Bowie te dik is? Hij ziet er goed uit toch?

Ik wil graag 24 uur gaan werken, oftewel 3 dagen.

Jij gaat een lekkere chaos jongens middag krijgen dus, in huis!! Sterkte hahahaha!

18. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ja, ik weet niet waarom ik denk dat Bowie te dik is. Is waarschijnlijk niet zo hoor, maar ben daar een beetje panisch voor.

Maaruhmm, wat het in slaap vallen van Jip betreft...je moet toch helemaal niks! Je beslist toch zelf hoe je je kind in slaap laat vallen? Het zal echt niet zo zijn dat je over 10 jaar nog steeds met hem in de draagzak moet rondlopen als hij naar bed moet. Het is gewoon een fase, gaat vanzelf over volgens mij.

Hoop dat hij niet te veel last van zn prikjes gaat krijgen.

19. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Dat was ook mijn gedachte erover hoor...over dat in slaap vallen. Beetje dom alleen dat ik het al met Dirk besproken heb.. die is nogal van ok, het CB zegt het, moeten we het niet doen dan... :)

Toevallig had ik het nl van de week er al over met Dirk...en die zei zelf dat hij het juist wel leuk vindt om s avonds een rondje met hem te lopen in de draagzak, dat is hun vader zoon moment haha. Dus als ze het beide leuk vinden, waarom dan stoppen inderdaad?

Is het nog te doen met die jongens daar?

Hoeveel slaapt Boaz nu overdag en is dat altijd op dezelfde tijd?

20. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lillibit - wat heb je gedaan vanavond? Nog een wandeling of toch maar niet...?
    Het was een heftig middagje eerlijk gezegd. Bowie heeft me ook onder gespuugd, gekotst en bekwijld...en hij was nogal zeurderig. Dan nog al die jongens die overal een herrie en een troep maken. Ze bleven ook nog allemaal eten. Was blij toen ze weg waren.

Boaz slaapt meestal 3 keer per dag. Een keer rond 10 uur, dan rond 13 uur en nog even rond 16 uur. Hij slaapt dan een half uurtje ofzo...soms ietsje langer. Hoe is Jip zn ritme?

Deel Deze Pagina