Lieverd, ik ben een recht voor z'n raap type, dus JUIST voor dit soort bekentenissen ben je bij mij aan het goede adres, haha. En ik beloof dat ik me niet beledigd zal voelen You can do it!
Jessmin - wanneer is Noah eigenlijk geboren? Boaz was vorige week nog maar 58 cm en woog iets meer dan 5100 gram. De hulp die ik heb krijg ik van Lucas Hij geeft wel eens een flesje, moet er dan wel bij blijven hoor. Lisszy - wat vervelend allemaal voor jullie. Kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent. Wel fijn dat het met je grote kleine meisje weer beter gaat. Ik gebruik niet dezelfde voeding als jullie, maar ik heb de gewone melk van Boaz ook langzaam vervangen voor comfort melk. Steeds een schepje meer. Lillibit - super leuke foto's op hyves! Erg stoer shirtje ook Hoevaak doen jullie je kindjes in bad? Boaz vindt het de laatste tijd niet meer zo prettig in bad. Vind ik wel raar want eerst vond hij het altijd wel fijn. Ik durf niet zo goed te zeggen dat het de laatste dagen heel goed gaat met Boaz. Hij huilt eigenlijk alleen tussen zijn fles van 17 uur en 20 uur. Ook niet de hele tijd hoor, maar hij wil dan het liefst bij mij zijn geloof ik en niet in zn bedje of in de box ofzo. Na zijn laatste fles gaat hij meteen slapen en hoor ik hem niet meer tot een uur of 3. Weet niet wat nou het verschil maakt. We hebben de laatste dagen wel een behoorlijk strak ritme. Durf nu ook niet te veel meer met hem te doen omdat ik bang ben dat hij te veel prikkels had en daarom zoveel huilde. Maar ja, kan hem moeilijk de rest van zn leven binnen houden....
Vooruit maar dan! Nu is het wel fijn dat ik kan zeggen dat het positief uitvalt hoor. Had me je gewoon anders voorgesteld, sowieso ouder en een beetje kakkeriger ofzo. Je bent veel leuker, haha! Weet ook niet hoe ik er bij kwam...
@Roos Fijn dat het zo goed gaat met Boaz! Je durft het bijna niet uit te spreken, hè? Hhahaha, ik ken dat! Erwin zei laatst dat hij vond dat het beter ging met Lynn, nou dezelfde avond en nacht heeft ze alles bij elkaar gegiert! Nu mag hij dat niet meer zeggen van mij, hahaha! Hoe laat krijgt Boaz de laatste fles dan? Lynn rond 23u pas. Heb je de melk van kruidvat? Moet ik als ik overstap op Omneo dat dan ook opbouwen? Dat strakke ritme en dat niet meer durven doorbreken, had ik ook bij Zoë! Lynn gaat maar 2 keer per wk in de tummy, omdat ze een gevoelig huidje heeft, net als d'r grote zus!
Lisszy - ik durf het inderdaad niet meer te zeggen. Heb al een keer eerder die fout gemaakt. Ik zeg niks! Haha! Boaz krijgt om 20 uur zijn laatste fles, hij wordt dan nog 1 keer wakker rond 3 uur en dan weer rond 8 uur. Ik heb echt geen idee of je dat omneo ook moet opbouwen, weet ook niet of dat met de melk moet die ik heb, maar heb het gewoon gedaan. Boaz krijgt friso voeding. Vind het behoorlijk suf van mezelf dat ik eigenlijk niks meer durf te doen met Boaz, misschien dat ik morgen toch maar even de stad in ga ofzo. Voel me een beetje mutserig... Ik ben een fotoalbum voor mn vriend aan het maken met foto's en verhaaltjes van de dagen dat hij Boaz niet ziet en ik zag dat elke dag eigenlijk hetzelfde is, alleen de kleertjes van Boaz veranderen hihi!
Kan me dat goedf voorstellen hoor, dat is niks he, haar laten huilen! Gelukkig zei de vk dat dus ook! Zo, dat was even een antwoord op je eerste bericht... nu de rest lezen!!
Even een vraagje over dat eczxeem..... daar zag ik wat over staan, volgens mij bij Jessmin.... Jip heeft één rare eczeem-plek, inderdaad tussen zijn wenkbrauw....... het is een beetje vlokkerig, dus anders dan gewone eczeem, herken je dat?
@Roosenzo": Dat is lastig zeg, of je dan wel of niet thuis moet blijven voor prikkels. Ik heb dat idee soms ook, dat ik teveel doe met Jip. Maar op de dagen dat ik dan thuisblijf ewn niks doe, blijft hij vaak wakkerder dan als ik op pad ga met de wagen, met als gevolg hard huilen s avonds..... dus of thuisblijven dan echt helpt........ Ga je vandaag nog de stad in in utrecht? Daar wordt bevrijding toch ook gevierd? Waar ga je precies heen dan? Wat leuk, dat je dat bijhoudt voor je vriend! Lizzsy- dacht dat jij meer naar beneden woonde, hahaha! Ik zit hier ook te twijfelen over de omneo.... volgens de arts van het cb was dit niet nodig (zei hij enkele weken geleden), maar de krampen worden er niet minder om en hij ligt nu weer heel zielig naast mij te huilen van de krampjes.......
Haha, Roos had mij zich anders voorgesteld (zie mijn krabbels) en ze durfde mij niet te vertellen hoe dan wel Maar zo shocking vind ik je bekentenis nou ook weer niet hoor Ik ben af en toe van de dure taal, maar dat komt omdat ik uit een pretentieus nest kom, whaha. Ben ermee opgegroeid Maar misschien zegt de manier waarop ik schrijf wel meer dan mijn foto's hè, you never know Nee hoor, ik ben verschrikkelijk leuk *grijns*, en een tikkie vreemd misschien, maar ben 28 jaar, dus nog niet heel oud (vind ik zelf) en tja, soms ook wel kakkerig, maar daar doe ik het dan op zo'n moment ook echt om; beetje brallen op een terrasje altijd leuk Het huishouden hier is niet bepaald kakkerig, het is hier altijd een pestbende, ben absoluut niet goed in poetsen, ik woon in het Laakkwartier hahaha, heb een minituintje en superoude afgeragde houten meubels. En ik vertik het om carrière te maken, gekozen om thuisblijfmama te worden tegen alle wensen van mijn vader in, en zou heel graag een koekjesbakmoeder zijn, ware het niet dat ik heel erg carrièregericht ben opgevoed. Ik moest altijd doker worden Nou ja, het zit er dus gewoon niet echt in om echt zo'n koekjesbakhuisvrouwmama te zijn, want hoe ik het ook probeer blijft het hier altijd een zooitje ongeregeld, ik krijg nooit wat af, en zelfs valt het avondeten wel eens in het water met twee blèrende kinderen, haha. Nou dit was a little part of me, en ik herken trouwens dat ritmeverhaal. Eén van de redenen ook dat ik bijna neit meer naar buiten ga, want Noah raakt zo snel overprikkeld dat hij dan keihard gaat huilen als ik hem thuis weer op bed wil leggen...
@Lillibit: dat is berg, dat zit normaal op het hoofd maar komt ook daar voor tussen de wenkbrauwen. Noah heeft het ook (gehad; wenkbrauwen even niet, plekken op zijn hoofd nog wel). Berg is een vorm van eczeem. Het kan overgaan in echt eczeem, de plekken worden dan rood en het komt ook op andere plekken op het lijf voor. Vaak krijgen kindjes met berg ook op andere plekken eczeem. Hoeft niet. Allergische aanleg is er dan wel. Noah heeft ook droge plekken op zijn wangen met pukkeltjes. Of dit nou eczeem is weet ik niet echt. Cb en KA weten het ook niet, maar kA denk nu van wel vanwege dat de berg echt helemaal over zijn hoofd verspreid is en ook tussen zijn wenkbrauwen zit. Maar je ziet het vaak amper omdat ik goed smeer met cetomacrogolcrème, dus dan trekt het weer weg. DAt houdt de huid vet en beschermt het. Gewoon zonder recept te krijgen bij de apotheek. 3 euro ofzo, niet duur. Gek zeg, zowel Lynn, Jip en Noah er last van hebben. Ik denk dus steeds dat het door de flesvoeding komt... Maar ja, zoals Lisszy al zei gaat dat helemaal niet op. Kindjes met eczeem zijn vaak onrustig en huilen veel, omdat het jeukt, schijnt... Ik hoop echt zo dat hij eroverheen groeit. Had op school in mijn klas een meisje met eczeem (basisschool) en die werd verschrikkelijk gepest omdat ze overal van die plekken had..
@Lisszy: hoe vervoer jij eigenlijk je kindjes? Ik heb hier nog geen meerijplankje, en wel een grote tweelingwagen die ik een onding vind omdat het naast elkaar is ipv achter elkaar (van urban jungle), dus die wou ik op marktplaats zetten. Maar de gewone wagen heeft dus een meerijplankje nodig, want mijn peuter kan soms gewoon vertikken mee te lopen als ze moe is en gaat dan zitten op de stoep. En de wagen is niet soepel genoeg om haar dan aan de arm mee te sleuren. Ik kan dus zowat niks doen hier, nergens heen.. Maar meerijplankje lijkt me ook niet alles, want stel ze wil niet staan, krijg ik haar ook niet mee. Hoe zouden jullie dat doen? Ik vind het maar een gedoe. Ik zou wel zo'n wagen et acherelkaar zitjes willen hebben voor twee kindjes, maar daar heb ik het geld niet voor en die zijn op marktplaats ook nog erg duur. Weet ook helemaal niet wat ik nou voor deze urban jungle moet vragen en durf m ook niet weg te doen totdat ik weet hoe het gaat met zo'n meerijplankje..
Haha, moest erg lachen om je bericht hierboven, Jessmin! Een chaotische kakker dus?? Haha, nee hoor!!! Zijn jullie allemaal 28? Dan voel ik me echt een oude bok met mijn 32 jaar, hahaha! Gelukkig heb ik een jonge geest! Als ik mezelf zou moeten omschrijven ben ik ook een drukke chaoot, maar vooral een hele slechte huisvrouw, hahaha! Ben goed in het maken van voornemens, maar om deze dan echt uit te voeren....... Zoals jullie koken, herkenbaar, hahaha! Goed dat je bewust die keuze hebt gemaakt om thuidsblijfmama te zijn hoor, Jessmin, tegen de wil van je ouders in! Ik heb altijd gevochten tegen burgerlijkheid, en nu zit ik hier, tevreden te zijn met vent en kind in een kindvriendelijke, mooie groene buurt, in een burgerhuis, vlakbij de Rijn en de dierentuin, hahaha! En nog steeds zeggen dat ik niet burgerlijk ben!! Maar goed, Jip gaat straks gewoon mee 5 mei vieren en de bedoeling is dat hij over een paar jaartjes lekker mee op reis gaat! Ben namelijk gek op reizen en dan vooral richting Azie! India wordt straks verplichte kost voor Jip, whahahah! Vind het ook erg leuk om een festivalletje mee te pikken, maar die slaan we dit jaar maar even over! Alhoewel, De Parade, daar moet Jip ook geweest zijn! Gaan jullie daar wel eens heen? Terrasjes zijn erg aan mij besteed, vooral met een lekker broodje en wijntje erbij! Maar goed, voor het wijntgje moeten we denk ik dan maar in het midden des lands afspreken! Roos, ga je morgen nog naar de dierentuin? Kom ik je stiekem bekijken!! Zo, de volgende mag zichzelf beschrijven!!!
@Eczeem: tja, of het dat nu echt is.... ik weet het niet. Zit echt alleen tussen zijn wenkbrauwen, maar dit zou dus nog kunnen uitbreiden? Het ziet er schilferig uit, maar het valt er niet af ofzo, als je erover wrijft........
Haha, had ik het toch niet helemaal verkeerd met dat kakkerig! Maar een koekjesbakhuisvrouwmama zou ik ook wel willen zijn, maar daar ben ik helaas niet voor in de wieg gelegd. Ben ik niet zen genoeg voor vrees ik. Merk ook al wel aan mezelf dat ik wel graag weer onder mensen wil komen waarmee je een normaal gesprek kunt voeren. Maar aan de andere kant wil ik ook nog heel graag bij Boaz blijven nu en heb ik geen zin om te gaan werken. Ontzettend vervelend dat je niet makkelijk weg kunt nu met 2 kindjes. Kan me voorstellen dat je daar af en toe gek van kunt worden.
Ik was wel van plan even naar het bevrijdingsfestival te gaan, maar het is nogal op een rare plek (transwijk), dus ik laat het maar aan me voorbij gaan. Had verwacht dat het gewoon ergens in de stad zou zijn, maar dat is natuurlijk niet logisch, want daar is veel te weinig ruimte. Ben zo mutserig!!! Ga vanmiddag maar even naar het park met de kinderwagen en als luc mee wil neem ik de hond ook mee. Lekker burgerlijk! Jij gaat naar Wageningen? Wat is daar allemaal te doen dan? Ik denk nu toch echt dat het huilen van Boaz kwam door te veel prikkels, maar ga mezelf toch dwingen naar buiten te gaan, want anders word ik gek hier!
Lillibit - jij beschrijft jezelf precies zoals ik je ook ingeschat had. Vind het leuk van jou dat je zo veel met Jip onderneemt. Kleine Jippie in India...heftig hoor! Mijn vriend heeft daar een tijdje gewoond en mn moeder gaat er ook regelmatig heen om vrijwilligerswerk te doen. Ik zou daar ook graag eens naar toe gaan. De Parade vind ik bij de opvoeding horen! Ga ik eigenlijk altijd naar toe. Normaal gesproken ben ik ook een hele slechte huisvrouw. Ik heb altijd ontzettend veel gewerkt en was heel weinig thuis, eerst omdat het financieel noodzakelijk was toen ik alleen woonde met Luc en later omdat ik dacht dat ik niet zonder mn werk kon. Mn vriend deed eigenlijk altijd de boodschappen en hij kookte ook vaak. In het weekend deed ik dan wel eens een wasje ofzo... Maar er stonden altijd nog wel overal wasmanden met vuile was. Nu merk ik dat de kasten te klein zijn als ik alles gewassen heb . Ik kom oorspronkelijk uit Zeeland en als ik daar dan ben zie ik wel eens oud klasgenootjes lopen met hun gezinnetje en daar word ik dan bijna onpasselijk van. Dat is pas burgerlijk! Ik zie mezelf niet als burgerlijk. Mijn vriend is ook alles behalve standaard, dus dat past wel goed. Emotioneel ben ik af en toe wel erg veranderlijk, maar mn vriend is een vlakke lijn qua emoties, dat werkt heel goed voor mij. Ik heb nog wel het gevoel dat ik iets moet bereiken in het leven, maar wat dat dan moet zijn?! Ik ben vanaf mn 18e tot nu eigenlijk ziek geweest en heb daardoor veel niet kunnen doen. Kon daardoor geen plannen maken en ben nooit echt bezig geweest met mijn toekomst. Leefde altijd met de dag, daar kan ik wel eens van balen.