De allerleukste mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door lillibit, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Aaah weiffie, wat vervelend voor je!!! Ook jammer dat dat de stempel heeft gedrukt op de avond! :( Maar komt vast snel goed joh!!!
    Waar hebben julie gegeten en welke film?

Ik dop ook nooit boontjes..was de eerste keer haha! Hou eigenlijk helemaal niet van sperciebonen, maar het moest door dit gerecht. Ik had bedacht dat ik dan wel meteen ook voor Jip boontjes kon koken. Ik wilde dan een zakje al schoongemaakt halen, maar dat zou niet genoeg zijn, vandaar maar de nog niet schoongemaakte boontjes. Feit is dat ik ze nog steeds niet lekker vond en Jip vond het al helemaal niet te vreten!:(

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    En Jip ruikt zuur hahahahaha!

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Baaahhhhh!!! Hoe lkaat dacht je normaal weg te kunnen? Dat is mooi balen dan!!!:x:x:x

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Jessmin
    Lynn gaat ook maar 2x per week in bad of onder de douche. Ze ruikt niet naar bloemetjes maar wel lekker naar zichzelf!
    Overigens heeft Zoë inmiddels wel een stinkkontje na het plassen!
    Haar billetjes "eet" ik alleen nog op nadat ze onder de douche is geweest! :D

@Lillibit
    Dan gaat hij je helpen: jij dopt het boontje, hij breekt ze doormidden en stopt ze in de pan! Heel gezellig!
    (behalve als je klaar bent, dan zijn het dikke tranen.. ;))

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Whahahaha, wat een geweldig herkenbaar verhaal, nog zo'n zutre jongen dus!!!
    En ook Jip gaat niet vaak in bad....het lukt me bijna niet meer alleen, hij spattert alle kanten op en duikelt kopje onder. Zitten kan hij ook nog niet, dus vind het maar een kutactiviteit, dat badderen!!:x

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @iszzy: oow, Lynnie dus ook maar twee keer per week? Dan valt het toch weer mee bij mij...Jip ook idd twee x...1x badderen en 1x onder de douche met Dirk! dat vind ik ook veel fijner dan dat badderen!

Nou, wat er vannacht nu was met Jip....ik denk dat we er elk kwartier uitmoesten...pfffff!:( Lach niet echt hard te huilen ofzo, maar wel te jammeren. Meneer is dan ook opeens snotverkouden en hij verdronk zowat in zijn snottebellen in bed!
    Ik hoop dat dat vanavond beter gaat, sta er tot morgenavond alleen voor en heb geen zin in een weekend vol gejengel:x
    Heb ook helemaal geen zin in dit weekend , al die stomme familiedingen!
    Vanavond komt er gelukkig een vriendin, wijntjes drinken!

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Sperciebonen
    Ik wist niet eens dat je ze ook gedopt kan kopen!
    Oh ja, alleen in pot, die vind ik trouwens veeeel lekkerder dan vers!

@Bad
    Ik doe Lynn in de Tummy, kan net.
    Of in het babybadje, maar wij hebben zo standaard die je in het water doet waarin ze kan zitten! Ideaal! :) Laatst samen met Zoë zo in badje gedaan, heel schattig! Overigens was hier ook de hele badkamer nat! Lynn schopt de helft over de rand, zo blij wordt ze ervan!

Ik zet die standaard ook wel eens onder de douche en dan ga ik samen met Lynn en Zoë douchen, is ook een groot succes!

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh, ja dat heeft Lynn ook als ze verkouden wordt, die eerste en soms ook de tweede nacht zijn ellende! :( Ik hoop echt voor je dat hij vannacht wel lekker slaapt!
    Wat voor familiedingen heb je dan? Zonder Dirk?

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik had gehoopt 16.00 uur weg te kunnen (werk tot half vijf en gister een half uur over gewerkt). Nu een telefoondienst kunnen ruilen dat ik om 16u30 weg kan. Misschien kan ik het laatste half uurtje ook nog ergens slijten...

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Sperciebonen: Ja, bij de Appie liggen zakken gedopte bonen! Daar waar ook de schone worteltjes liggen hihi!
    Maar ik vinds ook die uit pot veel lekkerder...vind de verse gauw zo draderig...bah! En de lekkerste vind ik dan toch de haricots, die zijn lekker dun en zacht!

@Bad: Ja, zo'n badinzetstukje moety ik ook nog steeds halen, lijkt me ideaal. Jip gaat ook tekeer in bad dus hier ook een groot waterfestijn. Maar nu dus zo hard dat ik hem niet meer hou....hij ontglipte me van de week...blub! Koppie onder! Denk dat ik erger geschrokken ben dan hem....:)

Haha, wat goed, met zijn alleen onder de douche met het badje erbij! Heb je zo grote douche dan?

@werk: ja, das mooi balen dat er echt iemand bij die telefoon moet zitten bij jou....anders kon je gewoon nog eens wegglippen...mooi balen!

@familiedingen: Ik heb morgenavond een 25-jarig jubileumfeest van mijn tante en oom...in Rotterdam!!!:x Dirk probeerde de dans al te ontspringen, maar dat doet ie elke keer, heb dus een soort van geeist dat hij voor zevenen thuis is morgenavond, dan moeten we direct door.....ppfff...met Jip, want die heeft de familie nog niet gezien. Ik heb niet zoveel met mijn familie en wil eigenlijk niet gaan, maar mijn moeder vind dat ik dat niet kon maken, dus ben min of meer verplicht. Ik kon ook met mijn ouders meerijden, maar dan vond ik dat Dirk er te gemakkelijk vanaf zou komen.
    Zondag hebben we nl de hele dag familiereunie van zijn familie!!! :x:x
    Ik heb daar werkelijk nog nooit iemand van gezien, bah, hou ik helemaal niet van! En dan staan we ook nog in een soort van middelpunt, want zijn moeder heeft het georganiseerd, om dat ze nu een kleinkind heeft (JIp), waar ze zoo trots op is! Daar worden we dus de hele dag verwacht.

Zooooo geen zin in!!!:(:(

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Euhmm... Noaz gaat meer één keer in de twee weken in bad :) Laatst had ik hem in het gewone bad in zo'n ligkussen - comfybath - ofzo. Nou hij probeerde alleen maar om te draaien en probeerde al het water op te zuipen, en toen ging hij zo hard schoppen dat hij onder water gleed. Dus badderen is hier echt lastig. Maar wat is die badinzet die jullie bedoelen? Hebben jullie een link?

@Lisszy: hoe kunnen lynn en zoë nou samen in een babybadje dan? Huh?

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Kijk ff op de site van babydump....badartikelen aanklikken en dan naar beneden scrollen...onderaan staan badstoeltjes, die zet je in het babybadje.

13. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Jessmin: De hema verkoopt ze trouwens ook! Ik had er zelf ook nog geen een (dat badinzetstuk hebben we het over he? ;)), en wilde dit weekend eigenlijk ff naar de babydump, maar heb geen auto. Nu liep ik net in de Hema, en daar verkochten ze ze ook!
    Ben benieuwd...ga morgenochtend Jipper badderen...hopelijk gaat dit beter!

Pfff....ben maar eens begonnen met het inplakken van de geboortekaarten in een foto-album! Wat een kutklus!!:(

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
  15. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Jessmin: Ik bedoelde die laatste, die liggende variant, zo eentje heb ik zojuist bij de Hema gescoord haha!

Weet niet welke Lisszy bedoelde maar ging ook uit van deze! Weet dat mijn zus hem al een tijd en die is er erg tevreden mee, zegt dat haar zoontje nu rustig een half uur in dat badje kan zitten!

16. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Pfffff.....ben afgedraaid......Jip is vandaag in een ouderwetse bui...zodra ik me maar omdraai is het janken, zit of sta ik weer bij hem, is meneer berevrolijk! Echt supervermoeiend! En dan geen kerel zo die hem even van mij overneemt....:(

Ga vandaag trouwens tesen met de laatste fles ook vroeg geven. Straks om acht uur krijgt hij de papfles ipv om half elf! Ben erg benieuwd, want heb het idee dat dat kind vast om half acht in een diepe slaap valt...... weigert nl de hele dag om slaapjes te doen, terwijl hij vannacht ook zoveel wakker was...wat dat nou weer is:(:(

17. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Even snel hoor, want Bowie moet een fles. Maar ik doe Bowie 3 of 4 keer per week in bad. In de tummy eigenlijk... past nog net. Ga ook regelmatig met hem onder de douche.

Vandaag weer hard gewerkt. Ben nog steeds ontzettend misselijk. Heb nog een test gedaan vandaag die ook weer negatief was. Die verkopen we gewoon bij de Hema!!! Snap er niks van. Ben echt zo misselijk en die eerste test was toch echt positief. Raar he!?

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @badstandaard
    Ik heb ook die ligstand, die laatste!
    Die andere is meer voor als ze al kunnen zitten met een maand of 9.

Wij hebben een redelijk grote douche waar ik makkelijk in kan zitten met Zoë en Lynn in standaard. Voordeel als je zelf je badkamer hebt ontworpen, toen gingen we er al vanuit dat er ooit kindjes kwamen! ;)

@Jessmin
    Nee, niet Zoë en Lynn samen in het babybadje, maar Lynn in het babybadje en Zoë ernaast op een krukje (heb foto's gemaakt maar kan ze niet op de comp zetten omdat we geen netwerkkabel hebben, moest je er apart bijkopen :x:x). Overigens gaan ze wel samen af en toe in het grote bad, ook dikke pret en alles wordt niet zo nat! :D

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Yep, hier ook! Zo makkelijk ze vorige week nog was, zo gillen is het nu! Ze heeft gister bijna niet geslapen en vanmorgen ook niet. Vanmiddag wel 2 uur, maar ze was natuurlijk kapot van het wakker zijn vanaf 7 uur 's morgens tot 13u 's middags.
    Nou denk ik dat het ook te maken heeft met de tanden bij Lynn, maar er zit ook weer een sprong aan te komen volgens mij! (pak het boek er even bij)
    Ja, klopt, de 6 maanden sprong (rond 26 weken)! Lynn was afgelopen zondag 26 weken, dus we zitten er midden in! ;)
    Maar dat betekent ook dat ze straks weer een hoop nieuwe dingen kunnen! Deze sprong gaat over onder andere opeens beseffen dat mama weg loopt en dan verdwenen is, wat heel erg beangstigend kan zijn. (klinkt bekend hier). Ook het eenkennig worden, wordt genoemd. Dat heeft Lynn ook heel erg de laatste tijd!

Dus we zitten even in een moeilijke periode met onze kleintjes!:)

20. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wat vreemd dat je maar misselijk blijft! Wat voor test was dat dan waarmee je positief hebt getest?
    Was het weer een drukke Hema-dag?

Wat heerlijk, 3 a 4 keer p.wk in badje/douche! Ik durf dat gewoon niet omdat ze nu al van die droge plekjes heeft op d'r armpje en beentjes. MAar ik vind het badderen en douchen altijd erg gezellig met de meisjes!

Deel Deze Pagina