Lisszy - mooie Lynn heeft dus toch kma. Je wist het eigenlijk al he!? Hoe ziet die behandeling er uit dan die ze gekregen heeft? Kan me er geen voorstelling van maken eigenlijk... Lillibit - spierpijn gekregen van al dat sjouwen? Als jij een foto album maakt doe je dat dan op de ouderwetse manier of op de computer? Heb gister inderdaad de uitslag gekregen, maar ben nog niet heel erg veel wijzer geworden. Moet hoogstwaarschijnlijk bestraald worden.
@Roos: Tjee, wat heftig, bestralen!!! Doen ze dat uit voorzorg of denken ze dat het toch kwaadaardig is? Pff, krijg er helemaal kippevel van...... Hoe voel je je eronder? Mijn vader moet ws ook bestraald worden...gaat helemaal niet goed met hem en de tumor blijft maar groeien....chemo slaat ws niet aan.... Wat een hoop ellende kan de mens toch krijgen he? @Foto-album: Nou, de laatste jaren *lees: sinds de digitale camera* zitten de foto's vnl in mijn computer en heb ik nooit meer wat in een album gedaan....erg zonde... Maar nu voor Jip wil ik ze toch echt in een album gaan doen, en dan digitaal. Ouderwetse foto's blijft het mooistr maar zo'n boek is ook wel gemakkelijk en voordeel is dat de foto's niet meer los kunnen laten en uit het album kunnen vallen!
@Lisszy: Tjee, arme Lynn dus toch KMa En zoals de andere meiden zeiden: Je moet jezelf dus echt GEEN slechte moeder voelen, gekkie!!! Je bent juist hardstikke goed bezig, want je bent constant op zoek naar wat er aan de hand is met Lynnie!!!! Wat gaat die therapeute nu precies doen?
Lillibit - je vader is gister naar het ziekenhuis geweest? Klinkt niet goed... Voor mij is het bestralen geen ramp hoor. Beter dan chemo wat mij betreft. Kwaadaardig is het sowieso wel, maar het is tot nu toe altijd onder controle te houden. Dus daar moeten ze (we) nu ook weer voor zorgen.
Respect hoor, hoe jij daar zo te horen mee omgaat!!! Dat bestralen vindt jij dus wel meevallen? Ja, mijn vader is gister in het ziekenhuisd geweest, en toen de arts die tumor zag, was het eerste wat hij zei gotverdomme...... Dat klinkt niet echt goed he, als een arts dat zegt? Wordt je niet ziek dan, van het bestralen?
Vind dat eerlijk gezegd nogal onprofessioneel van die arts. Maar het lijkt me inderdaad geen goed teken... Zelf vind ik bestralen goed te doen, in ieder geval als je het vergelijkt met chemo. Heb 1 keer gehad dat ze het apparaat niet goed hadden afgesteld, toen is heel mn been verbrand :x Heel mn been verbrand is wat overdreven, maar in ieder geval het deed pijn
Ja, raar he, van die arts? Bah, je been verbrand Maar nog even wat anders....hoe is het met je misselijkheid? Heb je nog een test gedaan?
Ja, heel vreemd. Akelig zelfs. Als ze de straling te sterk zetten kan je verbranden tijdens de bestraling, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Sinds maandag ben ik een stuk minder misselijk. Ben nog steeds niet ongesteld, maar heb nu in totaal 4 negatieve testen gedaan, dus ik ben er maar mee gestopt. Is nu natuurlijk ook maar beter als ik niet zwanger ben want bestralen en zwanger zijn gaat slecht samen. Misschien vinden jullie het sowieso wel heel onverstandig of onbegrijpelijk dat ik zwanger wil zijn terwijl dat kanker gedoe ook nog speelt. Maar dat is nou eenmaal de manier waarop ik er mee om ga. Ik negeer het zolang het kan. Dat houdt in dat ik gewoon alles doe wat ik normaal gesproken ook zou doen. Voor (bijna) hetzelfde geld word ik 80 en dan heb ik spijt van alles wat ik niet gedaan heb en daar heb ik geen zin in. Ik heb al genoeg gemist. Plus dat ik me toen ik zwanger was ontzettend gezond voelde en heel stiekem vind ik het ook een veilig idee als ik zwanger zou zijn omdat ik denk dat dat de kanker tegen kan houden. De hormonen ofzo... Maar ik wil ook gewoon heel erg graag nog meer kindjes. Heel erg graag.
Nee, ik kan je wel begrijpen. Ik probeer het nl bij mijn vader ook te "negeren", dwz, als het aan mijn vader ligt, praat hij alleen nog maar over ziek zijn en pijn en ellende, terwijl ik juist denk dat dat zijn beter worden zwaar belemmert, je moet juist verder kijken dan de ziekte, naar alle leuke dingen, naar zijn kleinkinderen, bla bla. Dus......doe weat je hart je ingeeft zou ik zeggen!!!! Volg je gevoel, dan komt het vast goed!!!! *knuffel*!!!
Ja, precies. Maar dat is wel moeilijk als je er constant mee geconfronteerd wordt omdat je pijn hebt. Of omdat je ontzettend bang bent voor wat er komt. Voor mij is het wel anders omdat ik er zo ongeveer mee opgegroeid ben. Ik heb ook tijden gehad dat ik vreselijk dramatisch deed hoor Is ook wel eens lekker.
@Roos Lieve schat! Bestralen dus! MAar hebben ze gister niet gezegd of het nou kwaadaardig is, of dat ze het zoals Lillibit zei, uit voorzorg doen? En wanneer gaat dit gebeuren? Ik kan me heel goed voorstellen dat je gewoon doorgaat en dus ook voor een broertje/zusje voor Bowie en Luc gaat. Anders ga je er zeker aan onderdoor. Ik vind het heel erg knap dat je zo doorgaat met je leven, kunnen veel mensen van leren! @Lillibit Oh meis, jij ook ellendig nieuws over je vader! Nou, het is inderdaad flink Kl*te! En idd, als een arts (idd, hoe onproffesioneel het ook is) gvd zegt, dan is het niet best... Hoe is je vader eronder? Potverdorie, wat een ellende!
@Lynn Ja, ik wist het ook wel maar zat nog in de ontkenningsfase! Ik wil het gewoon niet, niet voor haar. Het scheelt enorm dat ze niet aan de pepti moet bijvoorbeeld. Het is een milde vorm, anders had ze er wel van top tot teen onder gezeten. Maar het moet wel behandeld worden. De behandeling snap ik zelg ook niet helemaal, ik moet met haar op schoot, met iets tussen ons in, zodat ik neit behandeld wordt, en dan doet ze iets met de energievelden in het lichaam. Het is een intensieve behandeling waarvoor ik een aantal keer moet terug komen, maar tegelijk ook een milde methode; Lynn heeft er geen last van, kan alleen wat hangerig en moe zijn na de behandeling. Ik zie het wel of het helpt. Ik wordt wel serieus genomen en mijn vermoeden klopt volgens deze vrouw. Toen ik het vorige week op het cb vroeg, was het absoluut geen kma maar "gewoon" een babyeczeem, net als ze destijds bij Zoë zeiden! :x Op een één andere manier willen ze er in de medische wereld gewoon niet snel aan kma denken, waarom?! Géén idee! Vind het wel belachelijk! @Jessmin De plekken waar Zoë eczeem heeft, komen precies overeen met het beeld van kma, ook het vele huilen en spugen. Precies wat Lynn nu ook heeft. Zoë drinkt gewoon peutergroeimelk en karnemelk (gewone melk lust ze niet), maar ze is nog steeds heel gevoelig voor eczeem en heeft er dan ook veel last van. Misschien is het ook iets voor Noah? De alternatieve weg? Als het bij Lynn gaat helpen, kan het voor jullie misschien ook een uitkomst zijn? Hier vandaag voel me niet zo heel erg lekker, kan wel janken als ik eraan denk dat ik morgen weer moet werken (en dan overmorgen ook nog)... Vanmiddag even nieuwe schoentjes kopen voor Zoë, die lieve schat heeft nu maatje 22 aan en voelde gister dat haar grote teen zowat dubbel zit! Hoogtijd dus, even kijken voor leuke stoere laarsjes ofzo!
@Lisszy: Ik ga heeeeel hard duimen dat die mevrouw Lynnie heel goed kan helpen/behandelen!!!! Ik ben heel beneiuwd, hou ons op de hoogte he? Pfff, wat kl@@# dat je zo geen zin hebt in je werk....iki weet hoe het voelt....het belemmert je echt in je dagelijkse dingen he? Bah! Maar Zoe heeft dus mazzel...die maakt straks weer de blits met een paar mooie schoentjes/laarsjes!! Ik ben net ff met Jip naar de Hema geweest, mijn moeder is jarig en ik had nog geen cadeautje. Ze krijgt een bedel voor aan haar Pandora, maar kan er nu geen kopen...geen auto enzo... Dus ik heb alvast wat foto's van Jippie uitgeprint en in lijstjes en een mapje gestopt, krijgt ze dat alvast straks! Het is bijna niet meer te doen met Jip naar de winkel...dat kind schreeuwt echt alles bij elkaar! En wel uit blijdschap hoor, maar zo hard en hoog, krijg er gewoon koppijn van! Ik hoop dat ie dat gauw weer zat is....
@Lisszy: wat is de prognose qua aantal behandelingen, tijdsbestek en wanneer het weg moet zijn, het eczeem? (en dus ook de kma neem ik aan) @Roos: is dat zo, dat de zwangerschapshormonen (bewezen) de kanker tegenhouden? Of hoop je dat? Kan het niet andersom zijn dat die hormonen het juist doen groeien? Neem aan dat het wel onderzocht is. Als het de boel tegenhoudt zou ik gewoon vijftig kinderen proberen te maken (sorry, het is allemaal niet grappig, maar ik probeer toch maar onbeholpen luchtig te doen ofzo )
@Lillibit Gefeliciteerd met je mama!! Dus daar vnvnd nog heen of straks voor het eten nog even? Dat is ook wat, gillende Jip! hahaha! Lynn doet het tot nu toe alleen thuis, in de box! Ik voel me gewoon ook wat griepig en ellendig en dan de gedachte aan werk wat op het moment niet echt leuk is, zijn geen goede combi! @Jessmin Ze heeft geen aantal genoemd maar wel dat een aantal keren nodig zijn. Van mijn schoonzusje heb ik begrepen dat het zo'n 4 keer zou zijn. Ook afhankelijk van hoe Lynn natuurlijk reageert. Ook legde ze uit dat babies heel heftig kunnen reageren op inentingen omdat bijvoorbeeld bij de DKTP een aantal ziektekiemen in 1x worden toegediend, maar het lichaam maar 1 van die 4 kan bestrijden. Ze heeft dit ook ontdekt bij Lynn, dat er nog een nasleep is van de inenting. Lynn heeft namelijk vaak hele dikke lymfeklieren (schrijf ik dat goed?!). Daar heeft Lynn homeopatische korrels voor gekregen die ik moet oplossen in water en bij haar flesvoeding doen, dit 1 dag per week.
Het is bij mij altijd kwaadaardig. Zal met mn karakter te maken hebben Wordt waarschijnlijk morgen weer gebeld en dan hoor ik weer wat meer. Weet nu dus nog niet wat precies de bedoeling is. Wat vervelend dat je je niet zo happy voelt. Hoop dat je griep niet door gaat zetten, of juist wel dan kan je je ziek melden morgen
Er zijn verschillende onderzoeken naar gedaan en die spreken elkaar behoorlijk tegen. Maar ik heb er goede ervaringen mee
@Roos: dus de één zegt dat het de boel tegenhoudt en de ander zegt dat het de boel juist doet groeien? Of is het meer dat de ander zegt dat de zwangerschap geen verschil maakt voor de groei? Dat lijkt me een veiliger tegenhanger van dat het de boel tegenhoudt Maar vet relaxed dat je goeie ervaringen ermee hebt trouwens. Zowel met Luc als Bo (Oh my God!!! Nu is het echt Bo en Luke Duke, had dat nog niet eens 'gezien' )? Of was het allemaal nog niet ontdekt toen Luc geboren werd?
@Roos: hebben ze je al teruggebeld van het ziekenhuis over hoe nu verder? Welk ziekenhuis loop je? @Lisszy: Ben je nog ziek geworden? Wat een stoere laarsjes heb je gekocht voor Zoe, super!!! @Jessmin: Alles chill met jou? Bij mijn moeder was het wel ok, ben daar wezen eten, wel zo makkelijk hahaha! Mooi weer vandaag.......