Ik heb een spijkerbroek gekocht voor zoon via mp en was 14 euro kwijt. Pakketje is nooit aangekomen. Het lijkt fout van TNT te zijn of misschien te weinig gefrankeerd bekent de verkoopster.. Hoe los ik dit met haar op? Wat is eerlijk? Dat ik zeven euro, dus de helft, van haar terug krijg?
Via de brievenbuspost vind ik altijd op eigen risico. Ik zou dus ook nooit geld terugvragen of geven. Als je dan op save wil gaan zou ik kiezen voor pakketpost.
Als er te weinig is gefrankeerd en het is brievenbuspost zou je er normaal gesproken een boete bij krijgen en brief gewoon in je brievenbus , misschien dat hij dan wel wat vertraagd is ...... Idd pakketpost is beter te traceren en kost 6,75 ...Voor 7,50 heb je hem aangetekenend nog weer iets veiliger en voor een bepaald bedrag krijg je een vergoeding als hij kwijt raakt ...
Ik doe alleen zaken via MP met aangetekend verzenden, anders niet Als ik iets verkoop vraag ik 6,75 wat een standaard pakket kost (staat ook in elke advertentie van mij) en uit "service" verstuur ik het áltijd aangetekend à 8,05 zodat het ook voor 500 verzekerd is tegen verlies, dus leg ik er zelf 1,30 bij Willen mensen het per brievenbuspost dan gaat de koop niet door, ik verstuur enkel via pakketpost, maar verkoop dan ook geen kleine/losse prul, maar wel wat duurdere artikelen Er zijn helaas ook genoeg mensen die de boel neppen en zeggen dat ze niks gehad hebben terwijl dat wel zo is, vandaar dat ik alleen dingen per pakket post verstuur en anders niet Werkt altijd prima moet ik zeggen..
Ik verstuur alleen als de koper akkoord gaat met het risico van verzenden. Ik zou dus ook niks terugbetalen als verkoper zijnde. Bij onvoldoende frankeren gaat het pakje of terug, of krijg jij het wel met het verzoek het verschil nog te betalen, heb ik ook weleens gehad.
Joh ik verzend zelf ook gewoon met postzegels.. Gaat altijd goed. Nu ook met postzegels dus.. Op zo'n klein bedrag ga hè dan toch geen 6,75 betalen? Verdelen vd pech lijkt mij wel reëel.. Dinsdag op post gegaan voor 17u...
Ik heb het ook een keer gehad. Ook een broek van 15 euro. Ik was degene die de broek gekocht had. Niet aangekomen. Ik weet nog niet zeker of de verkoper de broek wel echt op de post heeft gedaan. Bij post.nl kun je iets aanvragen waarmee je kwijtgeraakte poststukken aangeeft. Het is de bedoeling dat degene die het pakje op de post heeft gedaan, alles invult. Er worden bijzonderheden over het versturen en het pakje gevraagd. Dat was de verkoopster te veel moeite. Ik heb het aangevraagd. Op veel vragen had ik geen antwoord. De verkoopster deed inmiddels erg geirriteerd over de mail. Ik was het zo zat dat ik het maar zo gelaten heb. De verkoopster was niet van plan mij op wat voor manier dan ook tegemoet te komen. Mijn verlies dus.
Beter 6,75 of 8,05 betalen dat het aangetekend en verzekerd voor 500 aankomt, dan nu 14 euro de boot ingaan, want nu heb je én geen broekje en je geld kwijt als ze je niet tegemoet komt (wat ik niet zou doen, want jij wilt het per brievenbus, dat is dan gewoon het risico dat je zelf neemt) Ik verkoop dan ook nooit dingen van 14 want dan is 6,75 idd wel hoog, maar moet zeggen dat ik vaak dingen ver onder de prijs die ik had kunnen vragen verkoop, en mensen dus altijd erg graag die 6,75 betalen (en ik er dan zelf 1,30 bijleg) omdat ze bij een ander die brievenbuspost verzend nog duurder uit zijn dan bij mij..
Ik ben bang dat je gewoon pech hebt, ik zou in ieder geval niets aan de ontvanger terugbetalen. Risico van mp.
eerlijk?? take your loss. dat is t risico van mp en t verzenden zonder verzekering en niet kiezen voor een pakket. Als ik haar was zou ik je niet tegemoetkomen met de helft, sorry. Ik betaal ook nooit via bankoverschrijving en zelf vraag ik dat ook nooit wanneer ik iets verkoop via mp. Altijd paypal gebruiken, want dan kan je soms nog wel eens een geschil aanvragen als t pakketje niet ontvangen is.
Vind het wel gek.. dat ze zelf toe geeft misschien te weinig aan zegels erop heeft gedaan.. Vind het wel heel makkelijk te zeggen pech voor jou.. ik zeg makkelijk geld verdient voor haar.. verzend Zelf nooit met de post.. altijd pakket vertrouw dat nooit... wie zegt dat ht pakkt daadwerkelijk op de post is gegaan
ik vind als zij zelf aangeeft dat ze te weinig postzegels erop gedaan heeft, dus haar fout is. dat ze je wel tegemoet mag komen. ik zelf zou dat persoonlijk wel doen.
In dit geval idd wel. Is wel vaag dat ze dat zelf al zegt. Andere gevallen is het wel eigen risico vind ik. Dan moet me iets idd laten verzekeren of via pakketpost laten versturen.
Maar als er te weinig postzegels op zitten, krijg je alsnog je post. Je moet dan gewoon het resterende bedrag betalen, er zit vaak een kaartje bij. En die zou je dan wel aan haar terug kunnen vragen. maar als iemand al aangeeft te weinig postzegels erop gedaan te hebben, zou ik t al niet eens meer vertrouwen.
Dat is het risico van kopen via mp. Ik koop veel via mp en heb 2 keer pech gehad dat het niet aan kwam.. daarom koop ik ook nooit dure dingen via mp
Als het veel geld kost haal ik het zelf af. Dan zoek ik bij me in de buurt. Ga dat risico ook niet nemen.