Help, de paniek sloeg vanavond even toe. Zondag ben ik 32 weken onderweg en ik besef me dat ik nog veel moet regelen. Ik heb nog geen geboortekaartje uitgezocht, moet de babykamer nog afmaken, moet nog een aantal spullen in huis maken, etc. Ik vrees dat ik ook dingen vergeet, dus daarom mijn vraag: wat zou ik nu al geregeld moeten hebben of op korte termijn moeten regelen?
Ik zou het zelf het fijnst vinden als de kinderkamer af is. Heb je alles al in huis voor de baby verder? Kinderwagen e.d.?
Een geboortekaartje is wel handig hihi. En natuurlijk is t fijn als alles klaar is maar mocht je onverhoopt toch wat vergeten of niet af krijgen kan dat na de bevalling ook nog. Ik denk maar zo: genoeg eten, kleren en vooral liefde... Dus geniet lekker van de laatste weekjes!
Ehm...geloof me alles al.......nee geintje in ieder geval je babykamer,kraampakket,kinderwagen idd.... Verder babykaartje zou ik nu zeker gaan doen,ik heb die van mij zelf ontworpen gisteren op zokaartjes.nl.(drukkerij kan ook natuurlijk)..enuh verder...ik heb ook last van gatenkaas dus ikzelf zal ook wel van alles vergeten. Maak anders even een lijstje voor jezelf Kun je die zo afwerken.
Ik kwam pas met ruim 37 weken tot de ontdekking dat we geen luiers hadden. Misschien ook wel handig. Het meest noodzakelijke (vind ik) - kleding maat 50 en 56. Denk ook aan rompers en vestje / jasje, paar mutsjes - badcape en hydrofielluiers - autostoel en iets om te zorgen dat de baby warm blijft in de autostoel - slaapplek (wieg/ledikant o.i.d.) inclusief beddengoed - kruiken en kruikzak - verzorgingsproducten zoals luiers, billendoekjes, babyzeep, creme voor de billen - iets om de baby in te vervoeren (kinderwagen, draagdoek) Een heleboel andere dingen zijn ook erg handig (commode, box, wipper, speelgoed e.d.) maar zijn ook wel even anders op te lossena ls het niet op tijd in orde is. Vergeet niet om vanaf 37 wkn een kraampakket in huis te hebben (controleer even of je die van de verzekering krijgt of zelf moet aanschaffen) en het bed op klossen te zetten.
Wat er geregeld moet worden tijdens de zwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Kan misschien helpen
Kraamzorg Kraambed Kraampakket Slingers / ballonnen of andere versiering. Over een paar weken een plastic molton op bed ter bescherming. Ennuh, bedenken waar je op wil trakteren beschuit met muisjes of taart of cupcakes. De kids gaan op school trakteren op zoenen met muisjes Geb kaartje adressen, postzegels ( moet ik ook nog haha) Luiers badspul kruiken flessen en voeding speentje slaapplek kleertjes luiers doekjes hydrofiele washandjes en luiers. Van alles
Gelukkig, als ik dit zo lees valt het mee met wat ik nog moet regelen. Kraamhulp heb ik maandag de intake mee, kraampakket heb ik binnen. Het wiegje moet nog geschilderd worden (taak manlief) maar is wel verder klaar voor gebruik. Bed moet ik nog wel laten verhogen, geboortekaartjes dus nog uitzoeken. Adressen heb ik al compleet, we zijn net verhuisd, dus heb toen meteen een lijst gemaakt voor de geboortekaartjes. Denk alleen wel dat ik even adresstickers er van ga maken, dan hoeven we niet alles met de hand te schrijven. Postzegels is ook wel een goede. Verder zie ik er nog een aantal goede tips tussen staan, ga het meteen opschrijven. Bedankt voor al jullie reacties. Als er nog aanvullingen zijn hoor ik het natuurlijk graag.
Nog even lekker naar de sauna omdat je de laatste weken niet meer mag .. Als je tenminste een sauna ganger bent hihi.
nou ja weet je, een aantal dingen minder essentiële dingen zijn ook lekker om in je verlof te doen, dan heb je daar lekker de tijd voor. Ik heb de kaartjes en de adressen vorige keer ook pas in mn verlof gedaan.. versiering ook.. uitdeelkado's knutselen nieuw naambordje maken. Tja als de baby veel te vroeg kwam had ik pech gehad, maar ja, anders moest ik me die laatste 6 weken zwaar gaan zitten vervelen
Ach weet je, zo'n babietje heeft de eerste tijd bijna niets nodig. Ook geen mooi kamertje, kinderwagen en dat soort dingen. Ik zie die dingen als extra. Wat naar mijn mening echt nodig is: - Luiers. - Flesjes en een pak poeder in geval van flesvoeding. - Een plekje om te slapen, maar dit kan overal zijn, zelfs op papa of mama. - Wat kleding voor de kleine. - Een thermometer vind ik zelf erg handig de eerste week. - Kraampakket. (navelklem, matjes) - Kraamzorg. - Vluchttas. - De kleine eventueel erkennen! Ik denk dat je het dan een heel eind hebt.
Kraamverband! Haha, trust me aan dat ene pak in je kraampakket heb je niets.... En er is niets zo leuk vor manlief om 2 dagen na de bevalling bij de drogist naar sturen voor kraamverband...
oowwwhhh ja.. kraamverband.. dat is een goede!! Gewoon vergeten Nu zit ik wel een beetje... die van de vgz was heeeerlijk.... maar welk merk was dat ook alweer....
Tja ik heb nog geen 1vol pak verbruikt, daarna kon ik al over op de zwarte kotex.... Dus liever manlief naar de winkel (of mams,zus,vriendin,) Dan pakken over hebben...... Verder staan alle belangrijke dingen er wel! Hihi ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben die nog veel moet.... Merk wel dat ik bij de eerste veel sneller alles af had, en nu meer denk: het komt wel Misschien ook omdat een warm bedje (wiegje met kruiken) kleertjes en luiers en veel liefde toch het belangrijkste zijn
ik had na het kraamverband uit het pakket de oranje van libresse die zijn wat groter maar niet heel dik die vond ik heel erg fijn waren ook lekker zacht. dan kon er gewoon 1tje in in plaats van 2! (deden ze in het ziekenhuis)
wij wonen in een nogal jonge wijk en mijn man moest 4 drogisten en 2 apotheken af om kraamverband te bemachtigen, want overal was het uitverkocht.. da's echt geen leuk klusje voor een kersverse vader! Dus ik haal gewoon een paar pakken extra in huis hoor, ik zie wel of ik het nodig ga hebben dit keer.