Dag dames, Zojuist zijn we bij het CB geweest en de kinderarts vond dat mijn zoontje wat scheelt kijkt en misschien een lui oog heeft of wat anders. Ze was niet zo duidelijk en wilde heel weinig kwijt. Nu zijn we doorverwezen naar de huisarts die ons moet doorverwijzen naar de oogarts. Wat kunnen we verwachten? Wie heeft hier ervaring mee en wat zou er dan allemaal moeten gebeuren? Heb inmiddels een afspraak staan bij de huisarts, maar vind het toch allemaal een beetje eng. Ben iemand die zich snel zorgen maakt om haar kleine en hoop graag wat ervaringen te mogen horen. Groetjes!
Mijn dochter kijkt soms een beetje scheel als ze moe is. Dit kan ook het geval zijn geweest bij jou. Een lui oog is niet zo erg, de pleister ziet er niet zo mooi uit maar zelf hebben ze er niet echt last van. Ik zou me niet teveel zorgen maken, er kan zoveel tegenwoordig! Succes!
Nee, hij was niet moe, was zelfs heel actief. Hehe, zorgen maken gaat vanzelf, daar kan ik jammer genoeg niets te doen. Idd maar even afwachten.
ik krijg het ook steeds vaker over onze zoon te horen. en idd het viel mij laatst ook op toen ik hem op bed legde. hij keek scheel. nu heb ik het idee ook bij jesse dat als hij moe is dan begint zijn ene oogje wat te trekken. dus ik lees even mee in dit topic. ik hoop dat ze het bij het cb volgende keer ook zien want de laatste keer heeft ze met een lampje er in geschenen maar toen heeft ze niks gezien. en ik wist het toen nog niet hahaha
Onze KA zei dat de kindjes tot 1 jaar scheel 'mogen' kijken. Het heeft dan meer te maken met de coördinatie van de ogen. Ze kijken soms met maar één oog. Zolang ze de diepte niet helemaal goed kunnen zien (weet niet met hoeveel maanden dit komt) kunnen de ogen alle kanten op dwalen. (mij hebben ze ooit op het cb duidelijk gewaarschuwd dat mijn dochter een hart-ruis heeft. Ik rot geschrokken, naar de HA doorverwezen. Bleek het gewoon een verkoudheid te zijn )
Ik ben het helemaal met adi eens. idd mogen ze tot 1 jaar scheel zien. Hier een artikel waar het in beschreven staat: Scheelzien - Babyopkomst.nl Groetjes Kim
een vriendin werkt ook doorverwezen omdat haar jongetje leek te loenzen, vooral op foto's was het duidelijk zichtbaar. maar wat bleek, omdat hij een brede neusbrug heeft lijkt het, vooral bij het opzijkijken, dat hij loenst, maar in feite verdwijnt er een stukje oog achter de neusbrug en dat geeft dus dit effect. bij haar hoefde er dus niets te gebeuren, ik zal niet zeggen dat het met jou kindje ook zo is, maar wilde toch ook even een andere kant van het verhaal vertellen. succes! joyce
Mijn dochter kijkt ook wel eens scheel Vooral als er iets dichtbij komt (net zoals bij jezelf, met je vinger bij je neus), ziet er heul grappig uit! Heb er ook wel foto's van. Het wordt wel steeds minder, en soms idd met 1 oog nog.
Oh wat een enorme geruststelling dat het allemaal wel mee kan vallen en dat het niet per se een oogafwijking hoeft te zijn. Ben me wel rot geschrokken hoor, maar ik denk vooral door de manier waarop de KA van het CV het bracht. Heel droog, absoluut niet geruststellen alsof ze het had over een verkoudheid. Ach, we wachten even de afspraak met de HA af. Dank jullie wel!
ons ukje heeft het ook een periode gehad dat het leek of ie scheel keek , maar met de tijd is dit gewoon weer weg getrokken . hopelijk is dit bij jullie ook het geval , en anders is zo'n pleister ook geen mega ramp toch?!