(he, vraagje, mogen ze zo jong al pindakaas eten? ik dacht van niet ivm. pinda's en allergiën. Ik heb hier ook nog pindakaas staan en wou dit ook aan Tim geven, maar toen bedacht ik dat van die noten. Maareuh, kortom, mag pindakaas al?)
Eventjes snel afspoelen in de wasbak... 10,5 maand oud. Pastte ze nog net in toen. Ze had vreselijk zitten knoeien, omdat mama even niet goed oplette en de appelstrooppot lekker binnen handbereik had laten staan...
En eentje om het af te leren... 10 maanden oud... Kerstcadeautjes uitpakken op de bank bij opa en oma. Met lekkere rode koontjes van de open haard
Pindakaas is een sterk allergeen. Dat houdt in dat àls je kindje aanleg heeft om allergiën te ontwikkelen, je beter geen pindakaas kunt geven tot ze hun afweersysteem 100% hebben opgebouwd (zo rond 12 / 14 maanden). By the way: Pinda's zijn géén noten, maar peulvruchten. Meeste mensen met Pinda allergie zijn ook allergisch voor bonen en erwten e.d. en niet voor noten. Mensen met een noten allergie zijn meestal ook niet allergisch voor Pinda's. Dus beter niet meteen starten met pindakaas als er allergieën voorkomen in de directe familie. Voor de zekerheid wachten tot ze 1 jaar of ouder zijn.
Wat een mopjes allemaal! Hier eentje van mijn 20,5 maanden oude bikkeltje! Pindakaas? Hier wel een overgevoeligheid voor peulvruchten maar dan voor het zetmeel wat erin zit, toch zoontje pindakaas gegeven (maand of 7) na overleg met HA. Ging helemaal goed (kan zelf ook prima pindakaas eten). Goed kijken naar overgevoeligheden / allergiën in de familie!!
Bedankt WenT en Cygnet2 voor jullie antwoorden. Er komen geen allergiën voor in onze familie. ik ben ook niet bekend met de termen, vandaar dat ik ze verkeerd benoemde Tim heeft al verschillende soorten bonen gegeten (snijbonen, sperziebonen, peulen, etc) en erwten gaat ook goed. Wanneer ik hem brood geef, zal ik eens een klein stukje insmeren met pindakaas om te kijken of hij allergisch is. (of moet ik dit eerst op een onzichtbare plek op zijn lichaam smeren haha nee grapje)
Hoi Lieselot, Wees blij dat je niet bekend bent met de termen, dat wil zeggen dat je je er niet in hebt hoeven verdiepen... Een klein stukje insmeren zal niet werken. De meeste allergieën bouw je op. Dat wil zeggen dat er de eerste keer nog niet zoveel aan de hand is, de tweede keer wat meer, de derde keer nog meer... en voor je het weet is het in één keer flink mis Maar als je zoontje niet reageert op erwten en andere peulvruchten, zal het ook met pinda's wel meevallen, verwacht ik. Je kunt 'm ook gewoon een pot pindakaas geven... dan smeert hij vast zichzelf wel in
daarin is hij wel goed, die kleine donder Ik ben idd. blij dat Tim geen "bijzonderheden" heeft, als ik het zo mag uitdrukken. Hij heeft wel een redressiehelmpie maar goed, dat gaat er ook binnen een paar maand af.
dit is een van mijn favoriete Ben een paar weken oud Bekijk bijlage 69445 spinnekop en wat komen er schatten voorbij !!
ik heb natuurlijk,net als jullie,alleen maar schattige foto's maar deze is toch wel de winnaar bij mij. mijn grote trots Femke Bekijk bijlage 69451