Stappen in de mmm

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door EnBee, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Hallo dames,

Helaas zitten ook wij alweer een jaar in de mmm (nu 2jaar weer een zwangerschapswens). Helaas nog zonder enig resultaat. Vandaag weer een gesprekje gehad met de gyn, maar weer niks mee opgeschoten. Begrijp me niet verkeerd, zij probeert ons ook te helpen, dat begrijp ik. Maar toch denk ik, dat ik niet geheel serieus genomen wordt. Mijn vraag is echter, wat voor stappen hebben jullie doorlopen in de mmm en waar waren jullie na 1 jaar? Welke onderzoeken en/of behandelingen hebben jullie tijdens het "eerste jaar" ondergaan?

Graag hoor ik van jullie.

2. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Jaar 1 2009: zelf thuis geprobeerd. De laatste 4 maanden mijn temperatuur, bloedverlies, gemeenschap bijgehouden.
    Jaar 2 2010: Mijn eerste stap was naar de HA gaan voor een verwijzing naar de ferti poli.
    Toen ik die had is ook meteen het zaad van lief onderzocht.
    Bij eerste poli afspraak is zaad besproken (goed) en een echo gemaakt die afwijkingen liet zien.
    Vandaar een maand later laparoscopie en vooraf uitgebreid bloed onderzoek.
    Na de operatie nog een paar maanden bloedonderzoek om afwijkingen te bewijzen.
    Toen begonnen met hormonen.
    Toen die niet genoeg hielpen ben ik voor 2nd opinion naar academiwsch centrum gegaan. Daar een hsg en endometriumbioptie gehad. Wederom bloedonderzoeken.
    En echo's.
    Jaar 3 2011: Toen de IUI molen ingestapt. Toen de IVF molen
    Jaar 4 2012: in de ICSI molen...

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Okee, bedankt! Andere verhalen zijn natuurlijk nog welkom. Ik heb dus echt het idee dat ik "achter" lig. En dat komt niet omdat er te weinig tijd is om afspraken te maken oid, want als ik bel om een afspraak te maken, dan kan ik binnen 4 dagen terrecht.

Nog een vraagje, ik heb in februari een laparascopie gehad (incl hsg). Er waren geen afwijkingen of verstoppingen. Maar, nu zegt de gyn, dat ik (na de laparascopie) weer een half jaar zelf moet proberen, want er is nu een "reeële kans". Ik vind dat zo'n onzin, want ik heb toch al een jaar voordat ik bij de gyn kwam een reeële kans gehad? Moet iedereen dit? Volgens haar wel, maar volgens mij heb ik andere verhalen gelezen..

4. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Het schijnt wel zo te zijn dat als ze geen afwijkingen vinden dat de kans na een laparoscopie grote zijn omdat de eileiders schoon gespoten zijn tijdens de ok.
    Hierna heb je geloof ik 3 maanden meer kans op zwangerschap.
    Dus misschien een nieuwe afspraak over 3 maanden bespreken en dan zou ik als ik jouw was IUI voorstellen.

Deel Deze Pagina