Menstruatie of miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kaatjuh, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraagje: ik dach dat ik zwanger was omdat ik me zwanger voelde. Ik was erg misselijk, moe en veel plassen enz. Maar toen werd ik 4 dagen geleden, op de 20ste dus, ongesteld. Ik was wel te vroeg ongesteld geworden, want op de 1 of ander manier wordt mn cyclus ieder maand korter sinds mn vorige bevalling. Nou is het zo dat toen ik dus ongesteld werd ik extreem veel pijn had en heel veel bloed verlies met zwarte stolsels erbij (sorry). Tot nu toe, 4e dag dus, heb ik nog steeds veel bloedverlies en nog steeds klachten als misselijkheid, moe en hoofdpijn.
    Zou dit een miskraam kunnen zijn? Of kan je het verschil niet zien tussen menstruatie en miskraam?
    Ik heb wel eerder ook miskraam gehad, maar toen was ik al 5 weken zwanger en liep bij de gyn.

Wat denken jullie ervan?

Gr. K.

2. Alita

Alita Niet meer actief

ppff jeetje meid...mischien testen want je hcg moet nog in je lijf zitten dan?

3. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie Cindy. Ik weet niet of het nut heeft, want ik was nog niet eens overtijd. Ik ben zelfs te vroeg ongesteld geworden. Dus ik denk niet dat ik genoeg hcg in mn bloed had of heb.

Gr. K

4. Alita

Alita Niet meer actief

ja sommige meiden testen 2 maanden later nog positief....hoeveelste ronde is dit?

5. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmm misschien doe ik het dan wel..
    Nou, wij waren nog niet echt bezig met zwanger worden omdat ik pas 5 maanden geleden een keizersnede heb gehad. Maar nu willen we het wel, aangezien het na 6 maanden wel mocht. Dus ik kan niet echt over rondes praten denk ik :)

6. Alita

Alita Niet meer actief

ja probeer eens en ja verder weet ik het ook niet meid....je lichaam kan raar zijn nog van de bevalling...

7. Seth

Seth Niet meer actief

misschien een lompe vraag....
    maar: wat maakt het uit?

ook al heb je een vmk gehad... of ongi het resultaat is hetzelfde.. en geloof me.. dan kan je beter gewoon denken dat je ongi bent geworden en vol frisse moed de volgende ronde ingaan.....

(klink hard, maar spreek uit ervaring)

8. Alita

Alita Niet meer actief

nou vindt ik niet wil je toch weten?

9. Seth

Seth Niet meer actief

Waarom? wat schiet je ermee op....??

10. Alita

Alita Niet meer actief

niks maar je wilt toch weten of je zwanger was...niet de makkelijkste weg nee maar ik vindt het raar om maar te laten zitten eigenlijk...

11. Seth

Seth Niet meer actief

ik weet dat ik hard klink, maar zal het even uitleggen....

twee keer ben ik in de wolken geweest dat ik zwanger was......
    een keer tussen de zwangerschap van zoon en dochter in..... en de laatste keer was in oktober.....
    de foto van de test van de laatste keer staat in mn album....

ik was ongepland zwanger... en toen ik eindelijk op de roze wolk zat... pleurde ik er vanaf.....

Je hebt dan alleen maar verdriet..... 11 augustus was ik eigenlijk uitgerekend... het geeft alleen maar verdriet als straks die datum komt....
    zelfde als dat ik 5 december.. (uitgerekende datum van eerste vmk) niet kan vergeten........

Enige voordeel wat je uit het feit kan trekken is de gedachte:
    "ik weet dat ik zwanger kan raken".....

Ja dat klopt, maar als het niet blijft plakken heeft het ook weinig nut....

maw.... soms is het beter om dingen niet te weten... en "gewoon" ongi te zijn.....

12. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je voor je tip ;)
    Ik weet dat mn lichaam nog raar kan zijn, maar ik heb de afgelopen 5 maanden gewoon een normale cyclus en menstruatie gehad. Dit keer is het anders, vandaar...

Ik zie dat jij over 3 dagen kan testen? Hoeveelste ronde?? En ik duim voor je dat het raak zal zijn :D

Gr. K.

13. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mn berichtje van net was voor cindy bedoeld. Ik zag niet dat jullie nog meer reacties hadden geplaatst.

@Seth: Ik vind het heel naar voor je dat je zoiets hebt moeten meemaken. Het is ook erg en je zal verdriet hebben. Maar ik ben het wel met cindy eens. Ik zou het ook willen weten. Ik heb zelf eerder ook een miskraam gehad, het is klote maar toch vond ik het fijn om het te weten.
    En nu vind ik het zelfs belangrijker om te weten of het een miskraam is omdat ik dan kan weten of ik al een eisprong heb gehad. Ik geef namelijk nog volledige bv.

14. Seth

Seth Niet meer actief

volledige borstvoeding...
    In dat geval zou ik helemaal niet naar je lichaam luisteren....

ik bedoel... heb 9.5 maand borstvoeding gegeven... en 6 maanden volledig...

je wilt niet weten hoeveel zwangerschapstesten ik versleten heb....
    Niet alleen omdat ik natuurlijk helemaal niet ongi werd...
    maar had ook constant vage klachten als misselijkheid... buikpijnen... ongipijnen etc. etc. etc....

Door de borstvoeding "denkt" het lichaam soms dat het nog zwanger is... en als je kindje toevallig net regeldagen heeft.... kan je eisprong net uitgesteld worden.. (of niet plaatsvinden) waardoor je ongi ontregeld word....

Ik werd trouwens pas weer ongi na het stoppen met bv....

15. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoor inderdaad veel verhalen als de jouwe wat betreft volledige bv e.d.
    Maar de meeste vrouwen worden helemaal niet ongesteld zoals jij ook net zei. Ik namelijk wel, al vanaf mn bevalling. Ik heb gewoon een regelmatige cyclus gehad. Ik ben dus eigenlijk een uitzondering. Ik had vorige maand ook veel vruchtbare slijm verlies, vandaar dat ik dacht dat ik misschien een eisprong heb gehad. Ik ben nu begonnen met temp. om er zkr van te zijn.
    Ik heb afgelopen maanden trouwens geen last gehad van misselijkheid e.d..

Gr K.

16. Seth

Seth Niet meer actief

Tja ook al word je regelmatig ongesteld, wil niet zeggen dat je idd een eisprong hebt....
    zijn er trouwens wel meer hoor....(ik was samen met eentje de enige die juist niet ongi werden, bij januari mama's)
    zit bij het temp-topic ook eentje.. die regelmatig ongi werd... en geen ei bleek te hebben...
    en bij NOD december is er nu een zwanger.. gelijk na een keer ongi geweest te zijn....

dus tja.. met bv en cyclussen kan alles... maar kwaaltjes.. en idd hoofdpijnen etc. etc. etc.... pffff heb er zoveel van gehoord...

Heb je ei kunnen vinden met tempen?

ennuhh... je wilde toch nog niet zwanger worden... of stiekem toch wel...? anders wil cerazette misschien nog wel oplossing geven...
    (al was het bij mij niets...;))

17. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow zijn er wel meer dus, fijn om dat te horen :)
    Ik ben pas sinds gister begonnen met temp. Dus ik weet nog niet of ik al een eisprong heb gehad of niet. Zal ik binnenkort wel achterkomen dan.

Haha nee ik zei niet dat ik niet zwanger wilde worden, maar dat het niet mocht tot de 6e maand :p. Maar ik ben ook niet gaan klussen om zwanger te worden. Ik had gewoon geen voorbehoedsmiddelen gebruikt omdat ik ergens had gelezen dat als je lichaam niet klaar is om zwanger te worden, het niet zal gebeuren. Maar nu wil ik er wel voor gaan.. Dus ik hoop dat ik een eisprong heb..

18. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow ja, wat is cerazette eigenlijk?

19. Seth

Seth Niet meer actief

Door de bv... kan trouwens ook je lf fase (periode tussen eisprong en ongi )juist korter zijn (TE kort) zodat eitje zich niet kan innestelen. en heb je meer kans op een vmk......
    dus je antwoord wil op je oorspronkelijke vraag.....

Ja het kan......

20. Seth

Seth Niet meer actief

De enige (lichte) pil die je mag.... in combinatie met borstvoeding....
    (maar heb je niet nodig dan....:))

Deel Deze Pagina