zwanger/miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door bianca1711, 10 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    Hallo iedereen.

Ik vind het een beetje raar en moeilijk om hier mijn verhaal neer te zetten, maar ik probeer het toch.

Ik gebruik de pil maar heb tevens ook antibiotica, waardoor de pil minder of niet betrouwbaar is.

Nu heb ik ruim 3 weken geleden een schimmelinfectie gekregen en bloed sindsdien ook. Het bloedverlies is niet hevig, maar ik heb het wel iedere dag. Het bloed is vaak een beetje slijmerig, dus niet vloeibaar. In het begin was het bloed ook niet echt rood, maar meer bruinachtig.

Na de schimmelkuur heb ik mij laten testen op schimmelinfectie en soa, beide had ik gelukkig niet (meer). een Soa heb ik zowiezo nooit gehad.

Nu ben ik gisteren meer gaan bloeden en heb ook krampen in mijn buik. Het is wel de periode dat ik ongesteld moet worden, maar bloed wel meer als normaal. Ik heb gisteren ook wat in de wc zien liggen, maar dat zag ik pas toen ik doortrok. En toen was ik natuurlijk al te laat. Het kan natuurlijk ook een "bloedpropje" zijn geweest.

Ik heb totaal geen verschijnselen van zwanger zijn.

Misschien weten jullie wat het is, of hebben jullie ook zo iets meegemaakt.

Kan je trouwens achteraf zien of je zwanger bent geweest en een miskraam hebt gehad. Ik heb waarschijnlijk wel te weinig vrouwelijke hormonen van mezelf.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes bianca

20december moet ik naar de gynaecoloog

2. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Bianca,

moeilijke vraag waar ik niet echt een antwoord op weet, niet altijd maar meestal heb je wel zwangerschapssymtomen, deze had je dus blijkbaar niet.

Vroeger toen ik de pil nog nam, was mijn ongesteldheid de ene keer ook veel heftiger qua bloedverlies en pijn, dan de andere.
    Dus is individueel te bekijken.

Misschien eens navragen bij je arts of gynae, misschien heb je net wel meer bloedverlies bij deze ongesteldheid door die infectie die je had?

VOlgens mij kan je nu nog zien of je zwanger bent geweest, door een zwangerschapstest te doen, maar is individueel ook anders, volgens de hoveelheid hormonen die je hebt, en zoals je zelf aangaf, misschien valt dit dus niet op te sporen bij jou. Eventueel via bloedtest kunnen ze dit beter zien? Zwangerschapshormoon kan bij bepaalde vrouwen tot 6weken na MK aanwezig zijn.

groetjes
    flyke

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Lieve Bianca, was het alleen bloed wat je verloor - afgezien van het propje - of zaten er ook stolseltjes bij? Dat zou een signaal kunnen zijn van een hele vroege miskraam.

Bij mijn spontane miskramen had ik wel zwangerschapssymptomen (beetje maagzuur, beetje druk op en pijn in mijn onderbuik, luchtjes die ik ineens vies vond, opgezette onderbuik), maar na de bloedingen waren de zwangerschapstesten direct negatief.

Een week na één van mijn spontane miskramen heb ik eens een echo laten maken omdat ik zeker wilde weten of het zo was en of alles weg was. Bij deze echo konden ze zien dat er nog wat vocht in mijn baarmoeder zat, en daarmee werd dus mijn vermoeden van een miskraam bevestigd.

Voor je eigen gemoedsrust is het misschien fijn om je door de huisarts te laten doorverwijzen naar een verloskundige of gynaecoloog voor een echo. Was je niet zwanger, dan ben je i.i.g. gerustgesteld dat het geen miskraam was. Was je wel zwanger, dan kunnen ze i.i.g. zien of alles weg is.

Sterkte meid! Hopelijk was er niets aan de hand en was het gewoon een hevige bloeding.

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina