Hoi dames , onze kindjes liggen nog steeds op de IC , kindje van rozanna is geopereerd en is nog begonnen aan het herstel. Mijn zoontje word onderworpen aan allerlei onderzoeken. Hij heeft sepsis ( bloedvergiftiging ) gehad en is hier heel ziek van geweest, hiervoor heeft hij 7 dagen anti biotica via het infuus gehad en is herstellende . Ook heeft hij zoals ze dat noemen een prematuur ademhalingsysteem en word hiervoor behandeld medicatie . Reflux speelt ook nog een grote rol in het zuurstof tekort wat hij heeft gehad. Onze puzzel is helaas nog niet helemaal compleet. Liefs mjs
Meis, wat had ik graag een ander bericht gelezen dan allebei de kindjes nog op de IC. Wat heftig om zo met je kleintje te beginnen! Kunnen jullie het een beetje aan? Kan ik iets voor jullie doen?
Onze kleine boef is goedgekeurd door de cb-arts. Ze vond dat ze al een pittig ding was, al sterk in haar nek en volgt al heel secuur. Ze woog 3380 gram. Ze groeit dus niet heel hard, zo'n 100 gram per week. Ik moet over twee weken een keertje extra wegen. Ze had ook steeds enorm groene poepluiers, elke verschoning weer. Ze gaf me de tip om haar nog langer aan 1 borst te laten drinken, en überhaupt maar 1 borst, zodat ze minder voormelk kreeg. Dit bleek te kloppen, want na twee dagen kwam er een omslag van groen weer naar geel! Hopelijk groeit ze nu ook meer met die vetter melk. Ik ga de rest weer even bijlezen! X
Gefeliciteerd alle nieuwe mama's! Wat een mooie namen zijn er bij gekomen! Vast ook hele mooie kindjes! Heel veel succes Rozanna en MJS! Oh erg herkenbaar die inleidingsverhalen... Respect voor de dames waarbij het ook nog eens in een keizersnede eindigde. :x Maar is het waar: als je eenmaal die kleine in je armen hebt, vergeet je het snel? Bij mij klopte het wel! Ik begrijp mijn eigen lijf niet echt meer... Het vloeien leek allemaal vrij snel minder te worden, werd bruin en nu sinds een paar dagen werd het weer meer roder... Zou ik ongesteld kunnen zijn? Gelukkig heb ik geen hechting, geen scheurtje, niets, dus wij staan ondertussen op springen duurt lang! Welke oefeningen doen jullie? Bekkenbodemspieren aanspannen en ontspannen? Wel gek, ik kan mijn plas niet ophouden als ik aan het plassen ben. Herkenbaar? X
Vanmiddag bij het CB geweest en onze kleine meid weegt alweer 4740 gram!!! 9 ons aangekomen in bijna 4 weken tijd! Jeetje wat ben ik een trotse moeder! Alles is goedgekeurd door de arts bij het cb,kortom volop genieten hier!
ik loop inmiddels bij de fysio. Kan mijn urine moeilijk ophouden. Bij opstaan loopt het er zo uit. Ook bij inspanning als iets optillen of traplopen. Heel frustrerend.
Sterkte gewenst Mjs en Rozanna! Bah wat rot en verdrietig Bekkembodemoefening die ik doe is inderdaad het aanspannen en weer loslaten van die spieren. Op de wc tijdens plassen heb ik ook nog dat het moeilijk is om dan te proberen plas tegen te houden. Hier alles prima. Ik was zelf binnen een paar dagen na de bevalling weer op de been en ook het vloeien is na een week al gestopt. Met Lily ook alles prima;een zeer rustige baby die alleen maar slaapt en eet. 's nachts meldt ze zich 1x voor voeding om daarna weer verder te slapen. Heerlijk! Gister huisbezoek cb gehad en ze weegt nu 3520 gram,behoorlijk aangekomen dus!
Zo te lezen is iedereen erg druk met de baby's! Hier ook erg druk met de kleine en ook nog met het herstellen. Jolie doet het zelf heel goed ze slaapt 's nachts goed, overdag is ze wel huilerig maar beter overdag dan 's nachts. Zelf vind ik het nog erg tegenvallen. Ik heb nog heel veel pijn aan de bekkenbodem. Last gehad van verstopping wat een drama is dat dan! Nu zakjes gekregen maar nu ben ik weer aan de dunne Voeding wilde steeds niet beter worden door nog steeds zo veel pijn aan de tepels. Lactatiekundige vandaag geweest en hoogst waarschijnlijk is het spruw. Dus nu gaan behandelen en moet over 2 dagen verbetering gaan optreden. Ik kolf links nog steeds af want aanleggen kan echt nog niet dat geeft te veel pijn. Toch vandaag voor het eerst naar buiten geweest dat was pittig maar toch blij dat ik het gedaan heb.
Ha meiden, ben hier langggg niet meer geweest, moest jullie zelfs opzoeken want het topic was verplaatst naar 'de mamma's' Dank voor het medeleven, het leven is hier spannend, emotioneel en iedere dag weer anders! Kleine meid is intussen alweer bijna 4 wk en vorige week geopereerd aan haar hartafwijking. Onwijs indrukwekkend om daarna je kindje vrijwel onherkenbaar, opgeblazen door het vocht en vól met slangetjes terug te krijgen. Iedere dag is nu spannend... We doen steeds 2 stappen vooruit om dan vervolgens weer een stap terug te moeten doen. Ze is van de meeste slangetjes af, ook sinds gisteren de beademing, maar ligt nog steeds op de IC. Vandaag toevallig weer een dag dat ze niet lekker in haar vel zit en het niet te achterhalen is wat het probleem is, heel frustrerend. Of dat er ineens weer alarmbellen afgaan en alle artsen op de zaal rond haar bedje staan... niet leuk! De operatie is zelf trouwens heel goed gelukt! Ongelofelijk hoe knap men tegenwoordig is... Het is heel gek om moeder te zijn, maar je kindje niet bij je te hebben. Ik ben een beetje aan het 'parttime moederen'. Ook de BV is niet op gang gekomen door het kolven, alles kostte me teveel energie. Gek om te moeten zeggen dat ik mijn kindje gewoon nog helemaal niet goed ken. Geen idee wat straks haar ritme zal zijn... We hopen eind volgende week met haar naar huis te mogen... maar eerst maar eens van de IC af, hopelijk eind van deze week naar de Medium Care... Hoop over een poosje hier weer lekker mee te kunnen kletsen. Alles is zo anders als bij jullie, met de baby lekker thuis... Daar kan ik me simpelweg nog helemaal geen voorstelling van maken! Mijn kindje ligt aan de draadjes, nog geen stap mee kunnen lopen... altijd maar op schoot, heel dichtbij het bedje, omdat de draadjes niet lang genoeg zijn... Hoop dat daar heel snel verandering in mag komen!! Liefs!!
Rozanna klinkt nog erg spannend allemaal. Ik leef erg met jullie mee. hopelijk mogen jullie haar snel mee naar huis nemen.
Hallo dames! Hier gaat het supergoed het is echt zo leuk met zijn vieren we zijn echt aan het genieten! Morgen word mijn kleine grote meid alweer 3 jaar pfff wat gaat dat snel! Heb nog geen foto hier geplaatst dus bij deze! Heel veel sterkte mjs en rozanna hoop dat het snel weer beter gaat!
Rozanna (en Mjs) sterkte ik weet een klein beetje hoe je je voelt al ligt mijn kindje natuurlijk nog niet zo lang als die van jullie in het ziekenhuis! Bij ons ging gister in de ochtend alles super en ze was van couveuse naar het bedje gegaan in d'r eigen kleertjes, van de sondevoeding af en toen gisterenavond ging het even helemaal mis.. 39 graden koorts, ze hebben een ruggenprik gedaan en ze moest weer in de couveuse met alle toeters en bellen. Ze hebben de meeste uitslagen terug en daar was niks in te vinden. Nu hebben ze de antibiotica veranderd en vandaag is ze helemaal weer opgeknapt dus hopelijk gaat dat zo verder! Had de kraamweek ook heel anders voorgesteld. Mijn hechtingen zijn er uitgevallen en wat een opluchting is dat, heerlijk! Zitten en lopen gaat veel beter.. Nu nog de grote boodschap zeg maar. Liefs
Mooie kindjes loqka! Geniet ervan! Fijn dat t beter gaat nu angels,wanneer mag ze met jullie mee naar huis?
Hier vandaag consultatiebureau geweest. Jochem doet het super zeiden ze! Hij is nu 5.5week, is 55cm en weegt 4475gr! Hij wordt al een "grote" vent