Heb morgen om 10.15 ctg en om 11.00 gesprek met de gynaecoloog ben heel benieuwd. Aan de ene kant wil ik niet dat ze ingrijpen maar aan de andere kant mag hij er wel uit. Hoop nog op morgen 14-4-14
Spannend. Ik ben ook heel benieuwd. Wat dat betreft is het een beetje dubbel allemaal hé. aan de ene kant ben je er klaar mee en aan de andere kant wil je gewoon tot de 40 weken lopen morgen is wel en super mooie datum voor een geboorte hihi. Maar ik denk dat dat er voor mij iig niet in zit. Ik heb woensdag weer een controle. Bij mij is het afhankelijk van hoe de kleine het doet en hoe mijn bloeddruk en suiker uitslagen blijven voordat ze over inleiden beginnen. Ze hebben wel aangegeven dat het makkelijker zou zijn vanwege dat ik op tijd kan stoppen met bloedverdunners gebruiken maar omdat de kleine het zo goed doet (op het indalen na) willen ze het nog aankijken
Ik heb morgen nog een afspraak bij mijn gyn,en daarna is het de dagen aftellen Jullie horen het echt wel als t geboren is Niemand weet t hier ook alleen mijn schoonouders voor de opvang van de jongens Verder voel ik nog niks,vrij drukke baby nog,dus nog even van genieten,voor mij is dit ook de laatste zwangerschap
Ook spannend dus. ja wilde wel de 40 weken vol maken maar 41 en misschien 42 nee dank je. De baby is nog heel druk vooral als ik iets op mijn buik leg zoals de tablet dan begint hij te schoppen. Vooral mijn ribben hebben het zwaar te voortduren haha maar dan geniet ik er wel weer van. Maar hij mag nu wel komen ben zo benieuwd
Hehe daar ben ik dan eindelijk ! Normaal gesproken had ik wel via de whatsapp groep laten weten dat ik bevallen ben, maar waarschijnlijk ben ik mijn telefoon verloren toen we met spoed naar het ziekenhuis gingen, dus voorlopig geen whatsapp berichten van mij.... Op donderdag 10 april 2014 om 22.15 uur zijn wij de trotse ouders geworden van dochter Lyana Hermalien. Ze weegt 2825 gram en is 48 cm lang. Kort bevallingsverhaal: in de nacht van dinsdag op woensdag zijn mijn vliezen gebroken, maar de weeen wilden niet doorzetten helaas. Verloskundige langs geweest, ik moest nu binnen 24 uur weeen hebben, anders zou ik over worden gedragen aan het ziekenhuis. Woensdagavond nog niks gebeurd, verloskundige nog een keer langs geweest, die stuurde mij door naar het ziekenhuis voor een CTG en een echo. Er waren wel wat weeen geregistreerd, maar niet voldoende, dus ik werd weer naar huis gestuurd en moest me de volgende ochtend weer melden voor weer een CTG en echo als er 's nachts niets zou gebeuren. Donderdagochtend weer naar het ziekenhuis, nog steeds geen weeen, maar ze wilden nog niet beginnen met inleiden, daar wilden ze nog een dag mee wachten, dus voor de volgende ochtend een afspraak gemaakt om in te leiden. Donderdagmiddag kreeg ik wat zwaardere krampen, dus toch voor de zekerheid weer naar het ziekenhuis. Weer aan het CTG, er waren wel wat weeen, maar wederom niet genoeg om me te houden in het ziekenhuis. Ik was er nu heilig van overtuigd dat ik ingeleid zou worden, en ik was ook teleurgesteld omdat ik elke keer naar huis gestuurd werd. Dus wij weer naar huis, we waren nog geen kwartier thuis of ik kreeg een weeenstorm, om de 2 minuten en heel erg heftig ! Ik moest weer terug naar het ziekenhuis, dus om half negen 's avonds weer in de auto gegaan en mijn vriend is met 170 naar het ziekenhuis gereden ! Is maar goed ook dat hij zo hard gereden heeft, want het ging echt razend snel ! Ik kwam aan in het ziekenhuis, bleek ik 4 cm ontsluiting te hebben. 10 minuten later kreeg ik persdrang, ik werd getoucheerd en had gewoon volledige ontsluiting !!!! Ik heb drie keer geperst en toen lag mijn mooie meisje al op mijn buik !!! Al met al heb ik in totaal dus best een lange bevalling gehad vanaf het moment van vliezen breken, maar vanaf de eerste wee tot aan de bevalling zelf heeft het nog geen anderhalf uur geduurd...... Omdat ik langdurig gebroken vliezen had moesten Lyana en ik een nachtje in het ziekenhuis blijven, maar vrijdagmorgen om 10.00 uur mochten we lekker naar huis. Het gaat allemaal hardstikke goed, borstvoeding gaat echt geweldig goed, ik heb een ontzettend leuke kraamhulp en we zijn écht een heel gelukkig gezinnetje ! Nu gaan we volop genieten met z'n vijven !!!!
Wat een verhaal, Mom2be!! Maar wat fijn dat je nu lekker thuis bent en dat je zo aan het genieten bent! Van harte gefeliciteerd met je meisje!! Een mooie kraamtijd toegewenst!!
hey lieve meiden, alle mama's die bevallen zijn een dikke proficiat, heb hele mooie beebjes allemaal voorbij zien komen! topprestatie! en de nog zwangeren, geniet nog even meiden want als ze er eenmaal zijn..! time flies het lukt mij nog niet om mn bevallingsverhaal neer te zetten het is allemaal heel chaotisch gegaan en van alles mis met systemen en.. langer in het ziekenhuis moeten blijven ivm koorts bij mezelf en voor de kleine zelf en recente berichten betreft effecten en bepaalde medicaties moest ze ook gemonitord worden het lukt me allemaal even niet om t op een rijtje te krijgen, ook de 1,5 week voor de bevalling een en al gestress over me gehad, de zwangerschap, de bevalling kan moeilijk genieten, veel foto's om terug te kijken en te relativeren daarnaast was de billie waarde steeds op randje (leverwaarde/geel zien) ze heeft een klap gehad van infuusvocht die te hard liep waardoor ik en zij helemaal opgeblazen waren (en nog een beetje) ze heeft dus ook een vals geboortegewicht vanochtend was de bloedwaarde eindelijk aan t afzwakken anders waren we terug opgenomen geworden, verder zelf weer koorts en typsche pijn elke dag komt de vk om in de gaten te houden het zou mn blindendarm kunnen zijn. gelukkig t/m donderdag kraamzorg zoiezo borstvoeding loopt als een trein, nog harder lopen nog steeds de tranen schatten van collega's om me heen en super verloskundigen
@musty, Wat balen dat je kraamtijd zo moet beginnen!! Hopelijk knappen jullie snel weer op zodat het genieten kan beginnen. Gelukkig houden ze jullie goed in de gaten, zo te lezen.
zal ook mijn bevallingsverhaal ff kort hier neerzetten: 6april om 21.00u, ik stap uit bad, droog mezelf af en merk bij het afdrogen dat ik de slijmprop verlies. Spannend! Maar ja, blijf ik mezelf zeggen, het kan nu ook nog gewoon 2 weken duren.. Diezelfde avond en nacht blijft het rommelen, ik merk dat ik nu echte weeen begin te krijgen en herken het nog van mn vorige bevalling. Toch blijft het onregelmatig, maar wel steeds pijnlijker. Man gaat naar bed en ik probeer ook te slapen, maar krampen worden steeds erger, dus ga ik naar beneden. Zet mn weeen App aan en blijf wat wegzuchten en kijken op dit topic. Bij Mariannetje, schijnt hetzelfde aan de gang te zijn.. Om 1.00u (inmiddels 7april) naar de wc, ik verlies nog veel meer van de slijmprop en nu ook met meer bloed erbij. Vanaf dan meer regelmaat in de weeen, ik zoek nog ff op de site van de verloskundige wanneer ik mag bellen: weeen om de 5 min, voor minimaal een uur.. Rond half 3 zijn ze om de 5 min en houden een minuut aan, 3kwartier later ook nog, steeds pijnlijker. Man wakker gemaakt en gevraagd om zoontje naar oma te brengen. Ik bel oma dat ze eraan komen. Daarna verloskundige, ook zij komt snel, net wanneer mn man ook weer binnenkomt. Na toucheren blijkt ik al op 4cm te zitten, harttonen baby zijn niet goed, slaan steeds een slag over. Meteen naar ZH. Onderweg nog 3 weeen in een ritje van 10min. Aangekomen blijkt hartritme nog over te slaan daarom nu klinisch. Nu ruim 5cm ontsluiting! Vliezen worden doorgeprikt. Weeen steeds heftiger en na een uur krijg ik persdrang, maar zit nog op 8cm. Dus wegpuffen. HEL!! 15min later op 10cm, eindelijk meepersen, na 8min is hij er dan. (in totaal net 2u in het ZH). Laatste fase toch stress gehad, in vruchtwater gepoept bij persen. Kinderarts komt extra controleren, ook om hartje te controleren, alles nu gelukkig goed. 3 uurtjes later mogen we naar huis
z al e en poging doen voor mn bevallingsverhaal. . Begon op 5 april zaterdagmiddag. .krijg bandgevoel..strakke wat pijnlijke bovenbuik. .ik gebeld naar zh en moet meteen komen..ctg is goed alleen mn bloeddruk is hoog en zakt ook niet. .Gyn komt na een uur vertellen dat k waarschijnlijk moet blijven en de kleine geboren gaat worden..ok..das wel heel snel allemaal ineens maar wat moet dat moet. .Niet veel later komt Gyn terug en zegt dat k moet blijven en of zondag of maandag ingeleid ga worden..pfff wel heeel spannend allemaal zo ineens..savonds nog keer ctg en bloeddruk. .die nacht heb k niet lekker geslapen. .en volgende ochtend zondag 6 April weer ctg en bloeddruk en kwartier later staat de Gyn voor mn neus met de mededeling dat ze vandaag wil gaan inleiden..zo gezegt zo gedaan. .ik ml gebeld en om kwart voor 10 naar de verloskamers. .10 uur wordt de eerste tablet ingebracht en die lijkt zn werk te gaan doen is op de ctg van half 2 zichtbaar..harde buiken komen en gaan en t lijkt vanzelf opgang te komen..om kwart voor 4 blijk k rond de 3 cm ontsluiting te zitten en de Gyn breekt mn vliezen..warme golven lopen eruit en niet veel later komen de weeën opgang..rond 7 uur ist niet te houden. .flinke rugweeen en de Gyn kijkt hoeveel cm er is..4 cm..ik vraag om pijnstilling en om half 8 wordt de ruggenprik gezet..wat een heeeeerlijk spul! Om half 9 komen mn ouders even kijken hoe het gaat. .en om half 10 heb k 7 cm..we schieten eindelijk wat op..alleen ik blijk misselijk te zijn en ga over mn nek..harde buiken blijven sterk aanwezig en voel druk vanonder. .om 23.15 constateert de Gyn volledige ontsluiting alleen mn weeën zijn niet lang en krachtig genoeg. .ondertussen komen ook mn schoonouders aan int zh..ik wordt aangesloten op een pomp die de weeën krachtiger en langer gaat maken. .dit heeft snel baat en half 1 op 7 April mag k gaan meepersen..maar tijdens de persweeën ga ik weer overgeven en de kleine lijkt t benauwd te krijgen. .meteen wordt alles in actie gezet en nog een Gyn erbij gehaald en de vacuümpomp ook..deze wordt direct aangesloten en tijdens een wee knipt de Gyn me in..na 4 of 5x persen en Gyn meetrekkend aan de pomp wordt om 01.01 uur ons manneke Jayvin geboren..flinke toeter op zn achterhoofd. .maar doet het meteen heel goed! We moeten 24 uur blijven vanwege mijn bloeddrukwaardes en zijn achterhoofd. .en dinsdag 8 april mogen we naar huis..inmiddels issie 7 dagen oud en groeit goed..hij is goed aangekomen en bv is goed op gang..wij genieten vol op van hem!
Ja zeker weten hoewel ik nu het idee heb dat hij mijn maag inhoud naar boven schopt. Ik sla de bevalling verhalen even over aangezien ik er zelf deze week hopelijk aan mag geloven
Oef dat is inderdaad geen prettig gevoel. Ik heb het met maagzuur af en toe. Verstandig dat je dat doet. Als je al een beetje angstig of iets bent moet je die ook zeker niet gaan lezen. Aangezien het bij de een heftiger is als bij de ander. Ik ben er wat dat betreft erg rustig onder en heel veel mensen snappen niet dat ik dat kan.