De april 2017 mama club !

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MelZoe, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Pfff ziek :( verstopte en lopende neus tegelijk, overal snot (sorry!), hoofdpijn, pijnlijke ogen, lichte koorts... Ben nu 2 dagen niet gaan werken.
    Hopelijk snel beter!

Birgit: hier ook moeilijke nachten. Ze slaapt zo slecht. Dan wordt ze krijsend wakker en wil niet terug slapen. en in haar slaap ook veel kreunen enzo. Weet echt niet wat het is... Zo vermoeiend! Hopelijk bij u snel beterschap in het doorslapen.

2. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Stilletjes hier...
    Geen spannende dingen meegemaakt dit weekend? :)

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.758
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Haha Hier vaak rustig in het weekend. Hier vooral een saai weekend.
    Ben bezig met Livvy en op potje plassen. Gisterenmorgen voor de eerste keer geplast op het potje. Daarna niet meer. Maar werk dat het nog te veel voor me is na het plaatsen van de cerclage. Hele tijd steken dus weer even een stapje terug. Maar goed als ik nu vraag of ze op het potje wil plassen zegt ze nee.
    Wel valt me op dat ze sinds een paar dagen veel nieuwe woorden zegt.

Jij een leuke weekend?

4. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Ik ben nog steeds ziek. Vandaag naar de dokter geweest en moet nog een hele week thuisblijven. :$ best lang, want ben al van donderdag thuis.

Mijn broer en schoonzus verwachten 4 november hun eerste kindje, waarvan ik meter mag zijn. Ook een jongetje, naam mochten we nog niet weten. Vandaag zei de gyneacoloog dat ze al 1 cm ontsluiting had en gaf het nog 2, maximum 3 weken. Best spannend!

Rylie: niet teveel ineens willen doen he! Voldoende rusten. Welke woorden kan ze al zeggen? Hier begint het nu ook stilaan: mama, papa, dada (als ze weggaat), ham (bij een nieuwe hap). En als Maya de bij opstaat, zingt ze mee met het liedje :) heel lief!

Hebben jullie al namen voor jullie baby?

5. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hoi dames,
    Hier idd een heel druk en niet zo een leuk weekend gehad. Het was zo ongelooflijk druk dat ik zondagavond gewoon door men benen zakte en die nacht ook niet heb geslapen van de pijn in men buik. 's Morgens dan ook maar meteen naar het ziekenhuis gebeld wat ik moest doen. Als er bloed aan te pas kwam moest ik meteen naar daar komen. Maar ik kreeg te horen dat ik moest afwachten. Wrs was het idd gewoon van het te drukke weekend dat mijn baarmoeder hierop reageerde. Het zou dinsdagmorgend (vandaag) over moeten zijn, zoniet dan zou ik worden opgenomen en onderzoeken starten. Gelukkig was gisterenavond na veel rusten de pijn bijna helemaal weggetrokken. Wat was dat even schrikken seg!
    Ik ga nu toch maar eens een deftig plan opstellen om al mijn huishouden enzo gedaan te krijgen zodat ik toch nog voldoende rust heb. Lukt het hier niet mee dan zal ga ik mss toch maar halftijds werken. Tijd zal het ons leren.

Dat ziek zijn is verschrikkelijk he Marrit. Ben 2 weken geleden ook goed ziek geweest: Een kopvalling met oor en keelontsteking en ook koorts. Heeft bij mij anderhalve week geduurd maar zal bij jou wel wat sneller over zijn want jij bent zo slim om niet te gaan werken ;) Goed rusten he meid! Lekker uitzieken!

Lukt het al goed Rylie op het potje? Hier nu 2 pogingen achter de rug, maar ze wil gewoon niet op het potje gaan! Grrr! Ze zegt dat ze moet gaan, we zetten haar op het potje, na even zitten gaat ze van het potje af en doet dan doodleuk pipi of kaka in haar broek! Ergernis! :p

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.758
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Marrit. Beterschap meid. Hopelijl voel je je snel beter!! Lekker even een weekje uitrusten en je focussen op jezelf.

Bert. Wat schrikken zeg. Gelukkig voel je je al wat beter. Ook een plan mischien voor als je moet werken. Of iets minder gaan werken. Weet niet hoe dat werkt in België.

Potje. Ze heeft nu 1x echt geplast op het potje. En 4x er opgezeten toen ze ja zei als ik vroeg op ze moest plassen. Ze zegt nu alleen steeds nee dus dan niet. Ik probeer het echt op haar tempo tw doen en niks te dwingen. Komt wel.

7. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Birgit: als ik kon, was ik gaan werken hoor, maar sta in het onderwijs en dan zijn we verplicht om thuis te blijven. Mss maar goed idd! ;)
    Verzorg jezelf goed! Met je nieuwe baby'tje moet je voorzichtig zijn he!

8. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Er heerst weer griep begrijp ik als ik om mij heen kijk! Beterschap Marrit!

Morgen de 12 weken echo (net geen 12 weken - echo,haha) echt spannend!

9. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Marrit: Gewoon lekker thuis blijven meid, tuurlijk! Ik ben gewoon te koppig om toch te gaan werken, weet ook wel dat het beter is om thuis uit te zieken.. Ach ja ;) Ben je al beter ondertussen?

Hoe is je echo geweest Mel?

Ja, ik dwing ook niet, daarmee over enkele weken weer proberen. Ik lees heel veel dat als een kind er klaar voor is op een dag of 2 zindelijk is. Dus wij wachten gewoon af en proberen af en toe. Hopelijk is het bij jullie snel helemaal gelukt he Rylie!

Hier nog wel wat last van steekjes in men buik af en toe maar ook best veel stres op het werk, hangt wrs wat samen. Bijna weekend! whoop whoop! :p Straks een avondje uit naar Gent, ben eens benieuwd hoe lang ik het kan trekken na zo een zware week. Achja, gewoon nergens aan denken en lekker genieten ga ik doen! :D

10. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.758
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mel. Hoe was je echo??

Bert. Hmmm zou hier ook nog wel even duren. Ze blijft nee zeggen. Hahahaha. Idd als ze ee aan toe is dan is het zo gebeurt.
    Geniet van je avondje uit!! En daarna van je weekend.

Ik wil juist wel weer gaan werken maar durf niet. Veeeeel te bang dat het fout zou kunnen gaan. Ik verveel me zo thuis.
    Oh L ivvy mag 14november voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Ben zo benieuwd wat ze er van gaat vinden. Grote stap weer.

11. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    De echo was helemaal top! Blijk ik toch nog 5 dagen verder te zijn, helemaal blij natuurlijk :) ik heb veel beweging gezien en het hartje mooi gehoord

12. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Gisteren ben ik meter geworden van een prachtig ventje : Lando. Beetje rare naam, maar het went al :)
    Zo kijk ik weer extra uit naar mijn eigen kleine kereltje... :D

13. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Hier weer een druk maar fijn weekend achter de rug. Hebben zondag weer 30km gefietst maar deze keer zonder ineenzakken nadien :D gelukkig! Ben stiekem al een beetje aan het aftellen naar de echo maar is nog meer dan een week :p

Rylie: Ik zou toch nog wat thuis blijven als je zo veel schrik hebt.. Die stress is natuurlijk ook niet goed voor de kleine spruit he. Ik zou pas terug aan de slag gaan als je jezelf er 100% klaar voor voelt. Ik weet niet echt wat peuterspeeltuin is maar veel succes voor Livvy dan!

Leuk dat de echo weer helemaal in orde was Mel!

En een dikke proficiat aan de meter! Is idd geen alledaagse naam maar went wrs snel ;)

14. csods

csods Actief lid

1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Hallo dames ,

Hoe gaat het bij jullie? Wanneer gaan jullie een geslachtsbepaling echo doen?

Ik heb heel veel last van misselijkheid en spugen. Al gedurende mijn zwangerschap maar sinds een week toch wel echt veel meer last. Iemand een tip hiervoor of heeft iemand hier ook last van?:(

15. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Ik denk dat ik voorlopig de enige ben die het geslacht al weet. Ik denk dat iedereen het bij de volgende geplande echo wel kan zien.

Ik heb geen last meer van misselijkheid. Ik postte het al eerder, een drankje tegen misselijkheid. Warm vers geperst appelsiensap met gember even laten koken. Heel lekker en hielp mij toch wat. Veel beterschap!

16. csods

csods Actief lid

1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Wat leuk ik zie dat je een jongetje krijgt. Ik heb de geslachtsbepaling echo gepland op 27oktober. Heel benieuwd! Ik ga het eens proberen hopen dat het ook bij mij werkt! Dankje

17. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Hopelijk kunnen ze het dan zien Csods. Jammer dat je ook zo misselijk bent. Hier is het gelukkig zo goed al over. Nog heel af en toe last van. Ik hoop voor jou dat het middeltje van Marrit helpt, hier heb ik gewoon uitgeziekt.

Als de gyn het geslacht kan zien volgende week dan weten wij het 12 november. We gaan een gender reveal cake laten maken door men beste vriendin en dan aansnijden als de familie er is op de eerste verjaardag van mijn jongste. Dus hier nog wel even geduld hebben :)

18. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.758
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier de misselijkheid ook weg. Alleen soms nog na mijn ontbijt erg misselijk maar goed daar kan ik mee leven
    Hoop voor je dat het snel weg gaat COCDS. Kun je toch even wat meer genieten. Hier had iemand ook van de armbandjes. Seebands ofzo iets. Goede naam even kwijt.

Hier weten we het geslacht als het goed is volgende week maandag. Kan niet wachten. Iedereen gokt nu op een meisje. Maar 1 of 2 zeggen jongen. Ik denk ook meisje.
    En voor de gein ook is naar de chinese kalender gekeken zei ook meisje. Bij livvy klopte het maar geloof er niet zo in. Hahahaha

19. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Rylie: bij mij klopte de Chinese kalender ook 2 maal! Dus wie weet!
    Ik had wel echt 2 keer een duidelijk voorgevoel dat correct bleek te zijn, dus ik denk dat je dat als mama wel wat kan aanvoelen. :)

Hier krijg ik stilaan weer wat meer beweging in mijn buik. Ik voel hem duidelijk ronddraaien of stampen. Zalig gevoel dat ik wel heb gemist! :D

20. csods

csods Actief lid

1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Ik hoop het ook want ik kan zo niet zo genieten helaas. Dat is inderdaad wel heel leuk! Heb je zelf een voorgevoel meisje of jongen?

Rylie

Wat fijn voor je dat de misselijkheid weg is! Wat spannend maandag al nog eventjes hoop ook voor je dat je het dan kan zien. Chinese kalender zegt bij mij ook meisje maar heb een enorme voorgevoel voor jongen geen idee waarom. Ga je het wel vertellen of houden jullie dat voor jezelf??

Deel Deze Pagina