wat leuk dat er al veel van jullie het geslacht weten. hebben jullie dit speciaal ergens laten doen? ik krijg volgens mij namelijk geen echo meer tot de 20 weken echo. wanneer voelde jullie voor het eerst jullie beebje? bij mijn zoontje voelde ik voor het eerst gekriebel rond de 15 weken. ook dit keer ligt mijn placenta weer achter en dacht van de week toch al een paar keer een kriebeltje te voelen. dit leek mij opzich best vroeg aangezien ik 15 weken al vroeg vond de vorige keer.
Kelien: kan het zijn dat je van Nederland bent? Hier in België krijg je ongeveer om de 4-5 weken een echo. Mijn vorige was op 13 weken, toen was het geslacht al te zien. Mijn volgende is op 18 weken. Bij mijn eerste kindje voelde ik haar rond 17 weken, maar kon het pas echt benoemen met 20 weken. (Dacht eerst dat het mijn darmen waren) Nu heb ik hem gevoeld rond 12 weken. Maar waarschijnlijk ook omdat je bij de 2 de weet hoe het voelt. Ik moet wel zeggen dat ik hem nu terug minder voel. Maar ik heb een doppler en heb gisteren nog geluisterd. Ik hoor hem toch duidelijk bewegen. Nog 8 dagen voor de volgende echo... Kijk er weer naar uit!
Kelien. Ik heb een pretecho laten maken omdat ze het wouden weten. Koste 40 euro. Hebben een goede 30min naar ons meisje mogen kijken. 😍 Deze kleine bengel voel ik nu ook goed. Ze was ook heel druk tijdens de echo. Fus een druk klein prulleke. Livvy voelde ik pas laat. Maar had placenta voor dus dan voel je het ook later. Csods. Gefeliciteerd!! Een zoon. Wordt een grote mannenclub hier. Bert. Nog niet gekeken?? Ik ben daar echt veeeeeel te nieuwsgierig voor om niet te kijken. Hahahaha.
Csods: Proficiat met jullie zoontje! ElinevK: Ik zou het wel graag willen weten, maar erin kijken ga ik toch niet doen. Bedot ik mezelf alleen maar om de verrassing te verpesten over 2 weken. Heb bij men vorige zs 9 maanden gewacht dus nu zal die 2 weken ook nog wel lukken Een natuurlijk een dikke proficiat ook met jullie zoontje! Marrit1988: Dat is idd nog niet veel bijgekomen, kei goed bezig! Hier ook al een ongelooflijke toeter. Eens kijken sebiet of ik een foto kan posten. kelien87: Hier zoals Marrit, ik kom van Belgie dus om de 4 weken echo. De eerste zs voelde ik op 18 weken, 2e zs op 10 weken en nu rond de 12, maar iedereen is anders he. Komt binnenkort wel Rylie: Nope, nog altijd mooi in men portefeuille
Hier ben ik dan met men babybuikje. 17 weekjes weeral vandaag! <3 Ps: Zal zien of ik vandaag nog tijd heb maar anders pas ik de lijst morgenmiddag weer ff aan.
Birgit: ik heb ongeveer een even grote buik. Vind ik toch stiekem wel weer heel plezant. Zo raar: het is precies gisteren pas dat ik de babykleding (maat 56-62) in dozen heb opgeborgen, nu moet ik ze er alweer bijna gaan uithalen. Ik word me plots heel bewust dat er binnenkort weer een baby'tje is. Opnieuw borstvoeding, kolven, snachts opstaan, de maxicosy, pampers maat 1, het park terug omhoog zetten,... Ik kan er met mijn hoofd nog niet helemaal bij
Bert. Mooi buikje. Mijne is wel iets kleiner. Vind het nu zo veel sneller gaan met groeien dan bij de eerste. Marrit. Schattig he die kleine kleding. Je hebt nog even de tijd om weer te wennen aan het idee dat er weer zo'n lief klein babietje zal zijn. Lekker van genieten. Hier. Vind het zo moeilijk om een leuke naam te vinden. Vind niks leuk genoeg. Helemaal omdat we een 2de meisje krijgen. Moet het net zo leuk en zo blij mee zijn als bij Livvy. Vaak vind ik Livvys naam gewoon leuker.
Birgit: mooie buik!!! En ik blijf erbij hoor, knap dat je nog niet hebt gekeken! Rylie: dat is wel lastig! Je hebt dan ook de vorige keer een super leuke, mooie, originele naam verzonnen. Ik hoop dat je dé naam voor dit kindje gauw tegen mag komen. Hier gaat het super! Zojuist controle gehad bij de verloskundige, baarmoeder was mooi gegroeid en het hartje was razendsnel gevonden. Verder voel ik de baby sinds 2 dagen! Dat wat ik als darmgeborrel afdeed, bleken op de echo toch echt bewegingen te zijn hahahaha. Achteraf zo stom van mezelf. Zal nog wel vaker voorkomen, gekke situaties bij een eerste kindje Al doende leert men!
Pffff, ben een beetje ongerust. Sinds 1,5 week heb ik de baby niet meer voelen bewegen... (Dat zou ik eventueel nog kunnen begrijpen, ik ben uiteindelijk nog maar 17 weken, hoewel ik hem al vanaf week 12 voel) Maar dat in combinatie met het feit dat ik met de doppler ook niks meer hoor... Ik heb net de materniteit gebeld en ik mag even langskomen. Zodra mijn dochter wakker is, vertrek ik. Sinds 2 dagen ben ik ook heel duizelig met vlekken voor mijn ogen als ik te snel rechtsta. Dat zou naar het schijnt te lage bloeddruk zijn. Ik hoop dat alles in orde is en dat ik mij zorgen maak om niks!!
Oh help! De vroedvrouw kon ook geen hartslag of beweging horen! Nu is de gynaecoloog van wacht gebeld. Die gaat een echo doen. Ik houd het niet meer!!!
De naam vond ik ook moeilijker met het 2e meisje Rylie. Bij ons heeft de vroedvrouw nog mee gekozen na de geboorte. Wij twijfelde tussen Fleur, Lisse of Anthe. Een jongensnaam hadden we idd maar eentje Super dat de echo zo goed is geweest ElinevK! Nu lekker genieten van al die bewegingen!
Sorry voor het late antwoord! Alles is in orde! De vroedvrouw kon dus niks horen en geen hartslag vinden. Toen was ik helemaal ongerust!! Ze belde dan de gyn van wacht die een echo moest doen. Maar ik kon aan haar gezicht zien dat ze er ook niet erg gerust in was. Ze had het al over een knoop in de navelstreng enzo Dan heb ik de langste 30 minuten uit mijn leven moeten wachten... Op de echo was een goede hartslag te horen. De reden waarom ik hem niet meer gevoeld had, was omdat hij gedraaid was en met zijn rug naar mijn buik lag. Als hij stampte kon ik het dus niet voelen. Maar wat was ik opgelucht!!! Nu geniet ik nog meer van mijn buik!
Ohhh gelukkig Marrit... Pfffff wat moet je bang zijn geweest. Wel raar de de vk zijn hartje ook niet kon vinden. Maar gelukkig gaat alles goed.
Rylie: de gyneacoloog zei dat dat kwam omdat het nog vroeg was. Op 17,5 week vinden ze niet altijd een hartslag met hun doppler. Dat was in het ziekenhuis van tongeren. Ze hebben daar heel verouderde apparatuur. Misschien dat dit er ook mee te maken heeft. Mijn dochter wordt zondag 1 jaar. Ben bezig met het feestje te plannen. Geel tafellaken, slingers, ballonnen, bordjes, drank, taart met kaarsje. Ben ik iets vergeten?