Terug van weggeweest @Birgit:wat schrikken voor jullie!!! Hopelijk komt jullie meisje er snel weer bovenop! Hier drukte alom! Druk op werk, beste vriendin bevallen en zelf ook nog proberen zwanger te zijn tussendoor 20-weken echo gehad en het is écht een jongetje (jongens lopen wel achter hier op het forum!) Alles zit er op en er aan en alle organen lijken prima te zijn. Zijn buikomtrek zit wel aan de bovenlijn van de curve en is iets om in de gaten te houden. Heb wel gelezen van anderen dat dit met volgende echo's weer anders kan zijn, dus maak me er nu niet meer zo druk om. Hij doet het en dat is het belangrijkste
Eline. Top dat de 20wk ook goed was. Kan zijn dat het buikje een groeispurtje had gehad en nu de rest weer even gaat groeien. Ohh wat een rot nacht vannacht. Livvy is van 3 tot 5 wakker geweest omdat ze der tutdoekje niet had. Mijn eigen schuld was ik vergeten bij opa en oma. Dus die komen ze straks even brengen. Hopelijk is het dan weer beter.
Rylie: dan waren we samen wakker deze nacht. Hier ook van 3 tot 5. Maar komt omdat Olivia verkouden is. Verstopt neusje, lopend neusje, hoesten... Al 2 gebroken nachten, dus heel moe! Hopelijk hebben we beiden een betere nacht straks Eveline: welkom terug echo komt wel helemaal goed! Genieten maar! Birgit: ik vind het ook gemakkelijker als je het op voorhand weet voor alle voorbereidingen. Maar sowieso zou ik het niet niet willen weten
Marrit. Hier was hij goed gelukkig. Moest haar zelfs wakker maken om half 8. Als ze der knuffel heeft dan slaapt ze wel. Pfff net weer terug uit ziekenhuis. Moet mijn suiker 3 dagen in de gaten houden doormiddel van prikken. Heb 75min moeten wachten. Grrr. Met de echo ook al 40 min moeten wachten. Is elke keer iets in het ziekenhuis.
Hoe is de inspectie op school trouwens geweest Marrit? En gisteren bij de chiropractor? Vond het trouwens toch echt wel leuk hoor dat we het niet wisten bij Anthe Maarja, ieder zen eigen ding natuurlijk! Hopelijk geen suiker Rylie! Heb dit bij de eerste gehad. Bij de eerste suikertest was het net een grensgeval dus hebben ze een uitgebreide gedaan (had een heel bakje druiven op bij de eerste test, zo stom van mij!!) en bij de 2de test was mijn suiker op tijd afgebroken maar ipv dat de curve in dalende lijn ging, dus eerst snel afbreken en dan trager en trager, ging het bij mij eerst trager, dan heel snel en op het einde weer trager. Dus ik had volgens de boekskes suiker. Bah! Heb gewoon wat op men eten gelet en alles was in orde. Normaal moest ik naar de diabeteskliniek maar daar had ik toen geen tijd voor. Je moest daar elke week naar toe. (Sorry, hoor maar ik werk wel!) Toen nog elke dag van 6h smorgens tot 17h savonds! Gewoon af en toe bloed laten trekken en alles was gewoon altijd perfect in orde. Rotsuiker! Nu ben ik bij Anthe dus zo vroeg mogelijk gegaan en niets gegeten. Perfect in orde. Ga het nu opnieuw zo doen, 5 januari heb ik om 9h15 de afspraak staan en ga daar weer nuchter naartoe. Anthe is al veel beter. Hier en daar nog een hoestje dus cava. Vandaag nog aerosollen en dan mag ze vanaf morgen stoppen met alle medicatie. Joepie!
Birgit: deze week heeft de inspectie de directeur, secretariaat en alle papierwerk gecontroleerd. Vanaf maandag komen ze in de klassen. Ze hebben er enkele disciplines uitgekozen die ze gaan nakijken en helaas zit die van mij erbij ik heb dus pech. Maar we zijn met 8 collega's die hetzelfde vak geven, dus met wat chance komen ze niet bij mij. Maar ik vrees van wel omdat ik vakverantwoordelijke ben en bovendien de cursus heb gemaakt die we gebruiken. Als ze komen is het woensdag of vrijdag. In principe ben ik met alles heel goed in orde, dus zou een piece of cake moeten zijn. Rylie: hier zijn we met Olivia in een warme stoomdouche geweest voor ze ging slapen. Alle snot (sorry!) liep zo het neusje uit. En dan nog neusdruppels, dus ze heeft heel goed geslapen!
Hallo mama's ik kom ook maar weer eens even hoi zeggen. Pff heb een paar belabberde weken erop zitten. flinke griep en verkoudheid gehad en het bleef kwakkelen uiteindelijk een kuurtje gekregen. Na 3,5 week begin ik me langzaam weer een beetje mens te voelen. @bertxbirgit wat heftig allemaal, hopelijk gaat snel alles weer goed. Sterkte. @dide1 wat leuk een meisje. Gefeliciteerd!!! @rylie leuk he dat klussen, wij zitten ook in de verbouwingsstof, ik krijg eindelijk een washok zodat de wasmachine en droger niet meer in de keuken lawaai staan te maken. Maar ben blij als dat klaar is, en we aan de babykamer kunnen beginnen. @zoetje fijn dat alles goed was, proficiat met een dochtertje!! @marrit heel veel beterschap. Wij mogen 12 december voor de 20 weken echo. Kan niet wachten.
Morgen alweer 22 weken whaaaat? Zo snel dat het gaat... Heb de kleertjes van Olivia uit de dozen gehaald en gezien wat ik kan gebruiken voor het zoontje. Is ongeveer de helft. Ik heb dus weer een excuus om te winkelen! Hoewel ik eigenlijk niet graag winkel, maar voor dit wel Morgenavond naar de trouw van mijn neef. Heb een mooi zwangerschapskleedje gekocht. Petrolgroen. Kijk er naar uit om het te dragen en mijn buik te showen!
Veel succes vandaag/deze week dan Marrit! Foto foto! Nu moet je ook stoefen mee uw nieuw kleedje he Hopelijk ben je er ondertussen helemaal van verlost Kelien! Zo meteen even naar de tandarts. Al verschillende dagen dat de rechtse kant van mijn gezicht heel veel pijn doet: hoofdpijn, oorpijn, keelpijn,.. en omdat mijn neus ook best goed verstopt zat dacht ik sinusitis of zo. Gaat wel voorbij na een paar dagen. Niet dus, nog altijd pijn en meer zelfs, ondertussen voel ik gewoon dat het men tanden zijn.. Ik krijg ook nooit eens een dagje rust. Ofwel de kids ziek of niet willen slapen 's nachts of ik ziek! Ben deze zwangerschap al meer ziek geweest dan in heel men leven bijeen! Zaterdag hebben we even de huishoudelijke taken enz gelaten voor wat ze zijn en naar de zoo geweest met vrienden. Ons meisjes allebei in de doek en wat vonden ze het fijn. Vooral de jongste was helemaal in haar nopjes
Hallo allemaal! Ik val even heel brutaal in Zijn er hier toevallig ook mama's uit de buurt van Deventer? Lijkt me gezellig om iemand in de buurt te ontmoeten die ook een kindje verwacht
Weer stilletjes hier... Ik weet niet wat ik hiervan moet denken: Bij de zwangerschap van Olivia kreeg ik dagelijks stompen in mijn buik, ze bewoog super veel elke dag. En ook over heel mijn buik: soms schopte ze bovenaan, dan weer links,... En nu bij deze zwangerschap voel ik hem maar heel af en toe (wel dagelijks) en maar heel zachtjes. En altijd onderaan. Nog mensen die dit voorhebben?
Hier druk druk druk met een ziek meisje. Marrit. L.ivvy voelde ik ook maar weinig. Placents lag voor dus dat was de rede. Waar ligt die bij jou? Moet zeggen dat ik deze baby ook veel onderin voel. Auw. Mamaprat ook niet in de buurt. Birgit. Mooie foto's. Lekker genieten.
Rylie: placenta ligt achteraan, dus daaraan kan het niet liggen. Ben morgen toch al 23 weken, dus naar mijn gevoel zou ik toch al wat meer moeten voelen. Mja, maandag naar gynaecoloog, zal het daar eens navragen. Veel beterschap voor je zieke meisje!
Thanks. Denk dat we wondermiddel hebben gekrgen van de dokter. Ze is weer lekker vrolijk en speelt gezellig. Alleen nog veel moe dus extra slaapje. Ja dan is hij misschien een rustig mannetje. Ik zou het verder ook niet weten. Hopelijk kan de gyn je maandag antwoord geven.
@MamaPatt, helaas ook niet in de buurt. Wellicht kan je een topic openen met de vraag? Rylie: ik ben benieuwd wat de gyn zegt. Wel heel vervelend als het je onzeker maakt! Hier is alles rustig, meneer doet het goed dus mama hobbelt ook vrolijk verder
Thx Rylie! Bij mij ligt de kleine al vanaf het begin helemaal in men bekken verstopt Marrit, dus ik voel ze ook alleen maar heel laag. Over het minder voelen. Tjah, de ene kleine is de andere niet. Hier zijn het alle 3 wiebelkonten geweest in men buik dus druk genoeg hier maar bv bij men moeder die heeft mij echt super veel gevoeld maar mijn broer dan zo maar af en toe. Maar 1x per dag was geen rariteit zei ze. Als je je echt zorgen maakt zou ik naar het moederhuis op controle gaan maar je zal nu wrs een iets rustiger kindje hebben Hier gisteren naar cb geweest met Anthe. Motorisch doet ze het super goed voor haar leeftijd en zeker te weten dat ze zo ziek is (kwestie van nog dagen voor ze stapt). Maar haar gewicht is een ramp! Ze is 75cm en 7,850kg. Met als resultaat dat ze onder de allerlaagste lengte-gewicht curve zit! Wat is me dat schrikken! Ja, ze is idd mager, maar zo mager? Pff.. nu moeten we bij haar warme maaltijd extra olie in haar bord doen en bij elke boterham een extra laag boter smeren. Half januari op opvolgconsult. Ze is nu op 3 weken tijd 1,5kg kwijt dus hopelijk gaat ze nu terug stilletjes stijgen! #TochWelEenOngerusteMama
@marrit ik heb het idee dat ons meisje nu drukker is dan mijn zoontje toen in de buik. misschien zijn jongetjes gewoon wat rustiger. hopelijk ben je snel gerust gesteld.
Heel grappig, telkens ik hier iets zet over de baby (wat hij niet doet), dan doet hij dat een dag nadien wel. Hij is plots heel actief geworden. Wel nog steeds onderaan, maar hij is soms druk in de weer daar! En zo hard dat heel de buikwand omhoog komt. Ik kijk er zo naar uit om hem morgen weer te zien! Mijn buik is plots deze week hard gegroeid. Heb er een beetje bandenpijn van. Maar dat neem ik er graag bij.