De april 2017 mama club !

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MelZoe, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Birgit: :$ is echt weinig voor haar leeftijd! Maar langs de andere kant, zolang ze alles goed doet qua ontwikkeling, lijkt het me geen probleem? Ben natuurlijk wel geen dokter.

2. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Ben eens benieuwd morgen. Dan komt er een nieuwe poetsvrouw. Heb de vorige buitengegooid. Wat was dat zeg...
    Ze kwam standaard een kwartier te laat, maar vertrok wel op het goede uur, waardoor er een kwartier minder gepoetst werd. Ze nam 2 rookpauzes en als ze dan binnenkwam, stonk heel het huis naar sigaretten. En haar sigaretten gooide ze in de vuilbak met plastiek. :( Als ze telefoon kreeg, nam ze die gewoon op en stopte met poetsen...
    1 keer kwam ze aan in een minirokje en hoge laarzen, ze kwam precies zo van de straat... Niet echt een tenue om te poetsen. En toen zei ze na 2 uur dat ze zich niet goed voelde en naar huis ging, maar het was zo duidelijk dat ze gewoon naar een feestje ging. ;)
    En dan is ze 3 keer niet komen opdagen, de ene keer had ze pijn aan haar schouder, dan was ze ziek,...
    En ze hing de swiffer met vuile doekje aan zo terug in de kast :$
    En de aftrekker had ze gebruikt om het terras (met het vuile water!) af te trekken omdat er veel zand op lag. En dan hing ze de aftrekker zo met modder aan terug in de kast :x
    En om het parket te poetsen, gooide ze er een emmer water over! Chance dat ik het zag, of alles was kapot!
    Ze was echt gewoon dom...
    De poetsvrouw die morgen komt, is wat ouder en heeft wat meer ervaring. Ik ga meteen duidelijk maken wat ik verwacht. Dan zijn er hopelijk geen problemen.
    To be continued... :)

3. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @marrit dat klinkt als een poetsvrouw waar ik me ook dood aan zou ergeren. hopelijk is de nieuwe beter.

@bertxbirgit hoe doet ze het verder? ik heb het nooit zo op die stomme lijntjes. als je ziet dat het verder goed gaat zou ik me niet te veel zorgen maken.

wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad. deze was helaas niet helemaal waar je op hoopt. de hoofdomtrek was te klein en de nierbekken waren iets te groot. dit in combinatie kan iets van een syndroom betekenen. ze hebben ons een paar dagen bedenk tijd gegeven om na te denken of we een vruchtwaterpunctie willen.

4. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Kelien: :$ wat ga je doen? Ik hoop dat alles goed komt! Zal wel even een klap geweest zijn. Wat kunnen de gevolgen zijn? Wij duimen alleszins mee!

Beetje vervelend om nu te posten: net terug van de gynaecoloog. Ons zoontje doet het heel goed! Hij bewoog super veel en was zelfs volledig gedraaid tijdens de echo. Hij ligt vaak met zijn voetjes naar beneden waardoor ik de stampjes daar zo vaak voel in vergelijking met de rest van mijn buik. mijn gewicht was ook in orde. Ik ben 'nog maar' 3,5 kilo bijgekomen. In vergelijking met de zwangerschap van Olivia (6,5 kilo) was dit minder, maar toen hield ik meer vocht vast.
    Hij loopt nog steeds een week voor qua lengte.
    Over 5 weken moet ik terug.

5. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    He Kelien, wat een rotbericht!:(
    Hebben jullie reeds een keuze gemaakt?
    Ik hoop zoooo voor jullie dat het "meevalt"! Ik ga duimen voor je

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Kelien. Ik schrik me rot. Weten jullie iets meer? Ga je voor een test. Ik hoop zo dat alles met een sisser afloopt en dat het allemaal goed is. Ik ga heel hard voor je duimen.

Marrit. Beetje dubbel maar wel fijn voor jullie dat alles goed is met je kleine man.
    Maar 3,5 kilo ja top toch. Ik zou er voor tekenen. Hihi.

Hier. Ik ben zo verkouden als wat. Livvy heeft het aan mij doorgegeven. :( masr nu weer aan de beterende hand. Zijn jullie olannen voor de kerst al gemaakt?

7. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    we hebben inmiddels een afspraak gemaakt voor een vruchtwaterpunctie.
    Er zit wel een risico van 1% aan dat het erna misgaat.
    Aankomende maandag kunnen we terecht . Het was inderdaad even flink schrikken.
    We zijn er nu vrij rustig onder omdat we weten dat met zorgen we toch niks kunnen veranderen.
    Teveel stress zal ons meisje ook ervaren.
    @marrit1988 Je moet je niet rot voelen jou goede nieuws te posten, ik vind het alleen maar fijn om te lezen als het bij de rest goed gaat.

8. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (Belgiƫ)
    Kelien: Ik wil je even zeggen van daar heel goed over na te denken. In mijn handtekening staat dat mijn oudste dochter hydronefrose heeft, dit gaat idd over de vergrote nierbekken enzo. Op de 20w echo was dit te zien en ben toen eerst naar UZLeuven gestuurd voor een zeer nauwkeurige echo en een gesprek met een nierarts voor kinderen. Er is ook sprake geweest van vruchtwaterpunctie maar heb dit vriendelijk geweigerd (Het 3de kindje van de tante is dood geboren owv een vruchtwaterpunctie). Toen (Daarna dus! Grrr!) stelde ze voor dat er ook een bloedtest is waar ze het dna uit filteren, maar kost veel geld en niet terugbetaald. Dus hadden we die gedaan.
    Ondertussen is ze de 2 jaar gepasseerd en gaat het redelijk goed. Nog wel elk half jaar echocontrole of nucleaire testen maar ze heeft nog geen operatie moeten ondergaan omdat blijkbaar de nieren niet overbelast moeten werken. (Terwijl dit wel het geval was in mijn buik, bij 30w is er gesproken om ze te halen zodat ze meteen kon geopereerd worden)
    Ik zou toch zeker eens informeren naar die bloedtest meid! Als het iets anders is zoals een syndroom is dit ook in het dna zichtbaar en dus ook te detecteren uit een bloedtest die bij jou is afgenomen. Veel succes! Ik denk aan je! Xx

Met Anthe gaat het goed alleen mager he :) Normaal interesseren die lijntjes mij ook niet zo veel maar dit is toch echt wel heel weinig hoor. (gewicht van een 6 a 7 maand oude baby heeft zij..) Maar komt wel goed ;)

9. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Hoe gaat het met jullie dames?
    Dikke buiken? :D

10. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier weinig goeds. Nou ja baby doet het toppie en is heerlijk druk in mijn buik.
    Ik ben zwaar verkouden. Alweer en alle holtes zitten vol wat erg veel druk geeft en erg pijn doen maar ze kunnen me niks sterkers even dan paracetamol ivm de zwangerschap.

Ik vind dat ik al best een grote buik heb voor 23 weken. Ik kan het niet vergelijken met livvy ben nu een 45 kilo minder zwaar. Wel kan Roy haar al heel vaak voelen. Zo fijn!

En met jou??

11. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Oei, hopelijk ben je snel weer genezen! Vervelend zo als je geen medicatie kan nemen he!
    Mijn buik is al wel heel groot, maar zit niet zo in de weg als vorige keer. Maar dat komt denk ik omdat ik nu naar voor draag. Vind ik precies wat gemakkelijker.
    Ik voel hem heel duidelijk bewegen, vooral als hij draait, beweegt heel mijn buik mee :)
    Zalig gevoel.

12. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @bertxbirgit
    ik denk dat jij de nipt test bedoeld. Ik heb hier natuurlijk sowieso eerst navraag naar gedaan.
    Deze was op mij niet van toepassing omdat ze hier niet de uitslagen mee konden krijgen naar wat ze onderzocht wilde hebben.

We hebben vanmorgen eerst weer een uitgebreide echo gekregen en de punctie stond aan een gesloten in gepland. Tijdens de echo werd nu ook een gaatje in het hart ontdekt. We waren dus toch wel blij dat we dus een afspraak hadden staan voor die punctie.
    De punctie zelf viel me best mee. Vandaag en ook morgen ga ik niet werken en doe ik rustig aan.
    Bij de combinatietest had ik bij alles 1 op 5000 maar na alles wat ze nu gezien hadden is het 1 op 100 geworden. Het worden dus spannende feestdagen voor ons maar na dit alles ben ik toch blij dat we de punctie hebben laten doen.

@rylie heel veel beterschap hopelijk knap je snel weer op.

13. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    @Kelien, wat goed dat ze alles nu zo goed onderzoeken maar dit soort berichten maken het wel spannend. Fijn dat de punctie je is meegevallen. Moeten jullie nu weer een afspraak maken voor de uitslag?

Hier gaat alles qua zwangerschap prima. Wel veel drukte op werk, gelukkig bijna een week vakantie. Ik hoor verschillende meniningen over mijn buik, de een vindt hem groot en de ander bescheiden. Het is de eerste dus heb zelf niet echt een mening :)

14. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (Belgiƫ)
    Kelien: Zou idd kunnen dat het die test was, geen idee, is nu al even geleden natuurlijk. Hopelijk zijn de resultaten goed. Ik duim zo hard voor jullie! *Knuf*

Allz vooruit. Toen deze morgend men ventje vertrok naar het buitenland dacht ik nog: Wat gaat er nu weer gebeuren (toen de aanslagen bij ons in Brussel er waren was hij niet thuis idem voor de 2 aanslagen in Frankrijk en het overlijden van en grootmoeder). En het is weer zo ver..
    Men hartje vandaag bij Berlijn..

VERDOMDE HERSENLOZE MONSTERS!

15. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Kelien: ik duim ook dat de resultaten heel goed zijn! Laat snel iets weten!

Eline: ik heb eind deze week ook vakantie! Kijk er al naar uit. :)

Birgit: ongelooflijk he! Het is niet te begrijpen! :x:(

16. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Morgen Kerstmis met dikke buiken! :)
    Is bij jullie het kerstdiner ook volledig aangepast aan de zwangere aanwezige :D
    Bijna alles wat ze wilden maken, mocht ik niet eten/drinken, dus het hele menu omgegooid en nu kan ik lekker mee smikkelen!

Hoewel ik altijd maar kleine beetjes kan eten, want mijn buik zit zo hoog dat mijn maag wordt platgedrukt. Veel eten zal er dus niet inzitten.

Jullie nog nieuws verder?

17. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier ook wat aanpassingen. Maar ik kan toch al heel weinig eten ivm een maagverkleining dat ik heb aangeven dat ze sommige dingen gewoon moeten doen. Toetje zit alcohol in bijvoorbeeld. Als ik echt iets als toetje wil kan ik alleen het ijs eten.

Ik moet zeggen dat ik niet kan wachten tot het april is. Kan niet wachten tot ik weer wat het normale leven op kan pakken en gewoon als het lekker weer is een uur tot anderhalf kan gaan wandelen.

18. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohhh en ook voor iedereen hele fijne kerstdagen!! Geniet er van!

19. csods

csods Actief lid

1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Ik wil alle dames fijne feestdagen wensen! Geniet van jullie kerst met een bolle buikje. :)

20. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Zoontje stampt nu zo hard dat mijn hele buik ervan schudt! :D

Even een vraagje voor mama's die een 2de kindje krijgen terwijl ze nog een jong kindje hebben: wat kopen jullie nieuw aan? Want uiteraard heb je al vanalles, dus niet meer zoveel te kopen als de eerste keer. Mijn dochter is nog maar 14 maanden, dus veel is nog in gebruik. Ik heb voorlopig dit om nieuw te kopen:

- wiegje
    - matras
    - beddengoed voor wiegje (matrasovertrek, bedomranding, lakens, dekentje)
    - muziekknuffeltje en 'doudouke'
    - babyfoon
    - luiertas (voor moest 1 kindje bij de oppas blijven en 1 kindje met mij meegaan)
    - Voedingskussen (het vorige is niet meer zo goed en daar slaap ik mee)
    - kleding

Vergeet ik iets?

Nog een belangrijke vraag: wat met de kinderwagen? De baby gaat in de maxicosy op het onderstel, dus het oudste kindje kan niet meer in de kinderwagen. Ze wandelt al heel vlot, dus in april zal dat zeker geen probleem zijn. Maar langere wandelingen zijn dan nog niet mogelijk denk ik. Oplossing is een opstapje aan de kinderwagen voor het oudste kindje, maar dan moet ze de hele tijd rechtstaan. Dus : koop ik een dubbele kinderwagen zodat ik alleen met hen wegkan, of gaat de oudste in een buggy, maar dan kan ik niet met hen 2 weg, want ik kan geen 2 wagens duwen.

Deel Deze Pagina