De april 2017 mama club !

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MelZoe, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hmm wij kopen niet zo heel veel nieuw.

Wel een nieuwe box. Oude al weg gedaan omdat we toen dachten dat eht bij 1 zou blijven. Zal 2de hands zijn. Koop wel nieuwe boxkleden. 2stuks.
    Nieuwe decoratie voor de babykamer zodat het toch een beeje een nieuw kamertje wordt en niet precies hetzelfde als Livvy.
    Eel wat nieuwe kleding zodat ze niet alleen de kleding van der grote zus aan heeft. Dat is wel nog prima maar wil ook der eigen dingen. ( Kan alleen weinig leuke kleding vinden)
    Uhmm hier geen nieuwe wagen. Livvy loopt zelf of der loopfiets/step gaat mee bij een wandeling. Al koop ik misschien wel zo'n plankje als het niet top gaat.
    En zo'n wagentje voor achter de fiets. De 2de auto gaat er uit (stop met werken) dus moet met 2 kids veel op de fiets gaan doen.
    De rest zijn kleine dingen.

Oh tip die ik kreeg check even of je kruiken nog wel waterdicht zijn. Van een vriendin waren dus kapot gegaan van 2 jaar in de kast staan.

2. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Rylie: wat zijn kruiken? Die heb ik niet... :D
    Jouw dochter is natuurlijk al wat ouder. De mijne zal maar 1 jaar + 5 maanden zijn.
    Over het wagentje achter de fiets: ik ken iemand die dat ook had. Ze fietste op straat en een auto wilde rechts afslaan. Hij wachtte tot de fiets voorbij was, maar had niet gezien dat er nog een wagentje achter hing... Hij heeft met zijn bumper de achterkant van dat wagentje geraakt, waardoor dit wegdraaide en de fiets ook onderuit ging. Gelukkig reed hij niet zo snel, anders had het catastrofaal kunnen aflopen. :(
    Ik ben dus niet zo voor die fietswagentjes...

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Uhmmm hebben ze dat niet in belgië. Vast een ander woord er voor.
    Maar die houden de baby warm. Je vult ze met warm water zak er om heen en die leg je bij de baby in haar/zijn bedje. Gebruik je alleen in het begin tot ze zelf goed op temperatuur kunnen blijven.
    Kan nu geen foto maken. Ze staan nu bij Livvy op der kamer.

Hier rijden heel veel van die fietskarretjes maar allemaal met zo'n grote vlag er aan. Zoals je ook wel iets ziet op kinderfietsen. Zie je ze op hoogte beter.

4. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Ahja, een warmwaterkruik. Dat wordt hier niet zo veel gebruikt in België. :)

Onze doopsuiker is ook gekocht! Helemaal onze stijl! We gaan hem zelf maken, dus de suikerbonen en de verpakkingen liggen hier al. In de laatste week ga ik hem samen met mijn mama maken.
    Altijd een gezellig moment!
    Weten jullie al wat jullie willen van doopsuiker? (Voor de Belgen onder ons, want de Nederlanders doen dit niet he?)

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Nope wij doen dat niet. Al ben ik erg dicht bij de belgische grens geboren en daar doen sommige dat wel. Ben opgegroeit in Luyksgestel ligt tegen Lommel. Heb ook Belgische vrienden. :)

Heel veel plezier met het maken van alles.

Hier druk bezig met de babykamer. Livvy doet het ook super in der nieuwe kamer. Slaapt gewoon goed. Wel een keer uit bed gevallen maar lag gelukig nog een matras onder der bed. Ze is helemaal happy in der K3bed. (Ze heeft een dekbedovertrek van K3)

Ook hebben we het eerste pakje (denk ik) denk dat deze het wordt.
    Screenshot_2016-12-29-19-49-43-1.jpg

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Gelukkig Nieuwjaar!!!

Op naar April!!
    Kan niet wachten tot we een kleintje in onze armen hebben. En heerlijk kunnen genieten.

7. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Gelukkig nieuwjaar! Een jaar vol mooie geboortes!

8. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Oh ik zie net dat ik de laatste 100 dagen al gepasseerd ben... :D
    Nog maar 96 dagen te gaan!

9. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Gelukkig nieuwjaar!

@Marrit: nu echt aftellen he?

@Kelien, ik weet niet of je het erover wil hebben maar ik ben eigenlijk heel benieuwd naar hoe het met je/jullie gaat

10. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey mama's
    ik reageer even heel kort want ben echt kapot van alle spanningen van de afgelopen weken. maar alles is goed met ons kindje. er is niets geks uit de punctie gekomen en het hartje, hoofdje en nierbekken waren nu ook in orde. ik laat me snel weer hier zien en dan lees en reageer ik even bij.

11. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Kelien: oh wat goed! Gelukkig! Nu terug volle bak genieten! :)

12. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Oh wat fijn om dat te horen Kelien! Maar wat een verschrikkelijke tijd hebben jullie gehad. Ik hoop wel dat je weer vol vertrouwen bent zodat je weer kan genieten van de zwangerschap!

13. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Kelien. Wat een goed nieuws. Gelukkig. Wat hebben jullie lang in spanning gezetten.
    Hoop dat je nu weer echt kan gaan genieten van de zwangerschap en van alle bewegingen en voorbereidingen.
    Zo blij dat alles goed is :)

14. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Sinds vandaag pijn in mijn schaamstreek en lies.
    Heb het opgezocht en is dus bekkenpijn wat kan leiden tot bekkeninstabiliteit.
    Bij vorige zwangerschap had ik ook bekkenpijn, maar wel enkele weken later pas.
    Waarschijnlijk van mijn dochter vaak op te pakken enzo.
    Ik hoop maar dat het niet te snel verergerd. Heb nog even te gaan :)

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Marrit. Oh nee. Bekkeninstabiliteit is echt rot. Op tijd je rust nemen. Manlief thuis dan hij de kleine tillen en andere zwaardere dingen.
    Fysio is ook vaak goed toch als je dat hebt.

Hier lekker bezig met de babykamer. Bijna klaar. Nog een stoel en wat frutsels.
    Kleding is helemaal uitgezocht. Moet nog wel gewassen worden maar dat doe ik pas in maart.
    Ook de kinderwagen en maxicosi te voorschijn gehaald. Maxi cosi is helemaal verkleurd op de gordeltjes. Kan wel janken. Hoe krijg ik dat ooit weer netjes/schoon. En ik mis de verkleiner en de bandjes die om de gordels zitten. Geen idee waar ze zijn....

16. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hoi dames,
    Sorry dat ik zou weinig laat horen maar heb gewoon geen tijd.. :(
    Ik ben al blij dat ik aan 5h slaap kom snachts!

Die bekkeninstabiliteit ken ik maar al te goed. Was hier al vanaf de 20weken. Maarja, wat wil je met al 2 kids die constant gepakt willen worden :D

Marrit: Ivm de buggy: Ik heb aan mijn buggy een buggyboard gekocht. Ging heel goed. Over de leeftijd moet je je geen zorgen maken, die van ons was maar net 13 maanden en ging perfect ;) en anders zoals hier draagdoeken he :p Ik heb 1 buggy en vertik het van een extra te kopen. Tjah, kan toch niet veel beginnen met meer dan 1 buggy omdat het ventje dikwijls in het buitenland zit. Dus 1 in de buggy of stappen andere op plankje of rugdragen en kleinste buikdragen. Helemaal perfect :p

Rylie: Ik ben van Mol en Lommel begint zo wat in men achtertuin :p Over de fysio heb ik te horen gekregen dat dit net hetzelfde als kine niet zo heel veel nut heeft voor je bekken als je nog zwanger bent. Je kan er gewoon jammer genoeg niets aan doen. Ook al ga je oefeningen doen het zal wel een klein beetje verlichten maar je hormonen gaan hierdoor niet minderen dus de ligamenten tussen je bekken blijven alleen maar soepeler worden, dus voor mij het geld en vooral de tijd niet waard. Het enige wat wel goed zou helpen is een bekkenband, maar is echt de allerlaatste noodoplossing want ga je al je spieren met verzwakken. Deze band knijpt je bekken zo hard terug in elkaar dat ze vast zitten en je dus terug 'deftig' op je benen kan staan :D

Kelien: Gelukkig alles in orde! Jeej!

Had gisteren de kleinste op men rug hangen onder het huishouden, toen kwam de oudste huilend af 'mama pakke'. Dus ik tegen men vriend toen ik de oudste ook vast had: Is dit nu driedubbel dragen? 1 op de rug, 1 in men armen en 1 in men buik :p

17. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ach ja Birgit. Het is jammer dat het zo rustig is hier. Maar ja, we hebben ook allemaal nog ons gezin, baan, vrienden, familie.

Ik heb net de nieuwe box binnen gekregen. Woop woop. Nu nog boxkleden. Of in ieder geval 1 liever 2 als er 1 in de was gaat.
    Voor de rest rustig aan. Heb veel last van steken bij de cerclage.
    Moet ook nog naar de bedrijfsarts de 18de. Ik ga de 22 uit dienst. Pfffff.

18. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Rylie: wat bedoel je met uit dienst? Stop je met werken dan?

Ik ben dinsdag ook wat nieuwe babyspullen gaan inslaan.
    O.a. Een slaapkamer, beddengoed, matras, kleertjes, babyfoon, borstvoedingskussen,...
    Bij Olivia was alles al gewassen en stond alles al op :D 3 maanden te vroeg. Nu ga ik het wat later doen. Staat anders eigenlijk toch maar stof te vergaren :p

Ik heb eergisteren gedroomd dat ik al bevallen was. 12 weken te vroeg dus, maar de baby was wel al voldragen. Vreemd... :)
    Baby'tje zit super hoog met zijn benen. Zijn voetjes zitten echt onder mijn ribben. Ik kan me dus gewoonweg niet bukken. :D hopelijk zakt hij binnenkort een beetje want dit is niet echt aangenaam!

19. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey mama's, hoe voelen jullie je?
    Ik slaap echt super veel. savonds al vroeg op de bank en dan door het bed in.

@marrit1988
    vervelend die bekkenpijn, probeer naar je lichaam te luisteren.
    ik heb bij de eerste niet genoeg naar mijn lichaam geluisterd en heb er blijvende bekkeninstabiliteit aan over gehouden.
    nu bij deze zwangerschap ook weer veel last van de bekken. ik zit voor mijn werk de hele dag achter de pc maar ik hou het niet meer vol om hele dagen te maken. wat dan ook weer met vermoeidheid te maken heeft. vanaf 3 uur smiddags heb ik moeite om mijn ogen nog open te houden. ik heb dit dan ook aangegeven en gelukkig is de verzuimcoach akkoord gegaan om kortere dagen te werken.

@rylie
    wat een geruststelling lijkt me dat als het kamertje ver af is.
    wij zijn er vandaag pas aan begonnen maar ja dat heeft er dan ook mee te maken dat de 20 weken echo eerst niet goed was. ik was bang voor een nog pijnlijkere situatie als het niet goed zou zijn dat we dan al een klaar kamertje zouden hebben.

gisteravond keek ik op de bestelbon van de babywinkel om te kijken wanneer de kamer enzo nou geleverd zou gaan worden, kom ik er achter dat er een verkeerde babykamer op stond. vandaag maar even langsgegaan om het te laten aanpassen.

20. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Marrit. Mijn contract liep maar tot 22-1. En dan stipt get dus. Ze hadden het kunnen verlengen maar ja logisch dat ze het niet doen bij iemand die al sinds juli thuis zit. En zal ook niet werken tot juni-juli.
    Maar heb besloten een tijdje thuis tw bkijven met de meiden. Tot dat de tweede minimaal 1 is en dan ga ik weer opzoek naar een baan voor max 24 uur in de week.

Kelien. Snap helemaal dar je nog niet veel gedaan. Had je he veel verdriet kunnen doen als het af zou zijn. Gelukkig is alles goed. :)
    Wat raar dat de foute babykamer op de bon stond. Gelukkig zag je het op tijd. :)

Slapen. Ik zou willen dat ik veel sliep. Ik ben zo wel moe maar als ik ga liggen krijg ik last van maagzuur. Ben al rechter gaan liggen. En snachts kan ik er 10x uit. Om te plassen of omdat ik krampen in mijn benen krijg. Auw auw auw...

Deel Deze Pagina