De april 2017 mama club !

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MelZoe, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blessedmom

27 jun 2016
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Dames,

Helaas ben ik niet veel hier te vinden, druk met werk en mijn 6 jarige zoon en alles wat daarbij komt kijken. Inmiddels zit ik wel wat beter in mijn vel gelukkig, en de relatie met vriendlief loopt ook lekkerder :)
    Alleen verloopt het contact tussen schoonzus (de zus van mijn vriend) niet zo soepel. Sinds ik zwanger ben , doet ze kortaf en bot, en heeft ze over alles een mening die zij dan ook continu denkt uit te moeten spreken. Ik probeer er maar zo min mogelijk op in te gaan, en te zien als haar onzekerheid, en misschien een beetje jaloezie. Volgens vriendlief heeft zij altijd de eerste in het gezin willen zijn, die een kindje zou krijgen. Maar dat is nu dus haar broer. Wellicht speelt jaloezie een rol, erg jammer, maargoed. Ik kan er niet veel aan doen. Vind het vooral pijnlijk voor vriendlief zelf, juist nu hij voor het eerst vader word, dat er zo'n afstand ontstaat tussen hem en zijn zus.

Iemand die dit herkent?

2. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    ♥ April mama's ♥

8.
    ♥ Marrit1988 - 28 jaar - 2e kindje

10.
    ♥ BertxBirgit - 26 jaar - 3e kindje
    ♥ Blessedmom - 26 jaar - 2e kindje

13.
    ♥ Poekien - 36 jaar - 1e kindje
    ♥ Dide1 - 27 jaar - 1e kindje

14.
    ♥ Rylie - 30 jaar - 2e kindje

15.
    ♥ ElinevK - 27 jaar - 1e kindje

17.
    ♥ Zoetje - 25 jaar - 3e kindje
    ♥ Pandavliegen - 33 jaar - 1e kindje

18.
    ♥ Missmara - 32 jaar - 2e kindje

20.
    ♥ CSODS - 21 jaar - 1e kindje

30.
    ♥ Kelien87 - 29 jaar - 2e kindje

Jongens (6) | Meisjes (6) | Verrassing (0)

☆ Sterretjes ☆
    * Nadia33 * Meijtje (opnieuw mk) * Lalay * Livoli * MelZoe * MeFlower * Vickske87 * Catheny * MCR *

Heb je een echo gehad met een kloppend hartje? Zet dan dit hartje ♥ voor je naam

Wil je de lijst graag aanpassen? Klik dan onderaan dit bericht op 'quote', dan krijg je deze tekst in een nieuw bericht. Kopieer de tekst en plaats het in een nieuw bericht, haal vervolgens voor en achteraan het bericht, de tekst met (quote) weg en pas het bericht aan.

3. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Hoi dames,

Gisteren de verrassing van ons leven gehad. Wij krijgen geen 3de meisje maar en jongen :eek:
    Het is nog niet goed door gedrongen, zowel de gyn als ik hebben bij elke echo de 3 streepjes gezien dachten we. (4 denk ik waar je het geslacht op kon zien) Achja, gewoon weer wennen he ;)

Gelukkig nog niet al te veel gekocht maar de zoektochten naar alles kan nu dus opnieuw beginnen :p

Men ventje zit weer in het buitenland dus heb het over de telefoon moeten vertellen en die wilde het echt niet geloven, Heb het wel 4x moeten zeggen voor hij stopte met lachen..

4. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Oh Birgit! Ik zag eerst de nieuwe lijst en ik dacht al : "Tiens, dat was toch een meisje?" Toen pas las ik je 2de bericht! :D
    Wat een verrassing! Hopelijk had je het geboortekaartje nog niet besteld? :p Super leuk!
    Vorig jaar kregen we samen een meisje, nu samen een jongen :D;)
    Je vriend zal ook wel blij zijn!
    Had je al een naam gekozen?

Blessedmom : het is hier de laatste tijd wel stilletjes. Ik denk dat iedereen het druk heeft :p Ik kom wel vaak kijken, maar niemand zegt iets. Hopelijk kunnen we over enkele weken allemaal met verlof! :D
    Ik moet nog 7 weken werken en ga op bevallingsverlof vanaf 37 weken.
    De jaloezie herken ik niet. Heeft je schoonzus een vriend/man? Zoja, dan is er misschien een grote kans dat ze binnenkort ook zwanger is. Ze wil niet onderdoen dan...

Ondertussen is mijn buik echt weer gigantisch. Zoontje beweegt ook super veel. Hij vindt blijkbaar zelf dat hij te weinig plaats heeft, want hij rekt zich zo fel uit, dat mijn buik er soms echt pijn van doet.
    Die buik beweegt echt alle kanten uit! Zo'n leuk gevoel, tenzij het zo hard is dat het pijn doet :D

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Blessedmom. Wat vervelend zeg. Maar debk idd jaloers. Wel jammer dat ze het zo goed laat merken. Negeer het zou ik zeggen en sta er boven.
    Hie rheb ik dat een beetje met mijm schoonzus. Wij wel een 2de en zij niet. Mijn broer wil dat absoluut niet.
    Ze is vrij jaloers in opmerkingen maar verder een vrij lieve tante dje allemaal dingen koopt die wij niet zo vinden maar ja.

Birgit. Wat een verrassing is dat zeg. Wat leuk!!! Snap wel dat je man je eerst niet geloofde. Hahahha
    Gelukkig had je nog biet veel.gekocht. Nu kun je alles in het blauw gaan aanschaffen.

Hier. Niet veel bijzonders. Alles op mijn gemakje. Heb alles nu compleet voor de baby. Kamertje is helemaal klaar. Kleding voldoende. Box en boxkleed. Wandelwagen. Ze kan komen maar moet nog even blijven zitten.

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Marrit. Vergeet op je te reageren. Heeft de baby veel ruimte of is hij ook groot.
    Hier valt de buik wel mee. Vind ik. Hahahaha.
    Vind het bewegen wel.heel.fijn. ik heb ook een kleine stuiterbal in mijn buik

7. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Rylie : de baby is ook groot al. Loopt nu 2 weken voor. Dat had ik ook met mijn dochter en toen was ik ingeleid omdat ze te groot werd.
    Ik hoop alleszins nu op een spontane bevalling! Nog 10 weekjes te gaan!

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hoop ik ook voor je. Was het zwaar het inleiden? Je hoort toch vaak dat vrouwen dan in een weeënstorm terecht komen.
    Ik ga voor je duimen.

Merk ook nu de 30wk nadert dat ik steeds meer over de bavalling ga nadenken.
    Ik wil kosten wat kost een spoedks voorkomen. Al kan dat natuurlijk niet. Als de hartslag weer daalt is dat het sowieso. Heb L der geboorte gemist en dat wil ik niet nog een keer meemaken.

9. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Marrit: Ik ging normaal alles zaterdag definitief bevestigen, heb vrijdag dan maar alles op hold gezet. Heb ondertussen al wel het volledige ontwerp van geboortekaartjes en doopsuiker opnieuw klaar en de naam is ook al voor bijna 100% beslist. Gelukkig ;) Ga nu wel wachten op de volgende echo voor een dubbele bevestiging voor ik alles doorgeef, op de valreep wrs maar gaat nog net! :D Mijn vriend hoopte trouwens dat het een 3de meisje was omdat we dat nu al zo gewoon waren met 2 meiden :p
    Hier loop ik ook 1,5 tot 2 weken voor maar zal wel gewoon weer ne grote zijn. De eerste is ook een heel grote voor een meisje, de middelste is gewoon en nu wrs een grote jongen. Ik ga zowiezo de kleinste zijn thuis :D Maarja, wat wil je met een man van bijna 2m!

Rylie: Het is precies nog elke morgend opnieuw een verrassing omdat het niet wil doordringen :p
    Hier ben ik niet ingeleid maar bij de eerste was mijn water al even gebroken en vielen men weeen nagenoeg stil dus hebben ze me aan de weeopwekkers gelegd (Nadien met mijn vk erover gesproken en was naar het schijnt helemaal niet nodig! GVD! nooit meer! Maarja, wat ken je nu bij de eerste? Niets natuurlijk..) Was en hel! Ipv weeen die komen en gaan heb ik gewoon tot aan de bevalling zelf 1 lange wee gehad! Bah! Ze hebben mij letterlijk met 2 vroedvrouwen en men man uit het bad moeten heffen omdat ik er gewoon niet uitgeraakte van die weeen. Toen hebben ze me ook een minimum-epidurale (dus zonder bijpomp) gegeven omdat ik koorts begon te maken en helemaal onderkoeld was. Dat heeft wel wat deugdgedaan natuurlijk. Tegen het persen was de epidurale uitgewerkt maar toen was ik gelukkig terug wat op men positieve en ik vind persoonlijk het persen het minst pijnlijke van een bevalling. Dus als het eventjes gaat ivm gezondheid enzo geen inleiding vragen! Een hel, verzeker het je! :eek:

Hier heb ik vrijdag toch wel heel close gezeten denk ik. Al een hele nacht echt slecht voelen en veel naar de wc dus ik dacht wat buikgriep of verkeerd gegeten of zo dus thuis gebleven. In de voormiddag is het dan echt verder gegaan in niet te miskennen (voor)weeen. Heb bij nr1 en nr2 bij beide vanaf 30-32weken voorweeen gehad maar was echt niet te vergelijken met dit, het puffen was echt wel nodig! :eek: Dus men beste vriendin maar op de hoogte gesteld en die stond paraat om met mij naar het ziekenhuis te vertrekken. Mijn mannetje zit in Amerika en komt pas vrijdag of zaterdag terug dus was echt wel immens stressen omdat hij er niet was. Gelukkig is het na de middag afgenomen naar gewoon niet pijnlijke harde buiken maar de schrik zit er nu wel in. Ik denk dat ik echt het einde van men kunnen aan het naderen ben op fysiek vlak, zal iets meer rust moeten gaan inplannen denk ik..

10. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Rylie: Inleiding is idd echt niet leuk! Omdat je lichaam zelf niet de bevallingshormonen aanmaakt, doet het dubbel zoveel pijn!
    Inleiding begon om 22u30 met inbrengen tabletje.
    Om 5u30 nog een tabletje omdat het niet echt hielp.
    Om 7u30 vliezen handmatig gebroken en vanaf toen 1 grote wee tot 15u30! Een hel, want ik wilde geen epidurale, dus heb alles gevoeld :)
    Omdat ik zo kronkelde van de pijn en dus niet stil bleef liggen, verschoof die band op mijn buik waarmee ze de hartslag van de baby in het oog hielden. Die hebben ze er dan afgehaald en een elektrode op haar hoofdje gezet. Toen kon ik nog minder bewegen :(
    Ik hoop deze keer echt op een spontane bevalling en vooral een snelle bevalling :p

Birgit: ik hoop dat hij nog enkele weekjes blijft zitten! Doe het idd maar wat rustiger!

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Birgit. Idd wat Marrit zegt. Masr wat rustiger aan. Wanneer begint je verlof. Is ook zwaar natuurlijk, je baan, je 2 meiden en zwanger. Heb je af en toe hulp nu hij weg is? Denk aan jezelf!

Marrit. Klinkt aal een echt leidensweg. Hoop voor je dat het niet zo zal zijn idd. Die electrode had ik ook idd. Meteen vanaf het begin. Piep ding. AlsS ik pijn heb wil ik lopen en rond wandelen.
    Maar daardoor zaggen ze wel heel duidelijk dat het slecht ging met haar.

Hier. Ik leef echt naar april toe. Ik wil weer gewoon Rylie zijn. En me niet de hele tijd moeten inhouden ivm de cerclage. Ben er zo klaar mee. Van mij mag ze spontaan komen als de cerclage er uit gaat rond de 37wk.

12. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Birgit: heb je nog last gehad van voorweeen?
    Of is alles terug wat rustiger geworden?

13. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Hoihoi,
    Hij was vrijdag (03/02) terug, gelukkig! Maar zondag (12/02) of maandag (13/02) vertrekt hij weer naar Noorwegen wrs, normaal voor 2 weken maar heb heel duidelijk gemaakt zaterdag (18/02) ten laatste terug, dus 1 week weg. Is meer dan genoeg! Daarna mag hij niet meer zo ver weg, max 3 a 4h rijden met de auto en niet meer met de vlieger (dus de buurlanden). Stel dat het toch zo ver is kan hij op elk moment dat hij wil naar huis komen.
    Ik heb geen aanhoudende pijnlijke weeën meer gehad. Wel veel harde buiken nog met af en toe een half uurtje wat pijnlijkere harde buiken, maar al bij al cava hier.
    Hoe is het met jullie?

14. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Pff, khad beter gezwegen.. Iets later op bed gestrompeld met gerommel en daar weer serieuze voorweeen gehad.. Gelukkig maar een 2tal uurtjes maar Byebye voldoende nachtrust dus :(

15. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Hier ook veel harde buiken tegenwoordig... Soms heel pijnlijk.

16. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Zoontje is echt super beweeglijk. Bijna elke dag kan je echt heel duidelijk zijn voetje uit mijn buik zien steken.
    Ik kan bij wijze van spreken de teentjes tellen. :$
    Olivia bewoog ook veel, maar dit is wel heel extreem...

Ik heb de laatste tijd ook veel last van maagzuur. wat melk drinken helpt wel een beetje, maar ook niet helemaal.
    Iemand DE verlossende tip?;)

17. danielleb

danielleb Lid

1 sep 2016
    32
    0
    6
    Sneek
    mag ik hier ook meekletsen dames? Ik ben 14 april uitgerekend! Gisteren controle gehad en wat laag HB. kleine meid is al beetje ingedaald en groeit hartstikke goed. Super beweeglijk. Nog 2 weken werken en dan is het voor mij einde contract dus lekker genieten dan.

18. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Daniëlle: welkom! :) we zijn samen aan het aftellen hier! Ik moet nog 5 weken werken, maar 1 week daarvan is het krokusvakantie, dus 4 weken effectief werken, maar stop pas vanaf 20 maart.
    Jij hebt meer geluk ;)

Hier blijven de harde buiken maar toenemen... Volgens omgeving is het normaal bij een 2de zwangerschap.

19. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Deze nacht is mijn grootvader overleden. In september mijn grootmoeder ook al. Beide ouders van mijn papa. :(
    Mijn zoontje zou zijn 14de achterkleinkind zijn.

20. danielleb

danielleb Lid

1 sep 2016
    32
    0
    6
    Sneek
    Och wat een verdrietig nieuws Marrit.. sterkte!
    En ja ik had ook wel tot 4 weken van tevoren willen werken hoor, maar 1 maart loopt mijn contract af en ik krijg geen verlenging. Aan de ene kant dus balen, maar aan de andere kant is de extra rust die ik na volgende week kan pakken natuurlijk wel lekker.

Deel Deze Pagina