Dag dames, Nadat onze kleine jongen in het ZH heeft gelegen en ik daardoor een nare ervaring heb gehad met mijn wg.... ik vroeg namelijk vrij omdat we afgelopen donderdag nacht met onze bink naar het EH waren geweest en wij dus wel helemaal kapot waren.... zijn reactie was... nou ja dan moet dat maar niet waar ! Ik zo ja inderdaad! Dat moet..... Me kleine bink was zowat uitgedroogd.. en uiteindelijk is hij op zondag alsnog opgenomen... hij is inmiddels ook weer thuis, maar het is toch goed schrikken niet waar... en ik vind hoe dan ook dat me kleine bink op nr1 staat.. een wg kan wel zeggen voor jou tien anderen, maar dat kan ik net zo goed zeggen over werkgevers. We zijn dus aan het overdenken dat ik dus helemaal ga stoppen. Ik ben al het minimale gaan werken bij mijn huidige werkgever namelijk 24 uur... minder dan dat mag namelijk niet van hun. Het is al een hele gehannes met het vervoeren van me kind naar het KDV (is 20 min lopen) aangezien ik niet altijd de auto tot mijn beschikking heb en het zonnetje niet altijd straalt hier) Mijn moeder woont anderhalf uur hier vandaan.. en me schoonmoeder heeft alleen op woensdags vrij. Verder geen familie in de buurt wonen Nu is mijn vraag wat vinden jullie? Wat kan je ongeveer aan teruggaaf van de belasting in de maand verwachten? En wij zullen dan van ongeveer 600 a 650 euro in de maand rond moeten komen... dat moet toch wel te redden zijn niet waar? Nou ik hoor het wel.... Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Brigitte
Wat n ()*&(^)*()*( gadver, nét zo sympathiek als mijn baas dus.. Alleen ik heb dus geen keuze, ik móet blijven werken anders redden wij t hier niet. Wij komen nu rond van mijn loon, de rest gaat van mn man's rekening af en ik heb ongeveer 650 euro te besteden.. Dus..
Ik ben bang van wel dan inderdaad... verder is het zo dat mijn baas wel heel sympathiek was tijdens mijn zwangesrchap etc etc, maar ik ben nu net 3 weken aan het werk.. en dan krijg je het antwoord begint de ellende nu alweer? Uhhh kan ik toch niks aan doen dat me kindje amper wilt eten noch wilt drinken en dat hij 4 a 6 diarree luiers heeft en overgeeft dus aan het uitdrogen is... kan het er niet in douwen of wel soms....
Ik zou me niet door 1 rotopmerking van mijn baas weg laten jagen... Natuurlijk is het niet leuk om dit te horen, maar waarschijnlijk viel jouw vraag wat rauw op zijn dak ofzo.. Hoe belangrijk is je werk voor je? Heb je een schuldgevoel t.o.v. je zoontje omdat je werkt? Dit soort dingen zou ik eerder laten meewegen in de beslissing of ik al dan niet zou blijven werken. Misschien is een (geregistreerde) gastouder in de buurt iets voor je zoontje? Succes met je beslissing en hopelijk blijft je zoontje nu goed drinken! Groetjes, Anakin.
Ik voel me zeer zeker ook schuldig ten opzichte van me zoontje... maar goed iedereen heeft dat misschien wel in zich niet waar. Me werk is niet zo belangrijk voor mij... ik vind het leuk werk dat is het hem niet hoor... het enige waarvoor ik werk is dat we dan ook alles kunnen doen en laten wat we wilen.. en ik wil voor mijn part een paar stappen terug doen en dan maar geen dure kleding, spullen in huis etc etc. Maar ik ben wat dat betreft onzeker want stel nou dat er weer iets gebeurd... ik was afgelopen vrijdag gewoon bang om te bellen ivm de reactie die me te wachten stond en dat vond ik eigenlijk een slecht teken. Ik ga ook zeer zeker niets beslissen 123 maar wil eerst een paar dingen overwegen. En als ik het zou doen dan pas per 1 januari denk ik.
650 euro per maand? ik vind dat wel weinig! wat betaal je dan aan huur? daarbij komen nog de kosten voor ziekenfonds en eten enz. als ik jou was zou ik alle kosten op een rijtje zetten, kijken wat je per maand nodig hebt, misschien kan je eventueel in de avond werken als je vriend/man thuis is. Het liefst zou ik ook thuis blijven hoor maar weet niet of we dit redden financieel.
nee we houden 650 euro per maand over voor boodschappen en andere dingen zoals kleding, uitjes of wat dan ook de lasten zijn dus dan allemaal al betaald
Van de Belastingdienst kun je ongeveer EUR 1800 per jaar krijgen voor de "minstverdienende partner" EUR 0 inkomen in dat jaar. Je kunt dit ook als een voorlopige teruggaaf per maand krijgen; ongeveer EUR 160. Je zou voor verdere tips en advies ook eens kunnen kijken op de site van het Nibud: www.nibud.nl Succes met het vinden van de juiste beslissing!
Allereerst wat vervelend voor je zoontje, gaat het wat beter met hem? Mijn zoontje heeft ook 2 keer een week in het zh gelegen in zijn eerste jaar. Mijn wg was redelijk meewerkend, maar heb toch besloten om van 3 naar 2 dagen te gaan. Ik begrijp dat dat niet kan bij je wg. Misschien is gastouder worden iets voor je? Als je 1 kindje voor 3 dagen thuis ontvangt verdien je bruto al snel 750 euro. Dit word niet zo hoog belast dus je houd een aardig centje over. En je bent lekker thuis bij je eige kindje. Het is echt een overweging waard hoor! Succes met je beslissing
wat dat gastouderschap precies inhoudt en hoe het dan werkt met bruto en dan de afdrachten die je moet doen snap ik niet zo, maar goed ik heb me er ook nog niet echt in verdiept... maar wie weet is dat inderdaad wel iets...
Hoi Hoi Het is zeker de moeite even na te kijken. Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan, maar vanwege mijn zwangerschap ben ik er even mee gestopt. Maar ik ga het zeer zeker weer proberen. Je krijgt bruto betaald en je moet dan met je aangifte aangeven hoeveel je hebt verdient. Daarover moet je dan belasting betalen. Dat zal ook afhangen van het salaris van je man. In princiepe heb jij geen kosten aan het gastouderbureau. Dat hebben de ouders. Tenminste dat is zo waar ik was aangesloten. Nogmaals succes met je beslissing
Nou meis kies lekker voor je kindje! Als jullie denken dat het kan met 600 euries voor leuke dingetjes ed. ( volgens mij red je dat ook wel).
Onzewonder, ik zou zeker stoppen. Wij houden ook ongeveer 600/650 in de maand over en om eerlijk te zijn is het niet altijd makkelijk. Zeker niet als je gewend bent nog 1000 euro extra te hebben Maar....voor mij zijn de rust die wij hebben en de tijd die ik heb voor mijn zoontje onbetaalbaar. Het is natuurlijk voor iedereen anders. Misschien komen bij jou wel de muren op je af na een tijdje. Maar als je het overweegt, je werk niet belangrijk vind, de huidige situatie een hoop stress geeft en jij en je man staan er achter kan ik het alleen maar toejuichen. Ik ben nu al 7 maanden thuis en ik heb nog geen moment spijt gehad. Ik heb zelf ook zoiets van als ik weer wil werken is er altijd wel íets dat ik kan doen. Als je carriere wilt is het natuurlijk anders, dan is een tijdje stoppen niet zo handig natuurlijk. Veel succes met je beslissing!
Nou ladies even een kleine update van alles.... A.s donderdag komt er een man die altijd de belastingen voor ons doet om uit te zoeken waar wij wel of geen recht op hebben... moeilijk moeilijk moeilijk niet waar... Nu is het zo dat mijn mannetje inmiddels alweer 1 x ziek is geweest... is het nu nog een beetje... had namelijk 40.3 koorts en bleek luchtwegen infectie te hebben en een keelontsteking dus een antibiotica kuur bleef niet achter. Ik ben wel afgelopen wo/do/vrijdag gaan werken omdat we het op de een of andere manier toch hebben kunnen regelen met oppas (mijn schoonmoeder kon op woensdag endonderdag) en steef bleef vrijdags thuis (had zorgverlof) aangevraagd. Ik durfde eigenlijk niet eens mijn werkgever op te bellen om verlof op te nemen zodat ik bij mijn mannetje kon blijven.. met veel schuldgevoel ging ik dus werken... maar ja de kleine man was alweer aan het opknappen, maar toch merk je dat je kindje heel graag bij jou had willen zijn..... breaking my heart Uiteindelijk waren we dit weekend lekker met ons mannetje thuis en hij is weer aardig tot helemaal wel opgeknapt... hij "moet" as donderdag en vrijdag gewoon naar de creche omdat wij het anders niet op kunnen vangen.. ja of ik zou weer verlof moeten nemen.. maar ben een beetje bang om de reacties... vaag he... believe me als jullie mij in real life zouden kennen hadden jullie dit echt niet achter mij gezocht! Ben namelijk iemand met een zeer eigen mening en altijd wel een grote bek.. en met dit soort dingen durf ik gewoonweg niet voor mijzelf op te komen.. of ja in dit geval voor mijn eigen kind niet Nou ja... niet om het verhaal erger te maken weet ik het zelf af en toe echt niet meer... ik wil zo graag lekker bij mijn mannetje thuis zijn en het financieel ook gewoon "normaal" hebben... ik heb een beetje de reacties gehoord van mensen in mijn omg waarvan ik het wel belangrijk vond om te weten hoe hun erover denken dat als ik zou stoppen definitief... en die waren gelukkig allemaal wel positief! a.s. donderdag komt dus de beste man en dan gaan steef en ik vrijdag ervoor zitten om definitief de knoop door te hakken.. spannend spannend dus.... Dus meiden... a.s. vrijdag/zaterdag zal ik het wel weten.. vind het nu al eng met de gedachte te zitten dat ik dadelijk ontslag zou gaan nemen hahaha.. erg zeg.. want dit zou voor hun totaal onverwachts zijn moet ik zeggen... maar ja hun dwingen mij eigenlijk wel tot die keus, want ik mag ggewoon weg NIET minder dan 24 uur werken in de week... dus ik ga het dan met mijn baas erover hebben... en ben dan wel benieuwd wat ze zeggen.... keep you posted!
Misschien een idee om een andere baan te zoeken en dan minder werken, en dan bijvoorbeeld dat je op zaterdag werkt als je man er is en dan die dag dat je moeder/schoonmoeder? op kon passen ofzo? Misschien voel je je dan toch beter en hou je toch wat extra's.
Mijn vriend heeft wisseldiensten.... en ik heb al gesolliciteerd bij een andere zaak detailhandel en die betalen niet zo heel goed.... die beste man wilde het helemaal op mijn vriend zijn rooster aanpssen.... maar dan zou ik nog 16 uur in de week moeten blijven werken.... en dan zou ik maar 125 netto meer krijgen in de maand als ik thuis blijf zitten want dan krijg je ook belastinggeld terug.... dus om heel eerlijk te zijn... ben ik nog 2 dagen weg in de week van mijn kindje.. en ik zou dan maar werken voor die 125 euro netto per maand... dan maar iets minder zou ik zeggen niet waar.. meningen verschillen uiteraard. Maar ik ga echt niet 2 dagen werken in de week voor die 125 extra per maand..
Meid als je lekker thuis wilt blijven en financieel kan het dan moet je dat doen.... wat een ander er van vindt... lekker belangrijk. ik ga wel werken 2 dagen in de week of ik er financieel veel wijzer van word ik heb geen flauw idee heb het nooit laten berekenen. Waarom omdat wat de uitslag ook zal zijn ik graag ga werken. ieder zijn ding meid, doe wat je hart je ingeeft en waar jij je gelukkig bij voelt is dat niet het aller aller belangrijkste?