De augustusbus rijdt verder deel 7!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door natjes, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    haai!

even een grote knuffel aan lau, ook hier.
    vind het zo erg voor jullie, ookal hield je er al lang rekening mee. en ook het feit dat je nu echt hebt besloten dat een 2e nogo is, maakt het dubbel sad. toch?

@twit: hoe zit dat nu.
    als ik iets tegen Y zeg, dan kunnen MIJN volgers zien dat ik dat zeg, maar de volgers van Y toch niet?
    tenzij ze ook mij volgen?

vraag nav het aub niet mentionnen van bepaalde zaken daar.

ook wat betreft fem: als ik zou zeggen ' hoest met je zwangerschap ' daar, dan lezen haar volgers/fam dat toch ni?

snap er geen vogelkooi van geloof ik :( heheh

@' misverstand ' tja, men gaat nu door elkaar/achter elkaar het onderwerp misschien een beetje ' dood praten ' zegmaar, misschien beetje onnodig?

ik blijf erbij dat als je een bepaald 'resultaat' verwacht je duidelijk moet zijn in je verwachtingen, en in de haalbaarheid van je doel, en (vooral) in het actief meewerken daaraan.
    lekker marketing-achtig geformuleerd he! :p

bla.

@amberliek: gefeliciteerd!!! heb je wel in de trap gehangen deze keer? :D

@pip: veel respect voor jou zeg, met 5. wauw. supermommy!

@tieten: hehe, ik vind het, zoals nogal veel in het leven ;) geen kwestie van of/of maar en/en! :D

@miranke: snap wat je zegt hoor. dat je dat denkt wat betreft (willen) werken. maar niet nodig uiteraard!
    en als jij dat niet wilt, dan is dat je goed recht.
    ik denk zelfs dat het normaal is. of in elk geval normaler dan de manier waarop ik het nu doe. (en kan doen, ben me bewust van deze luxe)

eerlijk trouwens dat je dat (net als ' wil geen bv geven, ook al zon taboe om te roepen) zegt.

IK denk dan wel weer eens ' hallo, hoogopgeleide slimme vrouw, wat jammer dat veel van je (intellectuele) capaciteiten nu even niet (voor de rest van de wereld/voor salaris/voor feelgood over mijn kunnen) worden gebruikt!'

tja, het is ook nooit goed he voor ons vrouwen ;)
    :p

@wie het vroeg: inderdaad. kan een verwarming zo heet staan/zijn?
    ik denk vooral dat kraantje/buis gedeelte of niet?
    boe, hoe gaat t nu?

@mirankeman: alweer zo eerlijk.
    en ik snap! lijkt me ook zo raar, de wetenschap dat er ' nog een ' komt en hoe moet dat met het delen van je tijd/liefde/aandacht?

ik vertrouw op ALLE ervaringsdeskundige dat je met kindje erbij ook (minstens) dubbele liefde krijgt. wauw!

alleen daarom al, zeker dat we het willen.
    lief klein babytje (dat rustig ligt te liggen ik noem geen namen FLORINE) heerlijk!

@florine: seg.
    is het nu normaal dat zij niet langer dan 2 minuten in box wil?
    oftewel, dat als ze wakker is, ik te allen tijde bij/met haar in de buurt moet zijn wegens veiligheid?

ze wil best alleen spelen op het kleed, maar voor je het weet trippelt ze weer langs de bank, dus je moet erbij blijven.

best lastig met, ik noem maar wat :D, koken! of naar de WC gaan.
    ik zet haar gerust een kwartiertje voor babytv maar verder liever niet.

en dan hoor ik gisteren van zus dat haar kindjes (steeds 2 jaar ertussen) elkaar aflosten in de box! :$
    oftewel, dat nummer 1 tot en met 2 jaar gerust een uur, of meer, in de box zat te spelen :$ en dat die uiteindelijk plaats moest maken toen nummer 2 er was!

WEK!

best wel lekker soms :) lijkt me.

ik snap de term handenbindertje nu opeens!

geen klacht hoor, maar wel benieuwd of er meer van dit soort babys zijn. hoop van wel, pies!

mijn moeder zegt dan: gewoon in box zetten .
    ja doei, dan gaat ze staan, en miauwen/huilen/omvallen. dat werkt gewoon niet.
    (toen zei mijn moeder: ik gaf je gewoon een lange vinger en een krant om te versnipperen, en die at je dan allebei op! :$)

.. .vind je het gek dat ik zoveel letters uitspuug! :D

heheheheh.

SO dat was mijn ' korte luchtige bijdrage ' weer hoor!

OHJA.
    HET bewijs van dat ' we ' met name via andere media communiceren inmiddels: bijna niemand feliciteerde me hier in de bus gisteren!!!

:x

SLOERIESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D en dat is maar goed ook, want er valt weinig te vieren als je *censuur* bent geworden!

doei!

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
  3. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    @ Klingel, Thanks voor info. Ik wist al wel dat ik progesteron ga krijgen. Maar gynerd had het over tabletten die ik vaginaal moest inbrengen.

@ verwarming. Het was echt de verwarming...ik vind het zelf ook onvoorstelbaar hoor! Maar blijkbaar kan het echt, natuurlijk teer huidje en niet besef gehad om gelijk los te laten (zoals wij). Denk dat ik het daar moet zoeken. Verwarming stond echt net aan, dus wel volop aan het loeien om de boel warm te krijgen.

4. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    @ klingeltje, mooie leeftijd (zelfde bouwjaar :) hi hi
    Hier wouden ze trouwens beide niet echt in de box.
    zette ik ze vast in de stoel als ik naar wc moest (met krentjes en tv)

pffffff, Lonneke vandaag niet in der hum, huilen om minste en geringste.

Volgens mij ben ik grieperig aan het worden. Gister al mega spierpijn.. nu vallen stukje sop zijn plaats.
    Nu zere oren en wattekop, en gloeiend gezicht.
    Ben lang niet grieperig geweest.... wat helpt het beste?

5. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Over de box...Sanne wil echt niet meer! We hebben hem ook al de kamer uitgebonjourd! Sanne loopt om bank, tafel en langs Serre ramen. Box echt niet meer interessant.
    Als ik naar de wc moet? Meisje kruipt me toch achterna en ga dus (ahum, sorry!) met open deur op de toilet zitten zodat ik Sanne in de gaten kan houden (en zij mij). Met koken zet ik haar in de kinderstoel of ik laat haar om me heen kruipen. Al is dat laatste niet echt makkelijk, maar ja soms moet het. In de kinderstoel en dan kijken vindt ze toch wel interessant

6. natjes

natjes Niet meer actief

@smal: oscilococcium!
    @box: wat is dat? :D
    @kling:aiaiaiaiaiaiaaaaaaaaiiiii!! Helemaal vergeten, sorryyyyy! Nog gefeliciteerd. Ouwe doos ;)

7. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Klingelding...je maakt een een zooitje van met je grote letters!!
    Ik probeerde je stukje over een letterspugende klingelbaby te quoten, maar kreeg het niet voor elkaar met die malle langgerekte pagina :D. Ik pieste in ieder geval bijna in mijn broek bij het stukje over Kling als versnipperaar....erg grappig (ben nogal visueel ingesteld :p)

Hier was het boxgevoel meestal over als ze wat mobieler worden. Eigenlijk op het moment dat de eerste stapjes werden gezet.
    Inderdaad even een lastige periode (helemaal met een kamer en gang met 2 niveau's, dus trapjes), maar achteraf ook eigenlijk best wel snel weer over...hang in there Kling.

O ja.....nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!

8. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Hihi Miranke.....er wordt hier ook al jaren met de deur open gepiest :D.
    Misschien leert ze er nog wat van en is ze snel zindelijk :)

9. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Piessssssssss van letterspuwende klingel, ik zag het ook al voor me :D

En hier 2 boxen in huis, Niels zit er ook nog steeds in. Meestal smorgens als ik wat dingetjes aan het doen ben en hij vind het prima, beker drinken erin en baby tv aan :D En hij vind het ook geen probleem, zolang ik maar niet in zicht ben :)

met eten koken loopt hij gewoon om me heen en toen hij jonger was geloof ik ook wel in box of kinderstoel.

Persoonlijk denk ik dat het wel goed is voor een kindje een box, toen Niels nog wat jonger was en beetje jengelig, leek de wereld af en toe wel wat te groot en dan was de box een veilig haven waar lekker in gespeeld werd.

En over traplopen, Niels gaat hier ook op de knieen achterom de trap af, ik ga eerst en dan hij. Gaat heel goed, op die ene keer na dan dat ie de onderste tree mistte ;)

10. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    HIhi Klingel's mama heeft het ons eigenlijk aangedaan dat ze zoveel post in 1 keer :p Haha!

Leomeisje ook veel in box gezeten, eerst vond ze het niet geweldig maar toch steeds weer even gedaan. Vond het belangrijk dat ze zo ook een momentje had waarop ze zichzelf moest vermaken.
    En handige was dat ik ook ff het een en ander kon doen :)
    Gelukkig ging het ook steeds beter en uieindelijk vond ze het heerlijk de box.

Pip, tja idd met een kleine van 2 er ook nog bij lopend zal het vast op sommige momenten erg heavy zijn!
    Jammer zeg dat jullie huis dan niet kunnen verbouwen/nieuwbouwen!

Lautje, gister ook al gedaan maar vandaag nog eens dikke knuffel!

ik ga er eentje hier op bed leggen, tot later!

11. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    slaap lekker busmeisjes!

12. natjes

natjes Niet meer actief

Buhhhh wanneer leren de kids dat 5.45 NIET uitslapen is!?!

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    @Speeldate Siem: tis heel goed gegaan, maar ik heb ze wel even aan de gang moeten krijgen. Ze schelen ruim een jaar: jongetje was ruim 5 en Siem net 4, en dat merkte ik wel af en toe, maar toen ze samen Cars-auto's zijn gaan tekenen - op Siems voorstel, held! - ging het helemaal goed.

@box: Siem was zo'n ondernemend, opzuigend, waarnemend en analyserend ventje, dat voor hem de box te klein was. Hij was tevredener buiten de box. Bij Fem was het precies andersom. Zij kon overweldigd zijn door de veelheid aan prikkels die ze buiten de box opdeed, dat ze graag in de box ging (en even weg van drukke Siem) om alles weer te verwerken. Het ligt dus echt aan het kind en de situatie.

@5.45 uur: maf hè? Hoe donkerder het nu 's morgens is, des te vroeger zijn die van mij wakker. Het was vandaag 6.15 uur..... Voordeel: te laat op school komt hier nooit voor. Eerder te vroeg. Stond vanmorgen als eerste op het schoolplein... :);)

14. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    @ Juudje, wat fijn dat de speeldte zo goed is gegaan :)

@ Natjes, pfff veelstevroeg

Hier had ik wat zorgen, Marije had vriendinnetje op school, hartstikke leuk, tot oud vriendinnetje ook in de klas kwam.
    Aangezien ze werkjes maar met zijn 2 mogen doen, valt er dus 1 af... paar keer Marije verdrietig (breekt je moederhart van).
    Juf was er ook niet zo heel blij mee, nu super oplossing: in de klas mogen ze alle 3 niet samen, wel in pauze of op vrijdag (andere juf) Om zo beter te ontwikkelen in mijn "onenigheidjes".
    Meiden vinden het niet erg en gaat supet beter, en volgens juf stukken rustiger in de klas, ha ha ha
    En Marije komt er nu achter dat er meer kindjes in de klas wel leuk zijn, en daar dus lekker der werkjes mee doet.

En weer zorg minder voor mij

(Uitleg: op de Montessori school heten taken werkjes. Dit kan van alles zijn; tekenen, schilderen, poppenhoek, taal, rekenen, etc.)

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    goedemorgen seg!

@box: hehe, ja ik vind het ook wel handig en verstandig voor een kindje, maar een bepaald kindje hier vindt van niet :D

en ik ga het echt niet dwingen of een strijd van maken hoor. dan maar meer samen op ontdekkingspad, het wordt wel weer rustiger als ze echt zelf kan staan en lopen zonder backup.

@chillen: ze heeft wel sinds een week ofzo haar hazenslaapje van 17/18 ingeruild voor een ' chill-lig-halfuurtje '
    gaat ze zelf op haar rug liggen op t kleed, en spelen met een beestje ofso. TE cute, zeker voor zon bezig bijtje :)

@piesen: hier ook met kruipbaby rond de pot hoor! :p

@small: goede oplossing van school wat betreft vriendinntje 2 en 3! :)
    trouwens, hebben jullie bewust voor montessori gekozen? vroeg ik me af?

@small: lekkere surfbabe!

@small: hoest met de puzzlepoop? ;)

@fem: ik mis je, kom es hier! nou ja op ZP, nou ja ook hier als in hier, nou ja dus!
    hoe voel je je!?
    echospanning?

@juud: fijn dat speeldate goed ging!

@bow: wat heb je gedaan met gsm en slaaphoofd?
    enne, ik denk echt dat pakket niet door KLEP kan! let maar op, dat wordt ophalen!

ik weet heus wel dat je een GROTE KLEP hebt ******* maar voor de 70 :$ triqo's denk ik te klein :p

trouwens, ik werd er wel even naar van te bedenken hoeveel boodschappengeld dat is :$ seg. :) kristus!

:x

@natjes: dat is vroeg ja! zeker als je ze niet terug kan leggen, of wil dat wel met de jongste?
    enne, hoe gaat t ermee?
    en ook met werk en en?

@aanbiedingen (weet niet wie t vroeg): heb een paar open solli's gedaan, allemaal top-horeca, maar dan management/achter de schermen. en welja, ik mag overal beginnen :)

ene optie is nog helemaal in de steigers, letterlijk (ook een oude school!) gaat nog wel even duren.

anders is sterrending hier in de buurt, wask al aangenomen toen ik zwanger bleek, toen heb ik afgezegd.
    maar vrees daar wel weer voor 15 uur per dag, en 10 is max hoor, dus dat doen we niet.

en dan nog iets, maar das te prematuur, dat hou ik nog even vaag. gewoon, omdat ik het eerst met mezelf wil bespreken en niet met anderen.

heb alle tijd, dus ik zie wel. vanavond wel weer een gesprek :)

en verder bezig met kinderboek, en andere schrijfsels. en schilderijen. en dat gaat allemaal de wijde wereld in, weldra! :D

@pipperdepip: grappig ja hoe elk kind anders is daarin he. qua box, en nou ja sowieso qua ontwikkeling.

kennen een beebje van nu 14 maanden, ' die doet nog niks ' zeggen haar ouders :(
    beetje pijnlijk. laat iedereen toch lekker SE eigen ritme volgen seg.

@pijnlijk: ieks, schrik: buurvrouw aan de deur... heeft borstK.
    en meteen onder het mes, straks :(

erg man. we schrokken echt.

(en ik frust dat ze ' gewoon lekker makkelijk naar streekziekenhuis gaat ' ipv naar beste ziekenhuis (utrecht, alweer) op dit gebied... maar ja niet iedereen is zo apart als ik natuurlijk :))

@ehhh weet niet meer.

hier beetje raar, buikgriepig, koortsig, dus even kalm an.

ohja, is het normaal dat een baby wel 2 tot 3 keer winnie-de-pooht?
    my god!
    ze eet ook zo veel (gisteren 3 boterhammen en heul veul tonijnaardappelkoekjes en banaan en en 4 x bv en en) dus wel logisch ?
    maar dan toch ' te weinig ' wegen en niet aankomen he, tsk! :(

ohja, ONTDEKKING: de billenspray! van zarqa.
    heerlijk spul!

voor florine dan he :p

SO nou dat was mijn korte luchtige bijdrage weer hoor!

wanneer beginnen jullie daar nu eens mee?

smak!

16. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    @ Klingeltje, toch heerlijk dat je het voor het uitzoeken hebt, nu lekker op eigen gangetje afwegen en beslissen, ja 15 uur is beetje te veel per dag.

Dan heeft ze gewoon hele snelle stofwisseling, Mijn neefje ook eet zo 4 broodjes tussen de middag en is super mager. met met snelle stofwisseling ook meer pooh ja..
    hier trouwens nog niets gevonden in poop! vanavond weer checken, ha ha ha

klingelbuuf: pff tjee zeg das niet niks, schrik je dan van heh.

Montessori, mijn man heeft er ook opgezeten, ik was er tegen, had er niet in verdiept, etc.
    2 andere scholen bekeken (moest van mij) en toen bij Montessori wezen kijken, ik kwam er binnen en had meteen het gevoel: dit is het.
    De sfeer, de lesmethode. Hier had ik ook op school willen zitten.
    Worden gestimuleerd dingen zelf te doen en niet bang te zijn om te vragen.
    Bijv met gym les, zelf aankleden en als dat niet lukt, eerst aan andere kindjes van je groepje vragen of die kunnen helpen (help mij het zelf te doen)
    Zo leuk te zien hoe ze nu ook Lonneke helpt.
    En Marije is met sommige dingen verder dan andere kindjes van haar leeftijd en heeft dus al rekenwerkjes gemaakt.
    (En andere kindjes weer in andere dingen, of juist niet, idereen krijgt zijn tijd ervoor en word voldoende ondersteund en gestimuleerd)

Tuurlijk is er ook wat te zeggen over klasikaal onderwijs, maar deze methode past goed bij Marije.
    (Ander klasgenootje niet en is naar klasikaal onderwijs gegaan en gaat daar nu zoveel beter)

17. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    ps, goed dat je over Zarqa schrijft, moet weer nieuwe halen

gewoon even nieuwsgiereig, gebruiken jullie tabletjes/druppels van VSM? welke?

18. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    @Small: goede oplossing van school! Hier heten taakjes ook werkjes. Geen Montesorri, wel school met geheel eigen aanpak. O.a. atelier-uren waarin wereldoriëntatie wordt behandeld. Hele leuke, stimulerende opdrachten over natuur, wetenschap en kunst. Daarin mogen ze overigens niet zelf kiezen met wie ze werken. Samenwerken met alle kindjes wordt hier juist heel erg gestimuleerd. En ze werken ook samen met groep 2 en 3.

@Klingel: Zo, fijn! Zoveel keus uit evt. banen. Dus wel voorlopig in het Drenthse? Omdat je weer banen daar geïnteresseerd bent, evt dan?
    Benieuwd naar je boek! Ga ik ook weer opppikken nu lesgeven is weg gevallen!

Oh, excuus, moet even snel werkje doen voor school. Tot later!

19. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    #859 miranke, 13 okt 2011
    Laatst bewerkt: 13 okt 2011
    Even keihard binnenvallen....Echo was prima. Een stuiterballetje van 2,2 cm.

20. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Goedemiddag :D

@small klinkt als leuke school zeg! En goede oplossing van juf zeg!

@klingel, hmm lastig he, wel genoeg eten maar niet zoveel groeien. Idd misschien snelle stofwisseling, goh van wie zou ze dat hebben?? , en ze beweegt natuurlijk steeds meer waardoor ze ook steeds meer energie verbruiken.

Wat k*t van buurvrouw zeg!

En spray is ideaal he! Heb keer proefverpakking gehad van mijn zus (apotheek.ass) echt handig, maar veeeel duurder dan de gewone :(

Koortsig en borrelig? bah :(

Als T's in gewone envelop hebt gedaan moet het wel passen toch??
    En anders leggen ze het wel ergens neer onder carport ;)

En wat ik heb gedaan met telefoon?? uhhh niks :D
    Nouuuuuu jawel natuurlijk anders deed ie het wel gewoon.
    Ik heb gewoon 3x verkeerde pincode ingetoetst :D
    Gister is mijn nummer overgezet en vanochtend aangezet en toen mijn oude pincode gedaan maar nieuwe abo dus waarschijnlijk eerst weer zo'n standaard pincode en ik had dus verkeerd gegokt. Nu pukcode nodig en die ligt thuis :D Handiggggggg

Vanmorgen uberschattig trouwens, niels die probeert tegenwoordig alles na te zeggen en toen ik vanochtend wegging bij kdv zei ik, doei schat, en wat hoorde ik doei schat hihihi moest zooo lachen. Skattie!

Gister was ie even iets minder schattig alhoewel hij eigenlijk alleen maar probeerde mij te helpen.
    Ik had gistermiddag tegen hem gezegd dat we naar opa en oma gingen. Dus hij stond al bijna direkt in de gang om naar buiten te gaan. Dus ik zeggen dat ik eerst nog spullen voor Sven moest pakken want Sven gaat ook mee.
    Dus ik sta bij het aanrecht voeding om mee te nemen klaar te maken, draai ik me om, zie ik Niels een poging doen Sven op te pakken. Sven lag op de grond op een zacht kleedje gelukkig want het lukte Niels natuurlijk niet en die liet hem dus ook maar weer vallen :$
    Gelukkig had hij Sven maar een klein stukje opgetild maar Sven natuurlijk huilen en toen Niels ook huilen... ;)

En Sven is hongerlapje aan het worden. Hij zit al op max. flesvoeding en begint zich dus wat eerder te melden *lees midden in de nacht*
    Dus gister maar zijn eerste papfles gegeven. En hij heeft vannacht heerlijk geslapen, en mama ook :D

Deel Deze Pagina