De augustusbus rijdt verder deel 7!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door natjes, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Mag donderdagavond ook nog? :D

ad1: ja en nee! Ja, ik ben een makkelijke moeder, die niet bij ieder kickje en iedere val naast haar kind staat. Ik geef mijn kinderen veel eigen ruimte, maar houd altijd hun veiligheid als leidraad voor een grens. Ik lees veel voor, doe gekke spelletjes en laat ze veel buiten spelen. Ze krijgen de kans te ontdekken wat ze zelf leuk vinden. Ik geniet van mijn kinderen en ze zijn echt mijn alles. Tot zover zoals ik het had verwacht...

Maar nee, ik heb een korter lontje dan ik had verwacht, ik doe sommige dingen van mijn ouders die ik niet wilde doen, toch wel...;) en ik heb veel behoefte aan momenten voor mezelf. Dan ben ik echt blij dat ze even ergens anders zijn, of dat ik dat ben. Dat waren echt dingen die ik vooraf heel anders had verwacht.

ad2: ik volg bij de opvoeding de overtuiging dat je kind jou laat zien welke opvoedstijl voor hem het beste past. Siem is hooggevoelig en een ferme stem of krachtige uitlating hebben op hem elk ongewenst effect; hij raakt volledig van de kaart. Je moet hem uitleggen wat er aan de hand is en hij moet echt de kans krijgen om zichzelf even helemaal te ontladen. Hem moet je dus, in je dichte nabijheid, even boos laten zijn. Hij zal niet snel gaan schreeuwen of schoppen, maar gaat wel snel huilen van boosheid, angst of frustratie.
    Femke is een meisje dat je strak moet houden, soms met een krachtige stem en term (wel netjes natuurlijk ;)). Zij gaat juist heel snel schreeuwen, gillen en schoppen, en haar moet je op een gegeven moment gewoon even in een hoek zetten en laten. Ze kalmeert dan snel en komt weer met je knuffelen.

Wij hebben een paar regels in huis en die zijn vrij duidelijk: niemand komt aan TV/DVD/afstandsbediening en andere knopjes zonder te vragen, eten en drinken kun je altijd vragen, maar pak je niet zelf en als we aan tafel zitten, wachten we tot iedereen klaar is. Tenslotte mag je best ruzie maken, maar we duwen, slaan of schoopen niet. Met deze regels komen wij er wel samen.

De lijn die we volgen: Juudman en ik mogen anders over dingen denken, maar dat bespreken we pas als het moment voorbij is en de kinderen niet in de buurt zijn. We vallen elkaar nooit af en houden ons aan wat de ander zojuist heeft afgesproken met het kind. Bij verschil van mening bespreken we altijd een aanpak voor een volgend keer.

Stelregel: we praten niet over de kids en over moeilijke situaties die we met ze gehad hebben waar de kids bij zijn.

Dat was het wel, voor de donderdagavond...:cool:

2. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    hoi lieverds
    een druk leuk weekend en een druk werk weekje (bijna) achter de rug.
    Kindjes en wij erg genoten, een super mooi park.
    Daar zou ik nog wel n keer naartoe willen.
    En zo mooi herfst. Het sneeuwde blaadjes :)

Marije heeft helaas sinds vorige week erg alst van erge verlatingsangst.
    Erg zielig, en gisteravond voor de zoveelste keer geheel overstuur/paniek, 2e keer die avond. Dat ik er bijna zelf onderdoor ging.
    Op twitter wat lieve tips gekregen die ik zeker ga uitproberen.
    Verder gegoogled en ik denk dat ik er nu beter mee om kan gaan.
    Ze kon al in paniek raken als ik in de gang me jas ging halen...

Zou het het proberen waard zijn om kindjes op 1 kamer te laten liggen?

@ Miranke, knuf meisje, gewoon voor die bijna geen 1%

@ Leo, ben erg benieuwd wat je meisje krijgt voor lekkers

Waar ik zo streng was bij Marije, geen patat/snoepjes voor 2jr, chips 3jr, Schiet het er bij Lonneke zo in (ja inder mondje) helaas

@ Juudje, had je al uitslag echo?

@ Klingeltje, ik vind dat zeker niet kunnen, dat iemand anders je kindje zomaar wat geeft. chips/snoep/eten/drinken, vraag je toch altijd eerst aan de mama/papa!

Moet nog rea geven op je andere vragen. komt later vandaag.

Maar ook even snel iets posi...
    Waar ik vorige week tegen Smallman aan liep en tegen botste (ook in het weekend) is nu zo goed als weg.
    Ik heb tips gehad van een goede vriend, en het werkt!!
    super trots nu 2 keer intiem geweest in 1 week, ipv 1x p/mnd. of nog langer.
    (zonder belachelijk gemaakt te worden, of uitgelachen, wat voorheen helaas wel eens gebeurde en mij tegen hield)
    Ik hoop dit vast te houden. Zo gaat het goed/leuk en heb ik er weer vertrouwen in. Weer het gevoel dat ik er ben/besta.
    Iets anders ben dan moeder en werknemer.

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    grote lieve busknuf voor iedereen!

kan de tijd niet vinden/maken voor lang PC'en, heu, maar dat komt in het weekend wel weer!

KNUF!

4. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Aanstaande maandag de vlokkentest. Bah!

5. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    @ Miranke, wel al maandag, maar ook wel fijn dat het snel is, anders weer zenuw wachten op test.
    Hoesnel is dan de uitslag bekend?
    (knufffffffff)

6. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    @ Small, op de site van het Radboud staat binnen twee weken. Twee slopende weken dus!

7. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    knuf, 2 lange weken

mail me maar als je even van je af wil schrijven *smak*
    Ben een goede luisteraar.

8. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Dank je, erg lief!

9. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    @miran we houden je handje vast hoor tijdens die twee weken.

@Busmeet: hm, besloten feestje zijn wij niet nee. Andere locatie dan maar? Iemand een suggestie? 14.15 pas meeten is voor mij echt geen optie, we moeten 's avonds weer in bxl zijn voor een feestje.

10. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    wel hele goede vragen trouwens, mama die je verwacht te zijn, en richting....
    daar g aik even over nadenken en op schrijven.

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Knuff voor Miranke. Ik zal aan je denken maandag....

@busmeet: een andere ballorig? Ook centraal gelegen? Ik zal nog eens kijken.

@Smallie: klinkt fijn, maar doet Smallman ook wel eens meer in jouw richting? Ik bedoel, moet alleen jij dingen veranderen? Of vat ik het nu te zwaar op?
    Knuffel en we bellen weer eens!

@me: kids gister naar pa gebracht. Heerlijk uit gegeten. Nu weer eens laat opgestaan. Juudman doet nu boodschappen en ik ga me opfrissen. Dadelijk dagje Nijmegen (mijn oude vertrouwde stadje, 11 jaar gewoond!) en vanavond feest in Duisburg. Morgen weer uitslapen en 's middags na drieën kids weer halen.
    Best wel weer relaxt, een keer een ouderwets Juudman en Juud weekend!

12. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    Ik heb even de doodle gebruikt om een vraag te stellen over de locatie, dus als iedereen daar even zou kunnen kijken... :D

13. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    @ Cin, weet nog even niet of ik naar de meeting kom. Hoofd zit een beetje vol met van alles. Zoals je waarschijnlijk wel zult begrijpen. Vraag me af wanneer ons eens wat onbezorgdheid is gegund.:(

Vanavond naar Blof in de Rijnhal, even zinnen verzetten. Is alvast een verjaardagscadeau van mijn lief voor mijn verjaardag. Heb er zin in!

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Veel plezier Miranke!

En hoop dat we je op de meet mogen zien, omdat je dan goed nieuws hebt gehad! DUIM DUIM DUIM!!!!

15. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Miranke, ik duim voor je maandag en duim daarna weer verder!

hier druk, erg drukke week achter de rug. Wel leuke maar druk en daardoor minder aanwezig ff hier.

16. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
  17. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
  18. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    hihi allemaal foto van/voor/met glittertjes! :D

Goedemorgen!

19. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Goede avond dan maar, wat een drukte vandaag weer zeg :p

20. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    ha ha ha

@ Juudje, hmmm nu je het zo zegt, zou wel kunnen kloppen.....

@ Cin, geweldige foto :)

@ Pix, idem :)

@ Miranke, duim hoor morgen *knuf*

Deel Deze Pagina