Daar zit je dan...midden in de nacht. Angst om wat komen gaat. Niet alleen om de vlokkentest, maar ook kreeg Arjan te horen dat er 105 mensen uit gaan vliegen bij hem op het werk. Kregen de brief heel fijn op zaterdagmiddag op de mat. Hoe kunnen ze? 400 man met pijn in de buik en een rotweekend. @ Meet, zou wel willen al vind ik het ook heel spannend en beangstigend. Ik wacht heel even af, durf even niets met zekerheid te zeggen op het moment.
Miranka heel veel sterkte vandaag! Wat een %&$^$^bedrijf zeg dat ze hun personeel zo het weekend in sturen... hopen op het beste scenario
Miranke, Ik denk aan je vandaag! En aan Arjan. Die zal ook met het lood in zijn schoenen naar het werk gaan. Wat een manier! KNUF!
en ook nog even de vragen over opvoeden en mama zijn ik ben niet de mama die ik dacht dat ik zou zijn en ook weer wel niet omdat ik altijd zei dat ik niet zo streng wilde zijn voor mijn kinderen maar ben best wel streng (maar rechtvaardig) maar ook weer niet zo streng dat de kids niets mogen (zoals snoepen bv mocht ik vroeger nooit en een tussendoortje en drinken mee naar school nemen mocht ook niet, dat mogen mijn kids dan weer wel) opvoeden volgens een geloof doen we niet, doopsel en 1e communie geven we de kids wel mee en daarna beslissen ze zelf wat ze al dan wel of niet willen ongevraagd voedsel en drank aan kinderen geven doe je toch niet mijn ouders durven dat wel eens doen en schoonouders vragen dat altijd eerst heel netjes
Dank je meiden, voor lieve reacties. Vlokkentest viel me mee. Was onaangenaam gevoel. als het goed is hebben we uiterlijk vrijdag bericht, per post, over de uitslag. Balen dat bij ons de post altijd pas tegen 16.30 uur komt. Maar aan de andere kant, beter dan een telefoontje. Als we een telefoontje krijgen is de uitslag namelijk niet goed. Arjan heeft vandaag nog niets gehoord. Morgen is er ook nog een dag waarop ze de ontslagen bekend maken. Bah, echt spannend hoor.
@ Miranke, dikke knuf voor alle spanningen, wel dubbel op zeg. Hoop dat Arjan vandaag ook niets hoort en mag blijven.
Gister de kamers vande meisjes omgebouwd, ze liggen nu op 1 kamer. Tuurlijk eerst flink gekeet en gegiegel, maar ik neem aan dat dat in de loop der tijd steeeds iets minder lang word. Marije begon nog steeds met 2-5 min te vragen of ik er nog wel was, maar uiteindelijk ging dat naar 15-20 min, zit vooruitgang in. (of ik denk graag dat het dat is) Morgen gesprekje met juf, zij heeft er zelf ervaring mee gehad, toen haar zoon 12 was. Dus om gedachten te wisselen en elkaar op de hoogte te houden. En hopen dat we "het" vinden waardoor het komt.
haaai! @miranke: wat een onzekerheid ik duim voor je vrijdag! en ook dat arjan mag blijven seg .. @miranke: of de deet beangstigend kan zijn is nog maar de vraag- volgens mij kan er bijna niemand meer huil! en cin is HEUL lief hoor! @ehhh ik had laatst die megarea vol filosofische zaza geschreven, maar ja die reproduceer ik nu niet even een twee drie, mokje! @chips geven: het gaat mij ook om het (in mijn ogen zeer) normale principe dat je een baby van een ander niet zomaar iets aanbiedt. laat staan iets ongezonds! maar het is goed bedoeld en gelukkig kan ik ingrijpen natuurlijk! (weet niet wie het vroeg, maar ze heeft er dus niet van gegeten ) @milk: hebben jullie idee of/wanneer je voor 2e zou gaan? en hoe dan: meteen weer aan de IUI, of minder/meer geschut? @milk: ja, nuchter, dan was je altijd al wel een beetje natuurlijk! laten huilen, ik zou het echt niet kunnen. maar ik onderscheid nu wel een ' zeurhuil ' van een ' helphuil ' en op die eerste kan ik wel eens iets later reageren, heheh. hoest trouwens met je werk? en vertel es wat over myrthe! los van de tandjes! @cin: herken veel in jouw manier/visie van (op)voeden en (ver)zorgen. maar dat wisten we al @moeder: ik heb best wel even de tijd gehad om te fantaseren hoe het zou zijn, moeder zijn. maar het komt allemaal niet in de buurt van hoe fantastisch ik het ervaar! echt elke seconde genieten. ook samen van en met klingman- heeft je relatie ook een extra mooie dimensie! @moeder: ik had niet verwacht dat ik door/voor florine zoveel gestructureerder ben geworden. en dat is HANDIG seg! van mezelf nogal chaotisch- nu veel minder. en zowel zij als ik/wij varen heul erg wel bij het strakke ritme dat ze heeft. ik durf te beweren dat dat ritme ons destijds mede van de sloopnachtmaaaaanden heeft afgeholpen. nou ja, en vooral niet meer steeds BV erin snachts @moeder: ik ben aan de ene kant een weekdiertje, dat ' zich wegcijfert ' voor de 24/7 zorg voor florine. (wegcijferen, ik citeer iemand , ik zie het zelf als het leukste en fijnste (dus egoooste) wat ik nu kanmag doen! ) maar ook ben ik strenger dan klingman, meerrrr van de RRR, en ik bewaak de rust voor florine enorm. want klingmanopaoma zijn nogal van de AKTIE en dat kindje vindt het allemaal prachtig, maar is soms wel echt gevloerd daarna. ik ben dus haar rustpunt. ik had niet zo in mijn hoofd dat ik ' zo fanatiek ' zou zijn met BV geven, en alles vers voor haar koken. nu vind ik dat eigenlijk niet meer dan heul logisch om te doen. ik heb met florine gemerkt hoe perfectionistisch ik met alles ben, en een controlfreak. ik wil alles snappen, weten, bijhouden, enzovoort. dit doe ik wel onzichtbaar; lang leve de moleskine-boekjes ! streng voor mezelf? anderen zeggen van wel. ik zie het niet zo. en daar waar ik zelf ook vind dat ik wel wat ' voor mezelf ' zou willen, is het heel simpel: dat komt vanzelf weer. voor mij is het nu heel duidelijk dat ik het aller nodigste en waardevolste ben, als ik bij haar ben. ha! inmiddels durf ik wel te zeggen dat ik de grote lijnen van zo'n beebje wel snap, maar in het begin vond ik het erg lastig. dat ik niet alles wist, en dat ik vergeten was haar gebruiksaanwijzing mee uit te persen! kan iemand anders wel zeggen ' achh joh maak je niet druk ' maar dat is natuurlijk een enorme dooddoener: je bent wie je bent. en alleen jijzelf kan veranderen/leren meebuigen. SO! @cin: ik herken ook wat je zegt over niet willen stoppen met BV, ook niet voor een eventuele 2e. @filosofie: we willen haar vooral mee geven dat ze mag zijn wie ze is. daar is ze het beste in! dat je best doen heel belangrijk is, maar een 10 hoeft niet altijd en overal. verder natuurlijk dingen als liefzijn, humor, tralala, maar dat komt later ook wil ik de vrede en veiligheid en het ' goedmaken ' bij onenigheid bewaken hier. dat komt echt door mijn eigen jeugd.. @juud: dat streven, elkaar als ouders niet af te vallen in front of the kid(s) is hier ook belangrijk. tegelijkertijd realiseren we ons dat ook wij in alle valkuilen zullen trappen, en ons ook nog wel es helaas zullen herkennen in de dingen die we nu juist niet zoals onze eigen ouders deden zullen doen. tja. het zal best wel es lastig zijn! verder zullen we haar op alle fronten proberen te inspireren, en haar veel laten ontdekken van kunst/cultuur en en en. en hopelijk kunnen we haar alles aanreiken wat ze nodig heeft voor het vervullen van haar wensen, dromen, ambities. ohja, en vrijheid zal ze mogen hebben. ook qua uitgaan en al die andere dingen waarvan je denkt ' doe maar niet voor je 35e ' want, beter open en in overleg dus veilig, dan stiekem en.... *ziet zichzelf door het groningse studentennachtleven party-en omdat ze zelf nooit uit mocht* *ziet zichzelf van kroeg zo HOP de collegebank in waggelen* *zie haar P van de Universiteit die meer voor Party staat* HA! anders nog iets? @cin: HA! die foto herken ik zeker! sterker nog- IK BEN DAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! @pix: hiha! die is ook lachen! en ook dat herken ik seg! als je down bent, strooi een glitter op je hoofd. en welja, ook down under! het helpt echt! @glitter: beste vriend heeft de geweldige en irri gewoonte, de kaartjes/brieven die hij stuurt standaard te voorzien van een ons losse glitter. doe je de envelop open... STROOI!!! maanden later vind je ze nog :x @smallie: misschien gemist, maar is er reden voor de meisjes op 1 kamer? @leo: hoest daar? HA ik weet hoet daar is! enne, over je hippipvraag: ik ga inderdaad niet klakkeloos mee met de mode, maar niet om het niet mee gaan met de mode an sich, dat is namelijk ook erg 2008 ik heb gewoon vaak een andere stijl, maar ik pik en jat en copy graag van alle walletjes mee. van vintage tot design (zie huis) en van knus tot strak (zie huis) en van hysterisch tot klassiek (zie kledingkast ) wat betreft PIP: het behang past gewoon SO goed in het vogelbloemglitterthema van haar balzaalkamer! maar, ik dacht toevallig deze zomer: eigenlijk is dit kamertje alweer 2010, misschien maar es een nieuw thema! PIES dat doen we echt niet, zonde van alle pracht en glitter, en alle home-zwanger-made-vogelhuisjes, en en. als ze een kleuter is komt er vast wel een prinsessenbedkamer. of juist een bookhuthoogindeslaapkamerbed. we'll see! JEMIG want een verhaal seg! maar dat zijn jullie gewend maar nu gaak weg, even huisvrouwen. @hier: florine laatste weekje hangerig, verhoging, slecht slapen en slecht eten. en ik mag geen cm of seconde van haar zijde wijken! poehee! ik zou zeggen: ze loopt niet alleen- SE SPRINGT!! de nachten zijn wel weer even wennen. maar we kunnen t an! verder heb ik geen rust, beetje gehaast, komt ook door die kortere slaapjes enzo. waarin ik dan 2937 dingen wil doen, waarvan PC dus ZP echt op plaats 2936 staat (toch nog boven ehhhh noem es wat ) gelukkig is daar de Ipad met wordfeudchatterrrrrrrrrrrrrrrrr en de whatssappert, verder kom ik socialmediatechisch even niet hoor! @natjes: ik wil je steeds wat vragen maar ik vergeet t steeds weer als ik hier ben! hoe dom! en raar ook want ik snap nu echt alweer niet wat het zou kunnen zijn. @bow: TROTS OP SPORTBABIGHEID! @cin: CHECK HEMAJONGENSVESTJE MET BERENVELLLLL! @fem: had ik al wel eens... ? en hoe voel je je verder? @juud: echo bekend? @lau: smak op jau in je nieuwe huisje hiihhi! @remmie: kindjesupdate! @alice: zomaar een smak! en leuk om te zien dat/hoe jij/jullie ook into de fotografie zijn! @pip: de drukste mama van ons allen. smak, en niet vallen! dat rijmt, en dat mag ook wel! *eet pepernoot* @TISCH TJOERIE IK MIS JE! we gaan haarddate doen. met gordon. so! @juud: wanneer jij hier in buurt? heb t gelezen, bent vergeten! @ppv: ik denk aan je! wanneer weer nieuws? @mil: geldt ook voor joe. knufff! @rest: weet niet meer, sorry! knuffel op de busss!
@ Miranke, jeeeeeej dat is gelukkig goed nieuws, op naar het volgende goede nieuws @ Klingeltje, Marije heeft opeens extreem last van verlatingsangst... ze kan naast em staan en dan nig vragen: je gaat toc niet weg heh. Ik kan mijn jas niet uit de gang halen zonder dat ze of a. in paniek raakt, of b. met me meeloopt om te checken. In slaap vallen is een drama, om de 2-5 min roepen, mama, ben je er nog!, tot ze in slaap is gevallen
Amen to Kling-Rea! En een dikke knuff voor Miranke, het wachten op de uistalg, maar een grote opluchting dat Arjan mag blijven... FIJN!!!
Vandaag gesprek gehad op werk. Goed geweest. Binnenkort meer, maar onze verzorgingsstaat kent vreemde constructies. Niet erg in mijn geval. Wil ook wel eens aan de goede kant van de medaille zitten!
Ha meisjes, Ik ben momenteel zo knetterdruk (met werk,kids,man,huis,paard) en zo knettermoe (door werd,kids,man,huis,paard,vroeg wakker etc etc) dat jullie er echt volledig bij inschieten. Sorry daarvoor meisjes! Volgende week ben ik op één dag na hele week vrij, dan meer! Xxx
Knuf voor MOEder Natjes, straks verzorgde (? ) Juud en megareaklingel! En vooruit, ook voor al die andere AFWEZIGE!!! busmeisjes! En Miran wat SUPER! Oh, pak van jullie hart zeker? En ik had het nog niet gezegd hier, maar wat een K-streek om zo'n brief op zaterdag te laten aankomen. Respectloos ook. Zal vast binnen een bepaalde strategie vallen, en is vast over nagedacht, maar ik vind het echt niet netjes. Maar goed, lekker boeiend, hij mag blijven!
Hee meiden, Hier even een update van mij. We zijn gisteren bij Geertgen geweest. En we hebben er een enorm goed gevoel aan over gehouden! Aan al onze wensen kan worden voldaan. Dus dat is echt super.. Bij de eerste menstruatie kunnen we al meteen starten, en dan gaan we het flare up schema volgen. Dus op dag 1 deca, dag 3 puregon. Dus dan spuit je maar ongeveer 2 wk ipv 4. En dus veel korter deca waar ik de vorige keer ongeveer 4 wk aan stuk migraine van heb gehad. Dus ben enorm blij met dit korte schema. In nijmegen wilden ze dit niet doen. Ook worden na bevruchting alle embryo's na eerste deling ingevroren. 2 worden er apart gehouden, de moeiste daarvan wordt terug geplaatst. Helaas kan het embryo dat niet kan worden terug geplaatst niet meer worden ingevroren omdat geertgen dat niet zelf kan. Maar goed, daar kunnen we dan wel mee leven. Nu maar alvast hopen op een enorm goede score! Assisted hatching kunnen ze helaas nog niet in Geertgen, maar ze zijn druk doende daarvoor apparatuur aan te schaffen. Maar dat is dus nog niet mogelijk. Verrder gaat hier nog steeds met ups en downs. Het verdriet wordt niet minder, het doortellen blijft. Afgelopen weekend een weekend weg geweest en het vriendinnetje dat precies dezelfde uitgerekende datum heeft was er ook bij. Dat vond ik erg moeilijk. Zij ook trouwens.. Gelukkig zijn het erg goede vrienden en kunnen we er samen goed over praten. Maar het doet enorm zeer.. Ook het gemis van wat had kunnen zijn. Het wordt je zomaar weer afgepakt en het voelt zo onmenselijk. Hoeveel kun je dragen vraag ik me wel eens af. Dus wat dat betreft gaat het hier nog niet zo best.. Verder heb ik niet echt bijgelezen dus ga ik ook niet op iedereen reageren. Alleen had ik nog een vraag voor Miranke. Wat een schrik, maar de kans is gelukkig nog steeds enorm klein. Heb je er ook ak over na gedacht wat je zou doen als het zo is? Nog niemand heeft die vraag gesteld volgens mij. Wij hebben altijd gezegd dat we het niet willen weten. Millaman heeft een nichtje met down waar hij dol op is. Maar pas realiseerde ik me plots dat de verzorging voor zo'n kind lichamelijk ook zwaarder is en toen begon ik enorm te twijfeken. Hoe moet ik dat dan doen? Maar ben er verder van overtuigd dat ik net zoveel van zo'n kindje zou kunnen houden als van een ander kindje. Maar kan me voorstellen dat iemand anders toch andere motivatie heeft. Was ik gewoon erg benieuwd naar. Of willen jullie zover nog helemaal niet denken? Liefs van mij
@ Milla, ja daar hebben wij inderdaad over nagedacht en veel over gesproken. Ik had het bewust niet opgeschreven. Omdat ik merk dat ik veel mensen voor het hoofd stoot (ervaren op mijn werk, waar de vraag ook gesteld is). Als het kindje het syndroom mocht hebben, willen wij de zwangerschap beëindigen. Hoe hard en hoe moeilijk dat ook zal zijn. Ik ben ervan overtuigd dat ik de zorg niet aan zou kunnen. Daarbij krijg ik standaard (op mijn werk) het antwoord: ja, maar het zijn van die vrolijke kindjes. Ja, dat kan...maar hoeft niet. Het kindje kan enorm veel afwijkingen hebben, kan geestelijk zéér zwak zijn. Ik weet van mijzelf dat ik dit niet aan kan en na veel gesprekken met Arjan weten wij dus dat de zwangerschap dus afgebroken zal worden. Maarrrrr....voor nu....we gaan van het positieve uit. @ Milla, kan me indenken dat het enorm moeilijk voor je is. Je was zo dichtbij! Meis, ik wens je heel veel succes in het Geertgen en dat het nu voor jullie ook zover mag zijn!
sorry even ego net gesprek gehad op school met juf, over haar bevindingen van Marije nu met deze verlatings angst. Is helaas best extreem. Was een goed gesprek, met tranen en emotie (ook emotie van juf) maar dat we het niet te ver moeten laten komen. Dus ik denk deze week of maandag toch ha vragen voor hulp....