De augustusbus rijdt verder deel 7!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door natjes, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    Joehoe!
    Wij zijn weer thuis :D!
    Nog getwijfeld om bij m'n ouders oud en nieuw te vieren maar nu we hier zijn ben ik toch blij weer thuis te zijn. En Casper ook!

Alvast een vraagje voor als iedereen weer bijgekomen is:
    Hoe doen jullie dat met (schoon)ouders/(schoon)familie en verschil in opvatting over de opvoeding???
    Ik had een kleine 'aanvaring' met MIL over een soepstengel (die Casper best mocht hebben maar als wij er zijn wil ik graag dat ze vragen of hij iets mag, is dat erg gek???).
    Ik voorzie flinke oorlog voor de toekomst en ik vraag me af hoe jullie dat doen?

2. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    schoonouders vragen hier altijd eerst netjes vooraleer ze iets aan de kids geven

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    en welkom terug thuis

4. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    Dat wil ik dus ook, zelfs als het maar een soepstengel is. Nu is het een soepstengel, volgend jaar is het zo'n flesje zoete limonadetroep (die ze aan de oudste twee van m'n zwager geeft).

Leuke avatar trouwens!

5. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    thanx
    is op kerstdag gemaakt

in album staan nieuwe foto's trouwens voor wie wil

6. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Leo, knuf op ziek zijn, je hebt het zwaar te verduren met die ontzettende misselijkheid erbij zeg!

Cin, welkom terug, lekker thuis met z'n drietjes, heerlijk!
    Hoe je dat doet? Gewoon zeggen dat je liever hebt dat ze dat eerst vragen?

Zuurtjes, heerlijk stel hoor!

Natjes, birthdaygirl en (=op) cadeau in album ;)

Klingel, hoest met de emooooties zo vlak voor het uiteinde? ;)

Hier alles goed, Myrthe zwaait spontaan gedag sinds vrijdag en zegt er soms 'da' bij. Ze heeft drie dagen feest en zelfs vandaag nog een verjaarsfeestje keurig doorstaan. Wel jammer dat ze haar eigen taart niet eens wilde eten, ze had liever druifjes, hihi. Met mij ook alles prima, beetje weeig af en toe, en ouders en broers/zussen van zwangerschap verteld met de kerstdagen, allemaal blij verrast.

7. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    @Milk: Dat deed ik maar dat werd niet op prijs gesteld. MIL zei dat ik niet op alle slakken zout moet leggen... *zucht*. Maar goed, er komt sowieso ruzie over, de vraag is alleen wanneer...

Wat super van verjaardag, jammer dat ze geen taart wilde ;)
    Het dag zwaaien doet Casper ook sinds de vakantie, ook niet zo gek met al die zwaaiende kirrende bejaarden ;)
    Kruipen is een heel ander verhaal trouwens, en die tanden die op komst zijn blijven dat ook :D

8. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Hm, dat is doodvermoeiend inderdaad, k*t dat ze het niet accepteren als je er iets van zegt...
    Hoe is het verder met Casper? Wil het kruipen en de tandjes nog niet zo? En nog minder dan een maandje he, hoe staat het met jouw emoties? Wil je mannetje echt een keer zien hoor (en jou ook weer ;)), hopelijk treffen we elkaar echt eens in B!

9. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    Ja, dat moet toch een keer lukken!
    Kruipen zou hij volgens mij prima kunnen want hij zit ongemerkt vaak al bijna in kruiphouding maar lijkt het niet door te hebben. Maar ik klaag niet, ik vrees voor de dag dat hij het ineens doorkrijgt van ik gok dat het dan ook direct de hele kamer doorracen is :D

En MIL accepteert het niet alleen NIET als je er iets van zegt, ze is direct op d'r tenen getrapt en schiet in de verdediging. Of aanval. Beetje jammer en helaas is ze van schoonzus en zwager (te) weinig tegengeluid gewend.

10. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Da's niet best nee, dan hebben zij het een beetje voor jullie verpest... misschien eens confrontreren? vragen hoe zij het vonden toen zij vroeger opvoedtips kregen? maar dat maakt het waarschijnlijk alleen maar moeilijker... succes ermee!

Qua kruipen had Myrthe het ook ineens door, van de ene op de andere dag, komt vanzelf als ze er klaar voor zijn. En let maar op ja, ben nu de hele dag in de gaten aan het houden wat ze doet, blij als ze af en toe nog slaapje doet of zich weet te vermaken in de box ;) En anders ga ik gedwongen shoppen, wordt zij lekker rustig en ik blij, haha.

11. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Haai,

Cin; welcome back!
    Niet echt een handige aktie van MIL vind ik. Ben persoonlijk van mening dat als kind nog zo klein is er altijd toestemming aan ouder(s) gevraagd moet worden voordat er wat te eten/drinken wordt gegeven.
    Later vervaagt het wel, maar dat vind ik ook wel logisch. Persoonlijk ben ik zo lang mogelijk anti cola e.d., maar vind het niet erg als ze het eens een keer bij opa en oma krijgen. Ik geef wel aan wanneer ik het genoeg vind.
    Ben momenteel bijzonder pissig op zwager. Zoonlief (bijna 13) zei gisteravond onder het eten dat hij tijdens een spelletje op 1e kerstdag bij schoonmoeder van mijn zwager wijn uit zijn glas mocht drinken. Ben nog in dubio wat voor aktie ik zal ondernemen....
    Hoe bedoel je .... de kat op het spek binden?! Het kind is bijna 13 en begint zich er net voor te interesseren. Hoe vaak hij het thuis niet vraagt of hij een slokje uit ons glas mag.... Ik zeg altijd nee, hij mag van mij echt nog geen druppel!

@ Kling; ik wist wel dat veel e nummers niet goed voor je zijn, maar na het lezen van een stukje wat ik op internet tegenkwam ben ik me er meer in gaan verdiepen en schrok behoorlijk van wat ik tegenkwam.
    Nu dus terug naar de basis, veel zelfmaken met basis- en veel bio-ingredienten. Ook gebruik van dingen op de huid, wasmiddelen e.d. heb ik heel radicaal gewijzigd. Het is een hele uitzoekerij, maar erg leuk om te doen. Daarbij heb ik het gevoel dat ik ook voor de kinderen iets ten goede keer, dat bedoel ik met bevredigend.
    Moet wel zeggen dat ik behoorlijk fanatiek ben, maar ben er dan ook achter dat het erg goed is voor de slanke lijn. Ben inmiddels al bijna 8 kilo kwijt, mijn reuk is beter, heb geen exzeem meer, geen vreetbuien en zit gewoon beter in mijn vel!

Milk; nog gefeliciteerd met je kleine meid!

12. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Cin, irritant he dat schoonmoeder dat gewoon geeft! Vind ik ook zo irritant! Bij Florine toch ook met verjaardag, was chippie toch? Mensen moeten gewoon ff vragen of kindje iets mag. :x

Ik heb helaas met mijn ouders met groot regelmaat discussie erover dat Leomeisje geen chips en/of snoep mag van ons. Snappen zij niet, en heb soms ook wel beetje gevoel dat ze niet willen snappen.
    Lastig maar ja ik blijf volharden want vind onze overtuiging waarom niet goed maar gaf bijv met kerst ook weer ff vervelende situatie.

Pippa, wat goed dat je zo met die e-nummers bezig bent. Volgens mij gaat er idd een wereld voor je open als je daar echt op gaat letten. Fijn dat je echt verschil merkt!
    En idd zwager maar ff aanspreken, wat een belachelijke actie! :$

Milk, zag leuke foto op fb! Ze is echt groot volgens mij he?!
    Leuk dat jullie kleine kring hebben verteld. Hoe hebben jullie het gezegd?

13. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Leo: M is wel groot ja, +1 op de groeilijn qua lengte, +2 qua gewicht, lekker gevuld dus ;)
    Vertellen: gewoon to the point. moesten schoonouders wel even stiekem weggeroepen, want wilden neefje nog niet vertellen. Daarna hadden zij neefje bezig gehouden en vertelden wij het de anderen.
    Mijn ouders gewoon verteld dat we een leuk nieuwtje hadden, namelijk dat ik zwanger ben. Toen plannetje bedacht om het aan broer te zeggen (met twee kindjes): leuk he, volgend jaar met z'n viertjes spelen. Moest even doordringen, maar toen begrepen ze hem (al was mijn doorbakken vlees ook al opgevallen, haha).

Hoe heb jij het verteld? Ouders ook al wat eerder, of pas na echo?

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Wij hadden kleine gebakje bij ons (waar onze stad bekend om staat ;) ) en daarop getrakteerd en erbij gezegd omdat er een klein ........ bij komt. :)

Grappig die gezichten he!

15. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    hoi lieverds
    heerlijk om even te lezen hoehet nu gaat.
    Nu echter te druk om eerder bij te lezen, en dus te reageren, nu ook alleen flits.
    Kindjes vakantie, ik ook... hard werken hoor, maar wel leuk hoor :)

Van de weeek naar Sealife geweest, Wintercurcus en vandaag naar de bios mega Mindy en de snoepbaron. Echt vakantie.

@ Cin, hier weten ze ook dat ze het eerst aan ons moeten vragen, in begin ook weleens gebotst, maar nu doen ze het gelukkig zo.

@ Pippa, heb je nog linkje naar dat stukje over e nummers? erg intressant.
    En toch aanspreken hoor! dat het te ter oren was gekomen maar je het liever niet meer wilt.

@ Milky, verjaardag klinkt super :) en leuk dan heh, toch opgemerkt dat vlees doorbakken was.

@ zuurtje, ik ga zo je foto's kijken :)

nu zoef weer even kindjes aai over bolgeven en weltrusten zeggen.

snel weer meer

oja, nog bedankt voor verjaardagswensen, was een fijne verjaardag, leukste/liefste cadeau was van debuurvrouw, naast speciale thee en waardebon van de Tuinen, een waardebon voor 4 x stofzuigen dweilen!
    Lieste buurvrouw van de hele wereld. :D

*smak*

16. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dat is inderdaad lief!!!!!!

@all: fijna avond, fijne jaarwisseling en zoals we hier zeggen: unne gooie roetsj!

Alle goeds voor 2012!

17. natjes

natjes Niet meer actief

Lieve busmeiden,

Op naar een mooi 2012, waar we alweer een 3-jarig jubileum mogen vieren!

18. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Gelukkig 2012
    Dat al jullie dromen uit mogen komen

(@ Juudje, ja lief heh van buuv)

19. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Lieve smally, een hele late gefeliciteerd met je verjaardag. mag het nog?? :/

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    gelukkig 2012 allemaal!!
    laat het een TOP jaar worden

Deel Deze Pagina