@Fem: Ik bedoelde plaatjes. Die van de echo Oh, en als Nikita meegaat kun je dat mooi gebruiken. Als je haar dingen uitlegt moet de gyn wel rustig doen
Heleboel gelezen maar weet denk niet alles meer, ga poging proberen te doen maar als ik je vergeet sorry! @ ppver, leuk dat je weer wat meer in de bus schrijft. Nu denk ook makkelijker omdat je swang bent? Hoe vind je het zwanger zijn nu? Al dingen gekeken voor babykamer? @ Cin, leuk van kriebel zwanger willen worden en wel nu! Maar bvkriebel is dus ook nog volop aanwezig hihi. Denk dat dat vanzelf langzaam over zal gaan, denk ik. Jullie natuurlijk nadeel dat jullie mmm nodig hebben voor 2e. Die wilde dat je gestopt bent met bv toch? Heb je het er trouwens nog Cinman of sm over gehad van dingen geven zonder te vragen? @ fem, hoe gaat het elke dag met prik zetten? En hoe vind jij zwangerschap nu? Voor mijn gevoel gaat het sneller voorbij, waar ik bij eerste heel bewust stil stond bij momenten heb je nu meer herkenningsmomenten zeg maar. Zo onwijs mooi he die schopjes! Wij gaan trouwens juist wel een pret-echo doen, omdat ik een keer een relaxte echo wil. Een afspraak waarin we bewust en lang naar het kindje gaan kijken en niet steeds vlug, vlug zeg maar. Zo zie je maar ieder een reden ergens voor. @ Natjes, volgens mij loop jij nu zo over in drukte. Klopt dat of is dat verkeerd gevoel van mij? Denk jij er ook nog aan dat jij momentje voor jezelf hebt? En hihi dus soms toch beetje spannend voor/van 3e? Ik zou condoom zeker wel eens vergeten/ niet nodig vinden dus hier straks weer andere ac. @ kling, hoe gaat het met je job-ambities? Je zou dit jaar toch iets mee gaan doen in kasteel? Leuk van ietsie pietsie kriebeltje voor 2e. Ik herken dat wel, bij mij kwam dat ook heel langzaam. Zo aan het genieten vanLeomeisje (niet dat anderen die sneller voor2e kindje gaan dat niet zouden hebben) dat er geen ruimte was al voor 2e kindje, was er gewoon nog niet aan toe. Steeds met tijd kwam beetje meer drang naar weer zwanger willen worden en in vervulling laten gaan van droom voor een 2e. Jullie hebben toch nog cryo's? Wil je die dan eerst gebruiken? @ oh oh daar heb je het al. Ben uit mijn hoofdje bezig en weet nu niet ofdat er nog meer mensen waren die hebben geschreven. Oeps! Hier gaat het redelijk. Zwangerschap eist heel veel van me lichamelijk. Ik ben continu misselijk (oh ja Kling ja nu weer begonnen met emasafene, 2e x, nu ook zetpillen in combi met gewone pilletjes daarvan. Die nemen iets of wat de scherpe randjes van misselijkheid af.) dan geef ik echt heel de dag door over. Ook 's nachts als ik wakker wordt . Mijn bekken doen heel veel pijn en constant oorsuizen en hoofdpijn dus vrees voor mijn bloeddruk. Dusssss. Tja, de roze wolk die ik hoopte te hebben om op te komen als ik voor 2e keer zwanger zou worden/zijn die is er niet. Ik geniet wel met volle teugen van dikker wordende buik en van vele schopjes in buik. Hoe lichamelijk moeilijk (en soms ook psychisch omdat ik soms ervaar als falen van lichaam ) het ook is, zwanger zijn en nieuw leven in je voelen is prachtig
o zie je wel: Juud! Juud, ik hoop dat er nu wat meer vaart in je terug kom proces komt! Heb je zelf een idee wanneer je weer met een baan aan de slag wilt zijn? En Siem kan school dus echt niet missen, goed teken. Heeft hij het goed naar de zin En Femke zindelijk! Goed hoor! Leomeisje was bijna helemaal zindelijk maar ineens was interesse weg en zitten we weer lekker in de luiers
@ leo: dat heb je goed geraden ja... Gekkenhuis op werk, gebeurd enorm nu, veel druk en verantwoordelijkheden etc etc....!
Ik wil direct weer met baan aan de slag! Ik heb de afspraak met reïntegratiecoach volgende week donderdag. Ik ben daar heel blij mee. Ik wil graag werken hoor, alleen is er nu teveel gebeurd op de huidige werkplek, en het feit dat voor de klas niet meer gaat, maakt dat extra moeilijk. Maar als er morgen iets leuks voorbij kwam, dan begon ik meteen! Ik neem echter de tijd om nu goede, weloverwogen beslissingen te nemen. Samen met de coach dus. Siem heeft het helaas niet altijd naar de zin op school, maar zijn motivatie is: "ik wil wat leren. Nu leer ik al zoveel dagen niks..." Daar moet hij dus ook mee leren omgaan, want het leven en het leren staan niet stil als je niet naar school gaat. Je kunt thuis ook dingen leren. Hij is er echt van overtuigd dat hij iedere dag nieuwe dingen moet leren, ook als hij daarvoor een mindere dag op school moet hebben. Hij vindt het namelijk te druk, te lawaaiig en soms te langdradig op school (teveel herhaling en oefening, zegt ie). Maar gelukkig hebben we hem er nooit naar binnen moeten duwen. Hij stapt wel iedere dag makkelijk naar binnen. Ik doe dus veel leuke en leerzame projectjes met hem thuis... Fem nog niet volledig zindelijk hoor. Ze doet af en toe een plasje op de wc/potje, maar ook nog regelmatig in het Pamperbroekje. Maar ze vindt het weer leuk. Hier was eerder ook interesse, maar die was ook weer weg. Nu dus weer terug, en succesvoller. We zullen zien hoe het zich nu doorzet. No pressure!
@Leo: wanneer ga je een zwangerschapsticker nemen? Ik ben even de draad kwijt van hoe ver iedereen is, dus wil graag met jullie tickers kunnen meelezen.
Juud, maar dan ga je reïntegreren bij een andere werkgever of..... hoe moet ik dat zien? Ik hoop in ieder geval dat je snel weer een leuke baan hebt. En speciaal voor jou een zwangerschapsbanner
Thanks!!! En maar goed ook, want je bent al weer veel verder dan ik in de gaten had! En ja, reïntegreren bij een andere werkgever, maar dat staat al 2 maanden vast. Het duurde gewoon even totdat dat traject opgestart kon worden. Nu is het wel zo, dat ik, omdat ik fysiek in principe niet ziek ben, in de rest van de tijd moet komen werken voor mijn huidige werkgever en dat loopt niet echt soepel, omdat er weinig aandacht is voor mijn problematiek, mijn team niet eens was ingelicht over mijn laatste dag daar (ik doe vanaf nu werkzaamheden buiten het team Recreatie, helaas...) en er was dus ook helemaal geen aandacht voor een fatsoenlijk afscheid, ook niet van de leerlingen. Dat heb ik dus zelf maar gedaan. Daarnaast komt dat ik zelf nog totaal geen idee heb wat ik aanstaande maandag moet gaan doen. Ze zeggen dat ik in principe zelfs broodjes zou mogen smeren of wc's poetsen...:x Ze geven me in ieder geval totaal geen duidelijk beeld van wat er van mij wordt verwacht. Dat is dus wat mij zo vlak voor de vakantie zo boos en verward maakte, want ik heb die duidelijkheid wel nodig en ik vind het jammer dat ik zo afscheid moest nemen van het team en de leerlingen. Nu, na bijna twee weken vakantie, gaat het al weer een stuk beter met me. Maar ik zie eerlijk gezegd niet uit naar de 9e. Ik wilde me eerst ziek melden, maar dat was toen. De arbo-arts wilde me hierin vooralsnog niet steunen; die begreep niet dat ik zo aangedaan was. Maar dat betekent helaas dat ook zij niet echt begrijpt hoe hoogevoelig ik op dergelijke zaken reageer: altijd al gehad... Ach, uiteindelijk kom ik er wel, maar ik moet nog even door de zure appel heen bijten. Tevens moet ik eens even een aantal zaken regelen, want er zijn fouten gemaakt bij mijn reïntergratie....:x Maar nu genoeg weer over mij. Ik ben inderdaad zo benieuwd naar zwangerschapsperikelen, kwaaltjes, leuke dingen, schopjes, reacties van de andere kids, kamertjes, geslacht , etcetera!!! Geldt dus ook voor female, NRG, Ppver, miranke, Milk (en ik voel me nu heel stom als ik nog iemand vergeet....)
@Leo: jeetje zeg, dat zijn heftige kwalen. En balen dat je voor je bloeddruk vreest. Dan blijft die roze wolk inderdaad uit, begrijpelijk. Kun je niet zelf even langs HA om effe te laten meten? Of thuis in de gaten houden? Heb jij ook al veel vaker controle dan 'normaal'?
ppver thanks voor je reactie! Gefeliciteerd met je 12 weekjes! Hier druk.. K*t oud en nieuw gehad.. Vader van beste vriendin heeft een mortier in zijn gezicht gehad. Dus druk om op peet kindjes te passen. Hij is een oog kwijt en zijn neus bijna helemaal kwijt. Dader is gelukkig opgepakt! Liefs!
Jeetje Gab wat erg en schrikken! Sterkte zeg. Juud, ja extra controles en regelmatig echo om te kijken hoe groot mijn lever en nieren zijn. Die zijn nog vergroot van de vorige zwangerschap, en mogen nu eigenlijk bijna niet groeien. Tot nu toe gaat dat goed
nog even aan het genieten van drukte op werk, is nu omdat collega nog op vakantie is helaas, maar dus volgende weer meer tijd, ook voor jullie *knuf* Smallman aangesproken, er moet echt wat veranderen! Hij gaf de schuld aan de tv..... Ondanks dat het de afgelopen paar weken beter ging (meer gezingericht en af en toe lief gebaar), pas gister weer echte Qtime sinds 8wk!!!!!! Het was nadat ik vertelde er zo verdrietig van te zijn/worden. Ik vind het super raar, een vrouw die moet "zeuren"om qtime (naast Peggy Bundy dan) Wat is een relatie toch hard werken zeg. Maar ik geef niet op!!!
Meisjes slpaen sinds woensdag weer apart in eigen kamer. Het was teveel feest.... Marije vond het prima, was er al weer aan toe, Lonneke was het er niet mee eens: feestbeest, ha ha ha Die hield geregeld Marije wakker. Nu dus weer in eigen bedje en gaat hartstikke goed. Marije gaat ook goed, nu eigenlijk gewoon super nieuwsgierig... Niet omdat ze in paniek raakt willen weten wat ik doe, maar omdat ze gewoon alles wil weten en niets wilt mislopen En verder super trots, is nu echt bezig te lezen en schrijven. (zie foto op fb) opschrijven zoals zij het hoort, geweldig. oa Lif=lief Lonneke plast nu ook vaker op de wc, 1 dag geprobeert zonder luier, paar na 2 ongelukjes vond ze het genoeg. Maar ze kan makkelijk opeens zeggen, mama ikke moet plassen. Plast ze op de wc en is de luier droog. Dus ze vind het wel intressant maar nog geen noodzaak, wij ook niet, komt vanzelf. Verder kletst echt steeds beter, hele zinnen en soms heel verhaal, zo lief *smelt* had ik al verteld dat mijn meisjes zoooooo lief zijn!
@ Juudje, wat houd nieuwe functie/baan straks in? @ Gabbel, tjee wat eng zeg @ Leo, alweer ruim 18wk wowwie, goed dat je nu banner hebt, kunnen we mee kijken @ klingeltje, toch al wel beetje baby kriebel? zw meiden- waar zijn jullie buiken foto's???
Gabbel: jeetje wat erg!! Oh wat eng zeg Door 1 zo'n stomme idioot moet hij nu zo door het leven gaan...pfff. Sterkte daarmee! Leo: jouw bloeddruk maakt mij nerveus! Krijg je al bloeddrukverlagers of vinden ze medicijnen niet nodig? En anders een monitor thuis? Zodat je een dag lang ieder half uur kan meten wat de bloedduk is? Bij de gyn zijn natuurlijk maar moment opnames. Let je ook goed op leverpijnen? Je kent alle symptonen neem ik aan. Het spuiten gaat wel. Buiten een linkerbeen wat er veel slechter tegenkan dan het rechterbeen (echt enorme blauwe plekken) valt het me wel mee. Het is niet leuk, maar als dit is wat gaat helpen, dan so be it.
Verwaarloossmakje! Smallie: hoe is het met je hormonen, had je er nog naar laten kijken? Female: weer een hele andere vorm van MMM jij, maar dus wel met spuiten zetten en al, kan het me helemaal voorstellen dat je genoeg te klagen hebt... Kun je niet een keertje vriendelijk aan de gyn vragen of er de volgende keer wel een foto gemaakt kan worden? Lekker frustrerend ja, als je wel steeds beebje ziet, maar er nooit thuis even naar kan kijken... En die blauwe plek al weg? ppver: heb je al lekker ingeslagen voor de beeb, nu je twaalf weken bent en de hele wereld het mag weten? natjes: zo'n jaar vliegt inderdaad! Moet wel zeggen dat, nu ik weer zwanger ben, het ook wel 'logisch' voelt dat ze al 1 jaar is, begrijp je? Goed dat je de drukte voor jezelf even laat opvangen door iemand die op je paardje past! Of mis je dat nu stiekem? Spannend hoor, ben benieuwd of er ooit een derde komt bij jullie zuurtje: wat een ontzettend mooi nieuws van je schoonzus! en een twin nog wel, hopelijk gaat het allemaal goed met ze! leo: welja joh, ga naast je extreme misselijkheid ook nog even ziek zijn met de feestdagen. Hopelijk ben je er nu weer van af (van het ziek zijn, van je misselijkheid vast nog niet, vrees ik). Fijn dat de combi vk/gyn voor jou zo goed werkt! Vk is toch een stuk persoonlijker, gaat meer in op hoe je je voelt (volgens mij). Maar kan me ook wel weer voorstellen, zoals female, dat je wel erg druk bent steeds met alle bezoekjes rondom zwangerschap... pippa: wat ontzettend goed zeg, al 8 kilo kwijt en beter in je velletje lichamelijk gezien! Waar die e-nummers al niet goed voor zijn (of juist niet dus ) pixie: spannend, dit jaar trouwen!! klingel: Myrthe komt nog niet zelf in haar stoel, maar af en toe mag ze sesamstraat kijken en dan blijft ze er redelijk netjes inzitten Kling en Cin: jullie weer een beebwens, maar nog niet concreet wegens bv? Hebben jullie alweer cyclus? En nu toch niet stiekem een soort van hoop dat het spontaan kan lukken? Denk dat bv nog wel even doorgaat, zolang jullie kleintjes het goed vinden. Kijk naar nrg, dat gaat ook nog goed en die is ook weer zwanger! Benieuwd of jullie gyn meewerkt als je nog bv geeft. En anders, hoelang willen jullie (denk je) maximaal tussen 1e en een eventuele 2e laten? (sorry voor de vele vragen ) Juud: wat fijn te horen dat je kindjes zo goed gaat, nu jij nog ;p Alhoewel je je ups en downs hebt, hoop ik dat inderdaad dit jaar het jaar van verandering wordt, zoals je ook al in je blog schreef! Enne, huis lekker opknappen, jij noemt het vervroegde voorjaarschoonmaak, voor mij voelde het als vervroegde nesteldrang, haha. female: N klinkt als een heerlijk fijn en levendig popje, toch helemaal niet gek dat ze wat minder stabiel is, zolang ze maar lekker beweegt! En anders hoor je er vast wel wat van van CB of KA ofzo... Leo: jemig, nog steeds extreem misselijk dus... kan me voorstellen dat dat het genieten wel een beetje teniet doet, hoe mooi sommige dingen ook zijn. Wel heftig dat je lijf weer zo 'faalt', kan me goed voorstellen dat dat een flinke klap geeft, je had zo'n goede hoop... Laat je maar goed in de gaten houden, zodat hopelijk zodra (of snel nadat) de kleine er is, je snel weer van alle 'gedoe' afbent, knuf! Gabbel: zo zeg, dat is heftig. Ook echt weer iets wat in jouw leventje moet gebeuren he, bah! Benieuwd wat er met de dader gebeurd en hoe zijn gezicht zal herstellen! Extreem zeg, rillingen! Smallie: ach, liever zeggen dan dat het er helemaal niet van komt. Maar kan me voorstellen dat het je zwaar valt er steeds weer om te moeten vragen... zou niet moeten mogen zeg maar. Trots op je meiskes, heerlijk om te lezen! Buikfoto: heeft hier nog weinig zin hoor, of je moet zin hebben in een foto van mijn gespierde buikje (ahum). Dikke knuf voor Leo en Fem, jullie hebben het niet makkelijk, hoe mooi de zwangerschap ook is! Hier gaat het goed, eergister ontzettend misselijk en overgeven, begreep ineens hoe Leo zich moest voelen en dat dan dagelijks... gelukkig is het nu weer terug naar het weeige gevoel, dus niet overgeven, maar wel steeds misselijkheid op de achtergrond. Is wel al een verschil met de vorige zwangerschap, had toen echt nergens last van in het begin... Met oud en nieuw de vrienden waar we waren net na 12-en ook maar ingelicht, reageerden erg leuk en waren erg blij voor ons. Ben benieuwd wanneer ik de reacties 'zo snel al' ga krijgen, haha, maar denk dat ik mijn antwoord dan al klaar heb (is ter compensatie van de eerste). Nu maar weer geduld opbrengen. Heb maandag weliswaar de intake bij de vk, maar pas de 26e echo, ik ben dan zo'n 10-10,5wk zwanger... Ben in het zw-topic tot nu de laatste van de groep terwijl ik als een van de eerste ben uitgerekend... Maarja, eerst zwschap moest ik ook geduld hebben tot 9,5wk, en dat was zelfs bij de gyn, dus ben het wel 'gewend'. Liefs allemaal!
Lieve busmeisjes....een beetje laat maar niet minder gemeend (wat een raar woord als je het zo opschrijft )... Een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2012!!! Dat het maar een mooi jaar mag worden, waarin wensen uitkomen en de buikbeebjes allemaal gezond ter wereld komen!! Hier weinig tijd om mee te schrijven...kindjes thuis, dus best wel druk! Verder alles goed, hopelijk later meer update!