De augustusbus rijdt verder deel 7!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door natjes, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Stickers doe ik al lang niet meer. Op een gegeven moment ging ze nep plassen om maar een sticker te mogen krijgen.

Ze zit nu regelmatig een hele dag in onderzoekje. Poepen gaat helaas nog niet goed, plassen al wel redelijk. Alleen ik vraag dus heel vaak aan haar "moet je plassen". Ik krijg 9 van de 10 keer een geirriteerde "NEEHHEEEEE" terug.
    Maar wat ze eergisteren deed: nee zeggen, opstaan en vervolgens gewoon in d'r broek plassen. En dan zegt ze "ojee mama, ik ben doorgelekt!" :D
    Ze heeft trouwens over mijn laarzen heengeplast. Hoe ze het voor elkaar krijgt?!?! Met kleding aan, en ook echt beide laarzen. Opzich best knap :p

Maar nou twijfel ik dus of ik het signaal moet geven door te vragen, of dat ik haar zelf achter het signaal moet laten komen door het te laten gaan.

Als ik trouwens naar buiten ga doe ik haar wel een luier om hoor, ook al wil ze die echt niet meer. "is voor baby's mama".

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wij kunnen Fem helaas echt nog niet zonder luier laten rondlopen, daarvoor gaat het nog te vaak mis. Thuis vind ik dat geen probleem, maar elders natuurlijk wel. En ik wil ook niet dat ze zelf de hele tijd teleurgesteld wordt; daar reageert ze heel intens op.

Ze heeft nu oefenbroekjes die ze zelf aan en uit kan doen. Als hij droog is gebleven prijs ik haar en doe ik dus ook dezelfde weer aan. "Net als Siem zijn onderbroek, die blijft ook droog". En at beaam ik natuurlijk. Maar als ze wel nat is, dan zeggen we er niet teveel over. Als ze zelf zegt: "ik heb wel in luier geplast", dan zeg ik dat dat mag, maar dat ze dan nog niet gewone onderrbroekjes aan kan. "Weet ik mama..."

Er zijn mensen die zeggen dat ik nu moet doorzetten, omdat ze het kennelijk begrijpt, maar ergens wil ze zelf dus nog niet. Ik dwing haar nergens toe, prijs haar (niet overdreven) als het lukt en verder is alles zoals het altijd was.

Stickers: dat nep-plassen probeerde Femke natuurlijk ook en ook al levert dat boosheid op, maar voor nep-plasjes krijg je niks. Nu vraagt ze daar niet meer om, want we hebben dat consequent doorgezet. Maar ze is nog steeds heel trots als ze wél een plasje, dus sticker heeft.

Siem ging pas oefenen na zijn derde verjaardag, dus Fem is al eerder. En uiteindelijk wil ze het heus wel. Haar vriendinnetje van 3 heeft ook nog een pamper. Misschien dat dat haar een beetje tegenhoudt? Tegelijk is ze heel geïnteresseerd in Siem zijn gewone onderbroeken en dat hij al de hele dag zonder pamper kan. Ze wil ook altijd mee naar de wc, ook als we ergens anders zijn. Ik vertrouw er wel op.

Poepen: bij Siem duurde dat 3 á 4 maanden langer dan plassen...

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Als ze zo geirriteerd NEEHEEEE zegt, is het misschien toch te veel. Spreek met haar af dat ze op vaste tijden gaat, bijvoorbeeld elke 2 uur? Is maar een idee, maar dan is het moment gewoon helder... En jij hoeft niet steeds te vragen.

Als ze luiers echt voor baby's vindt, is ze er waarschijnlijk meer aan toe dan Femke. Heb je die broekjes geprobeerd? Tegelijk, als ze niet wil, dan zou ik zelf doorzetten, want ze geeft het zelf aan...

Succes, lastig hè?

4. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik merkte dat de stickers belangrijker waren dan het plassen. Ik heb op een gegeven moment aangegeven dat ze nu wel weet dat ze op de wc moet/mag plassen. Na 2 grote stickervellen vol vond ik het wel genoeg.

Poepen willen we nu belonen door een gek dansje te doen :D
    Ze gaat wel eens zitten, maar niet altijd komt er wat. Als ze (per ongeluk) wel wat doet, dan doen wij een gek dansje. Is momenteel helemaal je-van-het!

Ik zeg ook altijd als ze een plas heeft gedaan dat ze een grote meid is. En dat als ze in d'r broek plast: "geeft niet. Maar voortaan op de wc" "ja mama"

Als ze lang heeft gezeten en er niks komt complimenteer ik haar ook op de 'poging tot' :D

Nikita heeft alleen nog maar thuis een onderbroekje aan hoor, ik ga niet het risico lopen om dat buiten ook al te doen. Zo ver is ze nog (lang) niet.

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Haar "neehheeee" is meer van "ik WIL nu niet" ipv ik hoef nu niet.
    Als ze een filmpje kijkt kan ja het echt vergeten. Ze plast gewoon op de bank en schuift een stukje op en gaat op het droge weer verder kijken. Donald duck is nou eenmaal belangrijker :)

Ik doe al wel vaste tijden, ook als ze nee zegt: voor het eten, na het eten, voor het slapen, na het slapen. Maar tussendoor kan ze soms nog om het half uur een plas laten lopen. Ze drinkt ook wel veel hoor...

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    buskus!

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Juist dat ze niet wil, geeft aan dat je het haar misschien te veel vraagt. Er ligt in mijn ogen veel nadruk op jouw wens dat zij gaat plassen, terwijl zij inderdaad druk bezig is.

Maar is ze echt onaangedaan als ze het laat lopen? Femke is dan echt wel beduusd en kruipt weg. Terwijl wij er nooit iets van gezegd hebben, behalve zoiets van: "Oeps, ongelukje. Ruimt mama even op. Kan gebeuren."

Ik vind het moeilijk hoor, om tips te geven, want ieder kind is zo anders...

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Oh nee hoor, ze is totaal niet aangedaan door een plasje of poepje.

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Lastig hè!

Succes nog iig!

10. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

tsssss

6 letters.

Is dat alles wat we krijgen! Ik voel me verwaarloosd!

:D

Thnx Juud, komt wel goed. Ik ben tenslotte ook zindelijk geworden, dan kan mijn meisje dat ook. We hebben nog een jaar.

11. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    Zwaai...

12. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    dikke kus, hopelijk vanavond weer tijd om te schrijven/reageren.

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nou, dan was de buskus iig nog meer dan de zwaai...

Haaaaaaaallllllloooooo!

Knuffels voor iedereen!

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    hoihoi!

Gisteravond geen zin/tijd meer gehad dus ben er nu even.
    Zit te wachten op mannetje, gaan zo op zoek naar een wiegje voor het kleintje in mijn buik.

Fem, ik zou lekker Nikita volgen in het zindelijk worden. Leomeisje was eigenlijk helemaal zindelijk maar ineens had ze er geen zin meer in en er is nu niks meer van zindelijkheid te merken. Ach, allemaal prima.
    Ik heb ook ergens gelezen dat als je kindje moet persen om te kunnen plassen dat hij/zij er dan nog niet klaar voor is. De drang moet er zijn om te plassen maar kindje moet het dan gewoon kunnen laten lopen zeg maar.
    Mijn schatje was nog wel vaak beetje aan het drukken om plasje eruit te krijgen dus misschien was daar al duidelijk uit dat ze er nog niet klaar voor was?

o en verder weet ik niet meer wat er geschreven is, O o!

nou en gered door mannetje, hij is er! kus

15. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    @Leo: gewoon al over de helft! Hoop dat je een leuk wiegje heb kunnen vinden!

Blegh!!! Raar weer, slechte nacht, saai werk.... Nog uurtje.....

16. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Haha...grappig onderwerp..dat zindelijkheid ...hier ook problemen mee. Na een sticker op het velletje wil Eva niet meer. Tot zo erg toe dat se het nu ophoud. :/
    Heb nu besloten het weer los te laten, en we proberen.weer over een half jaar. Ik geloof dat het voor haar erg verwarrend was.

17. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    @Pix: ik denk dat JIJ niet weer moet gaan proberen, maar ZIJ moet gaan aangeven. Dat is hier ook altijd de leidraad: IK zou het echt heel fijn vinden, maar als ZIJ niet wil, wordt de druk veel te groot. Althans, zo denk ik erover...
    Veel succes, want het is inderdaad een lastig proces, al is het op z'n tijd ook best komisch en als het dan lukt, kun je zooooooo trots zijn!

18. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Zojuist goed gesprek gehad op werk, dat echt nodig was voor mijn motivatie... Nu gewoon zoveel mogelijk richten op tweede spoor reintegratie, maar lucht met huidig werk voor een groot deel geklaard!

19. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    oké, oké de bus rijdt heel langzaam door maar op pagina 4 is wel heel erg overdreven!
    Dus hier zijn we weer op pagina 1.

Hoe gaat het met ieders? Rem, leuke verjaardag gehad?

Hier alles vrij goed, vanaf aanstaande maandag volledig in ziektewet. Ff wennen maar beter, trek het gewoon niet meer.
    Zo komt vk nog even langs om bloeddruk te meten, heb veel oorsuizen en hoofdpijn dus even gebeld. Vk vertrouwde het niet helemaal dus komt rond 10en even langs.
    Ben benieuwd

20. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Was net van plan bus te gaan zoeken, tot Leo hem gelukkig weer in mijn abonnementen plaatste met een berichtje......

Ik ga vandaag 'in de bus' naar Drenthe!

Maar ik ga zeker tweeten en zal ook hier nog even langs komen.

PS: fem en Juudman slapen nog!!!!!!! Pfff

Deel Deze Pagina