De augustusbus rijdt verder deel 7!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door natjes, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    vertel fem?!

hier ook gek dagje, Myrthe heeft alles eruit gegooid op het kdv en kon geen eten zien of ruiken of gooide weer alles eruit. zelfs water was teveel. Na nog een slaapje gelukkig rond etenstijd ineens wat crackertjes gegeten, kleine potje groente en zelfs nog een fles melk. Tot nu toe heeft ze het binnen weten te houden.
    Twijfel alleen of ik morgen wel met haar naar de VU ga (doen mee met een onderzoek), moeten daar dan een uurtje heen, waarin ze met mij moet spelen en daarna ineens met iemand die ze niet kent... Had vorige week al verzet wegens waterpokken... Denk dat als ze goed slaapt en morgen gewoon ontbijt en fruithap binnen houdt, dat het dan wel kan... wat denken jullie?

2. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Vraag is al beantwoord, we blijven lekker thuis! Vannacht wel goed geslapen en alles binnengehouden, maar rond 5u wakker, beetje spugen en volle luier en net na een bordje pap ook meteen weer een deel eruit gegooid. Vandaag maar vaak laten drinken!

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Beterschap voor de kleine Milk!

Hier gewoon erg brak. Heb al een aantal nachten slecht tot niet geslapen...daar kwam nog een DRAAKdag bovenop met een kind wat echt alles uit de kast haalde om mij gek te krijgen. Ik moest er zelfs van huilen en dat heb ik echt nog nooit gehad! Zullen ook wel hormonen zijn dan.
    Ik was Ramon gewoon DANKBAAR dat hij thuis kwam :D Ik belde hem om 6 uur op om te vragen hoe laat hij thuis zou komen zodat ik me daar op in kon stellen. Ik moest een doel weten zeg maar.
    Maar toen begon ik spontaan te huilen en is hij naar huis gekomen...gelukkig.

Nu weer brakke nacht gehad. Heb maar zittend geslapen...dat hoesten is echt te erg.

Dus moe ziek en hormonen met een DRAAK bracht bij tot een klote dag.
    Gaat wel weer oke hoor...vandaag kan ik lekker op kantoor bijkomen :D

4. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Pff, die dagen merk je wel ja, zeker met slechte nachten en hoesten erbij, dan kan je toch wat minder hebben. En die hormonen natuurlijk... Wel fijn dat Ramon ook inzag dat ie snel naar huis moest. 'geniet' maar even van je dagje werken!

Hier druk met wasjes draaien (als ze slaapt) en heel veel knuffelen (als ze wakker is ;))

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Zo, ik heb kraamzorg aangevraagd!
    (nu pas? Ja nu pas!)
    Voor mij een hele stap gek genoeg....

Bij Nikita heb ik natuurlijk geen kraamzorg gehad. Wel kregen we 'couveuse nazorg'.
    Dat ging echt nergens over! Een 12jarig tutje die "nog noooooooooooit zo'n kleine baby had gezien!!!!!"
    Voor mij deed ze niks, ik was technisch geen kraamvrouw meer (keizersnede en HELLP herstel was niet belangrijk..) en ze zat gewoon op mijn kosten koffie te drinken.
    Ze zou ons babymassage leren. Leuk dacht ik, tenminste nog iets goeds.
    Nou massage m'n reet! Het was gewoon baby insmeren met olie. Toen heb ik haar de deur uitgewerkt. Totaal 4 uur verspilde tijd. En verspilde centen.

Dus mijn dillema: ik wil dat niet weer...zo'n slechte ervaring. Hoe ga ik dat voorkomen? tja...niet denk ik.

Overweging na overweging ben ik uitgekomen op dezelfde kwaamzorg. Want ik kan wel een ander bureau nemen, maar dan loop ik weer het risico. Dus ik heb dezelfde genomen en hun heel duidelijk gemaakt hoe ik dacht over de eerste keer...hopelijk doen ze dan bij de 2e beter hun best.

(waar je je al niet druk over kunt maken he...sorry voor mijn gezeik!)

6. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    Da's toch geen gezeik Fem! Dat is je zorgen maken, en terecht als je afgaat op de eerste ervaring. Het is toch belangrijk dat je je lekker voelt bij de kraamverzorgster?!

@Milk: Beterschap!

Hier ook vreselijk aan het hoesten, sinds zondag/maandag ofzo. Ben er naar van, Casper hoest zichzelf steeds wakker, of ik hoest hem wakker, of ik hoest niet om hem niet wakker te hoesten maar slaap ook niet omdat ik eigenlijk moet hoesten.
    Cinman heeft vannacht al in het logeerbed geslapen, die blaft ook alles bij elkaar.
    Gaat goed dus hier :D
    Gelukkig slaapt C nu al een tijdje lekker in de doek, het heeft even geduurd voordat ik hem in slaap had, maar dan heb je ook wat...

@Leo: Had helemaal nog niet gereageerd hier, maar hele dikke knuf voor jou! Dit was zo niet waarop je hoopte natuurlijk :( Ik duim dat je niet opgenomen hoeft te worden!!!

7. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Lekker he cin, je longen en keel eruit blaffen :D Ik ga voor de nacht toch maar wat codeine halen...nikita en ik wisselen elkaar ook af en ramon loopt maar heen en weer met water-voor-die en dan weer water-voor-die :D arme vent...eigenlijk is hij nog het zieligst van allemaal :p

Zittend slapen helpt hoor Cin :p Probeer dat anders :)

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Oke, het is mijn zeikdag vandaag hoor :p

De gyn belt me net op. Hij heeft het nog eens met de internist erover gehad en ze willen toch wel de dosis van dat medicijn gaan verhogen (wat ik dagelijks spuit).
    Hij bleef maar herhalen:"het is experimenteel. U bent de enige die ik deze omstandigheden aan dit medicijn heb gezet. Er is nog niks van bekend wat de effecten nou daadwerkelijk zijn...."

En dan moet ik nu een keus gaan maken. Dosis verdubbelen ja of nee. Uberhaupt doorgaan met de spuiten?
    Hoe maak ik die keuze?

pff....ik moet wel snel beslissen. In deze periode is er namelijk een soort 2e fase waar de placenta doorheen gaat waarbij de dubbele dosering wel eens gunstig zou KUNNEN zijn.

Helaas kunnen ze de placenta niet opmeten, dat zou een uitkomst zijn zeg!

dub dub

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Korte reactie van mij:

Knuff voor de zeik- en baaldagen!

Hier: hoest vrolijk mee. Heb er barstende koppijn van en zie flitsen voor mijn ogen bij iedere hoest. :(

10. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Zo, ik kom ook weer eens om het hoekje kijken. Druk met werk, kind en huishouden. Zoals alle dames zo'n beetje.

Zwangerschap gaat goed. Voor mij eerste mijlpaal bereikt (24 weken, kindje is levensvatbaar). Dacht dat dit mij rust zou geven. Echter werkt het tegenovergesteld. De paniek slaat nu regelmatig toe, termijn van Sanne's geboorte komt nu erg in zicht.

Van de week in huilen uitgebarsten bij de verloskundige van het ziekenhuis. Gelukkig alle begrip. Voel me alleen zelf zo'n dram.
    Zal nog even deze weken door moeten, hoop wat meer rust te vinden na de 27 weken en 4 dagen.

@ Leo, jeetje meid. Doe het rustig aan! Je laat me schrikken.
    @ Fem, beterschap
    @ Cin, beterschap
    @ Ppver, fijn dat je zwangerschap goed gaat. Hoe ervaar je het nu? zo'n wonder in je buik?
    @ Milk, bij jou gaat ook alles prima met zwangerschap??
    @ rest, knuf

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Leo: gefeliciteerd!!!!!!

En verder evenb korte hoofdpijnknuff voor iedereen...

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    knuf voor iedereen

en leo gefeliciflappert

13. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Leo: gefeliciteerd! hopelijk vandaag een goed dagje en kun je er lekker van genieten.
    Jij ook echo vandaag he?

Ik mag bijna (uurtje), zenuwen komen nu wel hoor...

Myrthe gaat al een stuk beter vandaag, speelt weer wat zelf en heeft zelfs al pap en wat banaan binnengehouden tot nu toe! Ze gaat maar mee naar de echo, want naar het kdv leek ons nog niet zo slim.

14. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    Fem wat lastig, dat is toch niet iets wat ze aan jou kunnen en mogen overlaten?

Hebben er nou drie zwangere busdames een echo vandaag?

Ik hoest lekker door trouwens, echt heel fijn. En van de siroop die ik wél mag icm BV krijg ik... Hoestbuien!

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    wat vervelend cin
    mag je al iets en helpt het niet

als ik hoestbuien heb door verkoudheid eet ik mentos mint
    misschien helpt het bij jou ook wel

16. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Nou meiden, verrassing!
    Echo liet keurig een minimensje zien met een kloppend hartje, maaaaaaarrrr.......

Ik ben al verder dan we dachten: 12w6d ipv 10w :$
    Beebje was al veel meer af, konden al vingertjes tellen enzo.
    Hihi :D Uitgerekende datum 3 augustus.

17. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    :$
    wat een leuke verrassing

18. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    #1638 Smallville, 26 jan 2012
    Laatst bewerkt: 26 jan 2012
    @ Milky, wat een leuke verrassing :) en super dat echo goed was

19. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Laatste menstruatie was dan 18 oktober en dan was blijkbaar op 13 nov 'gewoon' een bloeding of pseudomenstruatie. Verklaard wel de knaltest op, wat ik dacht, 11DPO. Klopt ook wel met dat ik bij mijn laatste 'cyclus' geen eisprong had gevoeld, terwijl ik die dus na de zwangerschap wel merkte. Op basis van wat ik bij FF had bijgehouden eisprong op of na 2 november. Dan zou 26juli mijn uitgerekende datum zijn.
    Is dus wel waar ik aan twijfel: toch wel bijna een week verschil... is beebje dan niet te klein al? Maarja, hoofdje leek ook al wat verder en beebje zat wat ineen gekrompen. Het zal allemaal wel, moet het even verwerken (qua verwachte verlofdatum en dat soort dingen, haha)

20. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Milk! Wat gaaf! Je zit dus meteen al een stuk 'veiliger' :D Denk je een boontje te gaan bekijken, kun je al vingers tellen! haha

Hier is de 20w echo goed gegaan :D Alles zit erop en eraan. En (voor mij bijna het belangrijkste) de groei is mooi gemiddeld :D Binnen de curve! Nikita viel bij de 20w al buiten de curve, dus het is een hele geruststelling.
    En: het is een jongen :) Helemaal leuk! (meisje was ook leuk geweest hoor daar niet van, maar van ieder eentje vind ik ook wel heel bijzonder).

Deel Deze Pagina