Heeeeeeheeeeeeeee! Eindelijk hoor Lief glittertje, gefeliciteerd met de komst van Glitterbeebje nummer 2. Wonderbaarmoederlijk, piesje, En verdorie, nu moet ik dat kunstje toch ook kunnen flikken? (Met hulp van Cinman uiteraard ) Zal ik dan maar even egopdaten? Hier alles ok, laatste therapie al een tijd geleden gehad en voel me weer ok. Er zijn nog wel eens grijze wolkjes en dipjes maar die hebben we allemaal wel eens (naar het schijnt). C.asper gaat super, hij lijkt momenteel elke dag groter te worden. Kruipt niet maar kontschuift de hele kamer door. Sinds een paar dagen heeft hij in de gaten dat hij ook naar mij toe kan komen, dat is toch wel prettig moet ik zeggen. Als ik nu in de keuken bezig ben komt hij er gewoon aangeschoven Vorige week weer bezoekje gebracht aan het CB: 71 cm en 8330 gram. Hij zit op de onderste lijntjes nu. De CB-frustratie zal ik verder maar laten voor wat het is, ik wil er alleen nog over kwijt dat het super-irritant is dat je antwoord geeft op de vragen en merkt dat er voor geen meer geluisterd wordt. GROM! Zo, en nu wil meneertje aandacht.
Had ook wel voorgevoel, vanwege de melding... Gefeliciteerd Kling! Echt mooi dat je dit kadoortje krijgt, na zo'n lange MMM-voorgeschiedenis!
Gisteren heerlijk uit eten geweest. Goed en heftig gesprek gehad weer, maar ook gezellig gehad! En vandaag voor het eerst sinds april..... sexytime gehad....
Verder best wel even in zorg, daarom blij dat vakantie er is: HB/HS S.iem neemt ernstiger vormen aan... Onderpresteren en buikpijn... Maar we zijn er bovenop, terwijl hij er niet teveel van mee krijgt. Overblijven en BSO nu even afgelast, want dat ging echt niet meer. Ik ren en vlieg me dus suf, om werk, reintegratie en school S.iem te organizen... Maar ik doe het echt met liefde, dat merk ik heel erg. Ik ren en vlieg liever, dan dat ik hem wel stuur... Tis zo'n lekker ding!
Senks allemaal! Hihihi! Natjes, vraag me toch af hoe je (en anderen die het achteraf zeggen) kan voorvoelen dat ik, MMMama die nog BV geeft en vertelde nog niet voor een tweede (naar Düsseldorf) te gaan, zwanger was Juud, welke melding? Gefeli v jubileum, en ook met weer eens sexy time was het voor herhaling vatbaar? Succes met S ook. Je bent een goede mama dat je rent en vliegt om hem meer rust te geven. Hoest met buikpijn? Ik herken deze symptomen wel van mijn nichtje, die werd op gegeven moment zelfs weer onzindelijk.. Blijft lastig met/voor haar, maar haar school is super. Is zjjn HB trouwens door school geconcludeerd, of is dit jouw vermoeden/overtuiging? Just curious. Cin, van jou weet ik alles al dus reageer ik niet meer, piesje Enne, ja wel graag met Cinman, een Klingel doen So dekentje theetje chocolaatje, florine uitgeteld in bed, die slaat haar middagsnurk over terwijl ze dat eigenlijk niet kan geloof ik. Vanmorgen om 530 wakker WEK. 3 hoektandjes ontdekt net, zal wel een en ander verklaren Zuur, wie wat waar, geld op tafel om je eigen kadootje te kopen? Nou ja seg, moest je niet heel hard lachen? Gewoon terug doen met zoetjes' verjaardag Pix, hoest met trouwvoorbereidingen? Vertellllllll Rest, smak op jullie!
@Kling: deze melding: Ik had daarna ook al geschreven dat je me erg nieuwsgierig maakte, want ik kreeg er een voorgevoel bij dat je of voor nummer 2 zou gaan, of idd al zwanger was. Mijn voorgevoel was goed dus Gek eigenlijk, want het had alles kunnen betekenen...
Dank je! En ja, het was voor herhaling vatbaar. Moet er wel bij zeggen dat het zo lang geduurd had ten eerste vanwege de onrust, mijn eigen therapie-perikelen, maar ten tweede ook heel duidelijk vanwege de pil. Jullie weten dat ik na de geboorte van Femke echt enorm ben gaan kwakkelen met AC (spiraal waardoor ik leegbloedde en die ik spontaan verloor, mirena waardoor ik nog depressiever werd en de laatste pil ging twee maanden goed, maar daarna was ik een soort zombie...) Nu ik gestopt ben met die pil, doet mijn lichaam het weer normaal, heb ik weer normale cycli én libido! En dat was dus fijn. Siem en HB: vastgesteld door CB destijds, maar het heet eigenlijk nog ontwikkelingsvoorsprong. Dit blijft zo tot hij een jaar of 7 is, want dan pas kun je serieus tests gaan doen en soms is het een tijdelijke voorspong. Vastgesteld is nu wel dat ik HS/MB ben. Ik kan nog een extra IQ-test doen, want is nu die van tv en daar scoor ik precies op de rand van HB. Ik noem het dus meerbegaafd, want HB is eigenlijk gewoon een grens: vanaf 130 is het HB. Maar HB is een combinatie van een hoog IQ met andere kenmerken, o.a. die van HS. En die is duidelijk vastgesteld bij mij, maar ook bij Siem. School staat er achter dat het aan de orde kan zijn, maar baseert zich nu even teveel op cijfers en resultaten. Siem scoort heel hoog op de groep 1 Cito, maar op de groep 2 Cito eind (die je vlak voor overgang naar groep 3 doet), scoort hij laag. Nu is hij natuurlijk nog geen groep 2-er, maar zij zien hier reden in om nog niet in 'handelingsverlegenheid' te zitten. Na het bespreken van de vragen kwamen wij er echter achter dat Siem laag scoorde, omdat hij de meeste vragen verkeerd interpreteerde. Werd er bijvoorbeeld gevraagd: wat is het grootste getal, dan ging hij met zijn vingers meten welke het grootst is. Hij weet goed dat 8 meer is dan 7, maar hij stelde kennelijk vast dat de 7 groter was dan de 8. En zo waren er meer voorbeelden. Zijn juf vindt het niet direct nodig iets te doen, de IB'er staat er meer voor open en neemt die interpretatiefouten wel mee in haar oordeel. Let wel, ik WIL niet dat hij de groep 2 toets ook al haalt en dat hij een etiket moet krijgen. Ik wil wel dat we in de gaten houden dat Siem lekker in zijn vel zit en dat er rekening wordt gehouden met zijn specifieke manier van communiceren: heel letterlijk en precies. Als er een dubbelzinnigheid in een vraag zit, weet hij niet wat hij moet antwoorden. Dan lijkt het net alsof hij geen idee heeft, want hij zegt dan niets en trekt zijn schouders op. Maar ondertussen leert hij zichzelf nu lezen, schrijven en is hij geinteresseerd in het ontstaan van de wereld, in milieuverontreiniging, de levensloop en hoe dingen in elkaar zitten en werken. Dit zijn wel weer echte kenmerken van HB. Hij maakte op jonge leeftijd al heel moeilijke puzzels en nu kan hij dat ook: 100 stukjes of een puzzelbal van 55 stukjes. Alles wat hij bouwt is exact symmetrisch en getuigt van heel veel fantasie en inzicht. Dat hij nu veel buikpijn heeft en niet naar school wil, komt naar zijn eigen zeggen doordat er te veel drukte is, iedereen door elkaar praat en zich niet aan de regels houdt (thuis steekt hij zelfs zijn vinger op als hij iets wil en hij heeft groot rechtvaardigheidsgevoel). Ook op de BSO zegt hij dat niemand echt naar hem luistert en dat hij het veel te druk vindt (wat wil je, met 55 kids in één ruimte)... Ik wil dus kijken of we een andere BSO kunnen vinden, of dat we daar mee stoppen. Overblijven gaan we minderen, maar kunnen we niet volledig stoppen, zolang ik nog voor een baas werk. Siem is thuis heel anders dan op school. Hij past zich aan, doet express of hij dingen niet weet als de rest het ook niet weet, want thuis vertelt hij dat wel. En op school is hij erg lief en makkelijk, terwijl hij thuis dus veel last heeft van buien en nachtmerries. Goed, lang verhaal geworden. We zijn er druk mee en het is eigenlijk ook super interessant om in te duiken. Maar bovenal gaat het om zijn welzijn. Sociaal is hij niet zo sterk (durft niet echt op kinderen af te stappen en wil zich meten aan de grote groep 2-ers, terwijl die fysiek en soc-emotioneel juist ver van hem afstaan). Gelukkig spreekt hij wel vaak af en dat gaat altijd goed. Ach, het voelt ook als een voorrecht, dat juist ik zo'n kind mag begeleiden. Ik heb wel het gevoel dat ik er veel inzicht in heb, juist omdat ik veel van wat hij zegt en doet herken. En we denken dat we er trouwens nog zo één in huis hebben . Over ander half jaar herhaalt het zich dus waarschijnlijk... Knuff voor iedereen!
@kling; door je soort van stilte/ afwezigheid en het soort berichtjes dat je plaatste. Daardoor al een tijdje het gevoel dat het me niets zou verbazen als... Gevoel klopte dus Hoe voel je je eigenlijk?
hier nog steeds ziek donderdag afspraak bij ha heb nu 2 weken hoestsiroop gehad maar nu ben ik heel vlug buiten adem terwijl ik niet veel doe het is net alsof ik heel hard gelopen heb terwijl ik enkel iets uit de kast heb gehaald of heb weggelegd maar eens even laten nakijken mannetje is vandaag bij ha geweest omdat hij nog altijd niet terug hersteld was na de coloscopie hij heeft nu 2 soorten medicatie meegekregen in de hoop dat het helpt tegen het einde van de week moet er verbetering zijn en indien niet moet hij alle lactose uit zijn voeding schrappen het kan zijn dat zijn lactose intolerantie weer de kop opsteekt laat ons hopen dat dit het is want zo kan het niet verder mannetje is bijna 7 kg afgevallen en hij is zo al een heel mager persoon kling ik weet niet waarom maar ik heb het gevoel dat je deze keer een zoon verwacht
argh al die voorgevoelens! het zijn meer ' 1+1=3 ' s volgens mij omdat ik blijkbaar geheimzinnig deed. niet doen of jullie jomanda sijn seg! :x @fem en miranke: voor ONS was het ook een verrassing @miranke: hoest daar? en hoest met relatie eigenlijk? @juud: lange rea, kan ik niet zo snel in mijn negligeeeetje op reareageren, komt later! maar succes in elk geval. je zegt dat je hoopt dat hij geen stickers krijgt, ik hoop het ook niet. ook niet teveel van .. jullie? hij is lekker wie hij is, so! @zuur: 50/50 he! maar ik heb ' mijn visioen ' zoals toentertijd bij florine ook al gehad. we'll see. but eerst we'll pers..... @zuur: beterschap voor zoetje! en voor jezelf. geen puf, geen conditie momenteel? ieks? ga je wel lekker veel naar buiten enso? ik merk dat de lente al in de lucht zit (het is 6 graden PROEST) en krijg meteen weer de wandelhardloopkriebels. maar hardlopen doe ik nu maar even niet .. dan maar wandelen met onze wandelmachine, wat een actief beestje is dat seg! @natjes: ik voel me heel heppie en misselijk en gigamoe. en soms hormonig enne, ik ben hier inderdaad minder. kan de tijd niet vinden of zoeken of nemen (eigenlijk in omgekeerde volgorde) en heb elders ook wat nog wel behoorlijk actieve topics en whattsaplijntjes.. vroeger werkte ik 60 uur maar had ik alle tijd om te ZP'en, wat is er toch veranderd daarom nu naar bed! smak op bus!
Dat het echt leuk geweest ja, helaas iets teveel reistijd nu Ja druk bezig, dingen bekeken/ uitgerekend etc. En word de Pabo in Haarlem, wel spannend. Volgende maand naar open dag, en kijken of ik een open studie dag mee kan doen. En boeken: vast wel nodig, heb al zolang niet gestudeerd, heb alles nodig ha ha ha. Is ook wel spannde stap hoor, even overwogen of ik niet voor OA moest gaan, maar 2 jaar en in mijn ogen niet moeilijk, maar dan kan ik nog steeds niet doen wat ik echt wil. En dan alleen om dat het minder studeren is... niet juiste instelling. Dus nu echt voor Pabo. Wat zou jij willen doen, wat zou je echt leuk vinden? Je proefkaartjes binnen, leukkkkk Wel erg K dat je waardes zich niet in gereel houden. En maar misselijk blijven. (ps. u is kanjer) Knuf @ Milky, jeej buikje en wat lief kusje van Myrthe @ Juudje, dikke knuf voor Siem. Niet leuk dat het zo gaat heh. Al wat vorderingen of plan van aanpak? Heb je het idee dat er meer gedaan moet worden op school? Dat hij voldoening heeft na schooldag? Waar Marije vorig jaar zoveel moeite had, gaat het nu hartstikke goed. Ik hoop bij Siem ook. Woeeehoeee voor sexytime En wat fijn dat lichaam weer normaal doet, lang leve normaal cycli en libio. Lees nu je mega update. Fijn dat je nu zelf weet dat je HS/MB bent. Dan kun je daar dingen naar toe verleiden, tenminste, dat doe ik. Was een beetje geschrokken, nou niet echt schrik, maar de MB/HB grens. Normaal niets van aangetrokken, maar zit te dubben of ik daar niet meer van moet gaan lezen, ook met Marije in ogenschouw. Of gewoon alles zijn gang laten gaan... het gaat nu goed. Ik kom er zelf redelijk goed doorheen op het moment. Hmmm, als ze de vragen haden uitgelegd over hoe hij ze had moeten intrepeteren had hij een hele andere uitkomst gehad.... Hmm hoelang heeft hij deze juf nog? de IB klinkt goed, alsof ze het beter begrijpt. O wat een herkenning zo naast Marije zeg. En ook op school poeslief en thuis een draak, want daar kan dat. Moet zeggen dat ze nu anders is, ze is echt gegroeid. Maar ik denk dat dat oa komt omdat de juf er op inspringt. Ze begrijpt het grote lijnen, en de school is er toch meer op ingesteld dan "gewone" school. @ Pixie, heerlijk je trouwplannen te horen Vind je jurk ook errrrruuuuug mooi ben erg benieuwd naar jullie trouwfoto's straks @ Klingeltje, jeeeeeeeeeej Gefeliciteerd met nieuw wondertje in buik. Echt wonderen zijn de wereld niet uit Natuur haalt soms trucjes uit @ Zuurtje, ik vind het wel lief hoor #valentijn mijne dacht er totaal niet aan. @ Cin, hi hi voor jullie lieve kontschuiver. Wat leuk heh, dat hij nu toch bij je komt kijken nu hij weet dat hij naar je toe kan komen @ Miranke, je gaat goed, alweer over de grens
dikke knuffel voor wie ik ben vergeten *smak* @ Fem, ik had trouwens foto's gekeken van jullie vakantie. zag er fantastisch uit
@ Leo, heb al boek: Rekentoets Pabo haal je zo nu de taaltoest nog Had bedacht dat ik die alvast kon doorwerken voordat ik aan de studie begin.
Kan ik je altijd bij helpen hè!! Enne, bedankt voor je lieve reactie. Je begrijpt het goed. En ben inderdaad niet op zoek naar etiket, maar naar goede ondersteuning. Als je kind overduidelijk niet goed in zijn vel zit op school, dan moet je iets. En als je dan die HB/HS herkent uit de literatuur en van jezelf, dan kun je je kind al een stuk beter begeleiden. Ik denk dat we er wel uit komen met de school hoor, want ze nemen ons wel serieus, maar weten gewoon niet zo goed wat ze er verder mee moeten. Ze staan wel open voor onze suggesties. Ze hebben wel Plus-kindjes, maar die kwamen meestal pas met ca. 6 /7 jaar in beeld... Kleuter is voor hen nieuw, maar CB en Plusbegeleider zitten er ook tussen, dus we komen er samen uit. Small: succes met je opleiding! Leuk hoor!
@ Juudje, ha ha, natuurlijk, lief. Ga ik oefenen mag jij me testen .... Echt taal is zoooooooo lang geleden en alles is ver op de achtergrond geraakt.