Ervaring met geplande keizersnede

Discussion in 'De bevalling' started by Caelai, Aug 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caelai

Caelai Lid

Aug 31, 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Caelai, Aug 31, 2009
    Last edited: Aug 31, 2009
    Hallo,

Ik ben opzoek evaringen met een geplande keizersnede. Ik wil graag zwanger worden van een derde kind, maar weet inmiddels dat dit kind voor 80% met een geplande keizersnede gehaald zal worden, omdat mijn twee andere kinderen klem zaten in mijn bekken tijdens de bevalling. Ook zou ik nog willen weten hoe zo'n litteken er uitziet. Kun je je nog tonen in een bikini of ziet dit er niet uit?

Ik hoop reactie van jullie te mogen ontvangen, zodat ik misschien beter een keuze kan maken om nog aan een zwangerschap te beginnen ja of nee.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Geen ervaring met een geplande, alleen met een spoed. Wat wil je precies weten? De keizersnede zelf vond ik een eitje, het herstel viel me tegen.

Het litteken zie je (bij mij althans) echt niet in een bikini. Het ligt in mijn haargrens en toch zeker een dikke cm onder een heel laag onderbroekje of bikinibroekje.

3. loekiemonster

loekiemonster Actief lid

Jul 22, 2009
    179
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn 2de kindje is met een geplande ks geboren, omdat zij in stuit lag en ondanks een draai poging niet wilde draaien...;)

Ik moest mij 's morgens om 8 uur in het ziekenhuis melden..

Toen ik geinstaleerd was kreeg ik eerst een echo om te kijken of ze misschien toch gedraaid was.. hihi niet dus

Daarna kwam de verpleging een infuus aanleggen met 2 zakken vocht..

Als laatste kreeg ik een catheter aauuwwwwww:x:x

Uiteindelijk om half 1 naar beneden voor de ruggeprik en door naar de ok.

De 4de dag mochten we naar huis.. het is me heel erg meegevallen..

Het litteken zit erg laag, en eigenlijk zie je er bijna niets van..

Liefs Loekie

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
  5. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    Colin was een geplande keizersnede. Justin is met een spoed ks ter wereld gekomen, onder narcose. Met Colin heb ik alles mee kunnen maken al vond ik het zetten van de ruggenprik heel erg eng, maar het is me uiteindelijk meegevallen. Mn herstel ging ook best vlot. Ik heb nu 2 littekens over elkaar heen, en daar zie je echt niets van in een slipje.

6. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik heb vorig jaar een spoed keizersnee gehad , en ik vond het een eitje
    Echt alles de prik, de snee (zie je bij mij bijna niks van,valt onder
    broekje)en het hertsel vond ik een eitje, en dat terwijl ik er ook nog een van 4 thuis heb lopen....
    Succes ermee!!!

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Mijn eerste was een geplande en mijn 3e zal ook een geplande zijn.
    Ik moest 's morgens om 8 uur aanwezig zijn in het ziekenhuis en kreeg een echo en moest eventjes aan een hartfilmpje liggen, daarna moest ik mij klaarmaken voor de operatie. Make up af, hemd aan, kleertjes klaarleggen voor de kleine.
    Daarna werd ik gehaald en klaargemaakt voor de operatie, kreeg een ruggeprik, ik was hier totaal niet angstig voor en daarna een catheter. Ondertussen werd mijn man klaargemaakt, hahaha hij was net een verpleger ;)
    En toen begon de operatie. Toen mijn dochter geboren was werd ze naar het kamertje ernaast gebracht voor onderzoek en mocht mijn vriend een stukje navelstreng knippen. Daarna kwam ze zo'n 10 minuutjes bij me om daarna mee te gaan met mijn vriend en verpleegkundige naar de kamer. Na de hechtingen moest ik 1 uurtje op de uitslaapkamer :( Maar daarna mocht ik naar vriend en dochter toe en werd ze aan de borst gelegd.

Mijn eerste snee is gehecht met oplosbaardraad, en dit litteken is heel lelijk geworden, maar bikini kan je gewoon aan, zit onder je bikinilijn! 2e (was spoed) ben ik geniet en dat litteken is heel mooi gehecht!

Hoop dat je wat aan het verhaal hebt?!

8. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Ik heb een spoed keizersnede gehad en vond het herstel tegenvallen, maar het zou mij zeker niet tegenhouden bij een volgende zwangerschap. Het litteken is gewoon een mooi dun streepje welke je niet ziet in een broekje.

9. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ook ik heb een keizersnede gehad. Ik vond het allemaal reuze meevallen. Catheter inbrengen doet echt geen pijn. Het is alleen een beetje een raar gevoel en je moet je daarna gewoon ontspannen.
    Ruggeprik viel reuze mee. Je krijgt eerst een verdoving en daarna pas de ruggeprik. Operatie zelf voel je niks van. Ik baalde alleen als een stekker dat ik niet meteen met mijn kleine meid meemocht, maar eerst gehecht moest worden en naar de uitslaapkamer moest. Dat duurde bij elkaar 40 minuten. pfffffff, wat duurde die lang. Maar dat komt omdat je je zo blij als een kind voelt. Een beetje het gevoel dat wat je vroeger had als je bijna jarig was en niet kon wachten om je cadeautjes open te maken.

De pijn van de wond vond ik best wel erg, maar dat kwam omdat ik in mijn slaap steeds schrok en dan opeens mijn benen optrok. Dat kan echt niet als je net geopereerd bent. Maar zolang je stil blijft liggen is het goed te doen.
    De verpleegsters zorgde erg goed voor mij en ik vond het heerlijk om even verzorgt te worden in het ziekenhuis.
    Ook ik mocht na 4 dagen naar huis. Eigenlijk 5, maar ik vroeg of ik eerder mocht.

Het litteken zit onder je bikinibroekje, dus je ziet er niets van.

Meid, succes en heel veel plezier! (ik heb tenminste veel plezier gehad en was erg opgewonden voordat ik de OK in ging)

10. Caelai

Caelai Lid

Aug 31, 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Mizzy,

Een ruggeprik heb ik al eerder gehad bij mijn eerste bevalling en daar zie ik niet tegen op, maar wel tegen de operatie zelf. Hoe heb jij de operatie zelf ervaren. Was je van te voren niet zenuwachtig?

Groeten,
    Caelai

11. Caelai

Caelai Lid

Aug 31, 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL

Hallo Suus,

Ik zie zelf heel erg tegen de operatie op. Het lijkt me ontzettend eng als er zo'n schermpje over je heen gezet word en vervolgens gaan ze je buik open snijden en je waarschijnlijk wel zult horen wat ze precies aan het doen zijn. Ik geloof dat je bij een spoed algehele narcose krijgt dus wellicht heb je geen ervaring met een ruggeprik.

Groeten,
    Caelai

12. Caelai

Caelai Lid

Aug 31, 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL

Hallo Loekie,

Ik zie zelf erg tegen de operatie zelf op. Hoe heb jij die ervaren? Het lijkt mij zo raar dat ze een schermpje voor zetten en dan je buik open snijden en je waarschijnlijk de artsen tegen elkaar hoort zeggen wat ze gaan doen of aan het doen zijn.

Groeten,
    Caelai

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Hoi Caelai,

Ik was ook wel zenuwachtig hoor, maar wat jij zegt van dat je de doktoren hoort praten, ik heb 2 keizersnedes gehad (1 gepland, 1 spoed en had toen ook een ruggenprik) maar heb ze beide keren niet horen praten.
    Natuurlijk is het raar, maar ik vond het zeker niet eng!
    Ik hoop voor je dat je een beetje van je angst afkomt en je met een rustig gevoel de KS in gaat!

14. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Hoi Caelai,

Bij een spoedks hoef je niet altijd een volledige narcose hoor. Mijn eerste was ook een spoedks en de ruggeprik was in een vloek en een zucht gezet en voor ik het wist waren ze al aan het snijden.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113

Hoi Cealai,

Ik heb een spoedks gehad, maar wel met ruggeprik hoor en was er dus gewoon bij. Het ging allemaal zo snel dat ik niet eens tijd had om het eng te vinden. Op een gegeven moment vroeg iemand of ik iets nog voelde. ik: 'wat voelen" Hadden ze me al bijna helemaal open. Kan me verder ook geen gepraat herinneren, alleen dat de gyn zei: oh, echt hollands welvaren! (10 pond hihi).
    Dat viel me echt heel erg mee hoor!

Succes in elk geval.

16. Caelai

Caelai Lid

Aug 31, 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Suus,

Bedankt, voor je reactie. Het heeft me enorm geholpen om een beslissing te kunnen maken of ik nog aan een derde zwangerschap wil beginnen. Inmiddels durf ik toch aan een derde zwangerschap te beginnen, ondanks dat de kans erg groot is dat het een ks word. Ik maak me waarschijnlijk om niets zorgen.

Groeten,
    Caelai

17. Caelai

Caelai Lid

Aug 31, 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi Troeltje,

Bedankt voor je reactie! Door alle positieve reacties durf ik nu toch aan een derde zwangerschap te beginnen ook al wordt het waarschijnlijk een ks. Ik ben blij dat ik weet dat de doktoren niet precies zeggen wat ze aan het doen zijn, want dat leek me echt ontzettend naar.

Groeten,
    Caelai

Share This Page