zoontje wrijft (krabt) veel aan zijn ogen en neus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Love M, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Beste lezers,

Ik had een vraag: mijn zoontje wrijft (krabt) veel aan zijn ogen en neus. soms zo erg dat hij bijna van gaat huilen, ben ook al een keer bij de HA geweest en hij heeft daarvoor neus en oog druppeltjes gekregen maar lijkt niet echt te helpen. weet iemand van jullie wat het kan zijn of hoe ik hem daar vanaf kan helpen? vind het zo zielig voor hem :(

alvast bedankt voor alle tips en reacties.

Gr.

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Kan het geen allergie zijn?
    Doet hij het van begin af aan, of pas sinds een tijdje?
    Heeft hij bepaalde momenten op de dag waarop hij het vaker doet?
    Misschien een soort van schemaatje bij gaan houden, van wat hij heeft gegeten die dag en of je daar een link mee kan leggen als hij vaker last van zijn ogen of neus heeft.
    Zowiezo zou ik toch nog een afspraak maken bij de dokter zodat het verder onderzocht kan worden, want hij heeft er last van en dat is niet de bedoeling.

3. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Allergie is ook het eerste wat in me opkomt, het zou goed zijn als je dat kan nagaan. Een schema is een goed idee.
    Anderzijds wrijft mijn zoontje ook heel erg hard over zijn neus/gezichtje als hij verkouden is.
    Is hij misschien verkouden?
    Het feit dat hij zo hard wrijft dat hij bijna gaat huilen klinkt niet zo goed. Goed dat je al naar de HA bent geweest. Ik zou het zeker nog eens aankaarten.

4. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje wrijft hard over zn ogen en neus als hij moe is..
    Ik dacht eerst ook aan allergie.. maar het is hier echt vermoeidheid.. het huilen kan daar ook mee te maken hebben..

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

#5 sydneys, 18 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2013
    Hier net hetzelfde maar hij is wel een stuk jonger
    Maar neusje en oogjes wrijven zijn hier de eerste moeheidssignalen, als we dan 10 minuten wachten met hem naar bed te brengen gaat hij huilen. Brengen we hem naar bed zodra hij dat doet gaat hij slapen dus hier zijn het echt moeheidssignalen.
    En hij wrijft echt hard, soms denk ik dat hij zo zijn neusje nog gaat breken, die gaat alle kanten op en het is maar een mini neusje :p

Ts doet je kindje dit al lang of is het iets nieuws?

6. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Bedankt voor de reacties dames,

Het is inderdaad de laatste tijd zo en daarvoor deed hij het niet.
    Hij doet het echt op verschillende momenten op een dag en gisteren zei een vriendin dat ik het even moest smeren met baby crème en dat heb ik ook gedaan, het ging dan wel wat beter maar na een paar minuten begon het weer. Hij is inderdaad op dit moment wel verkouden maar dat deed hij ook voordat hij verkouden was dus denk niet dat het door verkoudheid komt.
    maar ik ga in iedere geval nogmaals naar de HA om hem verder te laten onderzoeken op allergieën enzo..

Nogmaals dank voor de tips en reactie.

Deel Deze Pagina